Maahanmuuttajille Kelan etuuksia valtaväestöä yleisemmin

Anonyymi-ap

Kela on selvittänyt, kuinka paljon Suomeen muuttaneet käyttivät Kelan etuuksia valtaväestöön verrattuna vuonna 2018. Maahanmuuttajien saamia Kelan etuuksia tarkasteltiin euroina ja saajien osuutena väestöryhmästä.

Asiaan voi perehtyä tämän linkin kautta.

https://tutkimusblogi.kela.fi/arkisto/5656

On jo muutamia vuosia vanha data, mutta tuskin asia on radikaalisti muuttunut. Jos joku tietää tuoreimpia lukuja, niin pistäkää tiedoksi.

41

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskusrikospoliisin mukaan ulkomaalaistaustaisten nuorten rikostaso on selvästi korkeampi kuin suomalaistaustaisilla nuorilla.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­N­­y­m­­f­­o­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17977020n

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Montako % etuuksien saajista on maahantulijoita eli
      siis pakolaisia?
      Itse arvelen että joku 80% voisi olla lähellä?

      • Anonyymi

        Kaikki maahamuuttajat eivät ole pakolaisia, mutta kaikki pakolaiset ovat maahanmuuttajia.

        Pitää siis osata erottaa maahanmuuttaja maahanmuuttajasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maahamuuttajat eivät ole pakolaisia, mutta kaikki pakolaiset ovat maahanmuuttajia.

        Pitää siis osata erottaa maahanmuuttaja maahanmuuttajasta.

        "Anonyymi
        2023-08-19 13:25:58
        Kaikki maahamuuttajat eivät ole pakolaisia, mutta kaikki pakolaiset ovat maahanmuuttajia.
        Pitää siis osata erottaa maahanmuuttaja maahanmuuttajasta".

        Sehän on helppoa:
        Maahanmuuttaja muuttaa maahan.
        Se myös tekee töitä.

        Maahantulija on pakolainen.
        Se elää valtaosin avustuksilla.

        Oliko vaikeaa?
        Mamu & Matu.
        Menikö perille?


      • Anonyymi
        kage kirjoitti:

        "Anonyymi
        2023-08-19 13:25:58
        Kaikki maahamuuttajat eivät ole pakolaisia, mutta kaikki pakolaiset ovat maahanmuuttajia.
        Pitää siis osata erottaa maahanmuuttaja maahanmuuttajasta".

        Sehän on helppoa:
        Maahanmuuttaja muuttaa maahan.
        Se myös tekee töitä.

        Maahantulija on pakolainen.
        Se elää valtaosin avustuksilla.

        Oliko vaikeaa?
        Mamu & Matu.
        Menikö perille?

        Ei ole vaikeaa. Maahanmuuttajia tulee maahan eri syistä. Jos joku muuttaa muualta maahan, on hän maahanmuuttaja. Pakolainenkin muuttaa maahan, joten pakolainenkin on maahanmuuttaja. Valepakolaiset/elintasopakolaiset muuttavat myös muualta maahan. Nämäkin ovat maahanmuuttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa. Maahanmuuttajia tulee maahan eri syistä. Jos joku muuttaa muualta maahan, on hän maahanmuuttaja. Pakolainenkin muuttaa maahan, joten pakolainenkin on maahanmuuttaja. Valepakolaiset/elintasopakolaiset muuttavat myös muualta maahan. Nämäkin ovat maahanmuuttajia.

        Miten on sitten laittomasti maassa olevat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa. Maahanmuuttajia tulee maahan eri syistä. Jos joku muuttaa muualta maahan, on hän maahanmuuttaja. Pakolainenkin muuttaa maahan, joten pakolainenkin on maahanmuuttaja. Valepakolaiset/elintasopakolaiset muuttavat myös muualta maahan. Nämäkin ovat maahanmuuttajia.

        "Anonyymi
        2023-08-21 09:55:07
        Maahanmuuttajia tulee maahan eri syistä. Jos joku muuttaa muualta maahan, on hän maahanmuuttaja. Pakolainenkin muuttaa maahan, joten pakolainenkin on maahanmuuttaja. Valepakolaiset/elintasopakolaiset muuttavat myös muualta maahan. Nämäkin ovat maahanmuuttajia.

        Tehän kirjoitatte niinku YLE:FI.
        Jos minä menen Saksaan ja jään sinne töihin?
        Olen siis maahanmuuttaja.
        Jos pakolainen tulee suomeen eikä sitä käännytetä
        sekin on maahamuuttaja.
        Eli tarkoittaa sitä että teidän ja YLEn mielestä olemme niitä
        ketkä elää Kelan korvauksilla yhtäkuin siis sosiaalipummit=?


      • Anonyymi
        kage kirjoitti:

        "Anonyymi
        2023-08-19 13:25:58
        Kaikki maahamuuttajat eivät ole pakolaisia, mutta kaikki pakolaiset ovat maahanmuuttajia.
        Pitää siis osata erottaa maahanmuuttaja maahanmuuttajasta".

        Sehän on helppoa:
        Maahanmuuttaja muuttaa maahan.
        Se myös tekee töitä.

        Maahantulija on pakolainen.
        Se elää valtaosin avustuksilla.

        Oliko vaikeaa?
        Mamu & Matu.
        Menikö perille?

        Matu on matu vaikka voissa paistais.


    • Anonyymi

      olipas kerrankin hyvä tutkimus

    • Anonyymi

      takuueläke ? eli heidät on laitettu eläkkeelle 🤔
      millaista moniosaamista on hakea eläkepaperit suomesta , mutta silloin ei voi palata kotimaahansa nauttimaan eläkkeistä , kuten kansaneläkeläiset 🤔. Tämähän tarkoittaa lypsylehmää jollekin ? tämäkö on sitä rikkautta 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Ymmärrät väärin, tuleva pressakin sanoi: Monikulttuurisuus on rikkautta.**


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät väärin, tuleva pressakin sanoi: Monikulttuurisuus on rikkautta.**

        Nykyinen presidentti Niinistö on taas lausunut seuraavaa:

        ”Täytyy nimittäin muistaa, että rasismi ja mahdolliset ongelmat maahanmuuton suhteen ovat kaksi täysin erillistä asiaa.”

        "Olisi miellyttävämpää, jos emme joutuisi vastakkainasettelujen äärelle. Mutta aina päätöksenteko ja vastuunkanto ei ole miellyttävää. Viime kädessä meidän kaikkien on puolustettava suomalaista yhteiskuntaa."


    • Anonyymi

      Tästäkin tilastosta on pääteltävissä että mamujen työllisyys on ollut tuntuvasti huonompi kuin suomessa syntyneiden. Mm takuueläkkeitä maksettiin useammin mauille kuin kalevalaisille. Työttömyysturvan maksattamisessa ero on huikea. Mamuille maksetaan, kantiksille ei. Asumistukeakaan ei saa jos tekee lähellekään keskipalkkaista ansiotyötä.

    • Anonyymi

      Kuka näitä luku ja kielitaidottomia töihin ottaisi. Koko elämän ajan Keela maksa kaikki. Myös huumekauppiaiden elämään tuo lisä luxusta Keela.

    • Tämmöisessä uutisoinnissa haiskahtaa se, että hallitus on vaihtunut.

      • Anonyymi

        Tuo aloituksessa olevan linkin takaa löytyvä artikkeli on jo vuodelta 2020.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloituksessa olevan linkin takaa löytyvä artikkeli on jo vuodelta 2020.

        No, tuota en rekisteröinyt, mutta tämä aihe on nyt kumminkin enempi esillä näkynyt silmiini.


    • Anonyymi

      Kehitysmaamuslimit ovat räikeästi yliedustettuina tulonsiirroilla elämisessä!
      Mutta eihän tämä mikään salaisuus ole!
      Tosin vain vihervasemmistolle tämä on ihanaa monikulttuurista, monimuotoista, kulttuuririkasta islamilaista kalifaatti unelmaa edelleen…

    • Anonyymi

      Virossa on järkevä pakolais politiikka

      Pakolaisille ei makseta etuuksia yli virolaisen eläkeläisen saaman määrän

      Ja se puree

      Ruotsista oli tarkoitus siirtää n 200 pakolaista Viroon mutta kun pakolaiset sai tietää tämän niin kaikki häipyi maasta
      Halusivat enemmän tukia

      • Anonyymi

        Löytyykö tuo Viron faktatieto jostakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö tuo Viron faktatieto jostakin?

        Raimo Siltanen Tarinoita virosta
        Sivu 60


    • Anonyymi

      Kas kun ei PARSASUOJAN KÄYTTÄJÄ mukakukkemi ole kommentoinut tätä mielenkiintoista asiaa miten!

      Eikö se mukakuukkeli nimenomaan ole kiinnostunut näistä mamu asioista ja tässähän sitä on ja ihan asiapohjalta.

      Mukakukkemi

    • Anonyymi

      Nuo ulkomaalaisten aiheuttamat kulut voi huoletta kertoa kymmenellä, niin ollaan lähempänä totuutta.

    • Anonyymi

      Suurin osa on elintasopakolaisia, naapurissani asuu muualta muuttanut näytti tiliotteensa saa kuukaudessa 14800 euroa sosiaalitoimesta.
      Näin veronmaksajien rahaa maksetaan, tämä kuuluis maksaa kehitysapu rahoista.

      • Anonyymi

        Mistähän tuo summa koostuu???


      • Anonyymi

        Plus muut kulut päälle


    • Anonyymi

      uli uli persu uli

      • Anonyymi

        uli uli demu matu tuli


      • Anonyymi

        Yritä saada jostain apua itsellesi.


    • Anonyymi

      Kehitysmaamuslimit ovat näissäkin tilastoissa kärjessä…

      • Anonyymi

        Joo lammaspaimenet


    • Anonyymi

      Valtion tehtävä on edistää oman maan ja kansan parasta. Tehdäänkö aina näin, niin ilmeisesti ei. Oman maan ja kansan paras pitäisi olla aina mielessä kaikissa päätöksissä.

      • Anonyymi

        Ei kyllä suomessa pitää mennä ALLAAAAH ensin periaatteella, muuten fasisminatsirasismi!
        Ja hyvin on menty, sillä meillä on jo 200000 kehitysmaamuslimi MAANMUUTTAJAN populaatio suomessa, joka kasvaa päivittäin lisää!


    • Anonyymi

      Onneksi meillä on nyt hallitus, joka aikoo laittaa jotain rotia tähän hulluuteen. Maahanmuuttajat yliedustettuina raiskaustilastoissa ja kela tukiaisten saajina, eihän tässä ole mitään järkeä.

    • Anonyymi

      Katsotaan miten jatkossa mennään…

    • Anonyymi

      Suomessa täysin persilleen menevää politiikkaa, ulkomaalaisia hyysätään maksaen vuokrat, sähkö ja vesilaskut, ostetaan puhelimet ja hoidetaan niiden maksut, maksusitoumukset kauppoihin,annetaan pyörät ,vaunut, julkisen menot lisääntyy terveysmenoina esim ympärivuorokautiset vastaanottokodit joka paikkakunnalla, tulkit, palkkakuluina kela. ja sossutädeille, päiväkoti ja koulutusmaksuina, elatustuet, lapsilisät ja paljoN KULUJA POLIISIEN, LAKITUPIEN JA VANKILOIDEN ASIAKKAINA N. 100000 EUROA VUODESSA PER HENKI. ENTÄS SUOMALAISET LAPSIPERHEET JA VANHUKSET , OVAT TOSI SURKEASSA JAMASSA. VANHUKSET JOTKA OVAT MAKSANEET ELÄMÄNSÄ VEROJA JA TEHNEET SUOMESTA SEN MIKÄ SE ON OVAT TÄYSIN HEITTEILLÄJA VAILLA YHTEUSKUNNAN HOIVAA. NÄEN TOREILLA, LIIKEKESKUKSISSA. RANNOILLA MATUJA JOTKA MALEKSII SIELLÄ, TYÖTTÖMIEN MÄÄRÄ KASVAA SUHTEESSA MATUJEN TUNKEUTUESSA TÄNNE PILATEN MONET ASUINALUEET. Nyt on keksitty että annetaan rahaa että MATUT lähtee pois ja sit seuraavalla hetkellä taas maassa kun on tottunut tällä olemisen helppouteen

    • Anonyymi

      Massimies ketata kaik rahnat! Massimies myös site yritä ja yrita lisääntyvän holtittomasti! Mut massimies ei saa ku se ei vaa saa. Voisko moktar Gubtar tietoa?

    • Anonyymi

      Kela-peräinen maahanmuutto syö valtion varoja. Työperäinen maahanmuutto sen sijaan tuo verotuloja, jos verot maksetaan, kuten kuuluu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe