Uskovan ei ole hyvä treenata lihaksia

Anonyymi-ap

Mutta jos on pakko työnpuolesta yms nuorille kirjoitan niille jotka ei mitään treenaamisesta tiedä niin ensiksi varoitan tämän treeniin raakuudesta eli nivelet on aika koville eli en suosittele jatkamaan jos jostakin paikkaa sattuu todella paljon. Eli pienet alkupuheet ja sitten itse treeni vaikka ajatus sanoo että älä laita niin kirjoitan silti koska tietyt henkilöt treenaa jokatapauksessa.

Jos joku uskovainen tarvii hyvää treeniä esimerkiksi tulevan työn puolesta yms... tarvis voimatasoa nostaa niin haluan muistuttaa että internetti on täynnä treeni vinkkejä mutta kannattaa muistaa että pääasiassa kehonrakentajilta jotka käyttävät steroideita ja muita suoritusta parantavia aineita. Eli sen lisäksi että se on lihasmassa treeniä niin se ei toimi muutenkaan ihmisellä joka ei käytä lisä boosteja yms...tottakai hyvin pitää syödä vaikka ei käyttäisi kiellettyjä aineita mutta kuitenkin ymmärrätte pointin...Ettei turhaan hakkaa päätään seinään ja treenaa sellaista missä ei ole järkeä ja hukkaa armon ajan sellaiseen mistä ei sitten saanut maallistakaan hyötyä eli yhtään mitään...

Voin yksinkertaisen treenin antaa joka on ihan perustreeni toimii penkkipunnerruksessa, ylätaljassa ja kyykyssä eli perus voimaliikkeissä...Siis voimatreenia treenaaville...

Eli idea on jakaa treeni isoilla painoilla voima sarjoihin ja yhteen pienemmillä painoilla kestävyys sarja.

Eli ensimmäiseksi otetaan alkulämmittelyjen jälkeen 5-10 toistoa isoilla painoilla toistot 1-4 per sarja 3-5minuutin sarjojen välisillä tauoilla.

Ja viimeisen sarjan jälkeen kun on 5-10toistoa täynnä isolla painolla n 85-95% max painosta niin pidetään n 20-40sekunnin tauko että vähän kerkiää hengittää ja otetaan samalla n.10-30kg painoa pois riippuen painomäärästä eli n. 10-20% pois ja sitten tehdään vain niin paljon toistoja kun jaksaa yksi sarja. Optimaalinen paino olisi että toistoja tulisi failureen asti eli ettet jaksa enempää niin n. 5-12 toistoa...

Minkä takia me sitten otamme ensiksi sen 5-10 toistoa isommilla painoilla ensiksi? Sen takia että jos otat heti sen kestävyys sarjan painolla x, niin et pysty yhtä hyvään suoritukseen kuin mitä silloin kuin lihaksesi ovat tottuneet isompaan painoon, +että tämä treeni on hyväksi havaittu... totta kai toisellakin tavalla voi treenata mutta oleellista on että yksi sarja täytyy olla sellainen että toistoja tulee niin paljon kuin jaksaa mutta vain yksi sellainen sarja ja muut sarjat ovat sellaisia että niihin jää ilmaa vähän ettei polta itseään loppuun.

Siinä on yksinkertainen treeni sitä voi soveltaa mutta n 30kg ylöspäin tulokset nousevat vuodessa liikkeestä riippuen...

33

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta muistakaa Lapset sitte varovasti ja lämmitelkää huolellisesti ja syökää hyvin, koska liha luitten päällä estää myös loukkaantumisia.

      Tuon failure sarjan voi ottaa pienemmilläkin painoilla mutta se vaatii henkistä kanttia enemmän mutta on turvallisempi suhteessa loukkaantumisiin.

    • Anonyymi

      Rupee sellasta karpaasii kävelee kohta rukoushuoneelle pitäis tytöillekin pikkuhiljaa alkaa kelpaaman pojat...

    • Anonyymi

      Aloittaja lienee aikamoinen asiantuntija.

      • Anonyymi

        Väittikö? Eikö siinä lue treeni niille jotka ei mitään treenamisesta tiedä? Eikä kokeneille... perus idea on että isoilla painoilla tarvii perustoistot ja vika sarja pitää olla kova siks se tehdään vähän pienemmillä heti perään että saadaan kaikki irti, pudotus sarja ei taas toimi koska siinä...En osaa selittää ei vaan toimi se on kehonrakennusta, mutta myöskään se ei toimi että ottaa jotain 5x5 eli pelkkä se perus sarja täytyy olla yks kova sarja mikä viedään loppuun koska siinä se kehitys vasta tulee 5x5 voi olla hyvä lämmitys sarja mutta se vika failure sarja on vasta se treeni jos halutaan välitöntä tulosta... tottakai pullamössö mömmöm pojat saa anabolisilla tuloksia vaikka heiluttais 2kg käsipainoja 6x6sarjoja ja mainostaa greatiinia, mä puhunkin treenistä mikä toimii ilman mömmöm tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittikö? Eikö siinä lue treeni niille jotka ei mitään treenamisesta tiedä? Eikä kokeneille... perus idea on että isoilla painoilla tarvii perustoistot ja vika sarja pitää olla kova siks se tehdään vähän pienemmillä heti perään että saadaan kaikki irti, pudotus sarja ei taas toimi koska siinä...En osaa selittää ei vaan toimi se on kehonrakennusta, mutta myöskään se ei toimi että ottaa jotain 5x5 eli pelkkä se perus sarja täytyy olla yks kova sarja mikä viedään loppuun koska siinä se kehitys vasta tulee 5x5 voi olla hyvä lämmitys sarja mutta se vika failure sarja on vasta se treeni jos halutaan välitöntä tulosta... tottakai pullamössö mömmöm pojat saa anabolisilla tuloksia vaikka heiluttais 2kg käsipainoja 6x6sarjoja ja mainostaa greatiinia, mä puhunkin treenistä mikä toimii ilman mömmöm tavaraa.

        Tolla aloituksen treenillä joskus kun kiinnosti treenaaminen vielä 4kuukaudessa 25kg nostin penkki ykköstä johonkin 135 about .. En kuvittele että hyvä treeni mutta toimii kuitenkin ja varmasti jollain parempi mutta jostain syystä pitää sen omana tietonaan, on kuitenkin vapaa jakamaan sen tänne.


    • Anonyymi

      Lopeta nyt jo tuo tyhjä suunsoitto ja lihaasi uskominen. Lihakset muuttuu maaksi oli minkälaiset hyvänsä, eikä kukaan niillä pelastu. Eikä tuollaisilla tyhjiä sanoja täynnä olevilla aivopieruilla, joilla kristinusko turhennetaan ja sotketaan tyhjäksi suunpieksännäksi.

      • Anonyymi

        Työpaikan niillä kuitenkin sain ja elätän perhettä nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikan niillä kuitenkin sain ja elätän perhettä nyt

        Tuo ne lihakset nyt leivän pöytään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ne lihakset nyt leivän pöytään

        Sellaiset 4000-7000 kuukaudessa työntekijänä en siis yrittäjä


      • Anonyymi

        Mutta sinä taidatkin edustaa sitä kristinuskovaista joka makaa kelapummina kotona...Ainiin vaito on eläkkeellä..


      • Anonyymi

        Lihakset muuttuu maaksi eikä niillä pelastu miksi ihmeessä sitten kestä synnyttää näitä lihalapsia tänne ? Eikö ehkäisy olisi parempi sittenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä taidatkin edustaa sitä kristinuskovaista joka makaa kelapummina kotona...Ainiin vaito on eläkkeellä..

        Lestat elää monet äitiys rahoilla synnytyskoneina tai kotihoidon tuella elatusmaksut lapsilisät eli yhteiskunnan rahalla lestaperheet elää siinä kuin kotoutustukiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihakset muuttuu maaksi eikä niillä pelastu miksi ihmeessä sitten kestä synnyttää näitä lihalapsia tänne ? Eikö ehkäisy olisi parempi sittenkin.

        Lesta synnyttää näitä LIHALAPSIA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat elää monet äitiys rahoilla synnytyskoneina tai kotihoidon tuella elatusmaksut lapsilisät eli yhteiskunnan rahalla lestaperheet elää siinä kuin kotoutustukiset.

        Lesta ja somali kelan toimistossa ; joko lapsilisät on tullut.


    • Anonyymi

      Sano Henki nuorena vaikka en silloinkaan itseäni kristittynä pitänyt mutta no sanotaan että tunne sanoi että treenaa niin saat työpaikan niin mä treenasin ja nyt mulla on työpaikka mitä ei olis jos ei olis lihaksia eli voimaa. Olisin työtön ilman lihaksia.

      Tämä eriseurainen vaito kyllä hän taitaa olla itse perkele.. ei hän muuta toivo kun onnettomuutta.

      • Anonyymi

        Kyllä varmaan olis parempi olla työtön ja kuolla nälkään ja jättää muutkin apua tarvitsevat ilman apua kun ei ole millä auttaa kyllä se varmaan olis parempi, FAKTA VAIN ON ETTÄ JOKAINEN DUUNARI TARVII VOIMAA JOTA EI SAA MUUALTA KUIN TÖISTÄ JA KUNTOSALILTA. Ja ihan turha kenenkään Jeesustella yhtään tässä asiassa. Työnpuolesta voi ja pitää treenata kilpailu on pikkusen kovempaa tänäpäivänä kun joskus 70 luvulla kun jauhettiin paskaa työmaalla.


    • Anonyymi

      Mä(eli minä, ei siis Pyhä Henki) sanon tän jokaiselle laihalle miehelle ja lihavalle naiselle, että se on tutkittu juttu että geenit vaikuttaa noin 5-15% treeni tuloksiin, eli karkeesti sanottuna voimme sanoa, että 100kg painava mies huonoilla geeneillä ja 100kg paina mies hyvillä geeneillä jos ajattelemme esimerkiksi vaikka penkkipunnerrusta, jos se hyvillä geeneillä varustettu nostaa sen 170kg ilman mömmöja niin käytännössä huonogeenisellä 100kg painavalla miehellä on teoreettinen mahdollisuus nostaa 145kg ilman mömmöjä... Niin ei sen huonon geenin takia kannata jättää kunnostaan huolehtimista koska jos tulosta ei tule, niin se ei johdu huonoista geeneistä vaan erittäin paskasta treenistä, jos treeni on edes vähän sinne päin eli oikeeseen suuntaan, niin tulosta tulee huono geeniselläkin, mutta jos se on sysipaska treeni tulosta ei tule edes hyvä geenisellä.

      • Anonyymi

        Ja sitten jos joku nainen haluaa vähän laihtua ilman mitään rääkkiä koska et sä laihdu salilla etkä juoksumatolla huom! Maratoonarit eri asia...

        Mutta yksinkertaisesti sä otat selville kuinka paljon sä kulutat päivässä ja se onnistuu niin että ostat vaa'an ensimmäiseksi.. sitten sä keksit päästä jonku x kilokalorimäärän esimerkiksi vaikka 2200kcal ja sä ostat ruokaa ja katot siitä ruuasta että siinä päivän ruuassa mitä syöt on yhteensä tuo 2200kcal ja sä seuraat viikon tai 2 viikkoa aamusin sitä vaakaa että mitä siinä tapahtuu, nouseeko sun paino vai laskeeko se... Jos se nousee sitten sä lasket sen 2000kcal ja seuraat taas 2 viikkoa ja jos se taas nousee sitten lasket sen 1800kcal jne kuitenkin niin että alle 1500kcal älä laske se ei ole terveellistä enään... sitten pitää lisätä liikkumista... Mutta niin se onnistuu eli sun pitää olla tietoinen n. 300kcal tarkkuudella siitä että kuinka paljon sä syöt joka päivä se ei oo niin tarkkaa jos sä tiedät että se raja lihoamiseen esimerkiksi 60kg sta ylöspäin on vaikka 2200kcal niin ei se oon 100kcal tarkkaa mutta että suurinpiirtein tiedät missä kcal määrässä se lihoamisen ja laihtumisen raja menee ja syöt sen mukaan.

        Mä voin esimerkiksi sanoa että jos mä haluan painaa yli 90kg niin mun pitää syödä yli 4000kcal päivässä ei mun tarvi,... tai jos mä haluun laihtua niin mä syön 2500kcal päivässä ei tarvi juoksumatolle mennä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten jos joku nainen haluaa vähän laihtua ilman mitään rääkkiä koska et sä laihdu salilla etkä juoksumatolla huom! Maratoonarit eri asia...

        Mutta yksinkertaisesti sä otat selville kuinka paljon sä kulutat päivässä ja se onnistuu niin että ostat vaa'an ensimmäiseksi.. sitten sä keksit päästä jonku x kilokalorimäärän esimerkiksi vaikka 2200kcal ja sä ostat ruokaa ja katot siitä ruuasta että siinä päivän ruuassa mitä syöt on yhteensä tuo 2200kcal ja sä seuraat viikon tai 2 viikkoa aamusin sitä vaakaa että mitä siinä tapahtuu, nouseeko sun paino vai laskeeko se... Jos se nousee sitten sä lasket sen 2000kcal ja seuraat taas 2 viikkoa ja jos se taas nousee sitten lasket sen 1800kcal jne kuitenkin niin että alle 1500kcal älä laske se ei ole terveellistä enään... sitten pitää lisätä liikkumista... Mutta niin se onnistuu eli sun pitää olla tietoinen n. 300kcal tarkkuudella siitä että kuinka paljon sä syöt joka päivä se ei oo niin tarkkaa jos sä tiedät että se raja lihoamiseen esimerkiksi 60kg sta ylöspäin on vaikka 2200kcal niin ei se oon 100kcal tarkkaa mutta että suurinpiirtein tiedät missä kcal määrässä se lihoamisen ja laihtumisen raja menee ja syöt sen mukaan.

        Mä voin esimerkiksi sanoa että jos mä haluan painaa yli 90kg niin mun pitää syödä yli 4000kcal päivässä ei mun tarvi,... tai jos mä haluun laihtua niin mä syön 2500kcal päivässä ei tarvi juoksumatolle mennä...

        Miehillä paino tippuu siinä 2500-3000kcal paikkeilla n. 80-85 kg mutta en tiedä mitä se on naisilla koska miehen 80kg on naisen 60kg niin luulisin että se on naisilla jossain 1900-2100kcal(kilokalorissa) veikkaisin se pitää vaa kokeilla, selvittää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä paino tippuu siinä 2500-3000kcal paikkeilla n. 80-85 kg mutta en tiedä mitä se on naisilla koska miehen 80kg on naisen 60kg niin luulisin että se on naisilla jossain 1900-2100kcal(kilokalorissa) veikkaisin se pitää vaa kokeilla, selvittää..

        Sit jos on oikein lihava mies tottunut syömään en pudottaisi 2500kcal ehkä 3000-3500kcal on hyvä alku saa vähän tottuu pikkuhiljaa ja muutenkin 3000-3500kcal paino ei nouse yli 100kg normaali miehellä eri asia sitten jos ei yhtään liiku ja joku sairaus... kyl normaali miehellä yli 90kg vaatii sen 4000kcal päivässä ja sen on ihan sikana...ihmettelen joskus miten joku jaksaa syödä niin paljon että painaa yli 100kg ehkä ne syö samanverran mutta kaloripommeja suklaata yms...En tiedä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit jos on oikein lihava mies tottunut syömään en pudottaisi 2500kcal ehkä 3000-3500kcal on hyvä alku saa vähän tottuu pikkuhiljaa ja muutenkin 3000-3500kcal paino ei nouse yli 100kg normaali miehellä eri asia sitten jos ei yhtään liiku ja joku sairaus... kyl normaali miehellä yli 90kg vaatii sen 4000kcal päivässä ja sen on ihan sikana...ihmettelen joskus miten joku jaksaa syödä niin paljon että painaa yli 100kg ehkä ne syö samanverran mutta kaloripommeja suklaata yms...En tiedä..

        meitä on joka lähtöön

        kuulemma osa jää asemalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä paino tippuu siinä 2500-3000kcal paikkeilla n. 80-85 kg mutta en tiedä mitä se on naisilla koska miehen 80kg on naisen 60kg niin luulisin että se on naisilla jossain 1900-2100kcal(kilokalorissa) veikkaisin se pitää vaa kokeilla, selvittää..

        Potilaita sairaaloissa laihdutettu 600 kaloria annos lähinnä keitto tai puuro velli juoma mehu niin koska moni on ylipainoinen ollut ja tarvii liikunnan puutteessa ulostuslääkkeet.Jumpparit käy mutta lähin treenaa käsiä jalkoja harvoin vatsaa selkää.Vanhetessa ne veltostuu.Paulus tarkoitti että liikunnasta urheilusta on hyötyä vain vähän ei tarkoittanut etteikö olisi hyötyä.Ei kaikki juokse vain tyhjiä puheita kuulemassa vaan hoitaa työnsä kotinsa asiat sukunsa kulkuvälineet ja opiskelee ammatteja mitä tyhjän puheita ei niillä elä eikä tyhjillä lupauksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten jos joku nainen haluaa vähän laihtua ilman mitään rääkkiä koska et sä laihdu salilla etkä juoksumatolla huom! Maratoonarit eri asia...

        Mutta yksinkertaisesti sä otat selville kuinka paljon sä kulutat päivässä ja se onnistuu niin että ostat vaa'an ensimmäiseksi.. sitten sä keksit päästä jonku x kilokalorimäärän esimerkiksi vaikka 2200kcal ja sä ostat ruokaa ja katot siitä ruuasta että siinä päivän ruuassa mitä syöt on yhteensä tuo 2200kcal ja sä seuraat viikon tai 2 viikkoa aamusin sitä vaakaa että mitä siinä tapahtuu, nouseeko sun paino vai laskeeko se... Jos se nousee sitten sä lasket sen 2000kcal ja seuraat taas 2 viikkoa ja jos se taas nousee sitten lasket sen 1800kcal jne kuitenkin niin että alle 1500kcal älä laske se ei ole terveellistä enään... sitten pitää lisätä liikkumista... Mutta niin se onnistuu eli sun pitää olla tietoinen n. 300kcal tarkkuudella siitä että kuinka paljon sä syöt joka päivä se ei oo niin tarkkaa jos sä tiedät että se raja lihoamiseen esimerkiksi 60kg sta ylöspäin on vaikka 2200kcal niin ei se oon 100kcal tarkkaa mutta että suurinpiirtein tiedät missä kcal määrässä se lihoamisen ja laihtumisen raja menee ja syöt sen mukaan.

        Mä voin esimerkiksi sanoa että jos mä haluan painaa yli 90kg niin mun pitää syödä yli 4000kcal päivässä ei mun tarvi,... tai jos mä haluun laihtua niin mä syön 2500kcal päivässä ei tarvi juoksumatolle mennä...

        Hellareissa on paljon valdoja


    • Anonyymi

      Näistä tiedoista mitä laitoin ilmaiseksi joku vois pyytää 100-200 euroa, annoin nyt ilmaiseksi...Niin...voit sanoa kiitos tai vaihtoehtoisesti pitää turpasi kiinni...

      • Anonyymi

        kiitos, jään mieluummin asemalle kanssasi


      • Anonyymi

        Oon meinaa kerran ollu tommosessa penkkikoulussa että se opetti oikean tekniikan maksoin siitä 100euroa ja pikkusen päälle...Niin lopputulos oli että tulin vaa huonommaks niin jos nää mun tiedot mitä annoin niin näistä kuitenkin tulee paremmaksi että jos siitä voidaan 100euroa pyytää että tulee huonommaksi niin kyllä mun tiedoista voi pyytää ainaki 400-500euroa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon meinaa kerran ollu tommosessa penkkikoulussa että se opetti oikean tekniikan maksoin siitä 100euroa ja pikkusen päälle...Niin lopputulos oli että tulin vaa huonommaks niin jos nää mun tiedot mitä annoin niin näistä kuitenkin tulee paremmaksi että jos siitä voidaan 100euroa pyytää että tulee huonommaksi niin kyllä mun tiedoista voi pyytää ainaki 400-500euroa...

        Toisin sanoen ootte velkaa mulle ketkä luitte nämä


    • Anonyymi

      Vois alkaa kyl myymään kuntosali treeni ohjelmia kun sellasesta voi sitte laskuttaa mistä tulokset vaan tippuu...Niin tota... hyvä bisnes kyllä sitte ku asiakas erehtyy valittamaan, "ai unohdiks sä et sul on huonot geenit?, meil löytyy kyl kuuri pöydän alta.." otas vähän greatiinia... Ja heroiinia...

      • Anonyymi

        Asiakas: saisko jotain ruokaohjelmaa vielä

        Myyjä: joo se maksaa 50€

        Asiakas sopii:

        Myyjä: litra jugurttia päivässä ja whey proteiinia prööt!

        Asiakas: oo wauu..

        2kk päästä Asiakas kaverilla kylässä,
        Asiakas: mä treenaan nykyään mä oon tosi vahva nykyään...
        Kaveri: jaa!, vaik kyl sää näytät vetelältä ku jughurtti...


    • Anonyymi

      Sopusuhtaisuus on hyvä

    • Anonyymi

      Uskovainen ei kaipaa kampaa eikä saippuaa.

      • Anonyymi

        Just joo menkää pesulle haisette jo. Mikä uskovainen ? Jos ei rakasta ei ole jumalaa nähnyt.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe