Voinko saada eläkkeensaajan asumistukea jos puolisoni jonka kanssa olen asumuserossa vuokraa minulle yhden omistamansa omakotitalon?
Puolison taloon vuokralle
7
518
Vastaukset
- Anonyymi
Voit saada asumistukea. Tehkää vain vuokrasopimus ja asumistukihakemus Kelaan. Siinä selvität tulosi ja asumismenosi liitteineen. Kelan sivuilla on laskuri mistä näkee suunnilleen tuen määrän.
- Anonyymi
Vuokratulosta menee verot, joten mikä hyöty?
- Anonyymi
Kyllä vuokratulosta aina vähän tuloja tulee. Jos asukas maksaa omakotitalon lämmityskustannukset ja vuokraa jonkin verran + kotivakuutuksen, talon omistajalla ei ole paljon kuluja. Hänelle jää vuokratulo miinus ne menot, jotka hän maksaa talonsa ylläpidosta (jos tekee esim. jotain remonttia siihen). Veroa menee noin 30 prosenttia sen jälkeen kun vuokratuloista on vähennetty menot (siis rempat tms.).
- Anonyymi
Menona saa vuokranantaja vähentää kaiken kiinteistöveroja, kalustehankintoja ja omistajan tarkastuskäyntien matkakuluja myöten. Jos on verosuunnittelun osaava vuokranantaja, ei vuokratulosta paljoakaan jää 30 prosentilla verotettavaksi, vaan vuokratulot menevät verovähennettäviksi lähes kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menona saa vuokranantaja vähentää kaiken kiinteistöveroja, kalustehankintoja ja omistajan tarkastuskäyntien matkakuluja myöten. Jos on verosuunnittelun osaava vuokranantaja, ei vuokratulosta paljoakaan jää 30 prosentilla verotettavaksi, vaan vuokratulot menevät verovähennettäviksi lähes kokonaan.
Mitään " tarkastuskäyntejä " ei vuokranantajalla ei ole oikeus tehdä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo vuokranantaja on ottanut lainaa tuon talon ostoon jonka sitten vuokraa niin saako vuokratuloista käyttää verovähennyksiä lainan lyhennyksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa883234Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3212822Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911556Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401282Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621252Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281041- 741000
- 79997
- 117970
- 72924