Pienten lasten Raamatullisen uskon kieltäminen

Anonyymi-ap

Pienten lasten usko on Pyhän Hengen teko eikä lahkohenkisten järkeilyt "sopivasta uskon iästä".

Raamatun usko lasten ja imeväisten suusta

Ps. 8:2

(8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit. (Biblia)

Matt. 21:16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

42

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän se on tämän Suomen kansan toimesta.

      Päiväkodeissa ja kouluissa ei saa enää pienet lapset rukoilla ruokarukousta , eikä myöskään kouluissa saa olla mitään hengellistä toimintaa.

      Ei ihme, ettei lapset ja nuoret enää usko, koska eivät ole kuulleet opetusta Jeesuksesta.

      Suomihan on luopumuksen kärkimaita.

      Jo vuonna 2012, lasten ja nuorten usko Jumalaan oli hyvin vähäistä.

      "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

      http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

      Ja yhä huonompaan suuntaan on kehitys edennyt.

      Suurin syy on kuitenkin kotikasvatuksessa, eihän uskoa synny ilman kuulemista.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Myös helluntailaisisa on tullut uskoon Helluntaiseurakunnan ulkopuolella.
        Olet väärässä Usko.
        Usko on Jumalan teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös helluntailaisisa on tullut uskoon Helluntaiseurakunnan ulkopuolella.
        Olet väärässä Usko.
        Usko on Jumalan teko.

        Jeesus opetti lapsen uskosta.
        Kristityt uskovat Raamattuun eikä yhteen peukalopaikkaan niinkuin täysikäiset hellapojat.


      • Anonyymi

        Luterilaiset joutuvat vastuuseen Suomen tilasta. Luterilaiset ovat olleet enemmistönä satoja vuosia ja Suomi on Sodoma!
        Vauvakaste on vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös helluntailaisisa on tullut uskoon Helluntaiseurakunnan ulkopuolella.
        Olet väärässä Usko.
        Usko on Jumalan teko.

        Usko on Jumalan teko, mutta Raamattu opettaa saarnaamaan Jumalan sanaa.

        Tuolla kaiken sysäämisellä yksin Jumalan vastuuksi selität evankeliumin ja muun Raamatun sanan vastaisuutesi.

        Apostolit kehottavat kristittyjä lukemaan sanaa, rukoilemaan, kastamaan, opettamaan... Tämä on (perheen isän= ) vanhempien vastuulla. Ihminen kylvää, mutta Jumala antaa kasvun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset joutuvat vastuuseen Suomen tilasta. Luterilaiset ovat olleet enemmistönä satoja vuosia ja Suomi on Sodoma!
        Vauvakaste on vitsi.

        Helluntailaiset ovat vastuussa houkutellessaan luterilaisten lapsia ja tämän lisänä he ovat äsken kääntyneiden kimpussa, mutta pelkäävät ateisteja eivätkä heille puhu mitään pelastuksesta. Lahkot kuten helluntailaisuus on suuri osa Suomen kansan ansaitsemaan rangaistukseen.


      • Anonyymi

        Koulukasvatuksen ydinajatus on, että usko ei ole tiedon väärtti.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset muiden uudesti kastajien ohella estävät lasten pääsyn Jumalan valtakuntaan, siitä Jeesus meille todistaa. Helluntailaiset eivät tahdo tulla lasten kaltaisiksi koska pitävät lasten ymmärrystä ja järkeä hyödyttöminä väittävät ettei Jeesus ole missään tekemisissä lasten kanssa vaan ainoastaan järkeä täynnä olevien aikuisten helluntailaisten kanssa.

      • Anonyymi

        Miksi Suomen lapset pysyvät jumalattomina?
        Teitä luterilaisia on sentään vielä 60%.


    • Anonyymi

      Lahkohengessä määritellään ikä milloin lapsi uskoo ns. järkeisopillinen ikä helluntaikasteelle menemiselle.
      Helluntailaisuudessa toimitaan näin.

      • Anonyymi

        Vauvakastettu juoppo pelkäätkö että kajoan lapsiisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakastettu juoppo pelkäätkö että kajoan lapsiisi?

        Olet typerä helluntaipastorien kasvatti.


      • Anonyymi

        Ei ole heluntaikastetta.
        On vain uskoon tulleiden vapaaehtoinen kaste, jossa uskoontullut upotetaan kokonaan veden alle. Tällä uskoontullut todistaa haudanneen entisen ja julistaa uuden elämän alkaneen Jeesuksen yhteydessä.


    • Anonyymi

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

    • Anonyymi

      "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista".

      Hellarieksyttäjä kiemurtelee ja eksyttää aiheen ulkopuolelle niinkuin Usko Toivonen tekee tapansa mukaan.

      Kysymys on Jumalan näkemyksestä ja
      "IMEVÄISTEN JA LASTEN" uskosta Raamatun mukaan eikä 15 vuotta täyttäneiden nuorten uskosta.

      • Anonyymi

        Imeväiset lapset ovat jumalalle puhtaita.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan
        18 LUKU.
        1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        Matt. 19:14; Mark. 10:14-15; 1Kor. 14:20
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        Matt. 23:11-12
        5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.

        Kommentaari Novum:
        Matt18:3. Kääntyminen merkitsee täydellistä muutosta: ihminen kääntyy pois omilta teiltään (Jaak 5:19; Luuk 22:32). Asenteen ja käsityksen Messiaan valtakunnasta tuli kokonaan muuttua. Tarkoitus ei ollut, että uskovista tulisi lapsellisia, vaan että heillä olisi lapselle tunnusomainen mielenlaatu.Opetuslapset keskustelivat valtakunnan ensimmäisistä sijoista ja olivat kokonaan unohtaneet, miten tähän valtakuntaan tullaan sisälle! Sinne ei päästä ansiokkailla teoilla. Valtakunta otetaan vastaan lahjana, armosta.


    • Anonyymi

      Jeesus siunasi lapsia mutta ei kastanut heitä tai jakanut heille ehtoollista.

      15 vuoden ikä on hyvä tunnustaa henkilökohtainen usko ottaa kaste ja liittyä seurakuntaan.

      • Anonyymi

        Moista ikärajaa vain ei Raamattu anna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moista ikärajaa vain ei Raamattu anna

        Tuo on totta luterilaisen kirkon kohdalla, kun se väittää lapsia syntisiksi ja perisynnin turmelemaksi:
        "Pienten lasten Raamatullisen uskon kieltäminen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta luterilaisen kirkon kohdalla, kun se väittää lapsia syntisiksi ja perisynnin turmelemaksi:
        "Pienten lasten Raamatullisen uskon kieltäminen".

        Sitä Raamattu väittää

        Hel kirkko kieltää syntiinlankeemuksen ja pinen lapsen uskon


      • Anonyymi

        Vai 15 v koulun jälkeen muutetaan pois seurakuntaan ei jää löydetään uravalinnat.Hallituksen perhe kai jää aktiivisena seurakuntaa pitämään ja joka kokouksissa viikottain.Henkilökohtainen vai seurakunnan todistama.


    • Anonyymi

      Helluntaikasteessa liitytään Helluntaiseurakuntaan kasterituaalissa jossa laskennallinen kastettavan keski-ikä on 41 vuotta.

      Lahkolaiset suorittavat uudenlleenkasteita vääräuskoisille kuten helluntaissa tekevät.

    • Anonyymi

      Usko Toivonen kieltää "helluntaijumalana" IMEVÄISTEN JA LASTEN USKON
      vastoin Raamattua.

    • Eivät taida ymmärtää imeväisten suusta tarkoitettua sanaa. Jeesuksen sanoita kaikki jota syntyvät ovat imeväisiä.

    • Anonyymi

      Usko Toivonen & kump. suorittavat uudenlleenkasteita vääräuskoisille kuten helluntaissa tekevät.

      Missä hengessä nämä kaatajat toimivat ?

      • Anonyymi

        • Pienten lasten usko on Pyhän Hengen teko eikä lahkohenkisten järkeilyt "sopivasta uskon iästä".•

        Kuinka monta % Helluntaikirkon jäsenistä on uudelleenkastettuja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        • Pienten lasten usko on Pyhän Hengen teko eikä lahkohenkisten järkeilyt "sopivasta uskon iästä".•

        Kuinka monta % Helluntaikirkon jäsenistä on uudelleenkastettuja ?

        >>>Kuinka monta % Helluntaikirkon jäsenistä on uudelleenkastettuja ?<<<

        Olen joskus kuullut jonkun uskovan kastattaneen itsensä uudelleen.
        Hän on todistanut, että otti kasteen nuorena vanhempien, kavereiden
        tai seurakunnan painostuksesta, eikä hän ollut vielää uudestisyntynyt.

        Sitten kun hän tuli uskoon, uudestisyntyi Jumalasta Jumalan lapseksi,
        hän käsitti, ettei hän ollut uskossa kasteelle mennessään, motiivit olivat
        väärät. Siksi hän otti kasteen USKOVANA.

        Jos tarkoitat tätä uudelleenkasteena, niitä on helluntaiseurakunnissa
        ehkä yksi prosentti.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Luterilaisilla on antiuskonto, joka pitää seurakuntalaisensa jumalattomina!
      Suomi on Sodoma!
      Vauvakaste on vitsi!

      • Anonyymi

        helluntailaiset:

        "Te juuri olette ne, jotka teette ITSENNE vanhurskaiksi ihmisten edessä"
        Luuk: 16: 15

        niinhän ne fariseuksetkin korottivat ITSENSÄ , > "miksi sinun opetuslapsesi" . . .


      • Anonyymi

        Myös helluntailaisilla on niit
        Uudestikaste on vitsi


    • Anonyymi

      Kristinuskon perusasia perisynnin kieltäminen eli ihmisen syntisyyden kieltäminen on vakava helluntailainen harhaoppi.
      Viittaa väkevään eksytykseen.

    • Anonyymi

      Olen imeväinen helluntailapsi ja en ymmärrä miksi minulle ei tarjottu mehua ehtoollisella jota en saanut nauttia.
      Isästäkään ei tietoa muuta kuulemma mukaan joku helluntaikaatajapappi.
      Olen saavuttanut sopivan kasteiän jonka näkee sukupuolielimistä.
      Se on paras ikä tulla uskoon.

    • Anonyymi

      Hellunrailaisuus (lahkohengessään?) hyökkää Jumalan Sanaa kiivaasti vastaan puolustaessaan epäraamatullista uudestikastamistaan.

      Samon käyvät petoeläimen tavoin lapsen uskoa vastaan.
      Helluntailaisuus ja viina ovat pehmittäneet helluntailaisen juopporemmin aivot jotka ovat sumentuneet.

      • Anonyymi

        Et onneksesi ymmärrä mitään siitä mitä kirjoitat @

        Se voi vähentää raippojem määrää loppulaskun aikaa .


    • Anonyymi

      15 vuoden ikä on myös luterilaisilla konfirmaatioon ja ainakaan ennen ei saanut ehtoollista jos ei ollut konfirmoitu.

      Suomessa on uskonnonvapaus ja jokainen seurakunta voi lain rajoissa määrätä omat säännöt.

    • Anonyymi

      Tuollaista vähämielistä kuin keskiajalla on edelleen luettava vuonna 2023 lukutaidon maassa ei sitä voi käsittää!
      Ja toki aurinko edelleen kiertää tapulia niinhän ne kirkkoisien tarinat menivät.

    • Anonyymi

      Ei tarvi olla älykäs ,että ymmärtää ,ettei vauvalla ole mitään uskoa. Det är sant.

      • Anonyymi

        Jotain muuta täytyy kyllä olla jos edes vitsinä sellaista puhuu ääneen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain muuta täytyy kyllä olla jos edes vitsinä sellaista puhuu ääneen!

        ... sanoo ateisti


    • Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Zelensky ja Biden on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe