Oletteko koskaan miettineet, MITEN annatte palautetta, tai millaisella asenteella jo alun perin lähdette selvittämään myyjän tai asiakaspalvelijan kanssa epäkohtaa, tilannetta, tai mielestänne tapahtunutta "virhettä", joko päin naamaa, soittamalla tai sähköpostilla?
Miettikääpä. 35 vuoden asiakaspalvelukokemuksella voin kertoa, että 90% asiakkaista lähtee selvittämään mahdollista epäkohtaa asiaansa asiallisesti ja kohteliaasti. -Ja aina tilanteet ovat selvinneet ja ratkenneet. Ja kaikilla on oikeasti hyvä mieli.
Tuo yksi henkilö tästä 10 loppuprosentista voi pilata asenteellaan koko päivän. Jopa kokonaisen viikon. Käytännössä räitään naamalle sähköpostitse, puhelimessa, tai somen viesteissä, uhkaillaan, ollaan epäkohteliaita, tylyjä. -Ja yleensä jo siinä vaiheessa kun hän ottaa ensimmäisen kerran yhteyttä, ennen kuin asiaa on asiakaspalvelijalle edes kunnolla esitetty ja oletetaan, että työntekijä välittömästi tietää mistä on kyse. Tarkentavia kysymyksiä kohteliaasti ja ymmärtävästi esittäessä räitään lisää paskaa naamalle samaa viestikanavaa käyttäen ilman että asian lähtötilanne edes tässäkään kohtaa selviää.
Lisää paskaa tulee naamaan siitä, kun selviää että kyse on ollut asiakkaan omasta virheestä, huolimattomuudesta tai suoranaisesta tyhmyydestä.
"Epäsuomalaiseen" tyyliin, voin surutta kertoa ja kehua, että olen tuon 90% mahdollisen reklamoineen asiakkaan kohdalla saanut erittäin paljon kiitosta hyvästä palvelusta, selvennyksestä, asian korjaamisesta, hyvityksestä tai oikaisusta.
7% tuosta kymmenestä heti naamaan räkivästä ovat olleet lopulta tyytyväisiä lopputulemaan, kun asia on korjattu tai he ovat ymmärtäneet oman virheensä. Mutta ne vielä jäljelle jäävät 3% kirjoittavat paskoja google arvosteluja vieläkään ymmärtämättä asiaansa ja kertovat kaikille, miten pettyneitä ovat palveluun, eivätkä koskaan suosittele kenellekään, vaikka virhe on ollut ihan oma.
Tätä on asiakaspalvelijana kiva miettiä ja lukea...
Tämän 35 vuoden aikana olen huomannut että ihmisistä on tullut välinpitämättömämpiä ja ennen kaikkea laiskempia. Yksinkertaisenpia ja suorastaan tyhmempiä. Kaikki pitää olla valmiina ilman omaa vaivaa ja vähäistäkään pään käyttöä.
P.S. Lukekaa jumankeuta ne ohjeet, suositukset, palveluehdot, sopimusehdot, käyttöohjeet, laskutusohjeet, tuotetiedot, soveltuvuudet ja mitä ikinä ennen kun haukutte yhdenkään asiakaspalvelijan . minkäänlaisessa yrityksessä tai minkäänlaisen palvelun tuottajana.
Rakastavin terveisin, Asiakaspalvelija.
Asiakaspalautteet!
22
764
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen saanut hyvää palvelua keskustan apteekissa ja citymarketin postipisteellä. Jaksamista asiakaspalvelutyöhön kaikille!
- Anonyymi
Toivottavasti sinunkaltainen asiakaspalvelija joka on näköjään omastaan mielestään erehtymätön ei tule vastaan missään palvelutilanteessa.
Sen verran pilkun nuss,,,, eikun viilaamiseksi meni tuokin avautuminen ettei paremmasta väliä.
Eikä tuosta prosentti ja valivali sekoilusta ota kukaan mitään selvää vaan ainostaan kykenemättömyytesi ottamaan vastaan minkään sortin palautetta.
Toivoisin sinulle työtehtäviä aivan muualta kuin asiakaspalvelusta vaikka sinne kuuluisaan pimeään komeroon tekemään nollatutkimuksia ja räkäpalloja pyörittelemään niin asiakaspalvelun tasokin nousee 130%- Anonyymi
No ei tartte kaukaa hakee ku kauppojen asiakaskusipäät paljastaa ittes! Onnee Savonlinna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tartte kaukaa hakee ku kauppojen asiakaskusipäät paljastaa ittes! Onnee Savonlinna.
Kaikista ei näemmä ole asiakaspalvelijoiksi
Onnee vaan Savonlinnan asiakaspelvelijat ja osaamattomuutenne
- Anonyymi
Eikö asikaspalvelijan tehtävä ole juurikin neuvoa ja kertoa mitä palvelua vastineeksi rahalle saa. Eikä olettaa että asiakas kaivaa jostain sähköisestä palvelusta kymmenien nettilinkkien takaa tiedot ja ohjeet. Tai jostain paperista pienellä kirjoitetun tekstin kapulakieltä josta ei ota edes asiakaspalvelija itse selvää.
Taitaa tämä aloittaja asiakaspalvelija itse olla valmiin odottelija ja heittäytyy itse laiskaksi eikä tee työtään niinkuin se asiakaspalvelija täytyisi tehdä.
Se vaan on niin puuduttavaa kun joutuisi jokaiselle selostamaan samat asiat yhä uudelleen vaikka itselle olisikin asia päivänselvä mutta ei se asiakkaalle ole jos ei ole joutunut palvelua käyttämään ja vaikka olisikin niin käytännöt on tietenkin siinä välissä muuttuneet.
Joten 99% asiakas palvelijoista on laiskoja kunhan jotain sinnepäin ja tehtkää itse tai sähköinen palvelu tehkää itse siellä ja itse istutaan perälistoa leveämmäksi ja naristaan kun käy asiakkaita ihan tuntemattomiakin joille ei voi juoruilla puoltapäivää ja joutuu jopa töitäkin tekemään. - Anonyymi
Ymmärrän aloittajaa ja itsekin samalla alalla.
Asiakkaistahan suurin osa on mukavia, mutta tosiasia kuitenkin on ettei osan kanssa ole mukava kommunikoida.
Ymmärrän ettei kaikki oikeasti pysty ajattelemaan kovin monipuolisesti omaa käytöstään, mutta sitten on näitä vanhempia fiksuja rouvia joilla tapana neuvoa kuinka meidän pitää tehdä ja toimia, esim hinnoittelusta tulee neuvoja.
Niitä kun kuuntelee toistuvasti, niin alkaa oikeasti ärsyttämään, koska kuinka moni heistä oikeasti ymmärtää miten asiat pyörii.
Täällä kärkkäästi haukutaan heti aloittaja, mutta muistakaa etteivät kaikki asiakkaat ole yhtä mukavia kuin te olette.- Anonyymi
Jos asiakspalvelijana tökkii aina voi vaihtaa alaa, kun kerta olette niin erinomisia ja ajttelette aina niin monipuolisesti ja olette maailman avuliaimpia ja ymmärtäväisimpiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiakspalvelijana tökkii aina voi vaihtaa alaa, kun kerta olette niin erinomisia ja ajttelette aina niin monipuolisesti ja olette maailman avuliaimpia ja ymmärtäväisimpiä.
Olet melko kapeakatseinen mikäli kuvittelet, että työpaikkaa voi vaihdella noin vain syystä ettei pieni osa ihmisistä osaa käyttäytyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet melko kapeakatseinen mikäli kuvittelet, että työpaikkaa voi vaihdella noin vain syystä ettei pieni osa ihmisistä osaa käyttäytyä.
Älä sitten valita
Ihmeellistä narinaa asiakaspalvelijalta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten valita
Ihmeellistä narinaa asiakaspalvelijaltaOlet varmaan juurikin sellainen ikävämpi asiakas...
Miksi ei saisi kertoa ettei kaikki ole kivoja?
Tuskin kukaan uskoisi, että ikinä ei ole ärsyttänyt asiakaspalvelijaa?
- Anonyymi
jaka touhussa on ikävät asiat mutta ei niistä tarvii avautua kun sen tietää kuitenkin kaikki joilla yhtään päässä jotain liikkuu
Mutta nykypäivänä kaikkien pitää uhriutua varsinkin asiakaspalveliat ja varsinkin jos on saavuttanut suojatyöpaikan- Anonyymi
Mutta joskus voi olla ihan hyvä avautua näin anonyyminä sillä se voi helpottaa esim aloittajan omaa oloa, mutta ei siltikään loukkaa todennäköisesti ketään.
Tosin täällä näyttää jotain loukanneen. - Anonyymi
Ai ei saa avautua!?
Pointsit pelkästään keskustelun aloittajalle! Valtaosa omistakin asiakkaita ovat aivan mahtavia ja ihania, mutta valitettavasti mukaan mahtuuse pienen pieni joukko, jolla on tarve vaan purkaa omaa paskaa oloaan ja paskaa asennettaan asiakaspalvelijiaan.
-kaupan kassa
- Anonyymi
UUSI LINJA 2T TULISI SAVONLINNAAN
- Anonyymi
Palaute annettava henkilökohtaisesti, omalla nimellä/omalla naamalla ... kasvotusten, puhelimitse tai sähköpostilla, MUTTA AINA omissa nimissä!
Jos tyytymätön palveluun tai tuotteeseen, mutta ei ole kanttia asiallisesti antaa palautetta ja asiallisesti selvittää tyytymättömyytensä aihetta, niin pitäköön tyytymättömyytensä omana ongelmanaan. - Anonyymi
Aloittajalle; Opettele tuo kaikki sanomaan viidellä rivillä.
Pitkiä turinoitasi ei kukaan lue...- Anonyymi
Tämä on nykyaikaa, eli käytöstavat häviää kokonaan! Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on huipussaan. Toisen kunnioittaminen ja huomioon ottaminen pitäisi opettaa jo pikkulapsille, mutta nykyisin ei saa kasvattaa edes opettajat kouluissa. Voi, voi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on nykyaikaa, eli käytöstavat häviää kokonaan! Itsekkyys ja oman edun tavoittelu on huipussaan. Toisen kunnioittaminen ja huomioon ottaminen pitäisi opettaa jo pikkulapsille, mutta nykyisin ei saa kasvattaa edes opettajat kouluissa. Voi, voi!
Radiossa kerrottiin, että lapsi ei tule kuulluksi, kun on menossa kuraattorin luo ja ovella palaakin punainen valo!!? Voi, voi! HÄNEN olisi pitänyt päästä HETI! Näin näitä kullan nuppuja kasvatetaan, ettei tarvitse enää omaa vuoroaan odottaa, vaan MINÄ tulen, kun MINULLE sopii!!??
- Anonyymi
Liian pitkä jaarittelu, kertoo olevansa 30 vuoden kokemus, mistä?
Jokainen joka itse on ollut asikas tietää mistä nykyään johtuu NS epämiellyttävä, palaute.
Puhuvat epämieluisuus alueesta,, kun kasaavat eikospuhelin osion suvitaanko vai ei ja onko koulutus rumba, koska tässä vaiheessa ihmiset kokee sille saa tehdä mitä haluaa.- Anonyymi
No sinun jaarittelu on lyhyt, mutta mitään tuosta ei ymmärrä
- Anonyymi
pitäisi ENTISEN HJM TILOIHIN LASTEN SISÄLEIKKIPAIKKA SUPERPARK OLISI KIVA SAADA SAVONLINNAAN
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954