Olen syvästi huolissani Väinö Paunu Oy:stä.

Anonyymi-ap

Onko jollakulla tietoa sen tulevaisuudesta? Vieläkö on toivoa?

60

4397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen saanut todistaa seuraavan, hyvin varteenotettavan arvion esiintulon: ensi vuonna kun viimeiset Paunun Nysse-sopimukset päättyvät, samalla myös firman kaukoliikenne lakkaisi ja yrityksen via Dolorosa tulisi päätökseensä. Onko muut samaa mieltä?

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Toivoa tuskin on. Näin ovat alan parhaat tietäjät kertoneet. Väinö Paunu Oy:n muistojuhlan päivämäärää enää arvuutellaan. Saankohan muuten kutsun?

    • Anonyymi

      NYKYAJAN VIISAAT SANOVAT.........HYVÄ KYSYMYS......AIKA NÄYTTÄÄ, TAI KERTOO.
      KAIKKI MUUTTUVAT AJAN MYÖTÄ.
      KEKKONENKIN KUOLI, PAAVO VÄYRYNEN SUREE.
      EI OLE PAAROSTA KEKKOSEN VARAMIEHEKSI.........PAARO SANOI, PITÄISI NEUVOSTOLIITTO PALAUTTAA, PUTINKIN ON SAMAA MIELTÄ.
      VITUTTAISI, JOS STALIN PITÄISI PALAUTTAA.

      • Anonyymi

        Jaa-a, missähän lienee ollut sellaisia sukuoikeuksia? Aikoinaan taksihommissa ja muurareila.
        Mutta ei se neukkulaista voinut olla, siellä valtio omisti kaiken ja kaikki olivat tasa-arvoisia; teoriassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a, missähän lienee ollut sellaisia sukuoikeuksia? Aikoinaan taksihommissa ja muurareila.
        Mutta ei se neukkulaista voinut olla, siellä valtio omisti kaiken ja kaikki olivat tasa-arvoisia; teoriassa.

        Eiköhän tuo Väinö Paunun toiminta lopu selvitystilamenettelyn kautta, ja kaikki saavat omansa, ja omistaja loput, mitä jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo Väinö Paunun toiminta lopu selvitystilamenettelyn kautta, ja kaikki saavat omansa, ja omistaja loput, mitä jää.

        Mikä on siis hallittu alasajo. Toisinkuin onnibussin tarina useampaan kertaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo Väinö Paunun toiminta lopu selvitystilamenettelyn kautta, ja kaikki saavat omansa, ja omistaja loput, mitä jää.

        Surullista. Ikoninen toimija katoaa katukuvasta. Tehtiinköhän kaikki mahdollinen toiminnan jatkamiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo Väinö Paunun toiminta lopu selvitystilamenettelyn kautta, ja kaikki saavat omansa, ja omistaja loput, mitä jää.

        Tämähän tarkoittaisi taivaan aukeamista Pupubussille. Se saisi monopolin motarin välipysäkeille sekä Valkeakosken, Hämeenlinnan linja-autoaseman ja Helsinki-Vantaan lentokentän reittiosuuksille V130-linjalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista. Ikoninen toimija katoaa katukuvasta. Tehtiinköhän kaikki mahdollinen toiminnan jatkamiseksi?

        Kyllä tehtiin, mutta Paunu ei vaan mahtanut Koiviston Autolle mitään. Ei kauko- eikä paikallisliikenteessä. Ehkäpä henkinen selkäranka murtui ihan lopullisesti siinä kun Paunun suvun hallussa 1926 lähtien ollut Epilän-Nokian suunnan paikallisliikenne meni Koiviston Autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän tarkoittaisi taivaan aukeamista Pupubussille. Se saisi monopolin motarin välipysäkeille sekä Valkeakosken, Hämeenlinnan linja-autoaseman ja Helsinki-Vantaan lentokentän reittiosuuksille V130-linjalla!

        Turha odottaa taivaan aukeamista lähiliikennebusseille. Saattaa olla, että Valkeakoskelta loppuu rahat ennen kuin Paunulta. Jos Paunu jossakin vaiheessa luopuu liikennöinnistä, on kolmostielle varmasti tulossa muitakin toimijoita, joten mitään monopolia ei pääse syntymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tehtiin, mutta Paunu ei vaan mahtanut Koiviston Autolle mitään. Ei kauko- eikä paikallisliikenteessä. Ehkäpä henkinen selkäranka murtui ihan lopullisesti siinä kun Paunun suvun hallussa 1926 lähtien ollut Epilän-Nokian suunnan paikallisliikenne meni Koiviston Autolle.

        Huhhuh! 88-vuotinen sukuoikeus! Alkoi 1926. Päättyi 2014.

        (Toki Paunu jatkoi liikennöintiä tähän kevääseen 2023 saakka mutta viimeiset 9 vuotta siis terveessä markkinassa, ilman sukuoikeuksia.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha odottaa taivaan aukeamista lähiliikennebusseille. Saattaa olla, että Valkeakoskelta loppuu rahat ennen kuin Paunulta. Jos Paunu jossakin vaiheessa luopuu liikennöinnistä, on kolmostielle varmasti tulossa muitakin toimijoita, joten mitään monopolia ei pääse syntymään.

        Ei Flix tule ajamaan Vlk, Hki-Vantaa kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Flix tule ajamaan Vlk, Hki-Vantaa kautta

        Miksipä ajaisi? Pointtina on kuljettaa ihmisiä bussissa, ei lentokoneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Flix tule ajamaan Vlk, Hki-Vantaa kautta

        Ei ehkä Flix, mutta kotimaastakin löytyy muutama kiinnostunut. Jos joku näistä tiedossani olevista lähtee leikkiin mukaan, ainakin kaluston taso paranee verrattuna valkeakoskilaisiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh! 88-vuotinen sukuoikeus! Alkoi 1926. Päättyi 2014.

        (Toki Paunu jatkoi liikennöintiä tähän kevääseen 2023 saakka mutta viimeiset 9 vuotta siis terveessä markkinassa, ilman sukuoikeuksia.)

        Koiviston Auto ryösti Paunun sydämen eli Nokian linjan. Kaluston taso Nokian linjalla nousikin kertaheitolla taivaisiin kun Koiviston Auton upouudet sähköbussit alkoivat liikennöidä päästöttömästi Nokialle 5.6.23 alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiviston Auto ryösti Paunun sydämen eli Nokian linjan. Kaluston taso Nokian linjalla nousikin kertaheitolla taivaisiin kun Koiviston Auton upouudet sähköbussit alkoivat liikennöidä päästöttömästi Nokialle 5.6.23 alkaen.

        Ihan viimeisen niitin Paunulle antoi bussialan kuningas LAURI, joka ruoski Sahalahden suunnan paikallisliikenteen Paunulta Koiviston Autolle. Sahalahti oli Paunun vihoviimeinen Nysse-kohde, jota se ei vielä ollut hävinnyt. Mutta kuningas LAURI ei tuntenut armoa vaan riisti Paunulta senkin. Nyt loppu häämöttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan viimeisen niitin Paunulle antoi bussialan kuningas LAURI, joka ruoski Sahalahden suunnan paikallisliikenteen Paunulta Koiviston Autolle. Sahalahti oli Paunun vihoviimeinen Nysse-kohde, jota se ei vielä ollut hävinnyt. Mutta kuningas LAURI ei tuntenut armoa vaan riisti Paunulta senkin. Nyt loppu häämöttää.

        Lauletaankohan eräässä putiikissa pian jotta "Jo joutuu ilta ja synkkyys saa, alla hallainen korpimaa. Vain julma kuunsirppi kiiltää ja köyhän rintaa viiltää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan viimeisen niitin Paunulle antoi bussialan kuningas LAURI, joka ruoski Sahalahden suunnan paikallisliikenteen Paunulta Koiviston Autolle. Sahalahti oli Paunun vihoviimeinen Nysse-kohde, jota se ei vielä ollut hävinnyt. Mutta kuningas LAURI ei tuntenut armoa vaan riisti Paunulta senkin. Nyt loppu häämöttää.

        Ja mm. tämän seurauksena Capman antoikin kuninkaalle potkut.
        Että semmoinen ruoskinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mm. tämän seurauksena Capman antoikin kuninkaalle potkut.
        Että semmoinen ruoskinta.

        Lauri, Koivisto ja viime kädessä Capman maksavat äärimmäisen kovaa hintaa markkinoiden valtaamisesta tappiollisin hinnoin. Lauri sai potkut ja tuli perusteellisesti nolatuksi, Koiviston itsenäisyys päättyi ja Capmanin lasku on jo tässä vaiheessa lähes tähtitieteellinen. Tulee vielä aika, jolloin rahojaan sijoittaneet alkavat kysellä tuottojen perään. Se aika ei ole enää kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh! 88-vuotinen sukuoikeus! Alkoi 1926. Päättyi 2014.

        (Toki Paunu jatkoi liikennöintiä tähän kevääseen 2023 saakka mutta viimeiset 9 vuotta siis terveessä markkinassa, ilman sukuoikeuksia.)

        "Terveessä markkinassa" ajetaan kannattamattomilla soppareilla ,nollataan tilit konkursseilla,omistajat vaihtuvat ja kuskit kärsivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri, Koivisto ja viime kädessä Capman maksavat äärimmäisen kovaa hintaa markkinoiden valtaamisesta tappiollisin hinnoin. Lauri sai potkut ja tuli perusteellisesti nolatuksi, Koiviston itsenäisyys päättyi ja Capmanin lasku on jo tässä vaiheessa lähes tähtitieteellinen. Tulee vielä aika, jolloin rahojaan sijoittaneet alkavat kysellä tuottojen perään. Se aika ei ole enää kaukana.

        Capman on tuhlannut jo yli 100 miljoonaa tähän mätäpaiseeseen! Riittää siinä sankareilla hommaa, ennen kuin nuo on tienattu ja ryhdytään saamaan tuottoa sijoitukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Capman on tuhlannut jo yli 100 miljoonaa tähän mätäpaiseeseen! Riittää siinä sankareilla hommaa, ennen kuin nuo on tienattu ja ryhdytään saamaan tuottoa sijoitukselle.

        Laurin potkut olivat hyvä alku. Vaikka yksi mätäpaise on pois konsernista, riittää silti kovaa työtä vielä vuosiksi eteen päin. Todennäköistä on, että rahojaan sijoittaneet eivät koskaan pääse omilleen. Eikö tällaisessa tilanteessa olisi mahdollista hakea henkilökohtaisia korvauksia syyllisiltä? Tässähän ei ole kyse mistään yrittäjäriskin toteutumisesta, vaan suoranaisesta idiotismista, jossa yksi puolijauhoinen on polttanut muiden omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin potkut olivat hyvä alku. Vaikka yksi mätäpaise on pois konsernista, riittää silti kovaa työtä vielä vuosiksi eteen päin. Todennäköistä on, että rahojaan sijoittaneet eivät koskaan pääse omilleen. Eikö tällaisessa tilanteessa olisi mahdollista hakea henkilökohtaisia korvauksia syyllisiltä? Tässähän ei ole kyse mistään yrittäjäriskin toteutumisesta, vaan suoranaisesta idiotismista, jossa yksi puolijauhoinen on polttanut muiden omaisuutta.

        Ymmärtävätkö sukuoikeussyöttiläät sanan yrittäjäriski?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtävätkö sukuoikeussyöttiläät sanan yrittäjäriski?

        Ai niin, ymmärtävät toki nyt, kun sukuoikeuksia ei enää ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtävätkö sukuoikeussyöttiläät sanan yrittäjäriski?

        Mikä olikaan se Laurin yrittäjäriski, kun hän poltti miljoonia muiden rahoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtävätkö sukuoikeussyöttiläät sanan yrittäjäriski?

        Tamponipojat varmaan myös kokivat hieman yrittäjäriskiä, eivät kylläkään ymmärtäneet, esimerkiksi tehdessään Jyväskylän paikallisliikennetarjouksen.
        Tai Souterin jälkeen yritellessään.
        Aina piti rukoilla apuun "sukuoikeussyöttiläitä", kunnes suurimmankin kassa oli tyhjennetty.
        Sitten kasvoton Capdaddy antoi rahaa suokuokalla, mutta lopultakin tajusi millainen pisnismies tupelsi Tamponilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tamponipojat varmaan myös kokivat hieman yrittäjäriskiä, eivät kylläkään ymmärtäneet, esimerkiksi tehdessään Jyväskylän paikallisliikennetarjouksen.
        Tai Souterin jälkeen yritellessään.
        Aina piti rukoilla apuun "sukuoikeussyöttiläitä", kunnes suurimmankin kassa oli tyhjennetty.
        Sitten kasvoton Capdaddy antoi rahaa suokuokalla, mutta lopultakin tajusi millainen pisnismies tupelsi Tamponilla.

        "Tai Souterin jälkeen yritellessään"

        OB siirtyi suoraan Souterilta KA:lle. Tuossa välissä ei "yritelty" mitään vaan kukoistettiin.

        Sukuoikeusparonien toiminta sen sijaan on ollut sukuoikeuksien menettämisen jälkeen "yrittelyä" - heikolla menestyksellä. Sitä ennen taas paronit olivat julkisen sektorin jatkeita - ilman todellista yrittäjäriskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Terveessä markkinassa" ajetaan kannattamattomilla soppareilla ,nollataan tilit konkursseilla,omistajat vaihtuvat ja kuskit kärsivät.

        Se menee juuri näin. Toki poliitikkojen ja Onnibus koijarien tarkoitus oli viedä liikkenneyhteydet maaseudulta ja pienistä kunnista, tässä onnistuivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olikaan se Laurin yrittäjäriski, kun hän poltti miljoonia muiden rahoja?

        Veronmaksajien rahaa Lauri ja Pekka poltti huolella...sitten tuli konkka tai eurolla myynti.


    • Anonyymi

      Nysse on surkea laitos nykyään. Linjastoja huononnetaan ja niitä eivät edes uunituoreet kiinalaisbussit korvaa. Hyppäsin itsekin pyörän satulaan, kun Paunu ja Länsilinjat kylältä lähtivät yksi kerrallaan. Nyt se Nysse ei saa minulta penniäkään. Ajakoot Koiviston Autot ihan rauhassa.

      • Anonyymi

        Koiviston Auto ajaa armotta Paunun suohon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiviston Auto ajaa armotta Paunun suohon!

        Koiviston Autolla kiitetään Lauria. Ennen Lauria konsernilla oli Tampereen seudulla vain muutama pikavuorolinja. Laurin jälkeen Koiviston Auto hallitsee enemmistöä Tampereen seudun paikallisliikenteestä kuin myös Tampereen seudun pikavuoroliikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiviston Autolla kiitetään Lauria. Ennen Lauria konsernilla oli Tampereen seudulla vain muutama pikavuorolinja. Laurin jälkeen Koiviston Auto hallitsee enemmistöä Tampereen seudun paikallisliikenteestä kuin myös Tampereen seudun pikavuoroliikenteestä.

        Vuonna 2022, 12000000 euroa tappiota. Ei minulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2022, 12000000 euroa tappiota. Ei minulla muuta.

        Miten joku voi ryssiä asiat niin todella pahasti että tuollainen tappio on mahdollista. Miten Tommolan suvun kaikki rahat saatiin hävitettyä niin kuin takassa olisi poltettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten joku voi ryssiä asiat niin todella pahasti että tuollainen tappio on mahdollista. Miten Tommolan suvun kaikki rahat saatiin hävitettyä niin kuin takassa olisi poltettu

        Entiset omistajat varmaan miettii... "Tosi kiva kun kuunneltiin Lauria. Kyllähän kannatti. Eläköön Lauri "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entiset omistajat varmaan miettii... "Tosi kiva kun kuunneltiin Lauria. Kyllähän kannatti. Eläköön Lauri "

        Paunulla ei ymmärretty kuunnella Lauria 2011 vaikka hän oikein henkilökohtaisesti yritti Masia opastaa markkinoiden valtaamisessa. Nyt Paunulla onkin selvitystilamenettely edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunulla ei ymmärretty kuunnella Lauria 2011 vaikka hän oikein henkilökohtaisesti yritti Masia opastaa markkinoiden valtaamisessa. Nyt Paunulla onkin selvitystilamenettely edessä.

        Laurin neuvoilla Paunu olisi kuopattu aika päiviä sitten.
        Mikäli Paunulla on edessä selvitystila-asiat, ne ovat kuitenkin omaehtoisia, kuten esimerkiksi Pukkilan Liikenteellä.
        Kun omistaja katsoo, että bisnes ei ole enää hänelle riittävän tuottavaa, niin se lopetetaan.
        Ei siinä sen kummempaa draamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin neuvoilla Paunu olisi kuopattu aika päiviä sitten.
        Mikäli Paunulla on edessä selvitystila-asiat, ne ovat kuitenkin omaehtoisia, kuten esimerkiksi Pukkilan Liikenteellä.
        Kun omistaja katsoo, että bisnes ei ole enää hänelle riittävän tuottavaa, niin se lopetetaan.
        Ei siinä sen kummempaa draamaa.

        Juuri näin toimii markkinatalous. Linja-autoalan tuotto-odotukset ovat tällä hetkellä niin huonot, että vapaat pääomat ohjautuvat muualle. Paunun omistajatkin todennäköisesti siirtävät rahojaan aivan eri tyyppisiin kohteisiin. Linja-autoala on ajettu täysin kuralle poliitikkojen, virkamiesten ja myös eräiden alan yrittäjien toimesta. Suurin kärsijä tässä leikissä on yrittäjien lisäksi matkustajat ja lopulta koko yhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin toimii markkinatalous. Linja-autoalan tuotto-odotukset ovat tällä hetkellä niin huonot, että vapaat pääomat ohjautuvat muualle. Paunun omistajatkin todennäköisesti siirtävät rahojaan aivan eri tyyppisiin kohteisiin. Linja-autoala on ajettu täysin kuralle poliitikkojen, virkamiesten ja myös eräiden alan yrittäjien toimesta. Suurin kärsijä tässä leikissä on yrittäjien lisäksi matkustajat ja lopulta koko yhteiskunta.

        Valkeakosken Liikenteen yövuoroille löytyy 4,90e, 5,90e ja 6,90e maksavia lippuja Onnibussin verkkokaupasta (ei Matkahuollon verkkokaupasta, siellä hinnat on yli 20e).

        Silloin kun Paunu vielä ajoi yövuoroja Tampere-Helsinki -välillä, ei tainnut alle vitosella päästä?

        Kiitos Kimmolle ja Laurille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken Liikenteen yövuoroille löytyy 4,90e, 5,90e ja 6,90e maksavia lippuja Onnibussin verkkokaupasta (ei Matkahuollon verkkokaupasta, siellä hinnat on yli 20e).

        Silloin kun Paunu vielä ajoi yövuoroja Tampere-Helsinki -välillä, ei tainnut alle vitosella päästä?

        Kiitos Kimmolle ja Laurille!

        Kas kun ei kuljeta Lauri ilmaiseksi. Taksi maksaa sen 30 euroa kaupungilla. Niin ei se nyt voi olla niin, että joku bussikyyti maksaa 300 km matkalla 5,90 euroa. Ja taksi sen 13 kilometriä sen 30. Bussi täytenäkään ei kannata tuohon 5,90 hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun ei kuljeta Lauri ilmaiseksi. Taksi maksaa sen 30 euroa kaupungilla. Niin ei se nyt voi olla niin, että joku bussikyyti maksaa 300 km matkalla 5,90 euroa. Ja taksi sen 13 kilometriä sen 30. Bussi täytenäkään ei kannata tuohon 5,90 hintaan.

        Vakaa mielipiteeni on: Pekka, Lauri ja Sir Brian pelastivat Suomen kaukobussiliikenteen sukuoikeuksien iankaikkiselta ikeeltä.

        Jo heti 2011 lopussa Satakunnan Liikenne yritti kiristää (LAL:n kartellissa aiemmin sovitun mukaisesti) yksinoikeuksien jatkoa Tampere-Pori -reitille. Tämän Pekka ja Lauri estivät tarjoamalla ELY:lle monopolitonta liikennettä 2012 alusta alkaen. (Olen nähnyt Satakunnan Liikenteen 2011 lopussa ELY:lle lähettämän yksinoikeusvaatimuskirjeen)

        Myöhemmin kuvaan astuikin sitten itse suuri Sir Brian, joka löi paroneille jauhot lopullisesti kurkkuun koko maassa, kaikilla reiteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin toimii markkinatalous. Linja-autoalan tuotto-odotukset ovat tällä hetkellä niin huonot, että vapaat pääomat ohjautuvat muualle. Paunun omistajatkin todennäköisesti siirtävät rahojaan aivan eri tyyppisiin kohteisiin. Linja-autoala on ajettu täysin kuralle poliitikkojen, virkamiesten ja myös eräiden alan yrittäjien toimesta. Suurin kärsijä tässä leikissä on yrittäjien lisäksi matkustajat ja lopulta koko yhteiskunta.

        Paronit pilasivat alan maineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakosken Liikenteen yövuoroille löytyy 4,90e, 5,90e ja 6,90e maksavia lippuja Onnibussin verkkokaupasta (ei Matkahuollon verkkokaupasta, siellä hinnat on yli 20e).

        Silloin kun Paunu vielä ajoi yövuoroja Tampere-Helsinki -välillä, ei tainnut alle vitosella päästä?

        Kiitos Kimmolle ja Laurille!

        Vitosen hinnat kertovat pelkästään siitä, että matkustajia ei juurikaan ole. Kaikki keinot pitää ottaa käyttöön, jotta saisi edes sen viisi matkustajaa jousille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakaa mielipiteeni on: Pekka, Lauri ja Sir Brian pelastivat Suomen kaukobussiliikenteen sukuoikeuksien iankaikkiselta ikeeltä.

        Jo heti 2011 lopussa Satakunnan Liikenne yritti kiristää (LAL:n kartellissa aiemmin sovitun mukaisesti) yksinoikeuksien jatkoa Tampere-Pori -reitille. Tämän Pekka ja Lauri estivät tarjoamalla ELY:lle monopolitonta liikennettä 2012 alusta alkaen. (Olen nähnyt Satakunnan Liikenteen 2011 lopussa ELY:lle lähettämän yksinoikeusvaatimuskirjeen)

        Myöhemmin kuvaan astuikin sitten itse suuri Sir Brian, joka löi paroneille jauhot lopullisesti kurkkuun koko maassa, kaikilla reiteillä.

        Jos Pekka, Lauri ja Souter ovat kuvailemiasi neroja, miksi kukaan heistä ei ole enää mukana Suomen bussibisneksessä? Souter voidaan lukea neroksi, mutta hänellä on suuremmat ympyrät mielessä. Pekka ymmärsi itse luovuttaa, mutta Lauri ei ymmärtänyt ennen kuin siitä hänelle "hienovaraisesti" vihjattiin ja takapuoleen jäi kengän kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Pekka, Lauri ja Souter ovat kuvailemiasi neroja, miksi kukaan heistä ei ole enää mukana Suomen bussibisneksessä? Souter voidaan lukea neroksi, mutta hänellä on suuremmat ympyrät mielessä. Pekka ymmärsi itse luovuttaa, mutta Lauri ei ymmärtänyt ennen kuin siitä hänelle "hienovaraisesti" vihjattiin ja takapuoleen jäi kengän kuva.

        Noita puupäitä poliitikot käyttivät välineenä lopettaa koko Suomen kattavan joukkoliikenne verkoston. Nyt ei pääse kaupunkeihin maaseudulta, täten saatiin lisäperusteluja sille että meillä on työvoimapula,ja tarvitaan lisää maahanmuuttajia, kun estettiin kotimaisen työvoiman liikkuminen lopettamalla käytännössä joukkoliikenne muualta kuin kaupunkien väliltä.

        Onnibussin taru oli surkea, vältti konkan, myytiin eurolla...se siitä em koijarien ammattitaidosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakaa mielipiteeni on: Pekka, Lauri ja Sir Brian pelastivat Suomen kaukobussiliikenteen sukuoikeuksien iankaikkiselta ikeeltä.

        Jo heti 2011 lopussa Satakunnan Liikenne yritti kiristää (LAL:n kartellissa aiemmin sovitun mukaisesti) yksinoikeuksien jatkoa Tampere-Pori -reitille. Tämän Pekka ja Lauri estivät tarjoamalla ELY:lle monopolitonta liikennettä 2012 alusta alkaen. (Olen nähnyt Satakunnan Liikenteen 2011 lopussa ELY:lle lähettämän yksinoikeusvaatimuskirjeen)

        Myöhemmin kuvaan astuikin sitten itse suuri Sir Brian, joka löi paroneille jauhot lopullisesti kurkkuun koko maassa, kaikilla reiteillä.

        Sir suuri Brianin firma meni eurolla....ja nyt koko hoito konkassa. Flix jyrää.


      • Anonyymi

        Varmaan hirveä menetys heille 😂😂🤣


    • Anonyymi

      Rymisten kulkee vaunu, kyljessä lukee Väinö Paunu.

      • Anonyymi

        Et varmaan ymmärrä edes hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan ymmärrä edes hävetä.

        Ei punapöksyfanipojat tajua. On ne niin pellejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei punapöksyfanipojat tajua. On ne niin pellejä

        Katkerat pellet eivät kunnioita edes toisen ihmisen kuolemaa. Kertoo hyvin paljon näiden ihmisten henkisestä tilasta ja arvomaailmasta.


      • Anonyymi

        Harvinaisen asiaton kommentti. Et varmaan osaa hävetä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkerat pellet eivät kunnioita edes toisen ihmisen kuolemaa. Kertoo hyvin paljon näiden ihmisten henkisestä tilasta ja arvomaailmasta.

        Juuri näin AY ammattilaisten katkeruutta ei edea kuolema lopeta.


    • Anonyymi

      Sellaisen lorun muistan jo lapsena kuulleeni. Kuuluu melu, näkyy sauhu, sieltä tulee Väinö Paunu, kun Paunun auto oli tulossa.

    • Anonyymi

      Osanotto Paunuille ja henkilöstölle.

    • Anonyymi

      Kaveri oli Paunulla vuosia kuskina, nyt jäi pois kun perikunta oli ilmoittanut että he eivät enään laita rahaa uppoavan laivaan mitä Martti oli vuosia tehnyt. Siis pitänyt firmaa omilla rahoillaan pystyssä. Saas nähdä miten varikon käy, se ainakin on arvokas jos on omalla tontilla.

      • Anonyymi

        Hän oli hieno mies. Varmasti ollut alasajo tiedossa, se on siltä hallitulta alasajolta näyttänytkin. Väkisin pitäminen Nysse-liikenteestä yhdellä linjalla ja pikkubussi toisella oli sekin aikamoista vaivaa, odotin tätä uutista Paunun jäähyväisistä Nysselle jo. Tiedä sitten onko tämän päivän lupaus pikavuoroliikenteeseen panostamisesta mikään syy juhlaan, koska liikennettä sielläkin on niin vähän ja autot ajelevat puoliksi tyhjinä lähinnä. Aivan varmasti toiminta loppuu viimeistään satavuotisjuhliin vuonna 2026, tosin siinä ei ole mitään juhlittavaa enää.

        Harmillinen tilanne, mutta sitä tiesi odottaa hillittömällä hintakilpailulla, minkä eräs toimija aloitti vuosikymmen sitten.


      • Anonyymi

        Paunu on vuokra tontilla ja soppari kait päättyy 2026. Tietääkseni siellä on jo käynyt tutkimassa Vekan henkilö paikkoja, mutta myös TKL on ollut kiinnostunut. Käsittääkseni tuo rakennus on kuitenkin purkukuntoinen ja veikkaan että maaperäkin on pahoin saastunut joten kallis puhdistus työ on tiedossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3660
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1671
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1218
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1216
    7. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      30
      1048
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      66
      980
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      101
      965
    Aihe