Koirat eivät ole tyhmiä!

🥰🐕🐈 tämä munkin oma muistaa kaikki ihmiset, jotka sitä ovat silittäneet vuosienkin päästä. Häntä alkaa heilahdella ja se alkaa ohjata mua lähelle. Mulla itsellä menee kauemmin aikaa tunnistukseen, jos tunnistan ollenkaan. Yritän jutella jotakin neutraalia, ettei toinen huomaa ja loukkaannu.

Harmi, etten miestä silloin tavannut koiran kanssa. ❤

23

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, koirat ei ole tyhmiä, mutta joskus niiden ulkoiluttajat on!

      Koirat vissiin aistii pelon ihmisestä ja muuttuu ehkä myös rauhattomaksi?

      Mä pelkään isoja koiria ja musta on hyvin ahdistavaa kun isoa koiraa pidetään vapaana tai hihnassa niin että se pääsee sinkoileen kohti ohikulkijoita.

      Kyllä mä koirien elekieltä osaa lukee kun itsellä oli joskus pikkuinen chihuahua ja ymmärrän kyllä millon koira sinkoaa innostuksesta kohti vierasta ja yrittää pompata takajaloilleen ohikulkijaa vasten mutta entäs jos ohikulkija pelästyy ja pelkää ison koiran äkkinäistä sinkoamista päälle?

      Koirat aistiin varmaan pelon ja se voi laukasta koirilta hyökkäyksen?

      Miksi ne ulkoiluttajat ei huolehdi tarpeeks siitä ettei koiransa pääse sinkoaan ihmisten niskaan?

      Mä kyllä osaan kohdata sinkoilevat koirat. Pitää kulkee vaan neutraalisti ohi ja liikkua rauhallisesti.

      Isot vanhemmat koirat on kivempia kun ne jo vanhuuttaan liikkuu niin hitaaasti. Niitä en säiky ja molemmat lähestyy varovasti ja koirakin hetken haistelee kaukaa kättäni ja sitten kun totee et tää on vaaraton niin istahtaa kylki mun säärtä vasten ja pylly mun jalkaterien päälle.


      Mutta pliis, koiran omistajat ottakaa hyvänen aika huomioon että jotkut ei oo niin tottuneita ison vieraan koiran hyökkäämiseen tien toisesta laidasta kohti ohikulkevaa vaan saattaa pelätä semmosta!

      T: Karoliina

      • Anonyymi

        Ei koirat ole tyhmiä, mutta sinä olet, muistan sinun paasanneen palstalla jotakin viherpunikkien poliittisia ismejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koirat ole tyhmiä, mutta sinä olet, muistan sinun paasanneen palstalla jotakin viherpunikkien poliittisia ismejä.

        Tossa sulle muuten faktaa

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pystyyko-koira-oikeasti-haistamaan-ihmisen-pelon-nain-tulkitset-elaimen-eleita-epavarmassa-tilanteessa-pelkaavan-ihmisen-on-hankala-huijata/8430900#gs.2ytun1


        ”Hakion mukaan on tyypillinen reaktio, että koira itsekin hätääntyy aistiessaan ihmisen pelon.

        – Pelko voi tarttua koiraan ja se voi nähdä tilanteen hyvin outona ja stressaavana.”


        T: Karoliina


      • Koirat pitää olla hallinnassa. Jos ovat irrallaan, niin niiden pitäisi tulla omistajan luo kutsuttaessa. En kyllä lähtisi kokeilemaan. Koirat on kumminkin eläimiä ja niillä voi olla ihan omia ajatuksia siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Jotkut koirat voivat purra säikähtäessään.

        Pelkäävät ihmiset erittävät adrenaliinia niinkuin vihaisetkin ihmiset. Koira haistaa sen adrenaliinin, eikä osaa erottaa onko syynä viha tai pelko. Pelkäävät ihmiset usein tuijottavat koiraa, kun haluavat tietää sen liikkeet. Koirien käytöskielellä tuijotus on taisteluun kutsu. Usein riittää kilpailuun se, että tuijotellaan toisiinsa herkeämättä. Häviäjä kääntää katseensa ekana pois.

        Koirilla on koirien tapoja. Joskus ne esim. haukottelevat leveästi ja ihmiset luulevat, että niitä nukuttaa. Oikeasti ne vain rauhottelevat itseään haukottelemalla, kun ovat liian innoissaan jostakin vaikka ulos lähdöstä.


    • Anonyymi

      Mun koira tuntee nimeltä jo kaikki Suomen kaupungit ja osaisi ajaa autoa jos jalat sopisivat polkimille.

      • Sullahan on fiksu koira, fiksumpi kuin mun entinen. . Mä pidin edellistä petoa fiksuna, kun se tunsi niin paljon erilaisia sanoja. Joskus laskettiin, niin kymmeniä niitä oli. Esim: Avain, kännykkä, sukka, hae, istu, maahan, paikka, ulos, ruoka, makkara, meidät nimeltä, mummo, auto, lehti, pallo, kissat nimeltä, jänis, orava, lintu, vettä, metsä, lehmä, heppa, lammas, pissi, kakka .... en nyt itse muista kaikkia.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Sullahan on fiksu koira, fiksumpi kuin mun entinen. . Mä pidin edellistä petoa fiksuna, kun se tunsi niin paljon erilaisia sanoja. Joskus laskettiin, niin kymmeniä niitä oli. Esim: Avain, kännykkä, sukka, hae, istu, maahan, paikka, ulos, ruoka, makkara, meidät nimeltä, mummo, auto, lehti, pallo, kissat nimeltä, jänis, orava, lintu, vettä, metsä, lehmä, heppa, lammas, pissi, kakka .... en nyt itse muista kaikkia.

        Koiran tunne-elämä on jopa samanlainen kuin ihmisellä. Ovat minusta jopa rehellisempiä ja uskollisempia kuin useimmat ihmiset. Osaavat kuitenkin elää tässä hetkessä huomista surematta. Jos jollain on masennusta tai elämän merkityksellisyyden puutetta, suosittelen hankkimaan koiran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koiran tunne-elämä on jopa samanlainen kuin ihmisellä. Ovat minusta jopa rehellisempiä ja uskollisempia kuin useimmat ihmiset. Osaavat kuitenkin elää tässä hetkessä huomista surematta. Jos jollain on masennusta tai elämän merkityksellisyyden puutetta, suosittelen hankkimaan koiran.

        Todellakin koirilla niinkuin kissoillakin on tunteet ja erilaiset luonteet. Jokainen narun päässä touhottava karvakasa on omanlainensa yksilö. En voi olla ihailematta koiria, jotka on koulutettu tekemään työtä ihmisten hyväksi. Opaskoirien lisäksi on rahaa ja aineita haistavat tullikoirat, poliisien koirat ja vartiokoirat. Koirat osaavat etsiä raunioista ihmisiä ja ruumiskoirat löytävät jopa veden alta vainajia.

        Sinkulle koirasta on seuraa, ei tarvitse itsekseen höpötellä. Lisäksi se vie ulos kävelylle satoi tai paistoi, niin kuntokin paranee. Koiran tai kissan silittely tutkitusti alentaa verenpainetta. Sekä lapsiperheissä koira vähentää allergian riskiä (siis jollei ole allerginen itse koiralle), kun lapsen elimistö siedättyy pöpöillä ja siitepölyillä.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Todellakin koirilla niinkuin kissoillakin on tunteet ja erilaiset luonteet. Jokainen narun päässä touhottava karvakasa on omanlainensa yksilö. En voi olla ihailematta koiria, jotka on koulutettu tekemään työtä ihmisten hyväksi. Opaskoirien lisäksi on rahaa ja aineita haistavat tullikoirat, poliisien koirat ja vartiokoirat. Koirat osaavat etsiä raunioista ihmisiä ja ruumiskoirat löytävät jopa veden alta vainajia.

        Sinkulle koirasta on seuraa, ei tarvitse itsekseen höpötellä. Lisäksi se vie ulos kävelylle satoi tai paistoi, niin kuntokin paranee. Koiran tai kissan silittely tutkitusti alentaa verenpainetta. Sekä lapsiperheissä koira vähentää allergian riskiä (siis jollei ole allerginen itse koiralle), kun lapsen elimistö siedättyy pöpöillä ja siitepölyillä.

        Onhan ne. Kaikki omia yksilöitä. Ihan ku me ihmisetkin. Joskus ne eläimet ovat vain paljon mukavampaa seuraa kuin ihmiset. Sanaton viestintä on tosi tehokas tapa kommunikoida kuten mä oon harrastanut silmillä niin kissoille kuin koirille ja ihan hienosti on ymmärtäneet paitsi kissat, jotka ymmärtävät silloin, kun haluavat ymmärtää 😊 ittelläni kuoli karvakaveri vähän aikaa sitten. Ei oo montaakaan viikkoa siitä. Oonki ollu melkoisen alamaissa sen jälkeen ja sen takia. Kova ikävä jäi pientä turriaista.


      • Anonyymi

        Minun koira on ihan vaan lemmikki eikä mikään kotieläinten Audi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne. Kaikki omia yksilöitä. Ihan ku me ihmisetkin. Joskus ne eläimet ovat vain paljon mukavampaa seuraa kuin ihmiset. Sanaton viestintä on tosi tehokas tapa kommunikoida kuten mä oon harrastanut silmillä niin kissoille kuin koirille ja ihan hienosti on ymmärtäneet paitsi kissat, jotka ymmärtävät silloin, kun haluavat ymmärtää 😊 ittelläni kuoli karvakaveri vähän aikaa sitten. Ei oo montaakaan viikkoa siitä. Oonki ollu melkoisen alamaissa sen jälkeen ja sen takia. Kova ikävä jäi pientä turriaista.

        Harmi että menetit sen koiran.. se ois varmaan halunnut vielä yhteiseloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi että menetit sen koiran.. se ois varmaan halunnut vielä yhteiseloa.

        Joo. Olihan sillä vielä iloisuutta ja kaikkee, mutta 🤷‍♀️ ei voi kiduttaa viimeisiä "metrejä" parasta ystävää. Kirjoissa ja kansissa se koiruus ei ollu mun oma, mutta usein vietti useita viikkoja peräkkäin mun luona hoidossa. Piti olla nytkin mun luona, mutta.... joutui lähtemään 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi että menetit sen koiran.. se ois varmaan halunnut vielä yhteiseloa.

        Oliko suhde


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko suhde

        Aika epäkohteliasta tulla ilkeilemään, kun toinen on menettänyt perheenjäsenen.


    • Anonyymi

      Voi jukupliuta. Kyllä kävi nyt sulle paha.

      • Anonyymi

        Kävi. Pikkuinen lähti. On nyt uurnassa siskon luona.


    • Anonyymi

      Koira on ihan samalla tavalla yksilöitä kuin mitkä tahansa muutkin nisäkkäät. Niissä on viisaita, tyhmiä, hassuja, hölmöjä. Koira ei ole esine eikä robotti.

      • Koirakouluttaja tiesi kertoa, että jotkut ottaa koiran sohvan värin mukaan. Se on väärin, kun koira tarttee muutakin kuin vettä ja ruokaa. Pitäisi ajatella millainen koira itselle sopii.

        Kotona oli yksi seefferi mitä ei ollut ooetettu lainkaan. Se räyhäsi ja hyökkäsi ihmisten ihmisten päälle. Poliisit ottivat sen talteen. Huomasin, että pariskunnalla oli uusi seefferi joka käyttäytyi ihan samoin. Eihän se koiran vika ole jis se ei osaa olla. Omistajan sille tavat pitää opettaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe