Kanava "tuotti" 20 000€, kulut 100 000€.
Aika kaukana siis vielä ollaan miljoonatuotoista ja sadoista uusista työpaikoista.
Jos me ei tähän lähdetä niin mihin sitten? T. Letkumestari
Kimolan kanava tuotti jälleen tappiota
25
1035
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkea ei voi rahassa mitata. Kaikki liikkuminen, harrastaminen, ulkoilu, veneily, kävely, pyöräily jne ei tuota rahallista voittoa.
- Anonyymi
Tappiot kuitenkin mitataan rahassa.
Missä ne ääliöiden lupaamat sadat työpaikat ja miljoonavoitot? - Anonyymi
Joo, mutta päästöjä tuottaa turha huviveneily. Nuo vehkeet ihan helvetillisiä bensasyöppöjä. Verolle pitäisi laittaa nuo juppiveneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tappiot kuitenkin mitataan rahassa.
Missä ne ääliöiden lupaamat sadat työpaikat ja miljoonavoitot?Mitataanko kaikki ihmisten vapaa aika ja hyvinvointi rahassa. Pitääkö kaiken tuoda voittoa rahassa eikä hyvinvoinnilla ole merkitystä. Kimolan kanava on tuonut mahtavia veneilypäiviä monille eikä sitä voi rahassa mitata
- Anonyymi
Ei tuota rahallista voittoa kaukalon jäädytys ja aurauskaan mutta kaikkeahan ei tosiaan voi rahassa mitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitataanko kaikki ihmisten vapaa aika ja hyvinvointi rahassa. Pitääkö kaiken tuoda voittoa rahassa eikä hyvinvoinnilla ole merkitystä. Kimolan kanava on tuonut mahtavia veneilypäiviä monille eikä sitä voi rahassa mitata
Eikö niitä mahtavia veneilypäiviä voisi viettää ilman kanaviakin? Onko pakko siirtyä järveltä toiselle jotta se olisi mahtavaa? ja kyllä niitä rahalla pitää mitata, varsikin kun kaupungilla ei se rahatilanne ole kovin häävi ollut. Tuotakin investointia on aikanaan perusteltu sen tuottavuudella ja uusilla työpaikoilla, nyt jälkeenpäin voidaan hyvin sanoa että vituiksi meni.
- Anonyymi
Kanavamaksut sellaiseksi että ne kattaa tuon muutaman kouvolan päättäjän ääliömäisen typeryyden osoituksen aiheuttamat kulut.
Verovaroista niitä ei pidä kustantaa.
80 000 euroa vuodessa verorahoja , leikkauskohteiden kärkipäätä.- Anonyymi
Eikä pelkästään pidä kattaa tuota 80 tonnin vajetta vaan myös investoinnin kustannukset, paljonkos niitä miljoonia hommaan menikään? Olisiko 5 prosentin vuosittainen tuotto sopiva maksu?
- Anonyymi
Heh se eräskin demarikonkari perusteli hanketta, että jos ei siihen lähdetä, niin alueen kaislikko pitää kuitenkin niittää ja se niittäminen maksaa... Kaislikkopuoli lienee ainakin kunnossa....
- Anonyymi
taitaa se kaislikko kasvaa näiden tupauunojen päissä, onko ne todella niin hölmöjä että uskoivat kuraojakanavan tuovan ämpäreittäin rahaa ja työpaikkoja vai saiko niin hyvät lahjukset että kannattaa esittää loppuikänsä aasia?
- Anonyymi
Eihän tuo Kimolan kanava ole edes lähellä Manskia. Ainut hyöty tämän seudun ihmisille on vaihtaa tuon kuuluisan aavikon katukivet keväisin ja syksyin, siitä kaikki hyötyy lappia myöten.
- Anonyymi
Vuosisadan lobbaus, kaikkien puhallusten äiti oli tämä hanke. Kyseiset lobbarit kannattaisi Kouvolan kaupungin palkata ajamaan kaupungin etuja, nämä sällit pystyvät ihmeisiin!
- Anonyymi
Eihän tuo ole mitenkään parantanut entiset pikku Kouvolan asemakylän keskustan elämää. Muistan kun siellä asuin, niin oli hirveää että porukkaa liikkui. Yksi taloyhtiö jopa sai grillille häädön kun siellä kävi asiakkaita. Nämä manskin kokoomukselaiset keisarit halusin sinne elämää, mutta ei kuitenkaan että kukaan siellä liikkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään parantanut entiset pikku Kouvolan asemakylän keskustan elämää. Muistan kun siellä asuin, niin oli hirveää että porukkaa liikkui. Yksi taloyhtiö jopa sai grillille häädön kun siellä kävi asiakkaita. Nämä manskin kokoomukselaiset keisarit halusin sinne elämää, mutta ei kuitenkaan että kukaan siellä liikkuu.
Jos kanavaa pitkin pääsisi manskille niin kävijöitä olisi paljon enemmän. Eipä voikkaalla ole oikein mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kanavaa pitkin pääsisi manskille niin kävijöitä olisi paljon enemmän. Eipä voikkaalla ole oikein mitään
Totta,kanava ei minnekään on huono idea. Taitaa raha liikkua väärään suuntaan Kouvolan kannalta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kanavaa pitkin pääsisi manskille niin kävijöitä olisi paljon enemmän. Eipä voikkaalla ole oikein mitään
Jotta manskille pääsisi, tulisi Kymen Lukon mäkeen tehdä sulutusta varten sulku. Ja sitte pumppaamojärjestelyt, kun manskin suunnasta ei veden määrä riitä suluttamiseen.
Lähdettäisikös tätä ideaa viemään eteenpäin... 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta manskille pääsisi, tulisi Kymen Lukon mäkeen tehdä sulutusta varten sulku. Ja sitte pumppaamojärjestelyt, kun manskin suunnasta ei veden määrä riitä suluttamiseen.
Lähdettäisikös tätä ideaa viemään eteenpäin... 😁Jos pääsis edes kuusaan keskustaan …
- Anonyymi
Älkää nyt, kunhan kanava yhdistyy rrt-kuivasatamaan ja sieltä Monorail-ilmasilta manskille, kyllä kelpaa sen jälkeen olla.
- Anonyymi
Valtion rahoillahan tällaiset kanavat pitäisi rakentaa ja ylläpitää.
Valtio maksaa ensi vuonna 3,2 miljardia valtionvelan korkoja. Summalla saisi 152 kappaletta 21 miljoonaa maksavaa kanavaa. Ja ensi vuonna jälleen saman verran kanavia. Jne. seuraavina vuosina. Nyt saamme vain korkojen maksamisen ilon.
Eli äänestäkää jatkossakin valtaan valtion velkaannuttajia. On ilo maksella korkoja ja vääntää itkuvirttä vuosikaudet yhdestä kanavasta.- Anonyymi
Järjettömiä investointeja ei pidä tehdä kunnan tai edes valtion kustannuksella.
Riippumatta valtion velasta kanavan ylläpito kustantaa Kouvolalle edelleen vuosikaudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjettömiä investointeja ei pidä tehdä kunnan tai edes valtion kustannuksella.
Riippumatta valtion velasta kanavan ylläpito kustantaa Kouvolalle edelleen vuosikaudet.Emme tiedä millaiseksi menestykseksi kanava lopulta tuleekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme tiedä millaiseksi menestykseksi kanava lopulta tuleekaan.
Kymiringin mukana nostaa Kymenlaakson uuteen kukoistukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymiringin mukana nostaa Kymenlaakson uuteen kukoistukseen.
Kymenlaakso nousisi kukoistukseen kymijoen kanavan rakentamisen myötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymenlaakso nousisi kukoistukseen kymijoen kanavan rakentamisen myötä.
Siinäpä hyvä kärkihanke Kouvolalle jos/kun Itärata hiipuu.
- Anonyymi
Ihmettelen kanavan suunnittelua, tarjolla on kesällä kahvila sulkujen kohdalla vaan veneilijät eivät tuonne pääse asioimaan kun ei ole laillista P-paikkaa mihin jättää vene?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2425646Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304094Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,192394Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2952220Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481451Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611309Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321202Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1311190- 35984
- 169895