9kw järjestelmä tuottaa 75oo kwh vuodessa elikkä noin 1o c khw hinnalla säästö on vuodessa 75o e jos käyttää kaiken itse kesällä
3 kWp -järjestelmä tuottaa vuositasolla sähköä n. 2500 kWh.
8
205
Vastaukset
- Anonyymi
Ainoa ongelma in kun illalla ja yöllä joutuu sähköstaaöänmmaksamaan ja myynistä ei saa kuin murtosann ostosähkln hihnasta
- Anonyymi
Siirrä kaikki mahdollinen kulutus yöstä ja illasta päiväaikaan. Näin toimimalla saanet vähennettyä ilta ja yösähkön kWh-määrän minimiin. Nyt jäljellejääneen ilta/yökulutuksen akkukapasiteettitarve hoituu pienemmällä ja halvemmalla akustolla. Itse katselen nettiä 2x250ah kuorma-auton akuilla. Niitä lataa 1kW:n paneelisto. Tekemällä ITSE oppii.
- Anonyymi
Millä lämmitäy saunan lataatnsähköauton ja illalla teet ruokaa.
Akut iklmeisesti banhasta kuorma autostasi.
Kuitenkin jos käytät kaiken tuon tehon akuista niin niiden lataaminen kestää.
1 kw teholla 5oo h elikkä 4o päivää jos lasketaan että aurinkoomsadaan 12 h.
Miten katselet nettiä talvella ja syksyllä- Anonyymi
Ette osaa kirjoittaa, - ymmärrä lukemaanne ja se kirjallinen sönkötys mitä suollatte, on täyttä makkelia.
- Anonyymi
1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää.
- Anonyymi
1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää. Tämä erillisellä laturilla. Paneeleista jos saat 1000w tehon irti niin lataus noin 70A riippuen akkujännitteestä
- Anonyymi
Elikkä 24oo kwn hyöty 25o e ja sijoitus in 15 ooo e joka kuoleejtuu 2o buodesa jsimpaneelit kestää niin kauan ja kattoo ei huoleta sinä,aikan kun paneelit poissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999