Mikä on kartelliyhtiöiden Paunun, Länsilinjojen, Savonlinjan, Vainion ja Pohjolan Matkan kohtalo?

Anonyymi-ap

Saavatko ansaitsemansa lopun?

29

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin sinulta unohtui yksi konserni, joka sai jo ansaitsemansa lopun, ja jonka omistajat menettivät kaiken, isoisänsä ja isänsä elämäntyön?

      • Anonyymi

        Tähän ikävään lopputulokseen ei vaikuttanut ns. kartelli, vaan sen jälkeen tehdyt väärät päätökset ja väärien ihmisten vääriin neuvoihin uskominen ja luottaminen.


      • Anonyymi

        Se katui ja pyysi synninpäästöä ja Pyhä Nimi myönsi sen. Synnit on poispyyhitty eikä niitä enää muistella.


    • Anonyymi

      Miksi aloituksen aihe kiinnostaa Kimmoa? Pitäisi huomata, että omat kyvyt eivät riitä kuin trollaamiseen ja pa***n puhumiseen. Hänen asemassaan pitäisi vakavasti olla huolissaan tappioista, jotka hän on nykyiselle työnantajalleen aiheuttanut.

      • Anonyymi

        En hyväksy varkaita enkä vääriä valtiaita.


    • Anonyymi

      Konkurssihan se viimein tulee , ja sitten aloitetaan uudella nimellä toiminta kuten rekkaliikenteessäkin tehdään .

    • Anonyymi

      Kyllä ennen pitkää saavat. Loppu tulee kaikille maailman yhtiöille ja ihmisille.
      Tällä hetkellä kyseiset yhtiöt porskuttavat oikein hyvin verrattuna esim. Koiviston Auto Groupiin ja 12 miljoonan euron tappioon,
      Samainen konserni muuten sai Oulussa hieman takapakkia, kun Nobina vei ison potin.
      Paunu näistä mainituista on lähimpänä loppua veikkaisin, mutta se loppuu koska yrityksessä ei ole jatkajaa nykyisen omistajan jälkeen, eikä nykyinen ole halunnut lähteä hulluttelemaan OMILLA rahoillaan.
      Savonlinjalla tapahtuu tällä ja seuraavalla tilikaudella tulopuolella isoja vähennyksiä,
      2023 näkyy kokonaisuudessaan Turun jääminen pois ja 2024 HSL-liikenteen loppuminen 2024 jälkipuoliskolla.

      • Anonyymi

        Savonlinjan liikevaihto tosiaankin pienenee, mutta todennäköisesti tarkoituksella on luovuttu tappiollisista tai huonosti kannattavista osista. Tällä hetkellä Savonlinjalla tuntuu olevan tekemisen meininki ja uusia liiketoimia etsitään koko ajan. Pohjolan Matka on keskittynyt enemmän tilausliikennepuolelle ja pärjää siellä hyvin. Vainio on myös löytänyt paikkansa harjoittamalla sopivassa suhteessa ostoliikennettä, mutta myös markkinaehtoinen toiminta on hyvässä vedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savonlinjan liikevaihto tosiaankin pienenee, mutta todennäköisesti tarkoituksella on luovuttu tappiollisista tai huonosti kannattavista osista. Tällä hetkellä Savonlinjalla tuntuu olevan tekemisen meininki ja uusia liiketoimia etsitään koko ajan. Pohjolan Matka on keskittynyt enemmän tilausliikennepuolelle ja pärjää siellä hyvin. Vainio on myös löytänyt paikkansa harjoittamalla sopivassa suhteessa ostoliikennettä, mutta myös markkinaehtoinen toiminta on hyvässä vedossa.

        Turku taisi olla se Savonlinjan kultajyvä, ehkä ainoa voittoa tekevä yksikkö kaupan hetkellä.
        HSL-liikenne on tietojen mukaan riippakivi, joka tekee joka vuosi vähintään miljoonan tappion.
        Nykyinen Savonlinjan meininki on tosiaan aggressiivinen ja voittoja on tullut perinteisillä alueilla, esim. Kouvolassa ja Lappeenrannassa.
        Ovatko nämä olleet pakolla otettuja tulevia riippakiviä, sen aika näyttää.
        Vainio on yllättävin menestyjä, eikä ole antautunut kahelien tappiopaineissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku taisi olla se Savonlinjan kultajyvä, ehkä ainoa voittoa tekevä yksikkö kaupan hetkellä.
        HSL-liikenne on tietojen mukaan riippakivi, joka tekee joka vuosi vähintään miljoonan tappion.
        Nykyinen Savonlinjan meininki on tosiaan aggressiivinen ja voittoja on tullut perinteisillä alueilla, esim. Kouvolassa ja Lappeenrannassa.
        Ovatko nämä olleet pakolla otettuja tulevia riippakiviä, sen aika näyttää.
        Vainio on yllättävin menestyjä, eikä ole antautunut kahelien tappiopaineissa.

        Turku oli Savonlinjalle joskus hyvä paikka. Savonlinjan päättäjät olivat todennäköisesti kaukaa viisaita ja osasivat ennustaa liikennöinnin Turussa kääntyvän heikosti kannattavaksi, tai jopa tappiolliseksi. Sama ilmiö kannattavuuden suhteen on tapahtunut mm. Helsingissä ja Tampereella. Vetäytyminen Turusta oli varmasti oikea valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku taisi olla se Savonlinjan kultajyvä, ehkä ainoa voittoa tekevä yksikkö kaupan hetkellä.
        HSL-liikenne on tietojen mukaan riippakivi, joka tekee joka vuosi vähintään miljoonan tappion.
        Nykyinen Savonlinjan meininki on tosiaan aggressiivinen ja voittoja on tullut perinteisillä alueilla, esim. Kouvolassa ja Lappeenrannassa.
        Ovatko nämä olleet pakolla otettuja tulevia riippakiviä, sen aika näyttää.
        Vainio on yllättävin menestyjä, eikä ole antautunut kahelien tappiopaineissa.

        Koiviston autolla ei ole mitään kultajyvää. Ei mitään tuottoisaa yksikköä. Lauri onnistui pilaamaan ne kaikki onnibus kiimassaan.


    • Anonyymi

      En pidä kartelleista, monopoleista, enkä Neuvostoliitosta.

      • Anonyymi

        Minä en pidä onnibussista enkä sen hännystelijöistä enkä heidän propagandansa levittäjistä. Näillä kaikilla tulee olemaan katkera loppu edessään.


    • Anonyymi

      Koiviston auto on suurissa vaikeuksissa. Omistajasuvun elämäntyö on pilattu Laurin toimesta

      • Anonyymi

        Nykyaikana kannattaa jo pitää suku sukuna ja bisnes bisneksenä. Sukuoikeusaika on ohi. Yritys Koiviston Auto kukoistaa. (Eikä sillä suvullakaan huonosti mene.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikana kannattaa jo pitää suku sukuna ja bisnes bisneksenä. Sukuoikeusaika on ohi. Yritys Koiviston Auto kukoistaa. (Eikä sillä suvullakaan huonosti mene.)

        Useimpien hyvien yritysten takana on perhe tai suku, monella alalla ja vielä tänäkin päivänä, joten kyllä suku saattaa liittyä menestyvään yritystoimintaan. Koiviston Autolla viime tilikaudelta reilut 12 miljoonaa tappiota ilman Helbin rökäletappioita. Jokainen voi miettiä, kukoistaako tämä yritys vaiko ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimpien hyvien yritysten takana on perhe tai suku, monella alalla ja vielä tänäkin päivänä, joten kyllä suku saattaa liittyä menestyvään yritystoimintaan. Koiviston Autolla viime tilikaudelta reilut 12 miljoonaa tappiota ilman Helbin rökäletappioita. Jokainen voi miettiä, kukoistaako tämä yritys vaiko ei.

        Jokainen voi miettiä myös, että jokohan rahoittajat ovat alkaneet kysellä sijoitustensa perään; Koiviston Auto Groupin toimari lähtee muihin hommiin.
        Toki voi olla, että huomasi minkälainen suonsilmä tuo konserni on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi miettiä myös, että jokohan rahoittajat ovat alkaneet kysellä sijoitustensa perään; Koiviston Auto Groupin toimari lähtee muihin hommiin.
        Toki voi olla, että huomasi minkälainen suonsilmä tuo konserni on.

        Yleensä rotat jättävät uppoavan laivan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi miettiä myös, että jokohan rahoittajat ovat alkaneet kysellä sijoitustensa perään; Koiviston Auto Groupin toimari lähtee muihin hommiin.
        Toki voi olla, että huomasi minkälainen suonsilmä tuo konserni on.

        Rahoittajat eivät ehkä vielä ole huomanneet mihin ovat näppinsä laittaneet. Kun tappiot eskaloituvat sijoittajien rahojen menetyksen muodossa, saattaa totuus valjeta monille. Tässä tapauksessa on sellaisia piirteitä, että joku voisi vakavasti miettiä Laurin asettamista edesvastuuseen huijauksesta. Tämähän on hieman kuin joku pyramidihuijaus, missä hyväuskoisia on vedätetty oikein huolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahoittajat eivät ehkä vielä ole huomanneet mihin ovat näppinsä laittaneet. Kun tappiot eskaloituvat sijoittajien rahojen menetyksen muodossa, saattaa totuus valjeta monille. Tässä tapauksessa on sellaisia piirteitä, että joku voisi vakavasti miettiä Laurin asettamista edesvastuuseen huijauksesta. Tämähän on hieman kuin joku pyramidihuijaus, missä hyväuskoisia on vedätetty oikein huolella.

        Lauri on Fenniarailin toimitusjohtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on Fenniarailin toimitusjohtaja.

        Lauri on pelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on pelle

        Laurin ansiota on, että KA on Tampereen paikallisliikenteessä kuningas. Tämä toki Pauskilla ja Länskällä kismittää kivuliaimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin ansiota on, että KA on Tampereen paikallisliikenteessä kuningas. Tämä toki Pauskilla ja Länskällä kismittää kivuliaimmin.

        Tarkoitat varmaan tappiokuningas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tappiokuningas?

        Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!

        Vatikaanin konsiileissa kardinaalit kuuntelevat hiljaa, keskeyttämättä ja varsinkin kyseenalaistamatta kun Paavi, erehtymätön Jumalan edustaja maan päällä, puhuu. Kardinaalit sitten pitävät tarkoin Paavin ohjeet ja toimivat niiden mukaan pilkuntarkasti. Näin Jumala siunaa myös kardinaalit ja kirkossa vallitsee rauha ja harmonia.

        Myös paronien olisi tullut toimia kardinaalien tavoin kun Lauri (Paavi) opasti heitä. Silloin paroneillakin menisi hyvin ja koko bussialalla vallitsisi rauha ja menestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tappiokuningas?

        Paikallisliikennemarkkinat on hyvin helppo vallata, kunhan muistaa laittaa riittävän alhaisen hinnan. Toiminnan pyörittäminen kannattavasti on paljon vaikeampaa. Lauri osasi ensimmäisen asian hyvin, mutta kannattavuuden kanssa jäisi luokalleen jos olisi koulusta kyse. Koivistolla on edessään vuosien työ, jotta kaikki Laurin aiheuttamat vahingot saadaan paikattua. Varmaa ei ole sekään, onnistuuko tämä koskaan vai joudutaanko nielemään katkerat tappiot. Lauriahan tappiot eivät haittaa, koska eivät ole omasta pussista pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisliikennemarkkinat on hyvin helppo vallata, kunhan muistaa laittaa riittävän alhaisen hinnan. Toiminnan pyörittäminen kannattavasti on paljon vaikeampaa. Lauri osasi ensimmäisen asian hyvin, mutta kannattavuuden kanssa jäisi luokalleen jos olisi koulusta kyse. Koivistolla on edessään vuosien työ, jotta kaikki Laurin aiheuttamat vahingot saadaan paikattua. Varmaa ei ole sekään, onnistuuko tämä koskaan vai joudutaanko nielemään katkerat tappiot. Lauriahan tappiot eivät haittaa, koska eivät ole omasta pussista pois.

        Kyllä, toisten rahojen haaskaamisessa Lauri oli Kuningas.


    • Anonyymi

      Laurin nimi on pyyhitty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      67
      4057
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3055
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      2990
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2074
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1186
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1173
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1004
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      59
      986
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      954
    Aihe