Ken teistä on nähnyt 80-luvulla tehdyn Hohdon, jonka on ohjannut Stanley Kubrick? Oliko se pelottava? Ootteko nähnyt sitten sitä toista Hohtoa? Onko siitä vastusta tälle alkuperäiselle tekeleelle?
Hohto
13
1957
Vastaukset
- Kauhea ihminen
Jos meinaat uudella hohdolla -97 tehtyä, kolmiosaista "romaaniin perustuvaa" leffaa, e on ainakin ihan hyvä.
- A.II
Paitsi että se minisarja on 4-osainen...
- nähnyt
sen Hohdon, jossa oli Jack Nicholson ja täytyy myöntää, että se oli tylsä. Meinasin nukahdella aina välillä, eikä se edes ollu pelottava. Ehkä vähän liian pitkäveteinen ja tylsä minun makuuni, pidän enemmän Saw tyyppisistä kauhuleffoista. Mutta tämä vain minun mielipide.
- katsoja.
Näin Hohdon aikoinaan elokuvissa ja silloin en vielä arvostanut sitä samalla tavoin kuin tänä päivänä.
Hohto (ohj.Kubrick) on tyylikkäästi kuvattu ja tunnelmallinen elokuva, jollaisia harvoin näkee.
Uudempaa versiota kirjasta jaksoin katsoa noin kymmenen minuuttia.- C.K
... että vaikka en ole nähnyt sitä uudempaa hohtoa, niin en ehkä haluaisikaan. Olen kuullut, että sitä pidetään huonona. Uskon näihin väitteisiin!
- Pinhead
No onhan nuo kummatkin tullut nähtyä. Eikä se uudempi versio vedä vertoja Stanley Kubrickin versiolle..se ON oikeesti pelottava.
- öklö-pöklötin
Se Stanleyn versio o paljon parempi ku uudempi.
Jack Nicholson on loistava hullun osassa :) - Ray
öklö-pöklötin kirjoitti:
Se Stanleyn versio o paljon parempi ku uudempi.
Jack Nicholson on loistava hullun osassa :)Juu, tämä on ehdottomasti Nicholsonin yksi parhaita.
- d.claiborne
Juu, olen nähnyt alkup. elokuvan moneen kertaan. Yksi maailman parhaista ohjaajista on ohjannut elokuvan, joka perustuu yhden maailman parhaista kirjailijoista kirjoittamaan kirjaan, lopputulos erittäin onnistunut ja kyllä, pelottava!
Mitään uutta versiota en ole nähnyt, mutta voisihan sellaisen ihan mielenkiinnosta katsoa, jos jossain vastaan tulisi.- q_Pinja_p
Mun mielestä se 80-luvulla tehty Hohto ei ollu niinkään hyvä.Ainut missä säpsähdin, oli se loppu, jossa se jäätynyt ukko istu sielä hangessa.Ja ainut "ällö" oli se ämmä suihkussa.Haluisin nähä sen uudemman, -97 tehdyn, koska luulen, että näin siitä joskus pätkän, ja aloin silloin etsimään sitä.Luulin, että se oli tää 80-luvun, mutt eipä ollu.Saatta vaikuttaa mun mielipiteeseen, koska jouduin pettymään. :) Mutta osaisko joku sanoa, sen -97 leffan tiedot? Lainaisin kirjastosta.
Tiedot:
1. Ohjaaja/tekijä
2. Koko nimi (Jos on jotenki erilainen nimeltään)
3.Joku hyödyllinen sana, jolla saattaa löytää jos kattoo sanahaulla.
4.Ikäraja.
5.Päänäyttelijä tms... - 4 episodes
q_Pinja_p kirjoitti:
Mun mielestä se 80-luvulla tehty Hohto ei ollu niinkään hyvä.Ainut missä säpsähdin, oli se loppu, jossa se jäätynyt ukko istu sielä hangessa.Ja ainut "ällö" oli se ämmä suihkussa.Haluisin nähä sen uudemman, -97 tehdyn, koska luulen, että näin siitä joskus pätkän, ja aloin silloin etsimään sitä.Luulin, että se oli tää 80-luvun, mutt eipä ollu.Saatta vaikuttaa mun mielipiteeseen, koska jouduin pettymään. :) Mutta osaisko joku sanoa, sen -97 leffan tiedot? Lainaisin kirjastosta.
Tiedot:
1. Ohjaaja/tekijä
2. Koko nimi (Jos on jotenki erilainen nimeltään)
3.Joku hyödyllinen sana, jolla saattaa löytää jos kattoo sanahaulla.
4.Ikäraja.
5.Päänäyttelijä tms...1. Ohjaaja Mick Garris
2. Alkuperäinen koko nimi: Stephen King´s The Shining, tunnetaan myös pelkällä nimellä The Shining (1997), alunperin 4-osainen tv-sarja. On myyty dvd-levynä Suomessa.
3. Kts. yllä esim. alkuperäisen nimen mukaan.
4. Veikkaan ikärajaksi K-15?
5. Steven Weber - Jack
Rebecca DeMornay - Wendy
Courtland Mead - Danny
Stephen King oli itsekin siinä jossain
pienessä roolissa... - friikihkö
4 episodes kirjoitti:
1. Ohjaaja Mick Garris
2. Alkuperäinen koko nimi: Stephen King´s The Shining, tunnetaan myös pelkällä nimellä The Shining (1997), alunperin 4-osainen tv-sarja. On myyty dvd-levynä Suomessa.
3. Kts. yllä esim. alkuperäisen nimen mukaan.
4. Veikkaan ikärajaksi K-15?
5. Steven Weber - Jack
Rebecca DeMornay - Wendy
Courtland Mead - Danny
Stephen King oli itsekin siinä jossain
pienessä roolissa...Lisäksi pitää muistaa että vaikka uudempi versio olisi huonompi kuin vanhempi niin sitä on ollut tekemässä Stephen King itse eli se on joka tapauksessa lähempänä alkuperäistä ideaa kuin ensimmäinen filmatisointi ja minusta se on vahva argumentti. Oltakoon itse elokuvasta mitä mieltä tahansa.
- faki20
Ja pidin siitä erittäin paljon! Syy siihen miksi näin, koska se perustui enemmän kirjan tapahtumiin. Paljon parempi kuin 80-luvun Hohto, joka on TYLSÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713