P0420 vikakoodin poisto

Anonyymi-ap

Eli pieni ongelma. Kävin nollaamassa vikamuistin ja sen jälkeen suoraan katsastamaan. No siellä sitte järjestelmä näytti kuitenkin vikakoodia p0402. Ja hylky tuli. Ajoin takas korjaamolle ja sanoin että tuli hylkäys vikamuistista löytyneen koodin takia. No korjaamo ukkeli sano ettei kyseistä vikakoodia pysty poistamaan järjeatelmästä. Et pitää joku erillinen juttu tehä. Vaatii muut laitteet, mitä siellä ei ole. Onko todellakin näin?

26

6842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusi katti vanhan tilalle ja mahdollisesti lamda. Sillä se vika lähtee. Sitten vain ajelet muutaman päivän, jotta järjestelmä uskoo vian korjatun, ja uudestaan katsastukseen.

      • Anonyymi

        Sama vika,koodi oli p0420 testerit näytti 1pytty käy alle normin,mutta vika lyötykin 4 pytyn puolasta,,niin että sillalailla,,vika ei välttämättä aina katossa,mietippä sitä


    • Anonyymi

      Hauskaa.. Yleensä vikakoodi kertoo, että jotain on vialla ja tarvitsee JOPA korjausta. Ei ne viat nollaamalla korjaannu vaikka kuinka rukoilisi. Lue koodit esim. VCDS-ohjelmalla niin saat jotain tolkkua mikä mättää.

      • Anonyymi

        Auto nyt toimii ihan hyvin kuitenkin. Eikä tohon romuun kyllä penniäkään viitti pistää. Vikavalot syttyy välillä ja sammuu taas. Voi olla yli kuukauden pois ja taas syttyy. Kattelin edellisiä katsastuksia, ni viimeset 4v hylky tullu vikakoodien takia. Meillä ollu vuoden toi auto. Jos vielä vuoden olis ajellu, ennen ku hankkiutuu eroon autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto nyt toimii ihan hyvin kuitenkin. Eikä tohon romuun kyllä penniäkään viitti pistää. Vikavalot syttyy välillä ja sammuu taas. Voi olla yli kuukauden pois ja taas syttyy. Kattelin edellisiä katsastuksia, ni viimeset 4v hylky tullu vikakoodien takia. Meillä ollu vuoden toi auto. Jos vielä vuoden olis ajellu, ennen ku hankkiutuu eroon autosta.

        Sherlock. Korjaa autosi ja aja useampi vuosi. Ri ne viat korjaannu itsestään!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sherlock. Korjaa autosi ja aja useampi vuosi. Ri ne viat korjaannu itsestään!!!

        Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa🤷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa🤷

        Tuskin sitten varaa ostaa ODB lukijaa millä ne vikakoodit saa nollattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa🤷

        sitten ei pidä myöskään autoiltavan autoilu maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sitten varaa ostaa ODB lukijaa millä ne vikakoodit saa nollattua?

        P0402 koodia, ei pysty nollaamaan. Etkö lukenut aloitusta. Nollaus makso korjaamolla huimat 10e, mut toi koodi oli sinne kuitenkin jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten ei pidä myöskään autoiltavan autoilu maksaa

        Huomaa että suomi24,ku ei saa vastausta, ainoastaan typeriä kommentteja. Mutta vastas jo toisesta korjaamosta. Pitäs ohjelmoida egr pois päältä, mut tossa koneessa joku marellin ecu mihin korjaamon ukko ei suostu koskemaan. Jos olis ollu fsi kone olis ohjelmoinu heti sen egr pois päältä, ja kastuski menis läpitte. Taitaa nyt jäädä sit auto seisomaan 12,8 pitäs olla katastettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa🤷

        "Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa"

        Neloskoriseen golfiin katalysaattori käytettynä 132 euroa. Ei sittenkään ihan mahdottoman kallista.

        Jos ei tuohon ole varaa niin sitten pitää kyllä jättää autoilu sikseen ja siirtyä vaikka mopoilemiseen.

        Itsekin "harrastan" hyvin pienellä budjetilla autoilua ja olen tullut siihen tulokseen että halvimmat kilometrit saa aikaiseksi niin, että pitää autoa 10 - 15 vuotta ja sitkeästi korjaa kaiken mitä vastaan tulee. Niin kauan tuo on kannattavaa touhua kunnes kori ruostuu liiaksi.

        Jos golffisi ei ole umpiruosteessa niin korjaaminen on kannattavaa toimintaa. Tietysti jos rahaa ei ole, niin sitten sitä korjausta ei vaan pysty tekemään ja silloin jääpi autoilu siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto nyt toimii ihan hyvin kuitenkin. Eikä tohon romuun kyllä penniäkään viitti pistää. Vikavalot syttyy välillä ja sammuu taas. Voi olla yli kuukauden pois ja taas syttyy. Kattelin edellisiä katsastuksia, ni viimeset 4v hylky tullu vikakoodien takia. Meillä ollu vuoden toi auto. Jos vielä vuoden olis ajellu, ennen ku hankkiutuu eroon autosta.

        googlaa= vw viat






















        miksi ostit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa"

        Neloskoriseen golfiin katalysaattori käytettynä 132 euroa. Ei sittenkään ihan mahdottoman kallista.

        Jos ei tuohon ole varaa niin sitten pitää kyllä jättää autoilu sikseen ja siirtyä vaikka mopoilemiseen.

        Itsekin "harrastan" hyvin pienellä budjetilla autoilua ja olen tullut siihen tulokseen että halvimmat kilometrit saa aikaiseksi niin, että pitää autoa 10 - 15 vuotta ja sitkeästi korjaa kaiken mitä vastaan tulee. Niin kauan tuo on kannattavaa touhua kunnes kori ruostuu liiaksi.

        Jos golffisi ei ole umpiruosteessa niin korjaaminen on kannattavaa toimintaa. Tietysti jos rahaa ei ole, niin sitten sitä korjausta ei vaan pysty tekemään ja silloin jääpi autoilu siihen.

        Se vika vaan ei välttämättä poistu edes sillä katalysaattorin vaihdolla. Päästötki oli ihan hyvät, ni ei luulis vikaa siinä olevan Tässä nyt googletellu aika huolella noita vikoja mistä voi johtua. Kyseessä 5 kopan golf, eikä varaosahaulla ollu yhtään kattia myynnissä. Koitan tota mitä korjaamon ukkeli ehdotti, eli EGR venttiilin putsausta ja lisäks pistän holkin takimmaiseen lambdaan. Kattoa jos noi auttais. Hokki on tuntunut ainkin tota p0420 poistavan vika koodeista. Kattoa jos loppuviikosta selviäis auttoko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vika vaan ei välttämättä poistu edes sillä katalysaattorin vaihdolla. Päästötki oli ihan hyvät, ni ei luulis vikaa siinä olevan Tässä nyt googletellu aika huolella noita vikoja mistä voi johtua. Kyseessä 5 kopan golf, eikä varaosahaulla ollu yhtään kattia myynnissä. Koitan tota mitä korjaamon ukkeli ehdotti, eli EGR venttiilin putsausta ja lisäks pistän holkin takimmaiseen lambdaan. Kattoa jos noi auttais. Hokki on tuntunut ainkin tota p0420 poistavan vika koodeista. Kattoa jos loppuviikosta selviäis auttoko.

        Okei okei. Päästöt oli siis kunnossa.

        Googletin noita ongelmia jonkun tovinkin ja päättelin että päästöt on myös pielessä, ne kun tuntui olevan ongelmana kaikissa, missä oli tuo koodi.

        Pakko sanoa että alkuperäinen kirjoituksesi antoi osaamisestasi ihan eri käsityksen kuin mitä tämä kirjoitus, eli hommia on tehty jo, ja ihan hyvällä tasollakin.

        Tsemppiä, toivottavasti ongelma löytyy, joskus ne vaan vie vähän enemmän aikaa, itse etsin moottorin nykimisen syytä aikoinaan melkein puoli vuotta. Tuli vaihdettua kaikki moottorin anturit ym ym, lopulta vika löytyi imupuolen ilmavuodosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P0402 koodia, ei pysty nollaamaan. Etkö lukenut aloitusta. Nollaus makso korjaamolla huimat 10e, mut toi koodi oli sinne kuitenkin jäänyt.

        Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, viat ei nollailemalla poistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 1000e autoon ei oikeen kiinnosta ostaa satojen eurojen katteja, sun muita lamdoja, ku ei tiedä korjaantuuko vika niillä edes. Tosin eipä kyllä varaakaan ostaa🤷

        Tarkista puolat ja tulpat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten ei pidä myöskään autoiltavan autoilu maksaa

        Ja mikä periaate se on,joku vassari juttu vai


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      älä osta vw autoja

      kts. vw suomi24 ja googlaa VW viat ja saastehuijaus

    • Anonyymi

      P0402 on EGR:n liian suuren virtauksen vikakoodi, vaatii todennäköisesti EGR:n puhdistamisen tai uusimisen.
      P0420 on katalysaattorin heikkotehoisuuden vikakoodi, vaatinee uuden takimmaisen lambda-anturin tai katalysaattorin.

      Kun vikakoodia ei saa poistettua (tai saa mutta se palaa heti takaisin), on tehtävä korjaustoimenpiteitä. Saattaahan joku welho osata koodata ne vikakoodit pois päästönvalvontajärjestelmästä kokonaan, mutta tänä päivänä melko kovat rapsut siitäkin tulee jos kiinni jää. Korjaaminen tai auton vaihto tässä kohtaa ne oikeat vaihtoehdot, auton vaihto pääsääntöisesti maksaa hemmetin paljon enemmän kun sitä uutta yksilöäkin pitänee korjata edellisen omistajan laiminlyöntien jäljiltä...

      • Anonyymi

        Niin, usein siinä "uudessa" autossa on sitten myös joku vika jota edellinen omistaja ei halunnut korjata, sitä varmemmin mitä halvemmasta koppanasta on kyse.


      • Anonyymi

        Joo ajattelin putsata ton EGR venttiilin ja vähän googlea lueskeltunani ja you tubea kahtelin, ni päädyin tilaamaan jatkoholkin takimmaiseen lambda anturiin. Jollei noilla korjaannu ni saapi olla. Tuossa esim. https://www.youtube.com/watch?v=TxUya70kkQk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, usein siinä "uudessa" autossa on sitten myös joku vika jota edellinen omistaja ei halunnut korjata, sitä varmemmin mitä halvemmasta koppanasta on kyse.

        Siksi ei kannata ostaa mitään käytettyä autoa jos ei omista jonkinlaista vikakoodin lukijaa jo koeajo tilanteessa.

        Näitä saa esim kännykkään BT yhteydellä liittyviä kuin myös WIFI yhteydellä toimivia.

        Eikä maksa paljon.


    • Anonyymi

      Niin aloituksessa virhe. Koodi on siis P0402. Mikä viittaa sinne EGR vikaan. Selasin huoltolappuja ni 2v sitte on vaihdettu uusi EGR venttiili. Ajettu 18000km sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Putsasin EGR venttiilin, ei kovin likanen ollu, ja kävin tekeen sopeutuksen, ni katos vikakoodi. Eiku katsastusasemalle ja hyväksytty. 🥳

      • Anonyymi

        Hyvä että selvisi.

        Sivustaseuraajaa sekotti tuo väärä vikakoodinumero joka johti aivan vääriin johtopäätöksiin.

        Kovaa ajoa vaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      113
      3702
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      310
      2610
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2170
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1961
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1730
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      123
      1209
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1182
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      1020
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      83
      967
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      942
    Aihe