ystävällisyyss

Anonyymi-ap

Nainen kysyi: ”Mihin hintaan myyt munia”? Vanha mies vastasi ”0.50 € kananmunalta rouva”. Rouva sanoi ”otan 6 munaa mutta maksan vain 2,50 €, jos ei kelpaa minä lähden”.
Vanha mies vastasi: ”Ostakaa Rouva ne haluamallanne hinnalla. Tämä on hyvä minulle, sillä en ole saanut tänään kaupaksi mitään ja minä tarvitsen rahaa, että perheeni selviäisi tästäkin päivästä”.
Rouva osti munat edulliseen hintaan ja ja käveli pois. Rouva koki voittaneensa mahtavasti kaupassa.
Hän nousi hienoon autoonsa ja haki ystävänsä jonka kanssa meni syömään mukavaan ravintolaan. He tilasivat mitä halusivat, yllin kyllin ja söivät mitä jaksoivat loput ruoat he jättivät lautasilleen. He pyysivät laskun joka oli 150 € he antoivat 200 € ja sanoivat mukavalle ravintoloitsijalle ”pidä loput juomarahana”.
Tämä tilanne vaikuttaa aika normaalilta ravintoloitsijan suhteen mutta se osoittaa kuinka epäreilusti rouva käyttäytyi vanhaa köyhää munanmyyjää kohtaan.
Näinhän me monasti toimimme.
Tämä herättää kysymyksen: Miksi meidän täytyy näyttää voimaamme heikkojen ja apua tarvitsevien edessä? Kun olemme anteliaita niille joilla on itsellään yllin kyllin ja eivät tarvitse apuamme.

3

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keksitty tarina

• Anonyymi

Jos pyytäisi nuoremmalta mieheltä eikä itsekään ole liian vanha niin voisi saada munaa ilmaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1549
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1374
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1287
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1188
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1155
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      955
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      817
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe