Helluntailaiset eivät tunnusta Raamatun perusasioita.

Anonyymi-ap

Helluntailaiset eivät tunnusta Raamatun perusasioita.

Vedestä ja Hengestä kasteessa Jumala luo koko ihmisen uudeksi tulevaa fyysistä ylösnousemusta varten. (Joh.3:5)

Näin kävi ihminen Jeesuksellekin, ihmisistä esikoiselle.

Room. 6:4

Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

Ei haudassa multien seassa tai polttohautauksen valinneelle kastamattomalle pakanallle enää mitään uusia ylösnousmusruumiita voida valmistaa. Kyllä ne asiat on laitettava kuntoon eläissä Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä.

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumala luo sen ylösnousmusruumiin ikuista elämää varten valmiiksi ihmiselle kasteessa.

38

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      älä nyt satuile enempää, kerro jostain josta jotain ymmärrät, mitähän sellaine olisi hmm..

    • Anonyymi

      Kristukseen kasteessa liittämätön sielu on perisynnin aiheuttaman katoavaisuuden alainen.

      1. Kor. 15:50

      Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

    • Anonyymi

      Tulin uskoon ja uudestisynnyin Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen kautta.Jumalan Sana on vesi.pi ää syntyä vedestä ja Hengestä

      • Anonyymi

        vedestä ja Hengestä, Jumalan sanan voimasta eli ylhäältä

        Vesi on Jeesuksen alkuperäisen tekstin mukaan tavallista vettä, primary element. (Joh.3:5)


      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on käännynnäisten uskomista. Villitsevä hurmoshenki heissä on epäpyhä henki. Pelkkä käännynnäiskaste on proselyyttikaste, jossa ei ole Jumala mukana pesemässä syntejä pois.


      • Anonyymi

        Joh. 19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä
        verta ja vettä.

        Helluntailainen selitti, siinä pitäisi lukea: "verta ja sanoja"

        toinen selitti, siinä pitäisi lukea. "verta ja henkeä"

        Joh.3:5 "vesi ja Henki" =kaste Kristuksen omaksi

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

        Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

        Jeesuksen alkukielen mukaan käyttämä sana "vesi" tarkoitta tavallista vettä, primary element

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        υδωρ


        hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.


        5204

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from the base of 5205


        subst. (neut.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-water 79

        Merkitys

        1) water

        1a) of water in rivers, in fountains, in pools

        1b) of the water of the deluge

        1c) of water in any of the earth's repositories

        1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

        1e) of the waves of the sea

        Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään häneltä kasteen merkitystä.

        Nikodemus oli Jeesuksen ystävä, jolle Jeesuksen ei tarvinnut keksiä mitään vertauskuvia tai symbooleja. Hän puhui suoraan kuin mies miehelle.

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on käännynnäisten uskomista. Villitsevä hurmoshenki heissä on epäpyhä henki. Pelkkä käännynnäiskaste on proselyyttikaste, jossa ei ole Jumala mukana pesemässä syntejä pois.

        Erikoista on se että myydään rahasta pelastusta ja varastetaan kodeista huonekaluja matkalaukkuja astioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä
        verta ja vettä.

        Helluntailainen selitti, siinä pitäisi lukea: "verta ja sanoja"

        toinen selitti, siinä pitäisi lukea. "verta ja henkeä"

        Joh.3:5 "vesi ja Henki" =kaste Kristuksen omaksi

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

        Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

        Jeesuksen alkukielen mukaan käyttämä sana "vesi" tarkoitta tavallista vettä, primary element

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        υδωρ


        hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.


        5204

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from the base of 5205


        subst. (neut.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-water 79

        Merkitys

        1) water

        1a) of water in rivers, in fountains, in pools

        1b) of the water of the deluge

        1c) of water in any of the earth's repositories

        1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

        1e) of the waves of the sea

        Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään häneltä kasteen merkitystä.

        Nikodemus oli Jeesuksen ystävä, jolle Jeesuksen ei tarvinnut keksiä mitään vertauskuvia tai symbooleja. Hän puhui suoraan kuin mies miehelle.

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. "

        Ristiin naulittu pelastaa ei mikään viikonpäivät vä


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen pesemällä kasteessa kaiken syntikirouksen pois perisynnin kadotustuomiosta alkaen.
      Kristuksen sovintoveren ja kuoleman tähden, armosta.
      Syntien sovitus tulee konkrettiseksi vain Kristillisessä kasteessa.

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

      And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Veten I då icke att vi alla som hava blivit döpta till Kristus Jesus, vi hava blivit döpta till hans död?

      Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death?

      • Anonyymi

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


    • Anonyymi

      Luterilaiset juopot kirjoittelevat satuja.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset onkin narkomaaneja


    • Anonyymi

      "Helluntailaiset eivät tunnusta Raamatun perusasioita."
      Tuo sinänsä on terve lähtökohta.

      • Anonyymi

        Viikonpäi vä ei pelasta


    • Anonyymi

      Pelkkä ihmisen oma uskominen eli ihmisteko ei pelasta. Se on suuren eksytyksen käyttämä dilemma. Maailmassa on satoja uskontoja ja uskoja, joissa ihminen kuvittelee pelastuvansa oman uskonsa perusteella.

      Helluntailaiset eivät usko Jumalan sanan yksinkertaisia totuuksia.
      Jumala pesee kasteessa synnit pois, se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa.


      1. Piet. 3:21
      Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      • Anonyymi

        Ihminen saadaan agressiivisella käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista saada ihminen tulemaan uskoon.


      • Anonyymi

        Helluntailaisten usko tätä uskon lajia.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen saadaan agressiivisella käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista saada ihminen tulemaan uskoon.

        Käännyttämällä eri keinoin aistien kautta tulevan informaation avulla, kuten kuulon, näkemisen kutta ihminen saadaan tulemaan päänuskoon, ja sitten ihmiselle uskotellaan, nyt sitä olet matkalla taivaan kirkkauteen. Metanoia, mielentilan muutokseen johtava usko on kuitenkin pettävää uskon lajia.

        Jumala on Henki.
        Raamattu puhuu myös toista kautta tulevasta Hengen tason uskosta, mikä tulee vain kun ihminen saa lahjaksi Jumala Pyhän Hengen asuvaiseksi kasteessa pestyyn sydämeen.
        Henki o yhteydessä Jumalan kanssa. Sitä uskos kutsutaan uskon Hengeksi ihmsisessä ja sydämen uskoksi.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännyttämällä eri keinoin aistien kautta tulevan informaation avulla, kuten kuulon, näkemisen kutta ihminen saadaan tulemaan päänuskoon, ja sitten ihmiselle uskotellaan, nyt sitä olet matkalla taivaan kirkkauteen. Metanoia, mielentilan muutokseen johtava usko on kuitenkin pettävää uskon lajia.

        Jumala on Henki.
        Raamattu puhuu myös toista kautta tulevasta Hengen tason uskosta, mikä tulee vain kun ihminen saa lahjaksi Jumala Pyhän Hengen asuvaiseksi kasteessa pestyyn sydämeen.
        Henki o yhteydessä Jumalan kanssa. Sitä uskos kutsutaan uskon Hengeksi ihmsisessä ja sydämen uskoksi.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus ja puhtaus.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä tarkoittaa."


      • Anonyymi

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen uskon Henkeä, se ei ole hänen omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten usko tätä uskon lajia.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Otetaan Benny hinn ja budha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen uskon Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Lestat vaan pelastuu


    • Anonyymi

      "Vedestä ja Hengestä kasteessa Jumala luo koko ihmisen uudeksi tulevaa fyysistä ylösnousemusta varten"
      Joh.3:5 Jakeen vesi ei tarkoita kastevettä .

      "mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". Joh 4:14

      • Anonyymi

        >>>"joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan ,se ei ikinä janoa"<<<


        helluntailaiset on janoisia jatkuvasti , milloin ketäkin ihmepuhujaa kuuleen ja hakeen ja matkustaan perässä , että , "jos Herra koskettaisi . . .

        että siis , helluntailaisten "jano sammu ei "


      • Anonyymi

        Budha myös vierailee


    • Anonyymi

      Kasteessa synneistä pestyyn sydämeen voi saada Pyhän Hengen lahjan omaksi, ei vain vierailijaksi.
      Lahjaksi=omaksi.

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä tarkoittaa."

      Kääntyä, engl.repent=syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä.

      Kaste ei edellytä mitään konkreettista vanhurskauden tekoa. Syneissään pitää mennä kasteelle, jotta kasteen merkitys toteutuu. Kaste on syntien pois peseminen ja Pyhän Hengen lahjan saaminen lahjaksi eli omaksi.

      • Anonyymi

        Kaikki valetta vääristelyä ja naurettavia satuja!

        Miten jaksatte ja mikä on motiivi.


    • Anonyymi

      Hah, hah 😂😂😂😂
      Vauvakastetut yrittävät nyt pitkillä Raamatun paikoilla saada uskottavuutta.
      Pellejä ovat kaikki!
      Eikö hävetä juopot luterilaiset!

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ovat näköjään hyvin sivistymätöntä porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat näköjään hyvin sivistymätöntä porukkaa.

        Ei se helluntailaiseksi kääntyminen näköjän ihmistä paranna mitenkään. Luonne säilyy samana, monilla on laitostausta, jota on pyritty hoitamaan AA-n periaatteilla ja hypnoosilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se helluntailaiseksi kääntyminen näköjän ihmistä paranna mitenkään. Luonne säilyy samana, monilla on laitostausta, jota on pyritty hoitamaan AA-n periaatteilla ja hypnoosilla.

        Helluntailaisilla on salainen Pentecostalismin oppeihin sovitettu raamattu kansalle versio, johon he viime kädessä tukeutuvat.
        Mormoneilla ja Jehovantodistajilla ja Adventisteilla on myös omat raamatut.

        Oikea Raamattu ja siihen vetoaminen on heilletarkoituksellista eksyttämistä, jotta ihmiset pitäisivät heitä kristittyinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilla on salainen Pentecostalismin oppeihin sovitettu raamattu kansalle versio, johon he viime kädessä tukeutuvat.
        Mormoneilla ja Jehovantodistajilla ja Adventisteilla on myös omat raamatut.

        Oikea Raamattu ja siihen vetoaminen on heilletarkoituksellista eksyttämistä, jotta ihmiset pitäisivät heitä kristittyinä.

        Oikean Raamatun sanomaa. Taivaan tavoilla tulee opetella jo täällä alhaalla, veisaamaan ylistyslauluja Jumalalle sapattisin.

        PSALMI 92. YLISTYSLAULU VANHURSKAAN JUMALAN KUNNIAKSI. . . VIRSI, SAPATINPÄIVÄ-LAULU. . . HYVÄ ON HERRAA KIITTÄÄ JA VEISATA KIITOSTA SINUN NIMELLESI, SINÄ KORKEIN.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikean Raamatun sanomaa. Taivaan tavoilla tulee opetella jo täällä alhaalla, veisaamaan ylistyslauluja Jumalalle sapattisin.

        PSALMI 92. YLISTYSLAULU VANHURSKAAN JUMALAN KUNNIAKSI. . . VIRSI, SAPATINPÄIVÄ-LAULU. . . HYVÄ ON HERRAA KIITTÄÄ JA VEISATA KIITOSTA SINUN NIMELLESI, SINÄ KORKEIN.

        1234567---

        Jude yrittää taas ohittaa ristin


    • Anonyymi

      Kaikilla Jenkkilahkoilla kuten hellareilla on ihan omat pyhät kirjat ja "raamatut", joita ne lukee ja viime kädessä tukeutuu niihin.

      Hellareiden oma Parhamin oppien mukainen raamattu on nimeltään raamattu kansalle. Pentecostalismin virallinen raamattu. Mitä tosiasiaa he eivät korosta, vaan pyrkivät salaamaan sen.

      • Anonyymi

        Jehovat on ainoa ryhmä joka on perustanut valtakunnan salin maan päälle ja jää tänne.


    • Aloittajan olisi hyvä tiedostaa että luemme samaa pyhää kirjaa, mutta tulkitsemme sitä eri tavoin. Helluntailaisten lisäksi on paljon kristittyjä, jotka eivät ole sakramentalisteja (niin lapsikasteen kuin uskovien kasteenkin kannattajissa).

      Oma tulokulmani asiaan on, että jos otetaan lähtökohdaksi Uuden testamentin tekstit, baptistisen kastenäkemyksen puolesta voidaan rakentaa argumentteja. Jos taas pidetään vanhan jakamattoman kirkon traditiota ohjeellisena (Uuden testamentin jälkeiset tekstit), sakramentalistisen kastenäkemyksen puolesta voidaan rakentaa argumentteja.

    • Anonyymi

      Luterilaisten lestadiolaisten mukaan vain he pelastuvat. Eli täällä riehuvat luterilaiset herjaajat eivät pelastu! Olen samaa mieltä vaikka olen helluntailainen!

      • Anonyymi

        luterilaisuudessa ei koskaan ole opetettu , että vain luterilaisuus pelastaa.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe