Taitaa olla kausi ohi tältä vuodelta sitten

Anonyymi-ap

Siltä näyttävät sääennusteet, että taitaa olla aika vetää purjeet alas ja viedä patjat varastoon.

Uida voi uimahallissakin, veneen kannella ei kyseinen puuha nappaa.

Tuulten puolesta (jos noihin ennusteisiin nyt yhtään voi luottaa) kelit olisivat mitä parhaimmat, mutta näyttää nyt muuten säiden puolesta lähinnä kaiken homehduttamiselta, joten taidanpa vähitellen alkaa keräillä kamoja pois veneestä, vaihtaa koneeseen öljyt ja sinkin ja sitten parin viikon päästä pesun kautta telakkahalliin.

Lyhyeksi jäi, kun alkukesästä oli niin stanan kylmä ja nyt tämä menee näköjään tällaiseksi "Suomen kesäksi".
Varmasti kovimmat purjehdustalebanit vetävät Mustot päällä hampaat irvessä vielä marraskuussakin, mutta itse ajattelin tehdä jotain keholle ystävällisempää ja mieltä virkistävämpää kuin jäätyä märissä vaatteissa ja miettiä, miten saan kamat ja purjeet kuiviksi....

Onneksi maailmalta tulee purjehdusvideoita netin täydeltä, joten tunnelmaan voi eläytyä sohvalla istuen joutumatta itse kärsimään kovennettua veneessä....

28

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Colin Archerit lasketaan veteen vasta lokakuussa, kun tuuli riittää ja mereltä on nämä kauniin sään peltigenualla purjehtijat häipyneet.

    • Anonyymi

      Täällä Tukholman saaristossa on kyllä ollut melko poutaista ja vähintään puolipilvistä, tuulta on kyllä piisannut viime aikoina, mutta olosuhteet ovat mitä ovat, jos vielä kuukauden olisi täällä...

    • Anonyymi

      Ei pieni sade mitään haittaa.

    • Anonyymi

      Mitä synkistelet. Tiedät vallan hyvin että sateet jää mantereelle. Veneen lämmitin saa hurista ja on kuivaa ja lämpöistä

    • Anonyymi

      Älä masennu. Parempi tämäkin on kuin ne tappohelteet ja lisäksi silloin ei tuule.
      Ei tämä paha tilanne ole, sillä lämpötila on kuitenkin yli 15 asteen huonoinakin päivinä.
      Ne kesäkuun alun alle 10 asteen kelit olivat kyllä aika syvältä.

      Tämä on kuitenkin perinteistä Suomen kesää.
      Rakensimme isän kanssa saunaa eräänä tämmöisenä kesänä. Pressut olivat valmiina lautataapelin ja koneiden vieressä, sillä sadekuurot seurasivat toisiaan varttitunnin välein.
      Siinä meinasi usko loppua kun aika meni tavaroiden peittelyyn.

      • Anonyymi

        Olisitte tehny niistä pressuista "teltan".


      • Anonyymi

        Samoin joku kesä piti maalata sauna. Aika vaikeaa oli, kun joka päivä satoi jossain vaiheessa. Nyt on ollut ihan ok kesä. Ei sade haittaa, enemmän harmittaa tuulettomat 30 asteen päivät purjeveneessä. Ruotsissa käytiin ja joka päivä tuuli sopivasti, paitsi yksi kovatuulinen päivä osui välipäivään Mariksessa.


    • Anonyymi

      Aina voi mennä veneeseen ja nauttia loppukesälle varatut virvokkeet. Kun vetää verhot ikkunoiden eteen niin sadetta ei huomaakaan.

    • Anonyymi

      No jaa, alkukausi meni erinäisistä syistä osin ohi, mutta nyt se varsinaisesti alkaa. Tästä lokakuun alkuun on melkein joka viikonloppu kisoja, syyskuussa taitaa jäädä yksi tai kaksi saaressa käyntiin. Yksi kisaamisen hyviä puolia onkin, että ulos lähdetään kalenterin, eikä sääennusteen mukaan.

    • Anonyymi

      Tänäänkin ennustettiin saaristossa paljon sadetta, vaan eipä näkynyt. Se on ihan sääntö etenkin kesäisin. Ne ei vaan osaa ennustaa saariston tilannetta.

      • Anonyymi

        Ennusteessa oli kolme pisaraa ja tuulilasiin tuli kolme pisaraa, että kyllä ne tietävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennusteessa oli kolme pisaraa ja tuulilasiin tuli kolme pisaraa, että kyllä ne tietävät.

        Mun kohalle sattui enemmänkin pisaroita, mutta missasin ne kun olin juuri silloin vessassa käymässä. Sen verran kasteli kantta, että shortsien takaosa kastui hetkeksi. Onneksi tuuli kuivaa äkkiä.


    • Anonyymi

      Niin, huvipurjehdukset on ohi.

      • Anonyymi

        Ei ole, kausi vasta juuri ja juuri puolivälissä...tyhmää tuhlata aikaa työhön...


    • Anonyymi

      Kausi on nyt parhaimmillaan. Meri on lämmin ja ilmakin kohtuullisen, mutta ruuhkat saaristossa helpottavat. Mustot päällä on mukavaa sitten marraskuussa, mutta nyt nautiskellaan vielä kevyessä varustuksessa.

      • Anonyymi

        11 °C vesi Helsingissä viime lauantaina. Varmaan avantouimarista voi tuntua lämpimältä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 °C vesi Helsingissä viime lauantaina. Varmaan avantouimarista voi tuntua lämpimältä...

        Paraisilla 20 astetta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hmm... yhtä luotettava kuin Tsernobyl.


      • Anonyymi

        Me käytetään vaimon kanssa mieluummin kondomia.


    • Anonyymi

      En allekirjoita. Olin kesäkuun alussa vajaa viikko saaristomerellä; upea keli eikä turisteja. Snadi blosis ja lämmintä. Nyt just tulin himaan 2 viikon seiluulta. Yksi sadepäivä pohjois-Ahvenanmaalla, muuten ok. Tuli seilattua itse asiassa harvinaisen pitkiä vetoja, tosin ajettiin kyllä japanin genoallakin. Muutama päivä pidettiin tuulta luonnonsatamassa kun ei hotsittanu lähtee painaan 14m/s vastatuuleen sveduihin. Kausi jatkuu syyskuun loppuun. Sitten pojat ottaa paatin ylös, masto veks ja lämpimään halliin.

      • Anonyymi

        Missä tehdään töitä lapsi työvoimalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tehdään töitä lapsi työvoimalla?

        Nyt minä laskeudun sinun tasollesi ja kysyn oletko tosissasi kun kysyt,
        ” Missä tehdään töitä lapsi työvoimalla?”
        En ole mikään pitkän linjan työntekijä, mutta sen verran olen kuitenkin erilaisilla työpaikoilla ollut läsnä, että voin vakuuttaa, ettei siellä lapsityövoimaa ollut paikalla, vaikka ”poikia” oli useita paikalla.
        Siellä nimittäin kutsuttiin työkavereita pojiksi - iästä riippumatta.
        Mainittakoon, että eräs työpaikka oli maanalainen kaivos, jossa noita ” poikia ” oli useita.
        Sinne ei muuten saanut alle 18 vuotiaita edes ottaa töihin.
        Reiska2K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minä laskeudun sinun tasollesi ja kysyn oletko tosissasi kun kysyt,
        ” Missä tehdään töitä lapsi työvoimalla?”
        En ole mikään pitkän linjan työntekijä, mutta sen verran olen kuitenkin erilaisilla työpaikoilla ollut läsnä, että voin vakuuttaa, ettei siellä lapsityövoimaa ollut paikalla, vaikka ”poikia” oli useita paikalla.
        Siellä nimittäin kutsuttiin työkavereita pojiksi - iästä riippumatta.
        Mainittakoon, että eräs työpaikka oli maanalainen kaivos, jossa noita ” poikia ” oli useita.
        Sinne ei muuten saanut alle 18 vuotiaita edes ottaa töihin.
        Reiska2K

        Ja lapsi työvoima on yhdyssana. Siis lapsityövoima oikein kirjoitettuna. Ano 13:57:42 yrittää olla vitsikäs siinä onnistumatta. Tuota kutsuttiin eräässä konsulttivalmennuksessa nimellä käkeily. Siis v*ttuilua huumorin varjolla.


    • Anonyymi

      Vene telakoitu. Hauskoja sadepäiviä ja hyvää syksyä kaikille!

      • Anonyymi

        Kiitos, kiitos. Sitä samaa myös sinulle.
        Olit kyllä leikillä sanottuna rintamakarkuri, jos sateisen takia vedit veneen maalle D.


    • Anonyymi

      Onhan tässä kesää vielä. Ja syyskuussa alkaa syyspurjehduskausi.

    • Anonyymi

      Aurinkoiselta vaikuttaa tänään. Mukava herätä veneellä, ja lähteä purjehtimaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe