Yhteissaunominen

Anonyymi-ap

Tämä nyt ei varsinaisesti liity nudismiin, mutta tavallaan sivuaa aihetta. Minkä verran väki saunoo nykyään miehet ja naiset yhdessä, alasti? Meillä ollaan kaveriporukoissa aina menty porukalla saunaan, kotona ja mökillä. Milloin minä, vaimoni ja yksi tai kaksi miespuolista tuttua milloin vaimon naistuttavien kanssa. Tunnelma on rento, ei seksuaalisesti virittynyt, toki toisiamme katselemme. Etenkin vaimoni ajeltu alakerta on omiaan keräämään miesten katseita, semminkin kun hän ei sitä juurikaan piilottele.
Miten muut tämän asian kokevat?
-Pasi-

28

4353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokemukseni mukaan yhteissaunominen alasti tai verhottuna on hieman vähentynyt ts kokenut inflaation, koska muuta aistillista tarjontaa on joka pualla paljon. Se ei tee yhdessäkylpemistä yhtään väheksyttävämmäksi, päinvastoin-silloin harvoin kun tilaisuus sattuu kohdalle on kiva tutustua kaverin vaimon kroppaan jne sekä näytellä omaa.

      • Anonyymi

        On meilläkin jonkun kerran käynyt niin että vaimo on saanut selänkinpesun kaveriltamme. Siinä tulee tutustuttua sitten jo hiukan tarkemminkin. Olen pari kertaa itsekkin päässyt pesemään vaimoni erään ystävättären. Ja hän pesi tietty minut. Vaimoni poistui hiukan aiemmin paikalta ja jätti meidät puuhastelemaan suihkuhuoneeseen keskenämme. Arvasi toki mitä siellä tapahtui. Ei pannut pahakseen.


    • Anonyymi

      Mun 19v poika just mainitsi että kyllä nuoretkin käy sekasaunassa ja sivusta mainitsi että kyllä muutenkin parit vaihtuu..

      • Anonyymi

        Tietysti parit vaihtuu bilettäessä ja nuortenkin sekasaunassa. Se vain oli ennen tabu. Samaa tietysti nuorten telttaretkelläkin. Jos retkelle lähti kaksi paria, todennäköisimmin harrastivat parinvaihtoa, kuin eivät harrastaneet. Kivaahan se on.


    • Anonyymi

      Todella harvinaista. Kaverien muijat ei lähde alasti saunaan.

      Isomunaiset haluaa yleensä sekasaunaan naisten kanssa.

      • Anonyymi

        Kyllä meillä on aina menneet. Joitakin poikkeuksia on ollut että mieluummin menevät naisvaltaisessa sekaporukassa, mutta kun pikkasen ikää tulee, vaatteet lähtee. Tuokaan ei tarkoita sitä että mieluummin menisivät naisten kanssa, vaan kyse enemmänkin kaverikemioista. Sitten kun ovat sukuun tulleet, ei taida olla kuin kuukautiset syynä ettei saunaan mennä. Onko kyse sitten jostain alueellisista eroista, en tiedä mutta minun nuoruudessa ei tytöt mitään hävenneet, eikä näytä häpeävän vieläkään mitenkään erikoisesti


    • Anonyymi

      Aina mennään alastomana saunaan. Joskus on nuorten poika-, tai tyttöystävät kysyneet että pitääkö pukea jotain, mutta nopeasti ovat oppineet ne häveliäämmätkin, ettei tarvitse mitään peitellä. Ei siis olla ketään kielletty pukemasta mitään, vaan ovat itse päättäneet ja kaikkialla niin saunassa, paljusssa kuin järvessäkin, on porukka alastomana vauvasta vaariin.

    • Anonyymi

      Sauna on ollu perinteisesti pyha paikka kirkon jalakeen, siella synnyttiin, tauteja paranneltiin kuppaamalla ja vainajat pestiin, sauna oli enemmanki henkinen puhdistautumisrituaali josa kaikki miehet, naiset ja lapset olivat saman arvosia riippumata yhteiskunnallisesta statuksesta, oliko se sitten rikas eli koyha eika silla ollut merkitysta, alastomia ku oltiin. Sauna kulttuuri on ikivanha yleismaailmallinen traditio joka sittemmin muuttui, niinkin paljon etta keskiajalla paavi kielsi saunat ja euroopasa saunat katosivat, koska niista oli tullu ylleisia kutupaikkoja ihimisille ja kaikellaiset tauvit levisivat, ihimisiksi ku eivat osanneet sitten olla. Joisakin kulttuureisa, kuten mm. suomalaisesa, venalaisesa, sauna on ejelleenkin alkuperaisesa tarkoituksesa, Toisaalta urbanisaatio on pilannut ja pilaa saunan tarkoituksen siihen etta mulukkuja mittaillaan ja tisseja, pilluja tollataan joka ei kuulu saunan henkeen.

      Mun lapsuuven kojisa sauna oli paikka josa otettiin loylyt, hikkoiltiin ja kylyvettiin lauvantaina, sunnuntaina jos ei kirkkoon menty niin radiosta kuunneltiin Jumalan palavelus asiaan kuuluvalla hartauvella. Olen asunu nyt ulukomailla jo 24 vuotta, saunoja ei taalla pakanamaasa liikoja ole, ne ovat kalliita, eika, mita ilimeisimmin takatuupparit ja heijan mulukoilut mulukkuun, hipeloinnit seka puoliseisokkisa, varsinaisesti lissaa "saunan" viihtysyytta, toki oon sanonu siita, mutta ei oo viela tarvinnu suomentaa, poikkean uima altaasa seka sitten kylypemasa. Sekasaunasa tytot ja naiset pulisevat joutavia kuten monet pojat ja miehetkin, mun mielesta saunasa pitaisi olla hilijaa hartauvela, viskata vetta kiukaalle hissuksiin ja sitte ku silta tuntuu, niin eiku kylypemmaan. Saunan jalakeen pintti olutta ja jottain suolasta, niin se aurinko paistaa sinne risukassaanki sitte.

    • Anonyymi

      Aika vähän tulee saunottua missään porukoissa, mutta yleensä on asu vapaa ja käytännössä suurin osa uikkareissa tai pyyhkeessä ja vähemmistö alasti.

    • Anonyymi

      Meillä on entinen maalaistalo, jossa on ollut joskus aika paljon väkeä, kun saunaan mahtuu kerrallaan yli kymmenen henkilöä. Pesutila on siinä samassa tilassa. Meillä on sitä omaa väkeä nykyisin aika paljon ja kun sauna lämmitetään, niin siinä käy sitten saunomassa keitä sattuu huvittamaan, mitään vuoroja ei jaeta. Aluksi ensikertalaiset saattaa sanoa, että ai jaaha...ja sitten saunaan. Ihan hyvin menee.

    • Anonyymi

      Kyllä saunotaan kimpassa alasti. On kuumottavaa kun vaimo on alasti toisten miesten nähden. Kuten aloittajan vaimolla, omalla vaimolla katseita kerää huolella siistitty pillukarvoitus ja pyöreä perse. Vaimo saunoo alasti kimpassa myös ilman minua.

    • Anonyymi

      Kyllä saunareissut on mukavia. Tytärpuoleni ja vävypojan kanssa saunottu usein,vaimo tykkää vävypojan kyrvästä,normi kyrpä mutta pitkä esinahka,vaimo pikku konjakissa aina esittelee itseään vävypojalle,poika ihan kiimassa mammasta ja posliini pillusta,kerran tulin saunaan vähän yllättäen,mamma siellä kätteli pojan kyrpää.. Tytärpuoleni ei kanssa kainostele mitään,niin kaunista katsoa,ja itsekin näytellä papan kyrpää

    • Anonyymi

      On saunottu kaveriporukoissa mökkireissuilla sekasaunoissa parikymppisten naisten ja miesten kesken. Vaikka mitään seksihommia ei niihin liity niin onhan se kiva katsoa kauniiden naisten vartaloita ja millaiset tissit ja pimppa kenelläkin on. Kiihottavinta mielestäni on ollut kun muutaman kerran on nähnyt kokonaan posliiniksi ajetun naisen.

    • Anonyymi

      Vabali Spa, Berliini. Tuli saunottua ja porukkaa oli laidasta laitaan. Mukavan rauhallista, saunoissa on pyyntö hiljaisuudesta. Eikä ole lapsia. Alue on laaja ja auringonottopaikoilla väkeä joko ilman vaatteita tai vähän peitettynä, uima-asut on kielletty. Pääasiassa alapään ajelut tehty kokonaan. Silmänruokaa kaikille. Sukupuolijakauma sixty-fifty. Suosittelen tutustumaan kun liikkuu sielläpäin.

    • Laskin tuossa, että olen saunonut noin neljänkymmenen naisen ja saman verran miesten kanssa. Yleensä kaavamaisetkin naiset ovat lähteneet lunkisti, mutta muutama mies on kieltäytynyt.

      Olen arvellut, että varsinkin nuoret miehet pelkäävät kiihottumisen ja keulimisen näkymistä. Tytöthän sen helposti salaavat, koska se ei näy. Pois silmistä, pois todellisuudesta.

    • Anonyymi

      Kyllä maalla tai mökillä kavereiden kesken ja sukulaisten kesken saunotaan alasti sekasaunassa. Ei ehkä niin hirveesti tirkistellä mutta katsellaan vähän kuitenkin

      • Anonyymi

        Joskus yli kymmenen vuotta sitten oli keskustelu saunomisesta ja oli yllättävää että jotkut nuoret naiset väittivät etteivät käy saunomassa tai ole saunassa alasti jos siellä on muita. Mutta heitä vastassa oli valtava määrä vastaanväittäviä ihmisiä, nuoria ja vanhoja ja sukupuolesta riippumatta, jotka puolustivat suomalaista saunakulttuuria ja alastomuutta ja jotka inhosivat amerikkalaistyylistä alastomuuden häpeilyä. Mummokin 80 luvulla vitsaillessaan paljasti epähuomiossa että kun "nykyään", siis 80 luvulla, nuoret käyvät toistensa kanssa saunassa ja katselevat toisiaan, hänen aikanaan käytiin saunassa sukulaisten kanssa ja kyllä siinä katseltiin myös sillä silmällä omia sukulaisia, eikä se koskenut pelkästään meidän sukua vaan kaikkia. Meidän suku ei ole maalta vaan esikaupungista.


      • Kerro tirkistelyistä ja tuntemuksista joita se sai aikaan?


      • Anonyymi
        7lokakuu kirjoitti:

        Kerro tirkistelyistä ja tuntemuksista joita se sai aikaan?

        En ole tuo jolta kysyt mutta vastaan kun osuu niin omalle kohdalle. Yläasteen aikana oli sukulaisen häät ja niiden häiden jälkimainingeissa oli sitten koko suku kutsuttu koolle. Sukulaisia tuli amerikasta ja Saksasta asti. Kävimme kaikki sekasaunassa ja saunan terassilla näin äidin alastomana muiden alastomien tätieni kanssa.

        Se oli ensimmäinen kerta kun vertasin äitiä muihin naisiin ja se reaktio oli hyvin voimakas. Tuon jälkeen kotona saunoessa tolppa alkoi käydä aina väkisin pystymmäksi ja muutaman kerran jälkeen äiti siitä huomautti ja sen jälkeen seisoi aina kun menimme saunaan.

        Muutamia vuosia jälkeenpäin en enää ehtinyt saunomaan äidin kanssa kun kavereiden kanssa piti olla aina jossain menossa ja kerran kaverin bileissä oli saunassa oma pikkusisko ja siskon kavereita. Viinaa virtasi. Suutelin suihkun alla erästä siskon kaveria ja hyväilimme kiimassa siihen asti kun hän häipyi pois. Saunasta oli muut paitsi sisko häipyneet. Sisko oli katsellut minua kateellisena sanoi myöhemmin että olisi tullut pilaamaan minun panon jos olisin nainut hänen kaveria. Siskon kanssa päädyimme myös suihkun alle suutelemaan ja hyväilemään ja sisko yritti sovitella minua takaapäin itseensä. Sisko ehdotti oven laittamista lukkoon mutta pelättiin että muita tulisi ja lopetettiin. Seuraavana viikonloppuna sisko tuli minun luokse ja ehdotti saunomista ja panemiseksi meni jo saunan lämmetessä.


    • Anonyymi

      Kysymys on titysti siitä, miten sen katseensa toiseen ihmiseen luo. Jos katse on epätoivoinen, toljottava, jatkuva, seuraava, pokaamista yrittävä niin on selviö ettei se saunassa useimpiin toimi, koska siellä ollaan-alasti-ja haavoittuvassa ja herkässä tilanteessa, mistä ei pysty piiloutumaan. Jos sen sijaan luo hienovaraisia katsahduksia silloin tällöin, kohdetta vaihtaen, puolihuolimattomasti, niin ehtii varmasti ahmia kehon kuvia riittämiin kotitarpeiksi. Ja sitten jos joku vastaa katseeseesi vaikka hymyllä niin voi punnita silmäpelin jatkamista. Koska yhteissaunoissa on käynyt puutteessaolevia tuijottelevia onanisteja joiden ainoa mahdollisuus nähdä toista sukupuolta näin, on koettu asia perin epämukavaksi ja yhteiset höyrysaunatilat ovat käyneet vähiin. Hyvän käytöksen myötä voimme anellen toivoa että nousemme saunamaana keskieurooppalaisten sivistyneistön rinnalle ja parissakymmenessä vuodessa jopa ohi.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Tunnelma riippuu niin paljoa katseen laadusta ja tyylistä, oli silmäpelin kohteena ihan kuka tahansa.


    • Anonyymi

      Tutussa kaveriporukassa (3-5 pariskuntaa) on saunottu yhdessä vuosia.
      Se on ollut koko ajan varsin luontevaa, vaikka joskus kun on enemmän "nautittu" niin jutut ovat saattaneet villiintyä. On siis saunottu ja uitu nakuna niin kuin aivan lapsina.
      Pari kesää sitten naiset tekivät kiinnostavan tempun: Jokaisella oli ainoana asusteenaan vaatekaapin parhaat rintaliivit! Alastomuus oli otettu siihen asti normaalina asiana, mutta nyt joka jepellä alkoi seistä! Ja daameilla oli hauskaa!

      Yhteissaunoja Espoosta

      • Anonyymi

        Mulle ois saattanu käydä päinvastoin. Tuplapipot ois pannu liikkuvat lepoon.


      • Anonyymi

        Minä en ole nähny kuin yhden kerran seisovia kulleja kimppasaunassa. Vaimo ja sen kaveri oli raskaana. Ne peseytyi siinä miesten katsellessa ylälauteelta. Ne innostui saippuoinnissa. Kaikilla jätkillä seisoi kivikovana. Onneksi ei raskaana olevat naiset olivat jo menneet jäähylle.


    • Anonyymi

      porukalla saunaan sitten voi paneskella kenen kans vaan muulloin ei silloin kaikki estottomia kivaa kaikille myös bi-hommia kokeiltu

      • Anonyymi

        Millaisia bi-hommia olette toteuttaneet ?


    • Anonyymi

      Ainoo kerta kun on yhteissaunan aikana alkanu seisoon oli kun tutussa porukassa jäätiin yhden tytön kanssa kaksistaan saunaan. Vilvoitellessa tää tyttö sitten päätti laiturilla kusta. "Ei tuolla nyt kukaan ui" hän järkeili ja lorotti laiturilta seisovilteen veteen. Muna pystyssä kävelin saunaan ja tyttö perässä, tietty huomasi. "Ooksä pissapoika" hän vaan kiusasi mua. Sain käsihoidon!

    • Anonyymi

      Saunotaan kimpassa ja tykkään kun vaimo on alasti toisten miesten katsellessa.

    Ketjusta on poistettu 84 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2561
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1642
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1016
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    Aihe