Taksien välityskeskukset ovat liiketoimintaa harjoittavia itsenäisiä yrityksiä, jotka toimivat taksien ja asiakkaiden välisenä linkkinä. Ne vastaanottavat puheluita, verkkovarauspyyntöjä tai sovellusten kautta tehtyjä tilauksia ja välittävät ne taksinkuljettajille. Nämä välityskeskukset eivät ole taksiyrityksiä. Joillakin taksiyrityksillä on välityskeskuksien tunnuksia autoissa.
Tunnettuja taksien välityskeskuksia ilman taksiautoja ovat esimerkiksi Uber, Bolt (aiemmin Taxify), Taksi Helsinki, Lähitaksi, Suomen Lähilogistiikka (Lähikyyti), Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy), Lounais-Suomen Taxidata, Pohjois-Suomen Taksi Oy (Otaxi Kelataksi), Vaasan Ulataksi Oy, Keskustaksi Oy jne.
Välityskeskukset välittäjät tilaukset eri taksiyrityksille. Taksiyritys on usein monen välityskeskuksen asiakas ja ottaa tilauksia mistä sattuu tulemaan.
Käytännössä kaikki taksiyritykset ovat "villejä", koska kilpailun rajoittaminen on laissa kielletty eli kaikki taksit voivat ajaa kaikkia ajoja kaikkialla.
Taksia tilatessa soitat välittäjälle ja saat "villin" taksin
20
970
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tilaan taksin kun tarvitsen. Aivan sama mikä sen nimi on.
- Anonyymi
Taksi tilataan, kun tarvitaan. Ihan sama mistä numerosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksi tilataan, kun tarvitaan. Ihan sama mistä numerosta.
Puhelu lisää aina hintaan aina 3-4€ ja samanverran kun soittaa uudestaan ja kysyy missä helvetissä se taksi viipyy!
- Anonyymi
Kun tilaan Lahdessa aluetaksilta auton, niin aluetaksin auto tulee . Muita en käytä . Laadusta pitää maksaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tilaan Lahdessa aluetaksilta auton, niin aluetaksin auto tulee . Muita en käytä . Laadusta pitää maksaa .
Tyhmyydestä saakin maksaa . Lahdesta löytyy huomattavasti halvempia ja luotettavia takseja kuin aluetaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhelu lisää aina hintaan aina 3-4€ ja samanverran kun soittaa uudestaan ja kysyy missä helvetissä se taksi viipyy!
Käytä tilausapplikaatiota, joita on jokaisella brändikeskuksella. Tilaaminen ei maksa mitään eikä tarvitse soitella missä auto on, koska näet sen saapumisen applikaation kartasta.
Ensin huudetaan digitalisaatoin perään, mutta edelleen soitetaan sitä taksia. Miksi?
Taksit ovat muuten digitalisoineet toimintansa suomessa jo ennen, kun koko sanaa keksittii.
- Anonyymi
No jopa on asiat sinulla hallussa. Perinteiset taksikeskukset kuten Taksi Helsinki ja Lähitaksi ovat niiden alla ajavien yrittäjien omistamia yrityksiä. Kummankin osakkeita ei voi ostaa, jos ei ole taksilupaa ja palvelusopimusta keskuksen kanssa. Keskuksissa töissä olevien henkilöiden palkat maksaa sen alla ajavat taksiyrittäjät. Nämä keskukset eivät välitä kyytejä, kuin omille autoilleen, eli niille, joilla on palvelusopimus keskuksen kanssa. Uberit, Yangot ja Boltit toimii aivan eri sarjassa, kuin oikeat taksikeskukset!
- Anonyymi
ootko pureskellut kebabbisi huonosti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ootko pureskellut kebabbisi huonosti
Käytä sinä hammasväliharjaa, että saat omat kebabbisi jämät pois hampaidesi välistä jos sinulla niitä enää on.
- Anonyymi
Kaikki taksit voivat ajaa kaikkia ajoja kaikkialla?Aloittaja,lopeta ryyppääminen,et ymmärrä itsekään,mitä kirjoittelet.Keskity muuhun,kuin tänne palstalle kirjoitteluun.
- Anonyymi
Taksiliikennelupa oikeuttaa taksiliikenteen harjoittamiseen kaikkialla Manner-Suomessa. Eli jokainen luvanhaltija voi ajaa kaikkia ajoja.
Välityskeskukset tietenkin haluavat yrittäjiä mahdollisimman paljon, koska heidän bisnes on ajojen välittäminen, eikä taksitoiminta.
Kannattaa kysyä mikä keskus maksaa eniten palvelusopimuksesta autoilijalle, jos johonkin liittyy. Suurin osa keskuksista on menossa konkurssiin, joten kannattaa olla varovainen niiden kanssa. Monet epätoivoiset yrittävät myös myydä palvelusopimuksia, joissa on älyttömät kuukausimaksut ja huono korvaus ajoista. Näitä huijareita kannattaa myös varoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiliikennelupa oikeuttaa taksiliikenteen harjoittamiseen kaikkialla Manner-Suomessa. Eli jokainen luvanhaltija voi ajaa kaikkia ajoja.
Välityskeskukset tietenkin haluavat yrittäjiä mahdollisimman paljon, koska heidän bisnes on ajojen välittäminen, eikä taksitoiminta.
Kannattaa kysyä mikä keskus maksaa eniten palvelusopimuksesta autoilijalle, jos johonkin liittyy. Suurin osa keskuksista on menossa konkurssiin, joten kannattaa olla varovainen niiden kanssa. Monet epätoivoiset yrittävät myös myydä palvelusopimuksia, joissa on älyttömät kuukausimaksut ja huono korvaus ajoista. Näitä huijareita kannattaa myös varoa.Välityskeskusten pitäisi päinvastoin vähentää niissä olevien yrittäjien määrää, koska ajoja ei tällä kysynnällä juuri ole, eikä yrittäjät saa työvoimaa. Isot keskukset ovat taksiyrittäjien omistuksessa, eivätkä niissä mukana ennen vuoden 2018 lakiuudistusta olleet ole maksaneet senttiäkään palvelusopimuksistaan, joiden myymiseen viittaat. Niiden myynti sallittiin vasta 2018 jälkeen. Ja ei niissä kuukausimaksuissa ole suuria muutoksia niihin, jota ne olivat enennen vuotta 2018. Kuukausimaksut ovat eriasia, kuin laitevuokrat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välityskeskusten pitäisi päinvastoin vähentää niissä olevien yrittäjien määrää, koska ajoja ei tällä kysynnällä juuri ole, eikä yrittäjät saa työvoimaa. Isot keskukset ovat taksiyrittäjien omistuksessa, eivätkä niissä mukana ennen vuoden 2018 lakiuudistusta olleet ole maksaneet senttiäkään palvelusopimuksistaan, joiden myymiseen viittaat. Niiden myynti sallittiin vasta 2018 jälkeen. Ja ei niissä kuukausimaksuissa ole suuria muutoksia niihin, jota ne olivat enennen vuotta 2018. Kuukausimaksut ovat eriasia, kuin laitevuokrat.
Elät menneisyydessä. Ei keskukset enää ole taksiyrittäjien omistuksessa. Josku ULA aikana ne olivat 70-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elät menneisyydessä. Ei keskukset enää ole taksiyrittäjien omistuksessa. Josku ULA aikana ne olivat 70-luvulla.
Kyllä ne ovat edelleen taksiyrittäjien omistuksessa. Niiden osakkeita ei ulkopuoliset voi edes ostaa ja kuka hullu ostaisi osakkeen, jolla ei ole käytännössä mitään muuta arvoa, kuin äänioikeus yhtiökokouksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ovat edelleen taksiyrittäjien omistuksessa. Niiden osakkeita ei ulkopuoliset voi edes ostaa ja kuka hullu ostaisi osakkeen, jolla ei ole käytännössä mitään muuta arvoa, kuin äänioikeus yhtiökokouksessa.
Ostaa voi kuka tahansa. Niitä osakkeita on myynnissä vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Kaikki taksit ovat villejä, koska laki vapautti toiminnan. Keskuksilla ei ole autoja.
- Anonyymi
Ihan sama onko taksi ”villi vai rauhallinen”, kunhan toimittaa asiakkaan turvallisesti perille.
- Anonyymi
Mamutaksipalveluun sisältyy seksuaalinen ahdistelu.
- Anonyymi
Hengen vaaraa seikkailuu mustanaamiot kuski
- Anonyymi
Taksia tilatessasi sinulle vastaa vuokratyöntekijä esimerkiksi Espanjasta.
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/asiakaspalvelija-3-vuorotyohon-taksi-helsingin-tiimiin-reakt-fuengirola-swsip-19460129
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1378318Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047519Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925706Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,975656Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194830Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1452658Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys612513Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81485Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531349