kompa juttu:

älykäs kommari?!

Ihminen voi olla näistä kolmesta ominaisuudesta vain kahta kerrallaan -mutta ei koskaan näitä kaikkia kolmea:

-kommunisti
-rehellinen
-älykäs

Eli:

-jos ihminen on kommunisti ja rehellinen -hän ei ole älykäs
-jos ihminen on kommunisti ja älykäs -hän ei ole rehellinen
-jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole kommunisti

Näin on.

12

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.i.ruskeepaa

      -jos ihminen on yrittäjä ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on yrittäjä ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole yrittäjä


      -jos ihminen on nationalisti ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on nationalisti ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole nationalisti


      -jos ihminen on uskovainen ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on uskovainen ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole uskovainen


      -jos ihminen on ennakkoluuloinen ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on ennakkoluuloinen ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole ennakkoluuloinen


      -jos ihminen on yksivaltias ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on yksinvaltias ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole yksinvaltias


      -jos ihminen ei ole oikeudenmukainen eikä rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen ei ole oikeudenmukainen eikä älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen ei ole rehellinen eikä älykäs -hän ei ole oikeudenmukainen

      Tämä yksinkertainen matemaattinen kaava käy millä tahansa muuttujalla, joka edustaa jakoa ja erottelua johonkin toiseen nähden

      • dem

        Nationalistit ovat hienoja ihmisiä. Samaa ei voi sanoa kommunisteista...


      • t.i.ruskeepaa
        dem kirjoitti:

        Nationalistit ovat hienoja ihmisiä. Samaa ei voi sanoa kommunisteista...

        Siitäkö huolimatta, että nationalistit eivät ole rehellisiä?


      • Kalle

        Kyllähän niitä kieliopillisesti oikeaoppisia suomenkielisiä lauseita voidaan koota vaikka tietokoneella, joka on ohjelmoitu tähän tarkoitukseen. Mutta vaatii tiettyä älykkyyttä ja kokemusta ennenkuin lauseiden asiasisältö on myös järkevä. No kyllähän se sokea kanakin joskus jyvän löytää ja tietokone voi luoda järkevän lauseen.

        Esimerkiksi tietokone voisi laatia seuraavan lauseen :
        "Jos ihminen on kommunisti ja kiihkomielinen - hän ei ole muiden mielipiteitä hyväksyvä"

        /Kalle, joka ei ole pitkän elämänsä aikana tavannut yhtään älykästä ja rehellistä ... Tai olkoon nyt...


      • Kurre_Orava

        Mitn ihmeessä joku voi olla noin tyhmä ja kade.... :D


      • t.i.ruskeepaa
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Mitn ihmeessä joku voi olla noin tyhmä ja kade.... :D

        minulle mitään merkitystä.


    • Kuinka monta mainitsemistasi kriteereistä itse täytät???
      vom

      • Kalle

        Kaksi, ja yhdessä me täytetään varmaankin kaikki kolme.

        /Kalle, joka täyttää kaksi kriteeriä


      • Sakari Vaara Köyliöstä
        Kalle kirjoitti:

        Kaksi, ja yhdessä me täytetään varmaankin kaikki kolme.

        /Kalle, joka täyttää kaksi kriteeriä

        Miten olisi näin, nyt kalle ja muut vain toista voi olla!!

        -Kapitalisti
        -Älykäs

        Eli jos olet älykäs ET ole kapitalisti ja jos olet kapitalisti ET ole älykäs!!!


      • Kalle
        Sakari Vaara Köyliöstä kirjoitti:

        Miten olisi näin, nyt kalle ja muut vain toista voi olla!!

        -Kapitalisti
        -Älykäs

        Eli jos olet älykäs ET ole kapitalisti ja jos olet kapitalisti ET ole älykäs!!!

        Ilokseen Kalle huomaa keskustelun kommunistipalstalla saavuttavan asiaan kuuluvan henkisen tason.

        /Kalle


      • Sakari Vaara Köyliöstä
        Kalle kirjoitti:

        Ilokseen Kalle huomaa keskustelun kommunistipalstalla saavuttavan asiaan kuuluvan henkisen tason.

        /Kalle

        Kyllä vain kalle ja nimerkin "Sakari Vaara Köyliöstä" takaa löytyy tuttuakin tutumpi henkilö... joka Yhteiskunta/Kommunismi palstalla on kanssasi saanut hyvät keskustelut aikaan....


    • herra

      ..aloitteleville Wittgensteineille: menkää itteenne. Kirjoittakaa oma Tractatus aiheesta ja lähettäkää se ruskeepäälle, joka voi sensuroida sen sitten aiheettomana ja liian tylsänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe