Kryptojen verotus?

Anonyymi-ap

Jäi ilmoittamatta tänä vuonna treidauksen tiedot veroilmossa, missä vaiheessa vuotta voi huokaista helpotuksesta ettei tullut selvityspyyntöä ym? Voiko verottaja kuitenkin pyytää ensi vuonna tai tulevina vuosina takautuvasti ja jos voi niin onko joku takaraja?

9

2043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veropetos vanhenee 5 vuodessa. Käytännössä sen aikaa voi tulla selvityspyyntöee ja voit toki ilmoittaa ne edelleen mikäli jännittää.

      • Anonyymi

        "voit toki ilmoittaa ne edelleen mikäli jännittää."

        Jaa eikös se ilmoitusaika jo mennyt? Ja voiko ilmoittaa ensi veroilmoituksessa aikaisempien vuosien tulot ilman että siitä tulee sanktioit....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "voit toki ilmoittaa ne edelleen mikäli jännittää."

        Jaa eikös se ilmoitusaika jo mennyt? Ja voiko ilmoittaa ensi veroilmoituksessa aikaisempien vuosien tulot ilman että siitä tulee sanktioit....

        Voi tehdä oikaisuilmoituksen jos on myöhästynyt eräpäivästä. Itse käytin https://kryptoverotus.fi, siellä oli hyvät ohjeet miten se oikaisuilmoitus tehdään. Jos sulla on voittoja niin tulee veronkorotus, vähintään 75 €.


    • Anonyymi

      Ei sulla ole kuin velkaa ja Kelan tuet, joten ei huolta verottajan suhteen. Enemmän voit olla huolissasi siitä kuinka paljon tulojasi leikkaa Kokoomus/Persu köyhän kyykyttäjä, jos hallitus pysyy pystyssä.

    • Anonyymi

      Verottaja odottaa lähes aina maksimiajan, jotta viivästyskorot ja muut seuraamukset saadaan maksimoitua.

      • Anonyymi

        Verottaja saa ja kerää tietoja eri paikoista ja tietojen käsittely voi kestää vuosia.

        Mitään vähääkään suurempia tapauksia ei päästetä vanhenemaan.


    • Anonyymi

      Uhkapeleissä ei tarvii tonnin tappioita ja voittoja ilmoittaa, en tiedä miten kryptossa.

      • Anonyymi

        Kryptojen kohdalla jokainen transaktio on verotettava, tietyissä tapauksissa vero menee pääomaverolla tai sitten ansiotuloverotuksella.

        Hankinta hinnat voi vähentää verotuksessa, lahjat eli airdropit tai muutoin ilmaiseksi saadut tokenit tulee myös ilmoittaa verottajalle mikäli näiden eteen on täytynyt tehdä jotain ne verotetaan ansiotulona.

        Suomi hienosti verotti ulos ETHLend eli nykyisen Aave palvelun ja sen taustalla toimivan yrityksen, tuo toiminta tällä hetkellä lähes 2 miljardin arvoinen. HYVÄ SUOMI, näin me saadaan suomi nousuun ja uusia työpaikkoja.

        Kryptoveroista enemmän täällä: https://kryptoverotus.net/


    • Anonyymi

      Onneksi yli 90 % kryptosijoittajista tekee vain tappioita. Suuri osa ei sitä vielä tiedä, sillä he eivät ole edes yritttäneet tai edes pystyneet nostamaan "voittojaan" tai edes pääomaansa. Ja jos yrittävät, siitä tulee tyhmille vain lisää tappiota erilaisissa maksuissa.

      Arvatkaapa mistä ne tuhansien eri huijareiden valtavat voitot tulevat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe