Taksia tilatessa soitat välittäjälle ja saat "villin" taksin

Anonyymi-ap

Taksien välityskeskukset ovat liiketoimintaa harjoittavia itsenäisiä yrityksiä, jotka toimivat taksien ja asiakkaiden välisenä linkkinä. Ne vastaanottavat puheluita, verkkovarauspyyntöjä tai sovellusten kautta tehtyjä tilauksia ja välittävät ne taksinkuljettajille. Nämä välityskeskukset eivät ole taksiyrityksiä. Joillakin taksiyrityksillä on välityskeskuksien tunnuksia autoissa.

Tunnettuja taksien välityskeskuksia ilman taksiautoja ovat esimerkiksi Uber, Bolt (aiemmin Taxify), Taksi Helsinki, Lähitaksi, Suomen Lähilogistiikka (Lähikyyti), Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy), Lounais-Suomen Taxidata, Pohjois-Suomen Taksi Oy (Otaxi Kelataksi), Vaasan Ulataksi Oy, Keskustaksi Oy jne.

Välityskeskukset välittäjät tilaukset eri taksiyrityksille. Taksiyritys on usein monen välityskeskuksen asiakas ja ottaa tilauksia mistä sattuu tulemaan.

Käytännössä kaikki taksiyritykset ovat "villejä", koska kilpailun rajoittaminen on laissa kielletty eli kaikki taksit voivat ajaa kaikkia ajoja kaikkialla.

20

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä tilaan taksin kun tarvitsen. Aivan sama mikä sen nimi on.

      • Anonyymi

        Taksi tilataan, kun tarvitaan. Ihan sama mistä numerosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi tilataan, kun tarvitaan. Ihan sama mistä numerosta.

        Puhelu lisää aina hintaan aina 3-4€ ja samanverran kun soittaa uudestaan ja kysyy missä helvetissä se taksi viipyy!


      • Anonyymi

        Kun tilaan Lahdessa aluetaksilta auton, niin aluetaksin auto tulee . Muita en käytä . Laadusta pitää maksaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tilaan Lahdessa aluetaksilta auton, niin aluetaksin auto tulee . Muita en käytä . Laadusta pitää maksaa .

        Tyhmyydestä saakin maksaa . Lahdesta löytyy huomattavasti halvempia ja luotettavia takseja kuin aluetaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelu lisää aina hintaan aina 3-4€ ja samanverran kun soittaa uudestaan ja kysyy missä helvetissä se taksi viipyy!

        Käytä tilausapplikaatiota, joita on jokaisella brändikeskuksella. Tilaaminen ei maksa mitään eikä tarvitse soitella missä auto on, koska näet sen saapumisen applikaation kartasta.

        Ensin huudetaan digitalisaatoin perään, mutta edelleen soitetaan sitä taksia. Miksi?

        Taksit ovat muuten digitalisoineet toimintansa suomessa jo ennen, kun koko sanaa keksittii.


    • Anonyymi

      No jopa on asiat sinulla hallussa. Perinteiset taksikeskukset kuten Taksi Helsinki ja Lähitaksi ovat niiden alla ajavien yrittäjien omistamia yrityksiä. Kummankin osakkeita ei voi ostaa, jos ei ole taksilupaa ja palvelusopimusta keskuksen kanssa. Keskuksissa töissä olevien henkilöiden palkat maksaa sen alla ajavat taksiyrittäjät. Nämä keskukset eivät välitä kyytejä, kuin omille autoilleen, eli niille, joilla on palvelusopimus keskuksen kanssa. Uberit, Yangot ja Boltit toimii aivan eri sarjassa, kuin oikeat taksikeskukset!

      • Anonyymi

        ootko pureskellut kebabbisi huonosti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootko pureskellut kebabbisi huonosti

        Käytä sinä hammasväliharjaa, että saat omat kebabbisi jämät pois hampaidesi välistä jos sinulla niitä enää on.


    • Anonyymi

      Kaikki taksit voivat ajaa kaikkia ajoja kaikkialla?Aloittaja,lopeta ryyppääminen,et ymmärrä itsekään,mitä kirjoittelet.Keskity muuhun,kuin tänne palstalle kirjoitteluun.

      • Anonyymi

        Taksiliikennelupa oikeuttaa taksiliikenteen harjoittamiseen kaikkialla Manner-Suomessa. Eli jokainen luvanhaltija voi ajaa kaikkia ajoja.

        Välityskeskukset tietenkin haluavat yrittäjiä mahdollisimman paljon, koska heidän bisnes on ajojen välittäminen, eikä taksitoiminta.

        Kannattaa kysyä mikä keskus maksaa eniten palvelusopimuksesta autoilijalle, jos johonkin liittyy. Suurin osa keskuksista on menossa konkurssiin, joten kannattaa olla varovainen niiden kanssa. Monet epätoivoiset yrittävät myös myydä palvelusopimuksia, joissa on älyttömät kuukausimaksut ja huono korvaus ajoista. Näitä huijareita kannattaa myös varoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiliikennelupa oikeuttaa taksiliikenteen harjoittamiseen kaikkialla Manner-Suomessa. Eli jokainen luvanhaltija voi ajaa kaikkia ajoja.

        Välityskeskukset tietenkin haluavat yrittäjiä mahdollisimman paljon, koska heidän bisnes on ajojen välittäminen, eikä taksitoiminta.

        Kannattaa kysyä mikä keskus maksaa eniten palvelusopimuksesta autoilijalle, jos johonkin liittyy. Suurin osa keskuksista on menossa konkurssiin, joten kannattaa olla varovainen niiden kanssa. Monet epätoivoiset yrittävät myös myydä palvelusopimuksia, joissa on älyttömät kuukausimaksut ja huono korvaus ajoista. Näitä huijareita kannattaa myös varoa.

        Välityskeskusten pitäisi päinvastoin vähentää niissä olevien yrittäjien määrää, koska ajoja ei tällä kysynnällä juuri ole, eikä yrittäjät saa työvoimaa. Isot keskukset ovat taksiyrittäjien omistuksessa, eivätkä niissä mukana ennen vuoden 2018 lakiuudistusta olleet ole maksaneet senttiäkään palvelusopimuksistaan, joiden myymiseen viittaat. Niiden myynti sallittiin vasta 2018 jälkeen. Ja ei niissä kuukausimaksuissa ole suuria muutoksia niihin, jota ne olivat enennen vuotta 2018. Kuukausimaksut ovat eriasia, kuin laitevuokrat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välityskeskusten pitäisi päinvastoin vähentää niissä olevien yrittäjien määrää, koska ajoja ei tällä kysynnällä juuri ole, eikä yrittäjät saa työvoimaa. Isot keskukset ovat taksiyrittäjien omistuksessa, eivätkä niissä mukana ennen vuoden 2018 lakiuudistusta olleet ole maksaneet senttiäkään palvelusopimuksistaan, joiden myymiseen viittaat. Niiden myynti sallittiin vasta 2018 jälkeen. Ja ei niissä kuukausimaksuissa ole suuria muutoksia niihin, jota ne olivat enennen vuotta 2018. Kuukausimaksut ovat eriasia, kuin laitevuokrat.

        Elät menneisyydessä. Ei keskukset enää ole taksiyrittäjien omistuksessa. Josku ULA aikana ne olivat 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät menneisyydessä. Ei keskukset enää ole taksiyrittäjien omistuksessa. Josku ULA aikana ne olivat 70-luvulla.

        Kyllä ne ovat edelleen taksiyrittäjien omistuksessa. Niiden osakkeita ei ulkopuoliset voi edes ostaa ja kuka hullu ostaisi osakkeen, jolla ei ole käytännössä mitään muuta arvoa, kuin äänioikeus yhtiökokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne ovat edelleen taksiyrittäjien omistuksessa. Niiden osakkeita ei ulkopuoliset voi edes ostaa ja kuka hullu ostaisi osakkeen, jolla ei ole käytännössä mitään muuta arvoa, kuin äänioikeus yhtiökokouksessa.

        Ostaa voi kuka tahansa. Niitä osakkeita on myynnissä vaikka kuinka paljon.


    • Anonyymi

      Kaikki taksit ovat villejä, koska laki vapautti toiminnan. Keskuksilla ei ole autoja.

    • Anonyymi

      Ihan sama onko taksi ”villi vai rauhallinen”, kunhan toimittaa asiakkaan turvallisesti perille.

      • Anonyymi

        Mamutaksipalveluun sisältyy seksuaalinen ahdistelu.


    • Anonyymi

      Hengen vaaraa seikkailuu mustanaamiot kuski

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2732
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      54
      1302
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1072
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1065
    Aihe