Entä huvituksiin?
Paljonko sulla sinkkunainen menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
36
1352
Vastaukset
- Anonyymi
Enpä ole laskenut. Ei paljoa.
- Anonyymi
Ihan perusjuttuja ostaessa hintojen nousun myötä menee enemmän kuin ennen, tosin osasta kalliimmista olen luopunut. Ostan halvempia vaihtoehtoja.
- Anonyymi
En ole tarkemmin laskenut. Joka tapauksessa enemmän kuin olisi pakko, sillä ostan mistä tykkään (joka on yleensä vähän kalliimpaa), miettiämttä sen kummemmin hintaa. Tuo siis liittyen ruokaan. Huvituksiin menee hyvin vähän. Riippuu tietenkin mitä tolla nyt tarkalleen tarkotetaan, mutta jos jotain baareja tmv. niin nolla euroa kuussa.
- Anonyymi
Tossa ruokaan kuluvan rahan laskemisessa tilannetta esimerkiksi tässä kesän osalla vaikeuttaa se, että mulla on käynyt paljon kavereita ja sukulaisiakin kylässä, enkä mä laske kuka nyt mistäkin on minkäkin verran on syönyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossa ruokaan kuluvan rahan laskemisessa tilannetta esimerkiksi tässä kesän osalla vaikeuttaa se, että mulla on käynyt paljon kavereita ja sukulaisiakin kylässä, enkä mä laske kuka nyt mistäkin on minkäkin verran on syönyt.
Yritin tossa nyt haarukoida sellasta noin summaa. Mulla menee ehkä sellanen 250€/kk ruokiin. Toi vaihtelee vähän sen mukaan minkä verran kokkaan itse, minkä verran haen jostain ruokaa mukaani ja minkä verran tulee ostettua ruokia valmiina. Kuten totesin tossa ekassa viestissäni, niin paljon halvemmallakin pärjäisi, jos olisi tarvetta. Sellasella 150€/kk eläisin kyllä ihan hyvin, mutta silloin en söisi mitä haluan, vaan hinnan perusteella. Mä kuitenkin ennemmin luvun määrästä kuin laadusta, jos se tarve tulisi ja tässä kohtaa en näe mitään tarvetta luopua määrästä.
Toi huvitukset tarvis oikeesti vähän tarkennusta, että mitä siihen pitäis laskea mukaan. Lasketaanko siihen esim. laitehankinnat? Että jos mulla on ostohinnaltaan kallis tietokone, niin pitäiskö se jotenkin jyvittää siihen kuukausisummaan, vai onko se ollut vaan sen ostohetkensä (tai vuotensa) kertahankinta?
- Anonyymi
Tuohon on helppo vastata. Excel-taulukko vetää automaattisesti keskiarvot yms. yhteenvetosivulle. :)
Tänä vuonna keskimäärin:
ruokaan: 149,82 eur/kk
huvituksiin: 9,39 eur/kk- Anonyymi
en selviäisi mitenkään noin vähällä sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en selviäisi mitenkään noin vähällä sivusta
Se riippuu varmasti myös siitä miten määrittelee ruoan, esimerkiksi. Minulla tuossa on ainoastaan perusruokaostokset - niistä on poistettu kaikki herkut yms. (keksit, kurkkupastillit, karkit, purukumi, jäätelö, pitsa tai vaikka mozzarellatikut). En laske niitä ruoan kanssa yhteen, koska ne ovat kaikki ns. "turhia" ostoja. Noihin "turhiin" ruokaostoksiin minulla menee vielä 46,02 eur/kk.
Jotkut myös laskee alkoholin, ravintolat/kahvilat huvituksiin myös. Minä lasken ne erikseen. Alkoholiin minulle menee 3,40 eur/kk ja ravintoloihin/kahviloihin 0,15 eur/kk, joten huvituksiin saa lisätä vielä tuon noin 4 eur/kk, jos tahtoo. Huvituksista eniten minulla on tänä vuonna käytännössä mennyt kirjaostoihin ja kansalaisopiston kurssimaksuun.
Niin, ja jos hieronnat tai vaikka kampaajan laskee huvituksiin myös, niin niistä tulee vielä keskimäärin 4,58 eur/kk lisää kuluja.
- Anonyymi
Ruoka on kaiken perusta. Enough said
- Anonyymi
Olet oikeassa.
- Anonyymi
Suurin osa asumiseen,kuten muillakin, sitten harrastuksiin. Ruokaan vähemmän kuin aiemmin. Ostan halvempaa. Muita summia en kerro, mutta ruuan osalta liikutaan 400-500 euron välillä.
- Anonyymi
Ruokaan ihan liikaa. Hamsterinvikaa siinä suhteessa vaikka koskaan ei ole tarvinnut sitä ilman elää, ja normaalipainoinen ainakin vielä. :D
- Anonyymi
Kirjoitin pitkän viestiä ja keskenkaiken avautui joku mainos ja tekstini katosi. Se siitä. Huono sivusto tämä.
- Anonyymi
Älä ala vanhalle hakkerille puhua pskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ala vanhalle hakkerille puhua pskaa.
Myönnät siis olevasi rikollinen. Krpeelle vinkkiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät siis olevasi rikollinen. Krpeelle vinkkiä
Tällä on teitä draamanhakuisia rikollisuutta ihailevia todella paljon.
- Anonyymi
Tavoite köyhempien aikojen varalle on tämä:
Asuminen 30-40%.
Ruoka 30%.
Auto, puhelin, netti 10%.
Vaihtelevat menot 20-30%.
Ei ole tarvinnut näitä miettiä hetkeen hyvätuloisena, mutta noin jos pitäisi miettiä.- Anonyymi
Ihan sivusta vaan kysäsen, että mitä sä lasket mukaan tuohon asumiseen? Sähkö ja vesi varmaan menee siihen, vai kuinka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sivusta vaan kysäsen, että mitä sä lasket mukaan tuohon asumiseen? Sähkö ja vesi varmaan menee siihen, vai kuinka?
Laskin siihen mukaan veden, sähkön ja kotivakuutuksen normikulujen lisäksi.
Minulla on kaukolämpö. mutta sähkökulut voi silti olla mitä vaan jatkossa, siksi tuohon on varattava aika paljon.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskin siihen mukaan veden, sähkön ja kotivakuutuksen normikulujen lisäksi.
Minulla on kaukolämpö. mutta sähkökulut voi silti olla mitä vaan jatkossa, siksi tuohon on varattava aika paljon..Ok, no sitten jotenkuten ymmärrän tuon prosenttimäärän. Tosin luulen, että kaiken tuon mukaan laskien monella hujahtaa varmasti myös paljon isompiin prosentteihin. Itse pääsen ehkä juuri ja juuri tuohon 30%:tiin, jos lasken vastikkeen ja sähkön ja vakuutuksen ja lsekn sitten vielä mukaan jonkun keskimääräisen summan "huoltokuluihin", joita tosin ei mitenkään jatkuvasti tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, no sitten jotenkuten ymmärrän tuon prosenttimäärän. Tosin luulen, että kaiken tuon mukaan laskien monella hujahtaa varmasti myös paljon isompiin prosentteihin. Itse pääsen ehkä juuri ja juuri tuohon 30%:tiin, jos lasken vastikkeen ja sähkön ja vakuutuksen ja lsekn sitten vielä mukaan jonkun keskimääräisen summan "huoltokuluihin", joita tosin ei mitenkään jatkuvasti tule.
Ne ei jatkuvat voi laittaa sinne "vaihtelevat kulut! osastoon. Sitten tinkii muusta siinä kuussa. Olen aika sopeutuvainen, eli voisin elää viikon kaurapuurolla, jos olisi pakko tinkiä jostain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei jatkuvat voi laittaa sinne "vaihtelevat kulut! osastoon. Sitten tinkii muusta siinä kuussa. Olen aika sopeutuvainen, eli voisin elää viikon kaurapuurolla, jos olisi pakko tinkiä jostain.
Voi tietysti. Mä tarkotin nyt kuitenkin niin päin, että en vaan silloin saisi millään kulutettua noin paljoa asumiseen. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tietysti. Mä tarkotin nyt kuitenkin niin päin, että en vaan silloin saisi millään kulutettua noin paljoa asumiseen. 🙂
Pitää varautua pahempaan kuin onkaan. Budjetti ei saa olla liian tiukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää varautua pahempaan kuin onkaan. Budjetti ei saa olla liian tiukka.
Monilla taitaa olla tuo asumisen osuus yli 50%. Mitenkäs pankit sen muuten nykyään laskee? Muistelen, että ainakin aiemmin oli, että pelkää lainan lyhennys sai olla jopa 40% kuukausituloista. Jos on noin, niin monilla hujahtaa varmaan helposti 60%:kin tuloista pelkkiin asumiskuluihin, jos on otettu lainat tappiin saakka.
Itsellänihän on siis velaton asunto ja vastike on oikeasti aika naurettavan pieni, 130 €/kk pääkaupunkiseudulla, sisältäen veden ja jätehuollon maksut. Just sitä tossa kyselin, että vieläkö se riittää ja kyl se kuulemma riittää. 🙂
- Anonyymi
En oo laskenut mutta ihanne olisi 80eur viikko ruoka, juoma. Huvituksiin menee 300eur/kk, joskus enemmän. Huvitus mikä minulla on ei ole hyvä asia.
- Anonyymi
kyllä perhetaloudessa jäi enemmän käteen kuin sinkkuna
- Anonyymi
No sekin riippuu ja roikkuu. Monille varmasti noin, ainakin jo tulot ovat riittävän paljon isommat. Itselläni on myös täysin päinvastainen kokemus, jossa käteen jäi pariskuntana paljon vähemmän. Miehellä kun oli tarve niin jumalattoman korkealle elintasolle, mutta ei sitten kuitenkaan itsellään riittävästi rahaa sen ylläpitoon.
- Anonyymi
noin 300€ ruokakaupasta tehtäviin ostoksiin 200€ työpaikkaruokalassa ja ulkona syömiseen. Jos pitäisi kiristää kukkaron nyörejä, voisin helposti pienentää yhteensä noin 300 euroon.
- Anonyymi
Miten on mahdollista saada 300 kulumaan ruokaostoksiin sen lisäksi, että lounaat syö ruokalassa 5x viikkoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista saada 300 kulumaan ruokaostoksiin sen lisäksi, että lounaat syö ruokalassa 5x viikkoon?
En syö 5 x viikossa työpaikalla, teen etätöitä noin puolet viikosta. käyn myös vapaa-ajalla ulkona syömässä. Käyn kalliihkossa ruokakaupassa ja kuluissa on mukana myös muut ruokakaupasta ostamani asiat kuin ruoka, kuten 🍺, päivittäiskosmetiikka, vessapaperi yms. Syön mitä haluan ja luultavasti aika paljon. Lisäksi wolttaan kerran pari viikossa, mikä ei ole noissa kustannuksissa mukana.
- Anonyymi
Ruokakauppaan menee noin 160-200€ sisältää myös shamppoot, hoitoaineet, tampponit, deodorantit, saippuat, astianpesuaineet, hammastahnat, pyykinpesuaineet, suuveden, ripsarin, hiusvärin
Muut huvitukset?
No sellasia kuukausittaisia ei oikein oo.
Joskus joinain kuukausina käyn kampaajalla ja siihen sit uppoo semmonen 139-160€ riippuen kampaamosta.
Mut sillee mun rahan kulutus menee että jos saan palkkaa 1400€ niin siitä siirtyy säästötilille kuukausittain 500-600€
T: Karoliina - Anonyymi
.1e
- Anonyymi
Noin 300
- Anonyymi
Ehkä 200 ruokaan. Huvituksia en harrasta jos television katsomista ja radion kuuntelua ei lasketa.
- Anonyymi
Huvituksiin ei rahaa mene,käyn vain ilmaistapahtumissa .En laske paljonko menee ruokaa.Opinut nyt tapaan ihmiset ulkona ulkoilun merkeissä.Sanonut ottakaa omat vesipullot mukaan ja välipalat.Säästöön jää rahaa jonkun verran joka kukaus.un ei kestitä enää ihmisä koti rualla tai kahvilla.Keräsin ihmisiä jotka kävi kotini mutta ei koskaan vastavuoroin vieraissa.
- Anonyymi
Jonku verran. En juurikaan huvittele. Alkoholiton lonkero kyl maistuu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713