3 kWp -järjestelmä tuottaa vuositasolla sähköä n. 2500 kWh.

Anonyymi-ap

9kw järjestelmä tuottaa 75oo kwh vuodessa elikkä noin 1o c khw hinnalla säästö on vuodessa 75o e jos käyttää kaiken itse kesällä

8

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainoa ongelma in kun illalla ja yöllä joutuu sähköstaaöänmmaksamaan ja myynistä ei saa kuin murtosann ostosähkln hihnasta

• Anonyymi

Siirrä kaikki mahdollinen kulutus yöstä ja illasta päiväaikaan. Näin toimimalla saanet vähennettyä ilta ja yösähkön kWh-määrän minimiin. Nyt jäljellejääneen ilta/yökulutuksen akkukapasiteettitarve hoituu pienemmällä ja halvemmalla akustolla. Itse katselen nettiä 2x250ah kuorma-auton akuilla. Niitä lataa 1kW:n paneelisto. Tekemällä ITSE oppii.

• Anonyymi

Millä lämmitäy saunan lataatnsähköauton ja illalla teet ruokaa.

Akut iklmeisesti banhasta kuorma autostasi.

Kuitenkin jos käytät kaiken tuon tehon akuista niin niiden lataaminen kestää.
      1 kw teholla 5oo h elikkä 4o päivää jos lasketaan että aurinkoomsadaan 12 h.

Miten katselet nettiä talvella ja syksyllä

• Anonyymi

Ette osaa kirjoittaa, - ymmärrä lukemaanne ja se kirjallinen sönkötys mitä suollatte, on täyttä makkelia.

• Anonyymi

1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää.

• Anonyymi

1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää. Tämä erillisellä laturilla. Paneeleista jos saat 1000w tehon irti niin lataus noin 70A riippuen akkujännitteestä

• Anonyymi

Elikkä 24oo kwn hyöty 25o e ja sijoitus in 15 ooo e joka kuoleejtuu 2o buodesa jsimpaneelit kestää niin kauan ja kattoo ei huoleta sinä,aikan kun paneelit poissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe