Tarkkaavaisempi pitää jälleen olla, kun on paljon ekaluokkalaisia liikenteessä. Nämä lapset eivät välttämättä ymmärrä liikennesääntöjä tai hallitse vielä omaa liikenteessä liikkumista, vaikka olisi kuinka opetettu. Jokaisella liikenteessä liikkuvalla on vastuu niin omasta, kuin muidenkin turvallisuudesta.
Koulut alkoivat jälleen - pieniä lapsia taas liikenteessä
30
296
Vastaukset
- Anonyymi
se on vaan tilastoluku. Miksi liikenne muuttuisi muuksi,mitä se on.nut ja aina.
- Anonyymi
Mikä on tilastoluku? Se että uusia ihmisiä syntyy ja tulee uusia lapsia liikenteeseen, ei muka pidä paikkansa, vai mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on tilastoluku? Se että uusia ihmisiä syntyy ja tulee uusia lapsia liikenteeseen, ei muka pidä paikkansa, vai mitä tarkoitat?
Autoiluun on laskettu mukaan todennäköiset kuolemat. Tilastoluku.
Autoilu on katsottu niin hyödylliseksi,että kuolemat on hyväksytty.
Ihmisen toiminta on itsekästä niin liikenteessä kuin muuallakin.
Koulujen läheisyydessä rangaistukset pitäisi olla kovempia.
Kortti heti pois ilman valitusoikeutta.
Se ei vaan onnistu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoiluun on laskettu mukaan todennäköiset kuolemat. Tilastoluku.
Autoilu on katsottu niin hyödylliseksi,että kuolemat on hyväksytty.
Ihmisen toiminta on itsekästä niin liikenteessä kuin muuallakin.
Koulujen läheisyydessä rangaistukset pitäisi olla kovempia.
Kortti heti pois ilman valitusoikeutta.
Se ei vaan onnistu.Järjetöntä väittää, että liikennekuolemat olisivat jotenkin hyväksyttyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjetöntä väittää, että liikennekuolemat olisivat jotenkin hyväksyttyjä.
Kyllä on,ne ovat hyväksyttyjä riskejä hyötynäkökohtaan vedoten. Koulut pitäisi olla turvattuja liikenteem vaaroilta, mutta ei olla saatu riittäviä sanktioita estämään yliajoja. Miksiköhän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on,ne ovat hyväksyttyjä riskejä hyötynäkökohtaan vedoten. Koulut pitäisi olla turvattuja liikenteem vaaroilta, mutta ei olla saatu riittäviä sanktioita estämään yliajoja. Miksiköhän?
Ei ainakaan tieliikennelain mukaan ole mitenkään hyväksyttyjä riskejä olemassa. Tienkäyttäjäryhmille on tieliikennelaissa asetettu erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille. Se on sitten taas eri seikka, että asennevammaiset ihmiset eivät laeista välitä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita mitään hyväksyttyjä riskejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan tieliikennelain mukaan ole mitenkään hyväksyttyjä riskejä olemassa. Tienkäyttäjäryhmille on tieliikennelaissa asetettu erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille. Se on sitten taas eri seikka, että asennevammaiset ihmiset eivät laeista välitä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita mitään hyväksyttyjä riskejä.
Miksi ei tehdä lakia, jota noudatetaan. Ei sakot ole rangaistus.
Miksi muutt pohjoismaat ovat paljon edellä liikenneturvallisuudessa.
Suomi hyväksyy suuremmat liikennekuolemat liikenteessä.
Hyväksyy n.500 kuolemaa vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei tehdä lakia, jota noudatetaan. Ei sakot ole rangaistus.
Miksi muutt pohjoismaat ovat paljon edellä liikenneturvallisuudessa.
Suomi hyväksyy suuremmat liikennekuolemat liikenteessä.
Hyväksyy n.500 kuolemaa vuodessa.Ei sellaista lakia ole olemassakaan. Maailman paraskaan laki ei estä ihmisiä toimista sitä vastaan. Ihmisten asenteesta kaikki on kiinni.
Osoita sitten ne tahot tai ihmiset, jotka hyväksyvät liikennekuolemat. Ketkä he ovat tai mitkä ne tahot ovat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista lakia ole olemassakaan. Maailman paraskaan laki ei estä ihmisiä toimista sitä vastaan. Ihmisten asenteesta kaikki on kiinni.
Osoita sitten ne tahot tai ihmiset, jotka hyväksyvät liikennekuolemat. Ketkä he ovat tai mitkä ne tahot ovat?Suomenkansa. Me itse hyväksymme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkansa. Me itse hyväksymme.
Minä olen osa kansaa. En hyväksy, joten valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen osa kansaa. En hyväksy, joten valehtelet.
En hyväksy, noin sanoivat kymmenetmiljoonat saksalaiset 2. Maailmansodan jälkeen.
Se, ettei hyväksy, ei tarkoita mitään.
100 vuotiaat ovat tilastoissa vähiten kuolevia ja riskialttiita tapaturmille.
Jokaisella toimenpiteellä on riskikerroin kuoleman tapausten takia.
Joko ne hyväksyröön tai ei.
Kun ei, sitä ei tehdä.
Liikenne on välttämätön, joten lapsi sinne tai tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En hyväksy, noin sanoivat kymmenetmiljoonat saksalaiset 2. Maailmansodan jälkeen.
Se, ettei hyväksy, ei tarkoita mitään.
100 vuotiaat ovat tilastoissa vähiten kuolevia ja riskialttiita tapaturmille.
Jokaisella toimenpiteellä on riskikerroin kuoleman tapausten takia.
Joko ne hyväksyröön tai ei.
Kun ei, sitä ei tehdä.
Liikenne on välttämätön, joten lapsi sinne tai tänne.Väitit että hyväksymme. Ei hyväksytä. Valehtelit siis. Vaikka jokin kerroin voidaan laskennallisesti osoittaa asialle, ei tarkoita sitä, että se on jotenkin hyväksyttävää.
110 vuotiaat ovat tilastoissa varmasti vieläkin vähemmän riskialttiita tapaturmille liikenteessä. Jokainen älyllinen tajuaa varmasti myös miksi tilasto on se, mikä se on. Valhe, emävalhe, tilasto ...kuuluu sanonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitit että hyväksymme. Ei hyväksytä. Valehtelit siis. Vaikka jokin kerroin voidaan laskennallisesti osoittaa asialle, ei tarkoita sitä, että se on jotenkin hyväksyttävää.
110 vuotiaat ovat tilastoissa varmasti vieläkin vähemmän riskialttiita tapaturmille liikenteessä. Jokainen älyllinen tajuaa varmasti myös miksi tilasto on se, mikä se on. Valhe, emävalhe, tilasto ...kuuluu sanonta.Ei, ajattelet mustavalkoisen typerästi.
Riskienhallinta kuuluu elämään.
Lähtemällä kävelylle on tietty riskipotentiaali kuolla auton yliajamana. Otat tietoisesti tai et riskin. Sutoliikenne on niin tärkeää , etyä tietty kuolleisuus on väistämätöntä. Suomessa se on paljon korkeampi kuin muissa pohjoismaissa. EU on linjannut 2050 nolkatoleranssin. Suomi ei ole tehnyt mitään sen eteen.
Toisisanoen hyötynäkokohta on suurempi kuin muutama lapsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, ajattelet mustavalkoisen typerästi.
Riskienhallinta kuuluu elämään.
Lähtemällä kävelylle on tietty riskipotentiaali kuolla auton yliajamana. Otat tietoisesti tai et riskin. Sutoliikenne on niin tärkeää , etyä tietty kuolleisuus on väistämätöntä. Suomessa se on paljon korkeampi kuin muissa pohjoismaissa. EU on linjannut 2050 nolkatoleranssin. Suomi ei ole tehnyt mitään sen eteen.
Toisisanoen hyötynäkokohta on suurempi kuin muutama lapsi.Niin siis mikä hyöty saadaan kun muutama lapsi joutuu yliajetuksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siis mikä hyöty saadaan kun muutama lapsi joutuu yliajetuksi?
Sitä voi miettiä jokainen itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä voi miettiä jokainen itse.
Vain yksi on moista höpissyt, eikä silti tiedä, mikä se hyöty on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain yksi on moista höpissyt, eikä silti tiedä, mikä se hyöty on.
Tämän takia ihmisiä kuolee liikenteesä. Ei pohdita asioita, ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Rautalankaani on rajallinen määrä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia ihmisiä kuolee liikenteesä. Ei pohdita asioita, ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Rautalankaani on rajallinen määräPohdi vielä sen verran, että osaat selittää ajatuksesi. Nyt ei tiedä, onko vika ajatuksessa vai selityskyvyssä. Jonkinlainen arvaus siitä kyllä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohdi vielä sen verran, että osaat selittää ajatuksesi. Nyt ei tiedä, onko vika ajatuksessa vai selityskyvyssä. Jonkinlainen arvaus siitä kyllä on.
Minä tiedän.
Sinun ei tarvitse tietää.
Helppoa kun sen oivaltaa, mikä elämässä on tärkeintä.
Tieto.
- Anonyymi
29 §
Turvallisen tilan antaminen ja varovaisuusvelvollisuus
Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä.
Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.
Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta. - Anonyymi
Autoilija, ole nyt tarkkana – video näyttää, kuinka keltanokat luottavat osaamiseesi
https://www.is.fi/autot/art-2000009774977.html
Oikea suojatiekäyttäytyminen on ensiarvoisen tärkeätä pienten lasten kouluteillä. - Anonyymi
Kyllä pienet lapset ymmärtää jos vanhemmat opettaa ja kasvattaa lapsensa.
Ongelmana ovat ne vanhemmat joita omatkaan lapset ei kiinnosta ja some on paljon rakkaampi asia.- Anonyymi
Silti tieliikennelaki velvoittaa aina ja joka tilanteessa varomaan erityisen paljon mm. lapsia. Lapsia pitää liikenteessä varoa erityisen paljon, yhtä lailla, kuin esim. kolmion takaa pitää väistää muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti tieliikennelaki velvoittaa aina ja joka tilanteessa varomaan erityisen paljon mm. lapsia. Lapsia pitää liikenteessä varoa erityisen paljon, yhtä lailla, kuin esim. kolmion takaa pitää väistää muita.
Unohtakaa laki, senhän pitää olla itsestään selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtakaa laki, senhän pitää olla itsestään selvää.
Lait ovat yleensä heitä varten, joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Heitäkin on paljon. Fiksut ymmärtävät toimia järkevästi, vaikka mitään lakeja ei olisi. Kaikki eivät kuitenkaan valitettavasti ole fiksuja. Suomen lajeka pitää jokaisen suomessa asuvan ja oleskelevan noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait ovat yleensä heitä varten, joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Heitäkin on paljon. Fiksut ymmärtävät toimia järkevästi, vaikka mitään lakeja ei olisi. Kaikki eivät kuitenkaan valitettavasti ole fiksuja. Suomen lajeka pitää jokaisen suomessa asuvan ja oleskelevan noudattaa.
Noudattaa ja noudattaa. Sanktiot pitää olla tuntuvia.
Minulle on aivan sama tuleeko rikemaksu, jos laittasivat kunnon sakon, muuttaisin ajotapaani välittömästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait ovat yleensä heitä varten, joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Heitäkin on paljon. Fiksut ymmärtävät toimia järkevästi, vaikka mitään lakeja ei olisi. Kaikki eivät kuitenkaan valitettavasti ole fiksuja. Suomen lajeka pitää jokaisen suomessa asuvan ja oleskelevan noudattaa.
Noudattaako KAIKKI suomessa asuvat ja oleskelevat?
- Anonyymi
Totta,toivoen kaikki autoilijat huomioivat nämä pienet koululaiset. Niin kiire ei ole kenelläkään ettei muistaisi, 6-7 vuotiaat elävät hetkessä, vaikka tosiaan olisi kuinka opetettu tiellä liikkumista. Turvallista koulumatkaa kaikille .
- Anonyymi
papit aina hidastaa koulun kohdalla 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1514305
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1133904- 232671
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa281881"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla221747Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151649Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak191625Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu301543Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????911531Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181511