Skoda Kodiaq rengaskoko

Anonyymi-ap

Kävin lauantaina uteliaisuuttani tutustumassa Skoda Kodiaqiin, siihen vähän hassunnäköiseen mukamaasturiin, mikä muistuttaa sian otsatukkaa.

Rengaskoko oli 215/55, vaikka jo 20 vuotta sitten kokoa 225/65 käytettiin mm. rav4:ssä ja Cr-v:ssä. Mitenköhän noin matala ja kapea pizzaleikkurirengas toimisi kolhoosin kaalipellolla? Tietysti renkaat ovat halvemmat, mutta eikö siinä jo menetetä toiminnallisuutta?

23

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moskovan helikopteritehtaalta voi vuokrata Skodan noston kaalimaalta kaalimaan viereen. Suositellaan kattokaiteita jottei tarvitse pujotella naruja skozan alta.

    • Anonyymi

      Juu, hinnat alkaen mallissa on pienempi rengaskoko, mutta sinne saa myös 235/45/20 koon renkaat jos haluaa. Eihän Toyotan mukamaasturiin saa kuin 19 tuuman vanteet.

      • Anonyymi

        Jep, kyllä Skooda on parempi auto, kun siihen voi laittaa tuumaa isommat vanteet.
        Kasva jo aikuiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, kyllä Skooda on parempi auto, kun siihen voi laittaa tuumaa isommat vanteet.
        Kasva jo aikuiseksi.

        Vastasin vain tuohon avaajan juttuun kun hänelle se rengaskoko tuntui olevan ongelma.
        Minä olen aikuinen ja tunnen autot ja olen lisäksi järkevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin vain tuohon avaajan juttuun kun hänelle se rengaskoko tuntui olevan ongelma.
        Minä olen aikuinen ja tunnen autot ja olen lisäksi järkevä.

        Aloittaja perusteli hyvin rengaskoon vaikutuksen ajo-ominaisuuksiin, mutta sinä kävit leikkimään amispelleä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin vain tuohon avaajan juttuun kun hänelle se rengaskoko tuntui olevan ongelma.
        Minä olen aikuinen ja tunnen autot ja olen lisäksi järkevä.

        XD tyhmä olet kuin saapas !
        ei uutta skodaa saa mistään !
        et taida tuntea autoja !
        etkä todellakaan skeidaasi jolla ajat
        se on volkswagen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        XD tyhmä olet kuin saapas !
        ei uutta skodaa saa mistään !
        et taida tuntea autoja !
        etkä todellakaan skeidaasi jolla ajat
        se on volkswagen !

        Lapsi, olet reppana ja nolo. Me aikuiset emme käytä mitään XD juttuja, ne on lasten kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja perusteli hyvin rengaskoon vaikutuksen ajo-ominaisuuksiin, mutta sinä kävit leikkimään amispelleä.

        Avaaja ei puhunut tai koeajanut kyseistä autoa, vaan halusi alkaa vittuilemaan renkaista kun ei ilmeisesti muutakaan keksinyt? Tuohon autoon voi valita rengaskoon isosta valikoimasta eri kokoja, toisin kuin esim. RAViin johon ei saa isoja vanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja ei puhunut tai koeajanut kyseistä autoa, vaan halusi alkaa vittuilemaan renkaista kun ei ilmeisesti muutakaan keksinyt? Tuohon autoon voi valita rengaskoon isosta valikoimasta eri kokoja, toisin kuin esim. RAViin johon ei saa isoja vanteita.

        Mihin sinä tarvitset niitä isompia kokoja? Kulkeeko se leikkiralliauto hienoilla VRS-merkeillä kovempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi, olet reppana ja nolo. Me aikuiset emme käytä mitään XD juttuja, ne on lasten kieltä.

        näytät käyttävän kossipoika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinä tarvitset niitä isompia kokoja? Kulkeeko se leikkiralliauto hienoilla VRS-merkeillä kovempaa?

        Makuasioita ja toinen tykkää jämäkästä ja toinen lillummasta. Onko sulla ikävää kun Toyotaan ei saa kunnon renkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuasioita ja toinen tykkää jämäkästä ja toinen lillummasta. Onko sulla ikävää kun Toyotaan ei saa kunnon renkaita?

        Amiskääkän mielestä Skodassa pitää olla kaivonrenkaan kokoiset vanteet.
        Wunderbaumina sillä toimii todennäköisesti parimetrinen näre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja perusteli hyvin rengaskoon vaikutuksen ajo-ominaisuuksiin, mutta sinä kävit leikkimään amispelleä.

        Älä muuta puheenaihetta. Rengaskokoa voi vaihtaa leveämpään ja matalaprofiilisempaan. Se ei tosin talvikelillä ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin vain tuohon avaajan juttuun kun hänelle se rengaskoko tuntui olevan ongelma.
        Minä olen aikuinen ja tunnen autot ja olen lisäksi järkevä.

        Tunnet siis autot, mutta tunnetko skeidat? Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet siis autot, mutta tunnetko skeidat? Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

        Onko noin? Perustele tuo väitteesi. Skoda voittaa aina Toyotan vertailuissa ja testeissä, mitä nolo tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin? Perustele tuo väitteesi. Skoda voittaa aina Toyotan vertailuissa ja testeissä, mitä nolo tähän?

        oikea / aito skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa eikä tule voittamaankaan , koska niitä ei enää valmisteta . se siitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin vain tuohon avaajan juttuun kun hänelle se rengaskoko tuntui olevan ongelma.
        Minä olen aikuinen ja tunnen autot ja olen lisäksi järkevä.

        Tunnet autot... Huutista köyhälle ja katkeralle autoneitsyelle! Kokeile joskus nelivetoista länsiautoa (sitten kun on kortti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikea / aito skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa eikä tule voittamaankaan , koska niitä ei enää valmisteta . se siitä !

        Ihanaa. tohjotaa ei enää valmisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa. tohjotaa ei enää valmisteta.

        Luetun ymmärtäminen ei tosiaankaan ole kääkän parhaimpia puolia.


    • Anonyymi

      Korkeampi rengas on käytännollisempi tänne missä maahan tulee jäästä ja lumesta kovaa epätasaista pattia, monessa mallissa on ollut hieman väärät koot tänne. Näkee jo kun katsoo kuvaa autosta sivuprofiilia ja renkaita miten sopusuhtainen on isohkoon koriin, sitten on näitä pieniä autoja ja keskikokoisia joissa on väärät koot uutena = vanteen koko suuri ja on pakko laittaa matala rengas päälle koska ei mahdu pyörimään ja halkaisija kasvaa liikaa.


      Saksa / Ranskassa jossa saatetaan tehtä päätöksiä millä renkailla autot tulee tulee on täysin eri olosuhteen ja tien pinta. Siellä ei ole pakkasta ja lumi ja jää keräänny tien pintaan tai ole hiekkateitä kuin täällä.

      • Anonyymi

        Kesällä meillä on vähemmän jäätä ja lunta. Talvirenkaat voi ottaa sitten ne ”sedillekin” sopivat pulleat, korkeat, kapeat ja monttuihin paremmin istuvat.🤡


      • Anonyymi

        Vai siksi laittavat matalat renkaat kun valitsivat mahdollisimman suuret vanteet, hihii!
        Eiköhän siinä mennä ajo-ominaisuuksien ja ulkonäön ehdoilla?
        Autojen alustat suunnitellaan rengaskoon mukaan, ennen vanhaan mukaan otettiin myös renkaiden joustot, mutta ei nykyään. Eihän kovuus ole ongelma kuin harvoissa pikkusporteissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      1009
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe