9kw järjestelmä tuottaa 75oo kwh vuodessa elikkä noin 1o c khw hinnalla säästö on vuodessa 75o e jos käyttää kaiken itse kesällä
3 kWp -järjestelmä tuottaa vuositasolla sähköä n. 2500 kWh.
8
244
Vastaukset
- Anonyymi
Ainoa ongelma in kun illalla ja yöllä joutuu sähköstaaöänmmaksamaan ja myynistä ei saa kuin murtosann ostosähkln hihnasta
- Anonyymi
Siirrä kaikki mahdollinen kulutus yöstä ja illasta päiväaikaan. Näin toimimalla saanet vähennettyä ilta ja yösähkön kWh-määrän minimiin. Nyt jäljellejääneen ilta/yökulutuksen akkukapasiteettitarve hoituu pienemmällä ja halvemmalla akustolla. Itse katselen nettiä 2x250ah kuorma-auton akuilla. Niitä lataa 1kW:n paneelisto. Tekemällä ITSE oppii.
- Anonyymi
Millä lämmitäy saunan lataatnsähköauton ja illalla teet ruokaa.
Akut iklmeisesti banhasta kuorma autostasi.
Kuitenkin jos käytät kaiken tuon tehon akuista niin niiden lataaminen kestää.
1 kw teholla 5oo h elikkä 4o päivää jos lasketaan että aurinkoomsadaan 12 h.
Miten katselet nettiä talvella ja syksyllä- Anonyymi
Ette osaa kirjoittaa, - ymmärrä lukemaanne ja se kirjallinen sönkötys mitä suollatte, on täyttä makkelia.
- Anonyymi
1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää.
- Anonyymi
1kw teholla lataus on 60ah/ tunnissa 12V akkuun. Tietty lämpöhukka pitää vähentää. Tämä erillisellä laturilla. Paneeleista jos saat 1000w tehon irti niin lataus noin 70A riippuen akkujännitteestä
- Anonyymi
Elikkä 24oo kwn hyöty 25o e ja sijoitus in 15 ooo e joka kuoleejtuu 2o buodesa jsimpaneelit kestää niin kauan ja kattoo ei huoleta sinä,aikan kun paneelit poissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447316
- 324058
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492279- 512265
- 372258
- 432238
- 162236