Voinko saada eläkkeensaajan asumistukea jos puolisoni jonka kanssa olen asumuserossa vuokraa minulle yhden omistamansa omakotitalon?
Puolison taloon vuokralle
7
539
Vastaukset
- Anonyymi
Voit saada asumistukea. Tehkää vain vuokrasopimus ja asumistukihakemus Kelaan. Siinä selvität tulosi ja asumismenosi liitteineen. Kelan sivuilla on laskuri mistä näkee suunnilleen tuen määrän.
- Anonyymi
Vuokratulosta menee verot, joten mikä hyöty?
- Anonyymi
Kyllä vuokratulosta aina vähän tuloja tulee. Jos asukas maksaa omakotitalon lämmityskustannukset ja vuokraa jonkin verran + kotivakuutuksen, talon omistajalla ei ole paljon kuluja. Hänelle jää vuokratulo miinus ne menot, jotka hän maksaa talonsa ylläpidosta (jos tekee esim. jotain remonttia siihen). Veroa menee noin 30 prosenttia sen jälkeen kun vuokratuloista on vähennetty menot (siis rempat tms.).
- Anonyymi
Menona saa vuokranantaja vähentää kaiken kiinteistöveroja, kalustehankintoja ja omistajan tarkastuskäyntien matkakuluja myöten. Jos on verosuunnittelun osaava vuokranantaja, ei vuokratulosta paljoakaan jää 30 prosentilla verotettavaksi, vaan vuokratulot menevät verovähennettäviksi lähes kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menona saa vuokranantaja vähentää kaiken kiinteistöveroja, kalustehankintoja ja omistajan tarkastuskäyntien matkakuluja myöten. Jos on verosuunnittelun osaava vuokranantaja, ei vuokratulosta paljoakaan jää 30 prosentilla verotettavaksi, vaan vuokratulot menevät verovähennettäviksi lähes kokonaan.
Mitään " tarkastuskäyntejä " ei vuokranantajalla ei ole oikeus tehdä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo vuokranantaja on ottanut lainaa tuon talon ostoon jonka sitten vuokraa niin saako vuokratuloista käyttää verovähennyksiä lainan lyhennyksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722