Oisiko vinkkiä antaa

Moikka
Jäin työttömäksi huhtikuun puolessavälissa.Tulipäätös niin ,että sanotaan "Sinulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska olet eronnut työstä tai olet itse
moitittavana pidettävällä menettelyllä aiheuttanut työsuhteen päättymisen ilman pätevää syytä"
Lähes 4 kuukautta on ohi.Ei tullut mitään päätöstä.Kuulun liiton työttömyyskassaan.En saanut mitään korvausta vielä.
Mitä mun pitäisi tehdä?Eka kertaa jäin työttämäksi.Ei ole minkäänläistä kokemusta.
Kaipaisin apua.Kiitos

13

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päätöksessä on perustelut ja yhteystiedot. Soita liittoon ja kysy miten pitää toimia. Voit myös soittaa TE palvelijalle. TE palvelijalla on neuvontavelvollisuus eli hänen pitää kertoa miten toimitaan.
      Karenssi on vain 45 päivää.
      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290#O1L2aP1
      "Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 45 päivän ajalta työsuhteen päättymisen jälkeen, jos hän on ilman pätevää syytä eronnut työstään, tai jos hän on itse moitittavana pidettävällä menettelyllään aiheuttanut työsuhteen päättymisen. Jos työ olisi kestänyt enintään viisi päivää, oikeutta työttömyysetuuteen ei kuitenkaan ole 30 päivän ajalta työsuhteen päättymisen jälkeen."

    • Anonyymi

      Jees kuten tuossa edellä jo sanotaan, karenssi alkaa seuraavana päivänä työn päättymisestä. Siellä joku kesähemmo te-keskuksesta laittanut karenssinnväärin. Itse irtisanouduin vuosi sitten ja työkkäriinnmenin tämän vuoden helmikuussa, ei karenssia ja suoraan anssille

    • Anonyymi

      Vai meinaatko että karenssi on nyt lusittu mutta ei edellenkään ole oikeutta päivärahoihin? Voihan se edelleen kesähemmo sielä olla eikä osaa toimia

      Soita tai käy työkkärissä, turha sitä on täältä kysellä. Myös omien sivujen kautta kirjautumalla voi laittaa viesti mut se on hitaampaa

    • Anonyymi

      Eihän työttömyyskorvausta enää saa, jos et ole täyttänyt työssäoloehtoa...Siis ei mitään työttömyyskorvausta mukaanlukien ansiosidonnainen ja työmarkkinatuki.

      Toimeentulotukea voi hakea.

      • Anonyymi

        No eiköhän aloittaja tuon tiedä


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      TE pell ei tee mitään ilman käskyjä. Turha odottaa itsenäistä toimintaa heiltä, paitsi pullan haussa.

      • Anonyymi

        Työnhakuvelvoitteinen luuserivätys ei tee mitään ilman käskyä. Turha odottaa heiltä itsenäistä toimintaa paitsi pullan haussa


    • Anonyymi

      Työkkäristä pitää ottaa yhteys. Yhteydenottoaika sovitaan, kun olet ekan kerran ilmoittautunut. Työkkäri tekee lausunnon. Kassaan voit ottaa yhteyttä jo ekana päivänä. He neuvoo sieltä. Tuossa on käynyt silleen, että Työkkäri on jättänyt asian kesken. Kassa maksaa Työkkärin lausunnon perusteella. Rahaahan saat Sossusta, jos edellytykset täyttyy.

    • Anonyymi

      omaa asiaansa pitää itse aktiivisesti ajaa. Ei TE-toimisto eikä kassakaan laita automaattisesti karenssin loputtua rahaa tilille. Asia pitä itse karenssitauon jälkeen laittaa päälle ja anoa sitä päivärahaa.

    • Anonyymi

      No, hänhän on ekaa kertaa työttömänä. Neuvonta jäänyt puolitiehen. Kassan päätös tulee sitten varmaan nopeasti. Muista vielä verokortti!

      • Anonyymi

        Luultavasti hölmöyksissään irtisanoutunut kaiken lisäksi ennen kuin työssäoloehto on täyttynyt.....kun kerta ekaa kertaa asialla.


    • Anonyymi

      Juurihan kirjoitit että tuli päätös että ei makseta työttömyyskorvausta eli olet ollut karennsiajalla ja päätöksestä se ilmenee milloin se päättyy.

      Työnhaku voimaan ja viikon sisällä sinuun otetaan yhteyttä eli annetaan tapaamisaika.
      Liiton kassa ei maksa ennenkuin te toimistolla on asia selvitetty ja myönnetty lupa maksaa työttömyyskorvausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe