Asiakaspalautteet!

Anonyymi-ap

Oletteko koskaan miettineet, MITEN annatte palautetta, tai millaisella asenteella jo alun perin lähdette selvittämään myyjän tai asiakaspalvelijan kanssa epäkohtaa, tilannetta, tai mielestänne tapahtunutta "virhettä", joko päin naamaa, soittamalla tai sähköpostilla?
Miettikääpä. 35 vuoden asiakaspalvelukokemuksella voin kertoa, että 90% asiakkaista lähtee selvittämään mahdollista epäkohtaa asiaansa asiallisesti ja kohteliaasti. -Ja aina tilanteet ovat selvinneet ja ratkenneet. Ja kaikilla on oikeasti hyvä mieli.
Tuo yksi henkilö tästä 10 loppuprosentista voi pilata asenteellaan koko päivän. Jopa kokonaisen viikon. Käytännössä räitään naamalle sähköpostitse, puhelimessa, tai somen viesteissä, uhkaillaan, ollaan epäkohteliaita, tylyjä. -Ja yleensä jo siinä vaiheessa kun hän ottaa ensimmäisen kerran yhteyttä, ennen kuin asiaa on asiakaspalvelijalle edes kunnolla esitetty ja oletetaan, että työntekijä välittömästi tietää mistä on kyse. Tarkentavia kysymyksiä kohteliaasti ja ymmärtävästi esittäessä räitään lisää paskaa naamalle samaa viestikanavaa käyttäen ilman että asian lähtötilanne edes tässäkään kohtaa selviää.
Lisää paskaa tulee naamaan siitä, kun selviää että kyse on ollut asiakkaan omasta virheestä, huolimattomuudesta tai suoranaisesta tyhmyydestä.
"Epäsuomalaiseen" tyyliin, voin surutta kertoa ja kehua, että olen tuon 90% mahdollisen reklamoineen asiakkaan kohdalla saanut erittäin paljon kiitosta hyvästä palvelusta, selvennyksestä, asian korjaamisesta, hyvityksestä tai oikaisusta.
7% tuosta kymmenestä heti naamaan räkivästä ovat olleet lopulta tyytyväisiä lopputulemaan, kun asia on korjattu tai he ovat ymmärtäneet oman virheensä. Mutta ne vielä jäljelle jäävät 3% kirjoittavat paskoja google arvosteluja vieläkään ymmärtämättä asiaansa ja kertovat kaikille, miten pettyneitä ovat palveluun, eivätkä koskaan suosittele kenellekään, vaikka virhe on ollut ihan oma.
Tätä on asiakaspalvelijana kiva miettiä ja lukea...

Tämän 35 vuoden aikana olen huomannut että ihmisistä on tullut välinpitämättömämpiä ja ennen kaikkea laiskempia. Yksinkertaisenpia ja suorastaan tyhmempiä. Kaikki pitää olla valmiina ilman omaa vaivaa ja vähäistäkään pään käyttöä.

P.S. Lukekaa jumankeuta ne ohjeet, suositukset, palveluehdot, sopimusehdot, käyttöohjeet, laskutusohjeet, tuotetiedot, soveltuvuudet ja mitä ikinä ennen kun haukutte yhdenkään asiakaspalvelijan . minkäänlaisessa yrityksessä tai minkäänlaisen palvelun tuottajana.

Rakastavin terveisin, Asiakaspalvelija.

21

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen saanut hyvää palvelua keskustan apteekissa ja citymarketin postipisteellä. Jaksamista asiakaspalvelutyöhön kaikille!

    • Anonyymi

      Toivottavasti sinunkaltainen asiakaspalvelija joka on näköjään omastaan mielestään erehtymätön ei tule vastaan missään palvelutilanteessa.
      Sen verran pilkun nuss,,,, eikun viilaamiseksi meni tuokin avautuminen ettei paremmasta väliä.
      Eikä tuosta prosentti ja valivali sekoilusta ota kukaan mitään selvää vaan ainostaan kykenemättömyytesi ottamaan vastaan minkään sortin palautetta.
      Toivoisin sinulle työtehtäviä aivan muualta kuin asiakaspalvelusta vaikka sinne kuuluisaan pimeään komeroon tekemään nollatutkimuksia ja räkäpalloja pyörittelemään niin asiakaspalvelun tasokin nousee 130%

      • Anonyymi

        No ei tartte kaukaa hakee ku kauppojen asiakaskusipäät paljastaa ittes! Onnee Savonlinna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tartte kaukaa hakee ku kauppojen asiakaskusipäät paljastaa ittes! Onnee Savonlinna.

        Kaikista ei näemmä ole asiakaspalvelijoiksi
        Onnee vaan Savonlinnan asiakaspelvelijat ja osaamattomuutenne


    • Anonyymi

      Eikö asikaspalvelijan tehtävä ole juurikin neuvoa ja kertoa mitä palvelua vastineeksi rahalle saa. Eikä olettaa että asiakas kaivaa jostain sähköisestä palvelusta kymmenien nettilinkkien takaa tiedot ja ohjeet. Tai jostain paperista pienellä kirjoitetun tekstin kapulakieltä josta ei ota edes asiakaspalvelija itse selvää.

      Taitaa tämä aloittaja asiakaspalvelija itse olla valmiin odottelija ja heittäytyy itse laiskaksi eikä tee työtään niinkuin se asiakaspalvelija täytyisi tehdä.
      Se vaan on niin puuduttavaa kun joutuisi jokaiselle selostamaan samat asiat yhä uudelleen vaikka itselle olisikin asia päivänselvä mutta ei se asiakkaalle ole jos ei ole joutunut palvelua käyttämään ja vaikka olisikin niin käytännöt on tietenkin siinä välissä muuttuneet.
      Joten 99% asiakas palvelijoista on laiskoja kunhan jotain sinnepäin ja tehtkää itse tai sähköinen palvelu tehkää itse siellä ja itse istutaan perälistoa leveämmäksi ja naristaan kun käy asiakkaita ihan tuntemattomiakin joille ei voi juoruilla puoltapäivää ja joutuu jopa töitäkin tekemään.

    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajaa ja itsekin samalla alalla.
      Asiakkaistahan suurin osa on mukavia, mutta tosiasia kuitenkin on ettei osan kanssa ole mukava kommunikoida.

      Ymmärrän ettei kaikki oikeasti pysty ajattelemaan kovin monipuolisesti omaa käytöstään, mutta sitten on näitä vanhempia fiksuja rouvia joilla tapana neuvoa kuinka meidän pitää tehdä ja toimia, esim hinnoittelusta tulee neuvoja.
      Niitä kun kuuntelee toistuvasti, niin alkaa oikeasti ärsyttämään, koska kuinka moni heistä oikeasti ymmärtää miten asiat pyörii.

      Täällä kärkkäästi haukutaan heti aloittaja, mutta muistakaa etteivät kaikki asiakkaat ole yhtä mukavia kuin te olette.

      • Anonyymi

        Jos asiakspalvelijana tökkii aina voi vaihtaa alaa, kun kerta olette niin erinomisia ja ajttelette aina niin monipuolisesti ja olette maailman avuliaimpia ja ymmärtäväisimpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asiakspalvelijana tökkii aina voi vaihtaa alaa, kun kerta olette niin erinomisia ja ajttelette aina niin monipuolisesti ja olette maailman avuliaimpia ja ymmärtäväisimpiä.

        Olet melko kapeakatseinen mikäli kuvittelet, että työpaikkaa voi vaihdella noin vain syystä ettei pieni osa ihmisistä osaa käyttäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melko kapeakatseinen mikäli kuvittelet, että työpaikkaa voi vaihdella noin vain syystä ettei pieni osa ihmisistä osaa käyttäytyä.

        Älä sitten valita
        Ihmeellistä narinaa asiakaspalvelijalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valita
        Ihmeellistä narinaa asiakaspalvelijalta

        Olet varmaan juurikin sellainen ikävämpi asiakas...
        Miksi ei saisi kertoa ettei kaikki ole kivoja?
        Tuskin kukaan uskoisi, että ikinä ei ole ärsyttänyt asiakaspalvelijaa?


    • Anonyymi

      jaka touhussa on ikävät asiat mutta ei niistä tarvii avautua kun sen tietää kuitenkin kaikki joilla yhtään päässä jotain liikkuu
      Mutta nykypäivänä kaikkien pitää uhriutua varsinkin asiakaspalveliat ja varsinkin jos on saavuttanut suojatyöpaikan

      • Anonyymi

        Mutta joskus voi olla ihan hyvä avautua näin anonyyminä sillä se voi helpottaa esim aloittajan omaa oloa, mutta ei siltikään loukkaa todennäköisesti ketään.
        Tosin täällä näyttää jotain loukanneen.


      • Anonyymi

        Ai ei saa avautua!?
        Pointsit pelkästään keskustelun aloittajalle! Valtaosa omistakin asiakkaita ovat aivan mahtavia ja ihania, mutta valitettavasti mukaan mahtuuse pienen pieni joukko, jolla on tarve vaan purkaa omaa paskaa oloaan ja paskaa asennettaan asiakaspalvelijiaan.
        -kaupan kassa


    • Anonyymi

      UUSI LINJA 2T TULISI SAVONLINNAAN

    • Anonyymi

      Palaute annettava henkilökohtaisesti, omalla nimellä/omalla naamalla ... kasvotusten, puhelimitse tai sähköpostilla, MUTTA AINA omissa nimissä!

      Jos tyytymätön palveluun tai tuotteeseen, mutta ei ole kanttia asiallisesti antaa palautetta ja asiallisesti selvittää tyytymättömyytensä aihetta, niin pitäköön tyytymättömyytensä omana ongelmanaan.

    • Anonyymi

      Aloittajalle; Opettele tuo kaikki sanomaan viidellä rivillä.

      Pitkiä turinoitasi ei kukaan lue...

      • Anonyymi

        Tämä on nykyaikaa, eli käytöstavat häviää kokonaan! Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on huipussaan. Toisen kunnioittaminen ja huomioon ottaminen pitäisi opettaa jo pikkulapsille, mutta nykyisin ei saa kasvattaa edes opettajat kouluissa. Voi, voi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nykyaikaa, eli käytöstavat häviää kokonaan! Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on huipussaan. Toisen kunnioittaminen ja huomioon ottaminen pitäisi opettaa jo pikkulapsille, mutta nykyisin ei saa kasvattaa edes opettajat kouluissa. Voi, voi!

        Radiossa kerrottiin, että lapsi ei tule kuulluksi, kun on menossa kuraattorin luo ja ovella palaakin punainen valo!!? Voi, voi! HÄNEN olisi pitänyt päästä HETI! Näin näitä kullan nuppuja kasvatetaan, ettei tarvitse enää omaa vuoroaan odottaa, vaan MINÄ tulen, kun MINULLE sopii!!??


    • Anonyymi

      Liian pitkä jaarittelu, kertoo olevansa 30 vuoden kokemus, mistä?
      Jokainen joka itse on ollut asikas tietää mistä nykyään johtuu NS epämiellyttävä, palaute.

      Puhuvat epämieluisuus alueesta,, kun kasaavat eikospuhelin osion suvitaanko vai ei ja onko koulutus rumba, koska tässä vaiheessa ihmiset kokee sille saa tehdä mitä haluaa.

      • Anonyymi

        No sinun jaarittelu on lyhyt, mutta mitään tuosta ei ymmärrä


    • Anonyymi

      pitäisi ENTISEN HJM TILOIHIN LASTEN SISÄLEIKKIPAIKKA SUPERPARK OLISI KIVA SAADA SAVONLINNAAN

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe