Muutama off grid rakentajan aloittelijan kysymys ?

Anonyymi-ap

Hankittuna tämä Eveperin 30A MPPT säädin ja 4X185ah 12V AGM akkupankki. https://nordsolar.fi/tuote/epever-tracer-100v30a-mppt-saadin/ ja aikeissa ostaa 12V kaksi 410W paneelia ja kytkeä ne sarjaan, jolloin se antaa 24V säätimelle ja mahdollistaa myös ohuemmat kaapelit 30m matkalle (6mm2) vai suoraan 24v paneelia rinnan, kuinka toteuttaisitte asian ? 12V paneeleja saa nykyään pilkkahinnalla. Paneelit rannassa, täysin esteetön paikka paistaa. Mökissä ja ulkona 12V valaistus, 450W invertteri tv:tä ja työkalujen latausta jne varten, eikä sitä lähdetä muuttamaan.

15

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se oaneeli anna 12v baan joka. Alla tai ylimsädin yrittää säätä nimelos jännitteeksi 12v

      Parempia ja turvallisempi kun otat jonkin muun kytkemään
      Asiantuntija

      • Anonyymi

        Siis, paneeleilta tulee 24V koska 2X 12V paneelia on sarjassa ja säädin muuntaa sen akuille sopivaksi, eli mulle 12v joka mulla on kun kytkentä järjestys on oikea (akku ensin kiinni)
        Mitä yrität kertoa ?


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­N­y­m­­f­­­o­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17964602e

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Sityä että kyseqyikäiten on parempi trhdä naita kyseqtitää

      • Anonyymi

        Olen tehnyt 4 järjestelmää, joten homma on hanskassa. Kysyin vaan kokeneemmilta vaihtoehtoa.


    • Anonyymi

      410w paneeli ei ole 12V. Jos niitä kaksi niin ei sun säätimes riitä 12V akustolle

      • Anonyymi

        Säädin kyllä toimii, mutta kaikkea paneelitehoa ei vaan voi hyödyntää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säädin kyllä toimii, mutta kaikkea paneelitehoa ei vaan voi hyödyntää

        Kas perkele, en tuota katsonutkaan. 12V paneelit jäävät näköjään 200W huitteille. No, 2 niitä sitten. Vinkkejä paneeleista sekä ostopaikasta pk seudulta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas perkele, en tuota katsonutkaan. 12V paneelit jäävät näköjään 200W huitteille. No, 2 niitä sitten. Vinkkejä paneeleista sekä ostopaikasta pk seudulta ?

        30A×13V=390w
        Kannattaisko kuitenkin tässä vaiheessa muuttaa 24V järjestelmäksi eikä parin vuoden kuluttua.
        2000a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30A×13V=390w
        Kannattaisko kuitenkin tässä vaiheessa muuttaa 24V järjestelmäksi eikä parin vuoden kuluttua.
        2000a

        Kaikki tehty tuon 12V mukaan 4v päästä saan sähköverkon saareen, jos haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tehty tuon 12V mukaan 4v päästä saan sähköverkon saareen, jos haluan.

        Eikös juuri nord solarilla oo tuo 410w paneeli 50% tarjouksella. Sehän yksistään on simppeli sun 30A säätimelle ja 12V akustoon. Muistaakseni noin 31V on vmp.
        2000a


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Oikeen asiantuntijoita mutta muistakaa sukkakeet. Ettei pala kokotalo
      Vakuus palo tarkastaja

      • Anonyymi

        Näin. Niin, että vikasuojaus toimii.


    • Anonyymi

      Electrotori. Net , kysy sieltä, itse olen ostanut sieltä. Varasto katriinantiellä vantaalla. Ei kannata missään nimessä hankkia sähköliittymää. Itse irtisanoin sähköliittymän 7 vuotta sitten, enkä ole katunut hetkeäkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe