Suomessa ainoat rasistiset rakenteet ovat suomenruotsalaisten etuoikeudet

Anonyymi-ap

Suomessa on tosiaan rasistisia rakenteita niitä ovat tosiaan nämä ruotsinkielisten erityisedut ja pakkoruotsi ja virkamiesruotsi .

31

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      RKP on oikee puolue "rasismi poliisiksi" suomessa. Muistelkaapa hieman historiaa....
      Suomenrutsalaiset eivät salli lapsien olla samassa kouluissa suomalaisten lapsien kanssa jne.

      • Anonyymi

        Eikö RKP:n pidä pyytää anteeksi suomenkielisiltä, ja kuitenkaan ei sitä anteeksipyyntöä kukaan uskoisi todeksi.

        Karjalan suomenkielisiä evakkoja v. 1939 ei haluttu ruotsinkielisten asuttamiin rannikkokuntiin. RKP on perustettu jo 1906 muistaakseni, tieto löytyy kyllä netistä.
        Sen historia on täynnä syrjintää, jopa rasismia suomalaista valtaväestöä kohtaan.

        Voisi sanoa tätä historiaa vastaan Henrikssonille, että jopa vitsin murjaisit.


      • Anonyymi

        Bidee on rkp:n "älymystön" tähti!


    • Anonyymi

      Binkin myönsi että nämä erikoisedut voivat tuntua epäreiluilta muiden kieliryhmien
      mielestä .
      Bing oli oikeassa ne tuntuvat epäreiluilta .

    • Anonyymi

      Tekoälykin sen myöntää , kokeilkaa vaikka .

    • Anonyymi

      Mikä etu on päästä ruotsinkieliseen koulutukseen pienemmillä pisterajoilla?

      • Anonyymi

        En nyt oikein ymmärrä mitä et ymmärrä.

        Ruotsinkielisillä on pienenevä väestömäärä ja edelleen samat ruotsinkieliset oppilaitokset ja niissä paljon opiskelijapaikkoja. Jos suomenkielinenkin osaa hyvin ruotsia (kuten minä joskus muinoin), niin silloin on mahdollista päästä helposti opiskelemaan, koska hakijoiden kokonaismäärä on aika pieni, jolloin ruotsinkielisen korkeakoulun ei tarvitse karsia hakijoita pois niin paljoa. Pääsee ns. helpommin sisään.


      • Anonyymi

        No niin, onhan etua siinä, että saat akateemisen tutkinnon, joka on sopivissa työpaikoissa tärkeää. Kaupalliset aineet ovat muutenkin aika helppoja, ei todellakaan samaa tasoa kuin esim. teoreettinen fysiikka, matematiikka tai vaikka entisaikaan oli tietojenkäsittelytiede. Tuo jälkimäinen lienee aika maanläheistä kaupallisen puolen korkeakouluissakin.

        Siis tyhmempikin pääsee sisälle helpommin maineikkaisiin ruotsinkielisiin korkeakouluihin, kuten Åbo Akademi ja Svenska Handelshögsskolan. Joku kolmaskin ruotsinkielinen korkeakoulu on mielessä, mikä onkaan Vaasassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, onhan etua siinä, että saat akateemisen tutkinnon, joka on sopivissa työpaikoissa tärkeää. Kaupalliset aineet ovat muutenkin aika helppoja, ei todellakaan samaa tasoa kuin esim. teoreettinen fysiikka, matematiikka tai vaikka entisaikaan oli tietojenkäsittelytiede. Tuo jälkimäinen lienee aika maanläheistä kaupallisen puolen korkeakouluissakin.

        Siis tyhmempikin pääsee sisälle helpommin maineikkaisiin ruotsinkielisiin korkeakouluihin, kuten Åbo Akademi ja Svenska Handelshögsskolan. Joku kolmaskin ruotsinkielinen korkeakoulu on mielessä, mikä onkaan Vaasassa?

        Ruotsinkielisillä on 50 %:n kiintiö Vaasan yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan ja kiintiöt myös Helsingin yliopistoon.
        Ruotsinkielisiä on noin 4,7 % , mutta esim. juristeista 20 % on ruotsinkielisiä.


    • Anonyymi

      Nämä erikoisoikeudet voivat tuntua epäreiluilta jopa tekoälyn mielestä !
      No pitäisikö näitä epäreiluuksia pyrkiä oikaisemaan ?
      Niin päätetäänkö me suomessa pyrkiä lopultakin tasa-aevoon ?

      • Anonyymi

        RKP päättää ketkä ovat tasa-arvoisia ja ketkä tasa-arvoisempia.


    • Anonyymi

      Suomessa rakenteellista rasismia on mm. terveydenhuollossa. Asiakkaita palvellaan huonommin ihonvärin mukaan. Joutuvat odottamaan pidempään jonossa eikä silti palvella.

      Tässä muutamia lausahduksia:
      "Nuo somalit on opetettava odottamaan vuoroaan ja soittamaan etukäteen."
      Valkoihoiset suomalaiset palvellaan suoraan terveysasemalla ilman varattua aikaa.

      "Ulkomaalaiset aina selittää, että tosi kiireellinen asia, vaikkei oikeasti olekaan."
      Käsketään varata aika joskus, kun niitä tulee.

      "Ovat tottuneet puhumalla saamaan asiansa läpi. Ei pidä antaa periksi, vaan lähettää kotiin. Mitä tänne turhaan tulevat."

      Eikä hoideta. Samaan aikaan valkoihoisille suomalaisille annetaan lääkärinaikoja.

    • Anonyymi

      Niinhän sitä sanotaan se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

    • Anonyymi

      Toden totta ruotsinkielisten erioikeudethan ovat epäoikeudenmukaisia suomenkielisiä kohtaan .
      Nämä kieleen perustuvat erioikeudet ovat kuin ovatkin rasistisluonteisia .
      Suomessa on rasistisia käytäntöjä ja jopa lakipykäliä .

      • Anonyymi

        RKP:n ideologinen isä Axel Olof Freudenthal: Suomenkieliset ovat alempiarvoisia.


    • Anonyymi

      Rasismia mikä rasismia .

    • Anonyymi

      Suomessahan tosiaan on rakenteellista rasismia , sitä on tuo ruotsinkielisten erioikeudet .

    • Anonyymi

      Rkp on hyvin pieni puolue Suomessa. Aina yrittää kivetä hallitukseen. Pitäisi saada Suomesta yhtä avoin valtio kuin Länsi naapuri. Pitäisi nyt olla oppia Suomessa jo riittävästi, niin Idästä kuin lännestä. Länsi naapurin ongelmat ovat tulosta avoimista ovista. Tämä politiikka on lopetettava, sanoi rkp aivan mitä vain.

    • Anonyymi

      Suomen lait sisältävät tosiaankin rasistisia kohtia .
      Suomen ruotsinkielisten erityisoikeudet ovat kieleen perustuvia rasistisia piirteitä .

      • Anonyymi

        RKP onnistui saamaan lakipykälän, jolla estettiin karjalan evakkojen asutus ruotsinkielisten pyhille maille.


    • Anonyymi

      Mauno Koivisto selvitti mielenkiinnosta asiaa Turussa ja 1920-luvulla
      RKP oli Turun suurin puolue (nykyisin kannatus noin 5 prosenttia)

      Eli vielä 1920-luvulla kaikki kunnanvirkailijat olivat rasistipuolue RKP:stä
      Turussa. RKPn romahdus on syvä ja raivo siksi ymmärrettävää

      HENRIKSSON ON ESIMERKIKSI NIIN VÄLINPITÄMÄTÖN JA RASISMIN LÄPITUNKEMA ETTEI VIITSI OPETELLA SUOMEA KUNNOLLA, PÄÄTTEET EIVÄT SUJU eli ylimielinen eliittihurri-suhtautuminen suomea puhuviin

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17967191/milla-tavoin-suomenruotsalaiset-ovat-saaneet-aikoinaan-erityisetuutensa#comment-122452523

    • Anonyymi

      Eihän rasismia, jos sellaista onkaan, voi sen kummemmin kitkeä, koska ihmisten perusluonteeseen kuuluu jonkunlainen omien etujen ajaminen ja muunlainen erilaisuuden vieroksuminen. Se on nähty maailman sivu ja nähdään nyt ja tulevaisuudessakin.
      Ei hallitus pysty millään lailla menemään ihmisten eläessä muodostamiin ajatuksiin ja muokkaamaan niitä mielensä mukaan. Ihan turhia lakeja sellaiset. Ei loppujen lopuksi toimi ja jos toimiikin niin vastakkaiseen suuntaa!
      Eihän muslimitkaan siedä minua, koska olen vääräuskonen, eikä heitä katsota rasisteiksi. Minä en hyväksy muslimien uskontoa ja minä olen rasisti silloin!
      Vain valkoinen rotu voi olla rasistinen!
      Jos minä en kaveeraa somalin kanssa, niin minä olen rasisti, mutta jos somali ei kaveeraa minun kanssa, niin minä olen rasisti, eikä se somali. Näin meillä tulkitaan rasismia.
      Jokaisessa ihmisessä on oman läheisen yhteisön puolustaminen, eikä siihen mahdu paljonkaan erilaisuutta muitten ihmisten taholta.
      Onko ruotsalaiset kansanedustajat rasisteja kun eivät siedä persuja. Ei, vaan persut on vaan rasisteja kun eivät siedä ruottalaisia. Näin sitä tulkitaan!
      Johtuuko sodat rasismista. Ainakin venäläiset on rasisteja ukrainalaisia ja kaikkia muita kansoja kohtaan. Samoin suomalaiset venäläisiä kohtaan, johtuen venäläisten käyttäytymisestä.

    • Anonyymi

      asioista pitää tehdä tutkimus

    • Anonyymi

      Minusta meidän tulisi pyrkiä eroon noista rasistisista käytännöistä , kyllä ruotsinkielisille pitäisi kelvata samanlaiset elämisen oikeudet kuin suomenkielisilläkin on .

    • Anonyymi

      Salliiko EU. oikeastaan tällaisia rasistisia lakeja , miten tämä on yleensäkkään mahdollista .

      • Anonyymi

        Tästä täytyy ottaa selvä


    • Anonyymi

      Suomettuneisuuden aikana laadittuja suomalaisia sortavia sääntöviritelmiä .

    • Anonyymi

      Olisi korkea aika kiinnittää huomiota .

    • Anonyymi

      Milloin eduskunta alkaa purkamaan näitä rasistisia lakeja ja käytäntöjä .

      • Anonyymi

        Aloitetaan virkapakkoruotsin poistosta ja ala-asteen tipusilta pakkoruotsi pois kokonaan. Tipukoululaisille äidinkieltä ja laskentoa tilalle.


    • Anonyymi

      Jos on kiintiöitä tai joitakin muita eriarvoistavia rakenteita niin pitäähän ne purkaa .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe