Ei mitään järkeä.
Väestön 2%:n ruotsinkielisyyden takia koko maan pitää olla kaksikielinen.
24
438
Vastaukset
- Anonyymi
Ollaan suomenkielinen maa ja nuorilla monia äidinkieliä ja erilaista kielitaitoa ja englanti kaikilla.
- Anonyymi
Pakkoruotsissa ei ole mitään järkeä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi on korruption tuotos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi pois!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi on korruption tuotos.
pakkoruotsi on roskakieli.
- Anonyymi
No ei järkeä
- Anonyymi
Ottaa näköjään hermoon ruotsin kieli. Mua ei ota hermoon ruotsin kieli. Sitä mieltä oon kuitenkin, että suomen kieltä ei saa koskaan vaarantaa lisäämällä englantia niin paljon, että se voisi uhata suomen kielen &suomalaisuuden ja murteet sekä vähemmistot. Oon lukenut myös semmosia kannanottoja jossa puhutaan siitä että joskus suomessa pitäisi puhua englantia että jotkut ihan sitä mieltä että suomesta saisi tulla englannin kielinen maa koska he perustelee näkökantansa sillä että maailma on hyvin vahvasti englanninkielinen ja siksi tulisi luopua suomen kielestä. Tuollaiset näkemykset on julmia. Mutta se että ihmisillä menee hermot siitä että pakkoruotsi niin kyllä tuo pistää mua naurattamaan. Mitä haittaa ruotsin kielestä oppiaineena oikeasti on? Minulla oli ruotsi koulussa paras mahdollinen arvosana.
- Anonyymi
arvostan sinussa sitä ettet ole rasisti. Hyvää illanjatkoa. On kiva vaihdella mielipiteitä järkevien kanssa. Olet sellainen. Sitten on niitä jotka inhoaa ruotsin kieltä koska se on vain heidän mielestä väärin puhua ruotsia koska Ruotsi on heidän mielestä paska maa sun muita öyhötyksiä. Oon silti sitä mieltä että hyödyt ruotsin kielestä on sen verran hyvät. vähän ihmettelen tuota yhtä kohtaa jossa miinuksena toteat sen että ruotsin kieli tuottaa tarpeettomia vaikeuksia tietyillä mutta kyllähän itseasiassa se onkin tarkoitus että pitää rasittaa koulussa aivoja, opiskella ja että monet oppiaineet esim matematiikka ja fysiikka väitän jopa rasittavat enemmän aivoja kuin ruotsin kieli ja ruotsin kieli on aika paljon helpompi kieli kuin englannin kieli. mulla kouluissa sekä ruotsin että englanbti kuin myös äidinkieli oli vahvimmat aineet sekä historia ja yhteiskuntatieteet. Matematiikassa en ollu huippu (paitsi X-laskuissa olin nero ja eräässä toisessa mut sanallisessa matematiikassa olin jopa aika-ajoin melko huono) mutta ihan hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
arvostan sinussa sitä ettet ole rasisti. Hyvää illanjatkoa. On kiva vaihdella mielipiteitä järkevien kanssa. Olet sellainen. Sitten on niitä jotka inhoaa ruotsin kieltä koska se on vain heidän mielestä väärin puhua ruotsia koska Ruotsi on heidän mielestä paska maa sun muita öyhötyksiä. Oon silti sitä mieltä että hyödyt ruotsin kielestä on sen verran hyvät. vähän ihmettelen tuota yhtä kohtaa jossa miinuksena toteat sen että ruotsin kieli tuottaa tarpeettomia vaikeuksia tietyillä mutta kyllähän itseasiassa se onkin tarkoitus että pitää rasittaa koulussa aivoja, opiskella ja että monet oppiaineet esim matematiikka ja fysiikka väitän jopa rasittavat enemmän aivoja kuin ruotsin kieli ja ruotsin kieli on aika paljon helpompi kieli kuin englannin kieli. mulla kouluissa sekä ruotsin että englanbti kuin myös äidinkieli oli vahvimmat aineet sekä historia ja yhteiskuntatieteet. Matematiikassa en ollu huippu (paitsi X-laskuissa olin nero ja eräässä toisessa mut sanallisessa matematiikassa olin jopa aika-ajoin melko huono) mutta ihan hyvä.
Ei koulun ole tarkoitus rasittaa turhalla työllä vaan tarkoin harkitulla ja tarpeellisella työllä.
Pakkoruotsi on ani harvalle tarpeen.
- Anonyymi
Olkiukossasi ei ole järkeä.
- Anonyymi
Mieletön kielipolitiikka
- Anonyymi
Mutta sinusta on ihan järkevää että alle prosentin vähemmistön takia maan pitää olla englanninkielinen?
- Anonyymi
Yle vois lopettaa hulli ohjelmat ensivuonna?💩💩
- Anonyymi
Niinpä, aloituksessa ei ole mitään järkeä: hihasta ravistetut prosentit jne.
- Anonyymi
Jos suomalainen tarvitsee asioinnissa ruotsin kielessä apua niin hänellä lienee oikeus tulkiin. Tulkithan ne täällä auttavat vuosia suomessa olleita maahanmuuttajiakin. Miksi tässäkin asiassa suomen kieliseltä suomalaiselta vaaditaan enmmän kuin muilta täällä olevilta ihmisiltä?
- Anonyymi
Ei niin, siksi ruotsinkielen opiskelu on vähintäänkin tuplattava ja vastaavasti pakkosuomea supistettava, sillähän siitä selviää.
- Anonyymi
Ei järkeä
- Anonyymi
Järjetöntä.
Suomen kaksikielisyysutopia on ajautunut umpikujaan. - Anonyymi
Ei niin mitään järkeä
- Anonyymi
Pakkoruotsi on vain riesa.
Purettava jo!
Ei mitään tarvetta ruotsille enää...
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117