Taksitarkastajilla voi olla rooli oman välitysyhtiön taksipalveluiden valvonnassa. Heillä ei kuitenkaan ole mitään päätösvaltaa, koska he eivät ole viranomaisia, vaan samanlaisia taksikuskeja kuin muutkin kuskit. Heillä on vain tarve kytätä onko työkavereilla oikean väriset housut. Kyttäyksestä välitysyhtiö voi antaa muutaman lantin palkkioksi.
Todellinen toimivalta ja mahdollisuus puuttua laittomaan toimintaan on vain viranomaisilla, kuten esim. työsuojeluviranomaisilla ja poliisilla.
Taksitarkastajat ovat taksikuskeja ilman päätösvaltaa
27
709
Vastaukset
- Anonyymi
Sekoitat nyt aika pahasti viranomaistoiminnan ja sopimukseen liittyvän yrityksen laadunvalvonnan toisiinsa. Kun ei ole paljoa annettu, ei voi paljoa pyytääkään, sanotaan. Ehkä se on näin.
- Anonyymi
Ei se haittaa. Pääasia on, että pääsen purkamaan pahaa oloani takseja mollaamalla. Erityisesti "suhari" ja " renkipoika" sanat saavat pikkuiseni värähtämään.
- Anonyymi
Mitäs laadunvalvontaa se on, että määrätään sukkien värikin? eihän niitä edes näe!
- Anonyymi
No sinähän puhut kahdesta täysin eri asiasta. Taksitarkastajat/laadunvalvojat ovat isoissa keskuksissa, kuten Taksi Helsinki tai Lähitaksi. He valvovat, brändin alla ajavia kuljettajia ja keskuksen ja yrittäjän välisten sopimusten noudattamista eli keskusten sisäisiä asioita. Heillä ei ole mitään tekemistä tai puuttumista laittomaan taksitoimintaa tain muuhun, joita mainitsit.
- Anonyymi
Hienoa, sinä ymmärsit niiden olevan eri asioita. Auttoiko äiti?
- Anonyymi
Ei kuluttajariitalautakunnallakaan ole päätösvaltaa, heidän ratkaisu on vaan suositus eikä ole pakottava!
- Anonyymi
Suomalaisten auktoriteettivastaisuus on perua Venäjän vallan ajalta.
- Anonyymi
Suomessa olla pelkuri lammaskansa. kuljettaja pelka kaikki, pelka asiakas, valittus, taksi helsini
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa olla pelkuri lammaskansa. kuljettaja pelka kaikki, pelka asiakas, valittus, taksi helsini
Suomalaiset vastustivat venäläisiä auktoriteetteja keinona pönkittää itsehallintoa, valitettavasti asenne on myös periytynyt nykysukupolvelle saakka, vaikka ei ollakkaan enää Venäjän vallan alla.
- Anonyymi
Lisäksi somessa leviävä individualismi-ajattelu ja usasta peräisin oleva woke-kulttuuri vahvistaa em. ilmiötä.
- Anonyymi
Sipilän aikaansaannoksillakin saattaa olla oma lisämausteensa asenteisiin taksialaa valvovia tahoja kohtaan.
- Anonyymi
Joka firmassa tuollaisia natseja on. Ne ei päässeet poliisiksi, eikä edes vartijaksi.
- Anonyymi
Mitä ne on sulle sanonu ja miksi et halua uskoa niitä?
- Anonyymi
No hieman on sinulla käsite taksitarkastaja/laadunvalvoja hukassa, mutta ei siitä sen enempää. Tiedätkö miksi näitä on pakko olla? Jos heitä ei suurissa keskuksissa kuljettajien tekemisiä tarkkailemassa olisi, keskusten kuljettajia ei erottaisi asema-aukion villeistä basaarimiehistä mitenkään. Näissä keskuksissa on edes jotkut laatukriteerit, joita kuljettajien pitää noudattaa ja jos ei ole valvontaa niitä ei noudateta. "Kyttäyksestä välitysyhtiö voi antaa muutaman lantin palkkioksi" väärin, esim. Lähitaksilla olevat laadunvalvojat ovat siellä kk palkalla eivätkä ole itse taksiyrittäjiä. Vaikka keskus maksaa heidän palkkansa käytännössä sen maksaa keskuksen omistajat, eli taksiyrittäjät itse.
- Anonyymi
Taksityö on suorittavan työn ammatti, ja taksia ajavan kuljettajan, taksin haltijan, ja sen mistä ajoja otetaan ei ole mitään eroa. Taksikeskukset ovat samanlaisia yhteiskuntavastuuta pakoilevia alustayrityksiä, kuten Foodora, Uber ja mainittu Lähitaksi.
Keskuksissa ei ole ainuttakaan taksia tai taksinkuljettajaa työssä, joten keskuksien tarkastajilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Kyse on menneisyyden jäänteistä, joita jotkut fossiilit ylläpitävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksityö on suorittavan työn ammatti, ja taksia ajavan kuljettajan, taksin haltijan, ja sen mistä ajoja otetaan ei ole mitään eroa. Taksikeskukset ovat samanlaisia yhteiskuntavastuuta pakoilevia alustayrityksiä, kuten Foodora, Uber ja mainittu Lähitaksi.
Keskuksissa ei ole ainuttakaan taksia tai taksinkuljettajaa työssä, joten keskuksien tarkastajilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Kyse on menneisyyden jäänteistä, joita jotkut fossiilit ylläpitävät.Kuten on moneen kertaan todettu. Perinteisten taksikeskusten palkkalistoilla ei ole ainuttakaan kuljettajaa tai yrittäjää töissä. Taksiyrittäjillä, jotka ajavat jonkun keskuksen väreissä on sopimus ko. keskuksen kanssa. Yrittäjä ja hänen kuljettajansa ajavat keskuksen välittämiä ajoja. Molemmat ovat sopimustensa puitteissa velvollisia ajamaan tarjotut kyydit. Kaikilla aloilla on erilaisia sopimuksia niin myös taksialalla. Ilman sopimuksia ja niiden valvontaa homma karkaa käsistä myös näissä perinteisissä keskuksissa. Jos olet sitä mieltä, että kyse on fossiilisista jäänteistä, niin hyväksyttäneen sitten vaikka se termi, mutta nämä sentään yrittävät itse pitää kiinni laadusta. Kun itse ajoin taksia minua ei moiset sopimukset haitanneet, olin aikoinaan em. sopimuksen allekirjoittanut, kuten moni muukin aiemmin alalla ollut. Nyt moinen on meidän kohdalta mennyttä aikaa, koska minä ja moni muu emme enää jaksaneet katsella alan nykyistä toimintaa tappeluineen ja kielitaidottomine kuljettajineen. Me olimme ammattiylpeitä taksinkuljettajia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten on moneen kertaan todettu. Perinteisten taksikeskusten palkkalistoilla ei ole ainuttakaan kuljettajaa tai yrittäjää töissä. Taksiyrittäjillä, jotka ajavat jonkun keskuksen väreissä on sopimus ko. keskuksen kanssa. Yrittäjä ja hänen kuljettajansa ajavat keskuksen välittämiä ajoja. Molemmat ovat sopimustensa puitteissa velvollisia ajamaan tarjotut kyydit. Kaikilla aloilla on erilaisia sopimuksia niin myös taksialalla. Ilman sopimuksia ja niiden valvontaa homma karkaa käsistä myös näissä perinteisissä keskuksissa. Jos olet sitä mieltä, että kyse on fossiilisista jäänteistä, niin hyväksyttäneen sitten vaikka se termi, mutta nämä sentään yrittävät itse pitää kiinni laadusta. Kun itse ajoin taksia minua ei moiset sopimukset haitanneet, olin aikoinaan em. sopimuksen allekirjoittanut, kuten moni muukin aiemmin alalla ollut. Nyt moinen on meidän kohdalta mennyttä aikaa, koska minä ja moni muu emme enää jaksaneet katsella alan nykyistä toimintaa tappeluineen ja kielitaidottomine kuljettajineen. Me olimme ammattiylpeitä taksinkuljettajia!
Välityskeskuksen renkipoika pillahti itkuun🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välityskeskuksen renkipoika pillahti itkuun🤣🤣🤣🤣
Palstan varsinainen asia-argumenttitehtailija:
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000009755421.html?cs=email
- Anonyymi
Olet asian ytimessä. Tarkastajilla todellakin on valvojan rooli välitysyhtiössä. Tämä on välttämätöntä, koska resupekkataksarit eivät muuten osaa käyttäytyä /pukeutua/toimia asiallisesti. Minusta siinä asiassa ei ole mitään vikaa. Ei ole laitonta ajaa taksia verkkareissa ja t-paidassa, mutta jos olet allekirjoittanut (tai työnantajasi on allekirjoittanut) välittäjän kanssa sopimuksen jossa sitoudutaan pukeutumaan tietyllä tavalla asiakkaita ajettaessa , kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta jossa sopimuksenvastaisesta käytöksestä saattaa seurata sanktioita. Sanktioista päättää välitysyhtiö, ei siis tarkastaja. Tarkastaja ainoastaan toteuttaa saamiaan ohjeita .
- Anonyymi
"kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiäNiih..sellasta se on. Enempää en viitti kommentoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiäKuljettaja ei ole tehnyt mitään sopimusta välityspuljujen "natsien" kanssa. Sopimuksen tehneet renkiyrittäjät voivat nuoleskella tarkastajien persuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljettaja ei ole tehnyt mitään sopimusta välityspuljujen "natsien" kanssa. Sopimuksen tehneet renkiyrittäjät voivat nuoleskella tarkastajien persuksia.
Jokainen kuljettaja, myös yrittäjä on allekirjoittanut sopimukset ainakin perinteisten keskusten kanssa, muuten ei auton laitteet edes aukea. Katsos, kun määrätyissä keskuksissa valvotaan, ettei niiden alla ajavia autoja kuka tahansa pelle aja. Jos ei noudata sopimuksia ne puretaan. Erittäin yksinkertaista.
- Anonyymi
Silloin seisotaan asennossa ja vedetään käsi lippaan kun tarkastaja tulee paikalle. Muistetaan myös herroitella ja kiittää hyvistä ohjeista.
- Anonyymi
Koraaneja pitäisi poltella tunkiolla
Jotain ajankulua oleskelulle....- Anonyymi
Respect my atoritah 😤
- Anonyymi
Näinhän se on. Taksitarkastajat ovat alustayhtiöiden, kuten Taksi Helsingin, Lähitaksin, Uberin, Yangon jne. juoksupoikia. He katsovat onko lähettien vaatetus kunnossa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persu jakoi tekoälyn tekemiä deepfakekuvia mustamaalatakseen SPR:ää
Ei näe asiassa ongelmaa https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/224e6737-010d-42ce-9ac0-cd08a8309f062852021- 1161975
Onko tämä yksipuolista?
Haluaisin laittaa sulle viestiä, kysyä kuulumisia. Haluaisin tietää miten voit, onko kaikki hyvin. Kaipaan sua, en tiedä701490- 1541460
Amnesty nillittää rajojen sulusta
Amnesty väittää, että missään ei ole näytetty toteen sitä, että noista itärajalta tulleista turvapaikanhakijoista olisi2081377Martina Aitolehti poseeraa rakkaansa kanssa - Somessa kuitti:"Oletko lainannut Haaviston Antoniota?"
Hmmm, onhan noissa miehissä yhdennäköisyyttä täytyy myöntää… Vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja katso kuvat: http75990Ulkomaillakin jo irvaillaan ja naureskellaan Saksalaislehti retostelee Sanna Marinin bikinikuvalla p
Saksalaislehti retostelee Sanna Marinin bikinikuvalla peppuvitsein Saksalaislehti Bild uutisoi Sanna Marinin bikinikuvas96733Sinulle On Postia
Niin elikkäs kuten otsikko sanoo jollekin olisi postia. Pelokkaana mietin tuleeko vastausta laisinkaan. Ja jos tulee40722Miksi itsenäisyyspäivää vietetään...
...kun itsenäisyys menetettiin 4.4.2023 kun meidät liitettiin NATOon? Päätäntävaltamme siittettiin UsaNatolle tuona suru289714- 63696