Eli omista kyseisen farkut. Vuosimallia 2015.
Nyt yhtäkkiä tärähti päälle scbs häiriö, luistonesto kuvake palaa, moottorivalo( kelt) palaa ja i- stop välkkyy.
Ikkuna putsattu( scbs) ei auta, akku on täysi.
Onko muilla ollut samaa tai oisko ideaa mikä homma!
Ja yhtäkkiä tuli ihan rauhallisessa ajossa nämä merkkivalot, auto toimii ajettavuudeltaan kuten ennenkin.
Mazda 6 skyactive 2.2 diesel
17
3751
Vastaukset
- Anonyymi
no homma on se et viet sen auton merkki korjaamolle, niin siellä ne osaa selvittää mikä sitä vaivaa.
- Anonyymi
Älä tuu huutelee jos ei oo asiaa.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#179698515
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Selvisikö mikä vika? Minulla samaa ongelmaa. Menee välillä päälle ja välillä pois.
- Anonyymi
Omistan siis Lee Cooper farkut.
- Anonyymi
Useimmissa autoissa, merkistä ja valmistusmaasta riippumatta mukaanlukien Mazdan autoissa on jokaisen renkaan luona yksi ABS järjestelmän anturi. Nämä anturit mittaavat jokaisen renkaan pyörimisen nopeutta, näiden tietojen kautta auton tietokonejärjestelmä tutkii auton ajoneunopeutta, myös havaitsee mahdolliset renkaiden sutimiset. Järjestelmä tarvitsee oikein toimiakseen hyvät mittaus tulokset jokaiselta renkaalta. Jos yksikin näistä ABS antureista tai niiden antureiden johdoista menee rikki niin järjestelmä ei saa tarvitsemaansa oikeanlaista tietoa, tällöin järjestelmä menee vikatilaan. Silloin ABS järjestelmä, luistonesto, mahdollinen mäkilähtö avustin kytkeytyvät pois päältä. Tällöin voi nuo neljä valoa syttyä mittaristoon.
Kannattaa tarkistaa OBD vikakoodin lukijalla mahdolliset vikakoodit, ettei mene liikaa arvaamiseksi missä vika sijaitsee. Pelkkään arvaamiseen perustuvalla korjaamisella on todella helppoa tuhlata rahaa satoja tai tuhansia euroja väärien osien vaihtamiseen/korjaamiseen eikä ongelmaan siltikään korjaudu pois.
Toinen mahdollisuus on, että auton akun johdot ovat huonosti kiinni akussa tai akku menossa huonoksi. Tällöin järjestelmät eivät saa kunnolla sähkövirtaa toimiakseen oikein vaan seurauksena on monenlaisia outoja vikavaloja ja vikakoodeja. Laturi/generaattori tuskin on huonossa kunnossa noin uudessa autossa. - Anonyymi
Omistan MAZDA cx 5 etuvetoisen auton. VM 2015. Autossani on jo pitkään ollut näkyvillä keltainen varoituskolmio ja teksti SCBS häiriö eteenpäin. Välillä näkyy myös tämän keskusteluketjun alussa kerrotut kolme muutakin vikavaloa. Ensimmäisen kerran ongelma tuli esille jo lähes 100000 km sitten. Autolla on ajettu nyt n 245000 km. Autoa on testattu Mazdan merkkiliikkeessä 2 kertaa, hinta noin 450 € yhteensä. Autokorjaamossa 5 kertaa, hinta noin 300 € yhteensä. Autosähköihin erikoistuneessa korjaamossa 2 kertaa, hinta 350 €. Toinen testauskerta oli ilmainen. Auto toimii aivan normaalisti silloinkin, kun vikavalot palaa. Viimeisen testin jälkeen ne eivät ole vielä syttyneet, mutta ei sillä ole ajettukaan kuin 100 km sen jälkeen. Kohta syttyy. Olisin vaihtanut auton jo 2-3 vuotta sitten, mutta ei siitä noiden valojen palaessa saa kenellekään myydyksi. Onko kenelläkään tämän lukevista samoja ongelmia ja onko löytynyt mitään järkevää selitys ongelmalle?
- Anonyymi
Englanninkielisiltä sivuilta googletettuna, vikaa voi olla jossakin näistä tai useammassa:
-maskin takana oleva etututka on viallinen
-tuulilasin takana oleva anturi on viallinen
-järjestelmä tarvitsee resetoinnin
-etututka tarvitsee kalibroida uudelleen
En tiedä systeemistä mitään, mutta veikkaan että kolmenumeroinen summa rahaa vaihtaa joka kohdassa omistajaansa.
Itse laittaisin vain tuon systeemin pois päältä, se näyttää olevan mahdollista, ja jatkaisin ajoa. - Anonyymi
Kaasuläppä viallinen, minulla sama ongelma, auto Ruotsista tuotu v. 2015 diesel.
Takaisinkutsu oli koskenut tähän liittyen, selvisi liikkeessä, ei oltu kuitenkaan vaihdettu.
Ehdottomasti oikea öljy 5w30
- Anonyymi
En usko että nuo mainitsemasi tutkat, anturit olisi rikki. Eiköhän ne todellisuudessa vain ole puhdistamisen tarpeessa koska ovat lumessa, kurassa, jäässä.
Maskissa oleva anturi on itseasiassa osa sitä auton keulassa näkyvää Mazdan merkkilogoa, eli pyyhi vaikka mikrokuituliinalla suoraan sitä merkkilogoa puhtaaksi lumesta, kurasta, jäästä eikä tarvitse purkaa mitään eikä edes aukaista konepeltiä. Näiden antureiden vioittuminen vaihtokuntoon on erittäin harvinaista.
Vialliseksi haljennut ABS kehä(wheel tone ring) voi olla yksi mahdollinen ongelman aiheuttaja aiheen aloituksen tapaukseen koska hänen autossaan on palanut noin monta vikavaloa. Mutta tätä en voi mennä sanomaan varmaksi ongelman aiheuttajaksi. Vikakoodit pitää selvittää OBD lukijalla ennen kuin mitään osia ruvetaan mahdollisesti vaihtamaan uusiin.
Jos olisi vain TPMS, SCBS, DSC eli vain nämä kolme varoitusvaloa niin silloin ongelman aiheuttaja voisi olla viallinen jarrupolkimen anturin kytkin.- Anonyymi
Oho. Näköjään S24 hieman rikkoi alusta viestini muotoilun.
- Anonyymi
Vaikea uskoa että keulan tutka olisi vain likainen ja tuon vian korjaaminen onnistuisi ihan ilman konepellin avaamista, pyykäisemällä keulamerkkiä. Tuorein kirjoittajahan kertoi seuraavaa:
"Autoa on testattu Mazdan merkkiliikkeessä 2 kertaa, hinta noin 450 € yhteensä. Autokorjaamossa 5 kertaa, hinta noin 300 € yhteensä. Autosähköihin erikoistuneessa korjaamossa 2 kertaa, hinta 350 €"
Minullakin on huono käsitys korjaamoista, mutta ei sentään noin huono, etteivät olisi keulamerkkiä osanneet puhdistaa.
- Anonyymi
Sama vika täällä tänään. Tielle jätti. Akun valokin paloi + nuo keltaiset. 2015 cx 5 awd 2,2 kiisseli.
- Anonyymi
Kun auton OBD järjestelmä havaitsee ongelmia jotka vaikuttavat moottorin toimintaan, tallentuu vikakoodia niin SCBS järjestelmä kytkeytyy pois käytöstä turvallisuussyistä. Tämän takia pitää aina ensin tarkistaa vikakoodit ennen kuin ryhdytään korjaamaan autoa koska ilman vikakoooditietoja on erittäin helppoa tuhlata rahaa tuhansienkin eurojen verran vaihtaen niitäkin osia jotka ovatkin todellisuudessa hyvässä kunnossa, viallisen osan jäädessä vaihtamatta.
Yksi syy voi olla kuluneet kuparilliset polttoaineruiskujen tiivisteet, tämä sää aikaan diesel poltoaineen vuotamista moottoriöljyn joukkoon. Ongelman korjaamiseksi vaihdetaan polttoaineruiskujen tiivisteet uusiin ja muistaakseni tiivisteet vaihtuvat kuparitiivisteistä teräkseen. Mazdalla on tähän alkuperäinen tiivistesarja. Tässä polttoaineruiskujen tiivisteiden vaihdon yhteydessä pitää ehdottomasti myös puhdistaa moottorin öljypumpun sihti koska sinne mahdollisesti päässyt diesel polttoaine on hyvin todennäköisesti muuttunut kiinteäksi karstaksi luomaan pientä tukosta moottoriöljyn kiertoon, joten puhdistamalla öljysihti voidaan saada öljy kiertämään taas kunnnolla ettei moottori pian tuhoudu vaihtokuntoon. Samalla kannattaa pyytää huoltamosta mahdolliset maksuttomat ohjelmistopäivitykset autolle, jos ei ole jo tehtaalta asti asennettu uudempaa softaa DPF regenerointijärjestelmälle. En ostaa sanoa että onko vielä 2015 vuosimalliin tätä päivitystä tehty jo tehtaalta.
Ongelman aiheuttaja voi olla viallinen pakokaasun lämpö/paine anturi.
Muita vian aiheuttajia voivat olla viallinen MAF anturi, viallinen EGR venttiili(voi selvitä puhdistamalla), viallinen tai likaantunut MAP anturi. Moottorin imusarja ja imuventtiilit karstoittuneet lähes tukkoon. Paljon ajetuissa, yli 250tkm voi olla mennyt vaikka yksi polttoaineruiskuista vialliseksi ja vaihtokuntoon. Myös kulunut ABS kehä tai ABS anturi voivat saada aikaan SCBS järjestelmän kytkeytymisen pois päältä. Jos autolla on ajettu pääasiassa long life öljynvaihtoväleillä niin joissakin yksilöissä jopa 2015-2016 vuosimalleistakin on 2.2 diesel moottoreissa esiintynyt ennenaikaista kulumista moottorin pakoventtiilien toimintaa ohjaavassa nokka-akselissa. - Anonyymi
Kansi vuotaa
- Anonyymi
Kansi vuotaa
- Anonyymi
Itse en ostaisi automerkkiä Mazda koska se ei näy ostetuimpien autojen listoilla, en tiedä miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011641- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31990Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49771Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702