Toukokuussa 2022 lanseerattiin uusi toimintaohje, jossa korostuu hätävilkkujen käyttö.
https://youtu.be/nkWxmXMxIIw
En ollut tietoinen tällaisesta ohjeistuksesta.
Miten kohtaat hälytysajoneuvon?
97
809
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä järkeä tuossa hätävilkutuksessa on?
- Anonyymi
Ei siinä mitään järkeä olekaan. On taas jonkin jalat pöydällä istuvan byrokraatin oivallus jota mielenvikainen umpi tyhmä poliisi papukaijan tavoin toistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään järkeä olekaan. On taas jonkin jalat pöydällä istuvan byrokraatin oivallus jota mielenvikainen umpi tyhmä poliisi papukaijan tavoin toistaa.
Ambulanssin ja paloauton kyseessä ollen on syytä tehdä kaikkensa jotta pääsevät vauhtiaan alentamatta ohi. Poliisiauton vilkut ja sirra päällä takaa lähestyessä ei kuitenkaan tarvitse tai pidä tehdä yhtään mitään. Onhan siinä kiire vain kahdella mielenvikaisella, vanhalle viinalle haisevalla tappajalla, hakemaan asemalle satamasta lisää viinaa tai päästä syömään tai kahville johonkin korruptiona heille sitä tarjoamaan ravitsemusliikkeeseen.
- Anonyymi
Ei ole mitään järkeä käyttää hätävilkkuja kun ei ole mitään hätää.
- Anonyymi
No ei niitä varmaan hälytysajoneuvon nähdessään ole tarvis vilkutella, mutta kyllä niitä sopii käyttää muutenkin kuin hädässä. Ihmeellinen ylipäänsä tuo suomenkielinen nimitys niille, kun nehän on asennettu sitä varten, että voi tarvittaessa herättää muiden huomion, oli hätä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei niitä varmaan hälytysajoneuvon nähdessään ole tarvis vilkutella, mutta kyllä niitä sopii käyttää muutenkin kuin hädässä. Ihmeellinen ylipäänsä tuo suomenkielinen nimitys niille, kun nehän on asennettu sitä varten, että voi tarvittaessa herättää muiden huomion, oli hätä tai ei.
Tuo hätävilkkujen se "seitsemään tarkoitukseen" käyttäminen saa aikaan sen, että koko valojen käyttö kokee inflaation niin, että menettävät täysin sen tarkoituksen johon ovat suunniteltu ja tehty.
Joten tuo huomiota herättäminen hupi mielessä ei ole oikeutettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hätävilkkujen se "seitsemään tarkoitukseen" käyttäminen saa aikaan sen, että koko valojen käyttö kokee inflaation niin, että menettävät täysin sen tarkoituksen johon ovat suunniteltu ja tehty.
Joten tuo huomiota herättäminen hupi mielessä ei ole oikeutettua.Kukaan mistään hupimielestä ole puhunut.
Niitä kuuluu käyttää silloin, kun on syytä varoittaa muita tai kiinnittää muiden huomio. Esimerkkejä: Auto pysähdyksissä vaarallisessa paikassa, edessä kolaritilanne, seisova jono tai muuta hässäkkää, hirvi riista-aidan väärällä puolella, hinaus tai muusta syystä poikkeuksellisen hitaasti liikkuminen jne.
Ei tarvitse olla halvaantuneena katollaan olevassa autossa, jotta voisi käyttää vilkkuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan mistään hupimielestä ole puhunut.
Niitä kuuluu käyttää silloin, kun on syytä varoittaa muita tai kiinnittää muiden huomio. Esimerkkejä: Auto pysähdyksissä vaarallisessa paikassa, edessä kolaritilanne, seisova jono tai muuta hässäkkää, hirvi riista-aidan väärällä puolella, hinaus tai muusta syystä poikkeuksellisen hitaasti liikkuminen jne.
Ei tarvitse olla halvaantuneena katollaan olevassa autossa, jotta voisi käyttää vilkkuja.kyllä se huomion herättäminen hätävilkkuja käyttäen kun mitään hätää ei ole, on sitä hupimielessä käyttöä jota ei ole oikeutettuna pidettävä.
Antamissasi esimerkeissä hätävilkkujen käyttö on toki oikeutettua, tosin seisovassa jonossa hätävilkkujen käytölle ei liene mitään todellista tarvetta tai syytä.
No, mitenpä se halvaantunut edes niitä vilkkuja saisi päälle, joten yliampuvalla viisastelulla ei hätävilkkujen asiaton käyttö niiden antamaa sanomaa ainakaan paranna. - Anonyymi
51 §
Hätävilkkukytkennän käyttäminen
Pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa saa käyttää suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle. Hätävilkkukytkentää saa käyttää myös liikkuvassa ajoneuvossa varoittamaan muita tienkäyttäjiä välittömästä vaarasta.
- Anonyymi
En ole minäkään olut tietoinen, enkä myöskään ala käyttämään. Jos takaa tulevalle hälytysajoneuvolle pitää antaa tilaa, siirryn aivan tien oikeaan reunaan ja ehkä laitan oikean vilkun päälle.
- Anonyymi
Jep. Siirrytään oikeaan reunaan ja jatketaan itse samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Siirrytään oikeaan reunaan ja jatketaan itse samalla nopeudella.
Kyllä sinne oikeaan laitaan siirtymisen lisäksi on syytä reippaasti alentaa omaa nopeuttaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinne oikeaan laitaan siirtymisen lisäksi on syytä reippaasti alentaa omaa nopeuttaan.
Sitä nimen omaan ei pidä tehdä. Eikä reunempaankaan tarvitse siirtyä, koska muutenkinhan pitää aina ajaa niin lähellä reunaa kuin on turvallisesti mahdollista. Eli ei muuta kuin hätävalot päälle vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä nimen omaan ei pidä tehdä. Eikä reunempaankaan tarvitse siirtyä, koska muutenkinhan pitää aina ajaa niin lähellä reunaa kuin on turvallisesti mahdollista. Eli ei muuta kuin hätävalot päälle vaan.
Kun sitä omaa nopeuttaan alentaa niin sinne entistä enemmän reunaan, jopa pientareenpuolelle on turvallista ja oikeutettua siirtyä. niin ja niitä hätävaloja on täysin turha ja tarpeetonta kylkeä päälle, jota tuskin kukaan järkevä kuljettaja edes harkitsee, tekemisestä puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sitä omaa nopeuttaan alentaa niin sinne entistä enemmän reunaan, jopa pientareenpuolelle on turvallista ja oikeutettua siirtyä. niin ja niitä hätävaloja on täysin turha ja tarpeetonta kylkeä päälle, jota tuskin kukaan järkevä kuljettaja edes harkitsee, tekemisestä puhumattakaan.
Uuden ohjeistuksen mukaan ei pidä hidastaa vaan jatkaa tasaisella nopeudella.
”Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. Hätävilkuilla kerrot myös takaa tulevalle hälytysajoneuvon kuljettajalle, että tämä on havaittu. Kun hälytysajoneuvo on ohittanut, voit kytkeä hätävilkun pois päältä”, ohjeistaa poliisitarkastaja Heikki Kallio Poliisihallituksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden ohjeistuksen mukaan ei pidä hidastaa vaan jatkaa tasaisella nopeudella.
”Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. Hätävilkuilla kerrot myös takaa tulevalle hälytysajoneuvon kuljettajalle, että tämä on havaittu. Kun hälytysajoneuvo on ohittanut, voit kytkeä hätävilkun pois päältä”, ohjeistaa poliisitarkastaja Heikki Kallio Poliisihallituksesta."”Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. "
Jos kohtaat hälytysajoneuvon, harvemmin sitä näet taustapeilistä, jos et ole peruuttamassa tiellä. Silloin lienee yksi hälytysajoneuvo pienin murhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"”Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä. "
Jos kohtaat hälytysajoneuvon, harvemmin sitä näet taustapeilistä, jos et ole peruuttamassa tiellä. Silloin lienee yksi hälytysajoneuvo pienin murhe.Niinno kohtaamisesta tuossa ohjeistuksessa puhutaan vaikka hälytysajoneuvo tuleekin takaapäin. Kyllähän se minustakin vähän häiritsevältä tuntui kun yleensä kohtaamisella tarkoitetaan liikenteessä vastaan tulijoita. Tässä yhteydessähän kohtaamista käytetään vähän laajemmassa tai yleisemmässä merkityksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinne oikeaan laitaan siirtymisen lisäksi on syytä reippaasti alentaa omaa nopeuttaan.
Ei pidä hidastaa omaa nopeuttaan. Jonoutuneessa liikenteessä tämä tarkoitaa sitä, että myös hälytysajoneuvo saattaa joutua hiljentämään nopeuttaan. Oma nopeus pidetään tasaisena ja siirrytään sivuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä hidastaa omaa nopeuttaan. Jonoutuneessa liikenteessä tämä tarkoitaa sitä, että myös hälytysajoneuvo saattaa joutua hiljentämään nopeuttaan. Oma nopeus pidetään tasaisena ja siirrytään sivuun.
Tietysti pitää alentaa omaa nopeutta, näinhän se hälytysajoneuvo pääsee sujuvammin ohi.
Siihen eteen omaa nopeuttaan junnaavaan jäävä vain hidastaa sen hälytysajoneuvon matkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti pitää alentaa omaa nopeutta, näinhän se hälytysajoneuvo pääsee sujuvammin ohi.
Siihen eteen omaa nopeuttaan junnaavaan jäävä vain hidastaa sen hälytysajoneuvon matkaa.Viranomaiset tietävät takuulla tavallista kansalaista paremmin. Itse ovat toimintamallin suunnitelleet. Toimintamallissa korostuu hätävilkkujen käyttö. Kun autoilija havaitsee taustapeilistä hälytysvalot, suositellaan hänen pitävän oman vauhdin tasaisena ja kytkevän hätävilkut päälle. Tietä annetaan, eli siirrytään niin sivuun, kuin se turvallisesti on mahdollista tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viranomaiset tietävät takuulla tavallista kansalaista paremmin. Itse ovat toimintamallin suunnitelleet. Toimintamallissa korostuu hätävilkkujen käyttö. Kun autoilija havaitsee taustapeilistä hälytysvalot, suositellaan hänen pitävän oman vauhdin tasaisena ja kytkevän hätävilkut päälle. Tietä annetaan, eli siirrytään niin sivuun, kuin se turvallisesti on mahdollista tehdä.
Ne nuo suunnitellut toimintamallit ei aina osu kohdalleen kuten nyt vaikkapa tuo esitetty "pidä tasainen nopeus ja kytke hätävilkut päälle."
Varmaan poliisiauton kulkua on noinkin hyvä ja oikein hidastaa, mutta kun on kyse oikeasta kiireestä kuten paloautolla ja ambulanssilla niin tuon kaltainen suositusten noudattaminen voi maksaa jonkun hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne nuo suunnitellut toimintamallit ei aina osu kohdalleen kuten nyt vaikkapa tuo esitetty "pidä tasainen nopeus ja kytke hätävilkut päälle."
Varmaan poliisiauton kulkua on noinkin hyvä ja oikein hidastaa, mutta kun on kyse oikeasta kiireestä kuten paloautolla ja ambulanssilla niin tuon kaltainen suositusten noudattaminen voi maksaa jonkun hengen.Kyllä hälytysajoneuvon on helpompi ohittaa tasaista vauhtia ajavia, kuin heitä joiden nopeus vaihtelee. Selkeästi on enemmän haittaa hidastelusta. Sellainen vasta hidastaa hälytysajoneuvon matkaa. Tämän tajuaa jokainen, jolla on kykyä hahmottaa tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hälytysajoneuvon on helpompi ohittaa tasaista vauhtia ajavia, kuin heitä joiden nopeus vaihtelee. Selkeästi on enemmän haittaa hidastelusta. Sellainen vasta hidastaa hälytysajoneuvon matkaa. Tämän tajuaa jokainen, jolla on kykyä hahmottaa tilanne.
Jos sitä tilanteen hahmottamiskykyä on, niin ei siihen hälytysajoneuvon eteen pidä jäädä tasaisella nopeudellaan junnaamaan ja niitä hätävilkkujaan vilkuttelemaan, Parhaiten ja nopeimmin se hälytysajoneuvo pääsee ohi kun edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas ja siirtyy niin tienlaitaan kuin suinkin mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sitä tilanteen hahmottamiskykyä on, niin ei siihen hälytysajoneuvon eteen pidä jäädä tasaisella nopeudellaan junnaamaan ja niitä hätävilkkujaan vilkuttelemaan, Parhaiten ja nopeimmin se hälytysajoneuvo pääsee ohi kun edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas ja siirtyy niin tienlaitaan kuin suinkin mahdollista.
Ei siis hahmottelukykyä, tämä selvä. Ajattele jonoutunut liikenne, jossa jokainen hidastaa vuorollaan. Todella hankalaksi menee hälytysajoneuvolla. Tasaisella nopeudella hälytysajoneuvo pääsee sujuvasti jokaisesta ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sitä tilanteen hahmottamiskykyä on, niin ei siihen hälytysajoneuvon eteen pidä jäädä tasaisella nopeudellaan junnaamaan ja niitä hätävilkkujaan vilkuttelemaan, Parhaiten ja nopeimmin se hälytysajoneuvo pääsee ohi kun edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas ja siirtyy niin tienlaitaan kuin suinkin mahdollista.
>"edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas"
Juuri tuon hidastelun takia on päädytty muuttamaan ohjeistusta. Alla lainaus muutoksen perusteluista:
"Vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia on tapahtunut, kun lähestyvään hälytysajoon on reagoitu yllättävällä tavalla. Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta.
Nyholm paljastaa, että kimmoke hälytysajoneuvon kohtaamiseen liittyvän toimintaohjeen päivitykseen lähti tosielämän tilanteesta.
– Maantiellä kaksi ajoneuvoa kulki peräkkäin, kun takaa tulivat hälytysajossa oleva ambulanssi ja paloauto. Ensimmäisenä ajanut kuljettaja havaitsi hälytysajon ja jarrutti äkillisesti, mistä seurasi peräänajo ja kaksi henkilöä loukkaantui vakavasti. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis hahmottelukykyä, tämä selvä. Ajattele jonoutunut liikenne, jossa jokainen hidastaa vuorollaan. Todella hankalaksi menee hälytysajoneuvolla. Tasaisella nopeudella hälytysajoneuvo pääsee sujuvasti jokaisesta ohi.
Myös siinä jonoutuneessa liikenteessä se hälytysajoneuvo pääsee nopeimmin eteenpäin päin kun edessä olevat pudottaa reilusti nopeuttaan ja siirtyy niin tienlaitaan kuin se on mahdollista.
Kun sitä hahmottamiskykyä on niin kyllä se hidastamisen ja laitaan siirtymisen tehdään huomattavasti ennen kuin se hälytysajoneuvo on ihan siinä takapuskurissa kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>"edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas"
Juuri tuon hidastelun takia on päädytty muuttamaan ohjeistusta. Alla lainaus muutoksen perusteluista:
"Vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia on tapahtunut, kun lähestyvään hälytysajoon on reagoitu yllättävällä tavalla. Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta.
Nyholm paljastaa, että kimmoke hälytysajoneuvon kohtaamiseen liittyvän toimintaohjeen päivitykseen lähti tosielämän tilanteesta.
– Maantiellä kaksi ajoneuvoa kulki peräkkäin, kun takaa tulivat hälytysajossa oleva ambulanssi ja paloauto. Ensimmäisenä ajanut kuljettaja havaitsi hälytysajon ja jarrutti äkillisesti, mistä seurasi peräänajo ja kaksi henkilöä loukkaantui vakavasti. "Ainahan jotain, myös huonompaan suuntaan, olevia, ohjeistuksia pitää jotenkin perustella, vaikka sitten keksimällä, että takimmaisena tulleen henkilöauton riittävän turvavälin pitämättömyys olisi etummaisen oikein toimineen vika.
Ei hälytysajoneuvolle tilan antaminen pitäisi kellekään yllätyksenä tulla.
No, savolaisten jutuissa muutenkin vastuu siirtyy kuulijalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>"edessä oleva pudottaa vauhtinsa nopeasti mahdollisimman alas"
Juuri tuon hidastelun takia on päädytty muuttamaan ohjeistusta. Alla lainaus muutoksen perusteluista:
"Vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia on tapahtunut, kun lähestyvään hälytysajoon on reagoitu yllättävällä tavalla. Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta.
Nyholm paljastaa, että kimmoke hälytysajoneuvon kohtaamiseen liittyvän toimintaohjeen päivitykseen lähti tosielämän tilanteesta.
– Maantiellä kaksi ajoneuvoa kulki peräkkäin, kun takaa tulivat hälytysajossa oleva ambulanssi ja paloauto. Ensimmäisenä ajanut kuljettaja havaitsi hälytysajon ja jarrutti äkillisesti, mistä seurasi peräänajo ja kaksi henkilöä loukkaantui vakavasti. "Bingo! Se on nimenomaan noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan jotain, myös huonompaan suuntaan, olevia, ohjeistuksia pitää jotenkin perustella, vaikka sitten keksimällä, että takimmaisena tulleen henkilöauton riittävän turvavälin pitämättömyys olisi etummaisen oikein toimineen vika.
Ei hälytysajoneuvolle tilan antaminen pitäisi kellekään yllätyksenä tulla.
No, savolaisten jutuissa muutenkin vastuu siirtyy kuulijalle.Ihme vänkäystä. Jos kerran meille he itse ovat antaneet ohjeistuksen miten pitää toimia, niin miksi sitten pitäisi toimia juuri niin kuin he kieltävät toimimasta?
Se on nähty, että hidastus ja reunaan meno ei vaan käytännössä onnistu niin että hälytysajo pääsisi etenemään edes nopeammin kuin silloin jos kaikki vaan ajaa niin kuin ajaisivat muutenkin. Vanhalla ohjeella hälytysajokin joutuu hidastelemaan ja jopa pysähtelemään, kun kaikki ei vaan osaa tehdä tilaa, ja lisäriesana on vielä ne äkkijarruttelijat jotka vaan pysähtyy hädissään eteen eivätkä osaa jättää tilaa ohitukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme vänkäystä. Jos kerran meille he itse ovat antaneet ohjeistuksen miten pitää toimia, niin miksi sitten pitäisi toimia juuri niin kuin he kieltävät toimimasta?
Se on nähty, että hidastus ja reunaan meno ei vaan käytännössä onnistu niin että hälytysajo pääsisi etenemään edes nopeammin kuin silloin jos kaikki vaan ajaa niin kuin ajaisivat muutenkin. Vanhalla ohjeella hälytysajokin joutuu hidastelemaan ja jopa pysähtelemään, kun kaikki ei vaan osaa tehdä tilaa, ja lisäriesana on vielä ne äkkijarruttelijat jotka vaan pysähtyy hädissään eteen eivätkä osaa jättää tilaa ohitukseen.Että pääsisi väittelemään vaikka loputtomasti. Tuostakin asiasta tuo pakkomielteinen inttäjä on ehtinyt olla jo kumpaakin mieltä. Se ei voi itselleen mitään. Ei ole terve.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että pääsisi väittelemään vaikka loputtomasti. Tuostakin asiasta tuo pakkomielteinen inttäjä on ehtinyt olla jo kumpaakin mieltä. Se ei voi itselleen mitään. Ei ole terve.
Joillakin ei myöskään aivokapasiteetti riitä hahmottamaan omassa päässään erilaisia tilanteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme vänkäystä. Jos kerran meille he itse ovat antaneet ohjeistuksen miten pitää toimia, niin miksi sitten pitäisi toimia juuri niin kuin he kieltävät toimimasta?
Se on nähty, että hidastus ja reunaan meno ei vaan käytännössä onnistu niin että hälytysajo pääsisi etenemään edes nopeammin kuin silloin jos kaikki vaan ajaa niin kuin ajaisivat muutenkin. Vanhalla ohjeella hälytysajokin joutuu hidastelemaan ja jopa pysähtelemään, kun kaikki ei vaan osaa tehdä tilaa, ja lisäriesana on vielä ne äkkijarruttelijat jotka vaan pysähtyy hädissään eteen eivätkä osaa jättää tilaa ohitukseen.Taitaapa tuon, hätävilkut päälle ja jatka ajamista kuin siellä takana ei mitään kummempaa olisi, ohjeistus olla kotoisin vain ja ainoastaan muutaman palstahörhön päästä, johon muutama samanlainen hörhö sitten katsoo oikeaksi uskoa.
Se hidastus ja reunaan ajo takuuvarmasti onnistuu joka jepeltä, jolloin se hälytysajoneuvo pääsee jatkamaan matkaansa mahdollisimman suurella nopeudella. Tilanne muuttuu kun ja jos siihen eteen jäädään köröttelemään sitä "omaa nopeutta" ja tilaa annetaan sitten ehkä jossain vaiheessa kun mieleinen paikka tulee vastaan. Toki noin toimimalla se hälytysajoneuvo saattaa muuttua ihan tavalliseksi ajoneuvoksi kun se potilas sen omaa nopeuttaan ajavan takia ehti kuolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin ei myöskään aivokapasiteetti riitä hahmottamaan omassa päässään erilaisia tilanteita.
Sas muuta, noinhan se on ymmärrettävä tuo "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella eteen päin " ohjeistuksen antajien aivokapasiteetin riittävyys hälytysajoneuvon väistämisen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että pääsisi väittelemään vaikka loputtomasti. Tuostakin asiasta tuo pakkomielteinen inttäjä on ehtinyt olla jo kumpaakin mieltä. Se ei voi itselleen mitään. Ei ole terve.
Tarkoittanet varmaan itsesi lisäksi tuota "hätävilkut päälle ja omaa nopeutta muuttamatta eteen päin " ohjeistuksen antajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaapa tuon, hätävilkut päälle ja jatka ajamista kuin siellä takana ei mitään kummempaa olisi, ohjeistus olla kotoisin vain ja ainoastaan muutaman palstahörhön päästä, johon muutama samanlainen hörhö sitten katsoo oikeaksi uskoa.
Se hidastus ja reunaan ajo takuuvarmasti onnistuu joka jepeltä, jolloin se hälytysajoneuvo pääsee jatkamaan matkaansa mahdollisimman suurella nopeudella. Tilanne muuttuu kun ja jos siihen eteen jäädään köröttelemään sitä "omaa nopeutta" ja tilaa annetaan sitten ehkä jossain vaiheessa kun mieleinen paikka tulee vastaan. Toki noin toimimalla se hälytysajoneuvo saattaa muuttua ihan tavalliseksi ajoneuvoksi kun se potilas sen omaa nopeuttaan ajavan takia ehti kuolla.Fiksut tajuavat, ettei pidä hidastaa ja haitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sas muuta, noinhan se on ymmärrettävä tuo "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella eteen päin " ohjeistuksen antajien aivokapasiteetin riittävyys hälytysajoneuvon väistämisen suhteen.
Kyseinen ohje on viranomaisten yhdessä laatima. Mutta jatka ihmeessä tuota vänkäämistä. Varoittavia esimerkkejä tarvitaan aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksut tajuavat, ettei pidä hidastaa ja haitata.
"Fiksut tajuavat, ettei pidä hidastaa ja haitata."
Ei tietenkään pidä hidastaa ja haitata hälytysajoneuvon etenemistä tuolla "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella eteenpäin köröttelyllä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen ohje on viranomaisten yhdessä laatima. Mutta jatka ihmeessä tuota vänkäämistä. Varoittavia esimerkkejä tarvitaan aina.
Eipä taida olla minkään viranomaistahon antama ohje. Yksittäisten viranhaltioiden ulostuloilla asiasta, se paremmin kuin muutaman kaltaisesi nettihörhön mielipiteitä ei täysjärkisten keskuudessa kannata tai pidä kovin vakavasti ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida olla minkään viranomaistahon antama ohje. Yksittäisten viranhaltioiden ulostuloilla asiasta, se paremmin kuin muutaman kaltaisesi nettihörhön mielipiteitä ei täysjärkisten keskuudessa kannata tai pidä kovin vakavasti ottaa.
Kyllä se vaan on.
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoon
Lainaus: "Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä."
Siinä se, miten neuvotaan toimimaan.
Niin, se viranomaisten yhdessä laatima ohje, tai siis onko se viranomaisten yhdessä laatima? Otetaan toinen lainaus:
"Jotta vastaavilta vaaratilanteilta vältyttäisiin, viranomaiset pohtivat yhdessä ohjetta hälytysajoneuvojen kohtaamiseen erityisesti maantietilanteissa. Toimintamallissa korostuu hätävilkkujen käyttö."
Väitä vaan vielä vastaan. Pystyt nolaamaan itsesi vielä pahemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan on.
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoon
Lainaus: "Jos tien päällä havaitset taustapeilistä hälytysvalot, pidä oma vauhti tasaisena ja kytke hätävilkku päälle. Pidä pää kylmänä ja vältä nopeita jarrutuksia tai muita äkkiliikkeitä."
Siinä se, miten neuvotaan toimimaan.
Niin, se viranomaisten yhdessä laatima ohje, tai siis onko se viranomaisten yhdessä laatima? Otetaan toinen lainaus:
"Jotta vastaavilta vaaratilanteilta vältyttäisiin, viranomaiset pohtivat yhdessä ohjetta hälytysajoneuvojen kohtaamiseen erityisesti maantietilanteissa. Toimintamallissa korostuu hätävilkkujen käyttö."
Väitä vaan vielä vastaan. Pystyt nolaamaan itsesi vielä pahemmin.Tuo mitä poliisi esittää, niin toki siinä poliisiauton edessä voi halutessaan sitä poliisien korruptio kaffeille menoa noinkin hieman hidastaa.
Niin ja voihan sitä vastaantulevaa liikennettä hätävilkuilla varoittaa esim. puhallusratsiasta, toki vanha tapa, väläyttää pitkiä valoja , on ainakin vanhempien autoilijoiden keskuudessa suositumpi.
Kun hälytysajoneuvoilla joilla on todellinen kiire, kuten ambulanssi ja paloauto niin mainitun kaltainen turha hätävilkkujen käyttö ja edessä "omaa vauhtia" tumpeloinnilla voi olla varsin vakavat seuraukset.
Joten kun sen hälytysajoneuvon taustapeilistä havaitsee, joka juuri siellä maantiellä tapahtuu varmasti satoja metrejä ennen kuin se auto on takapuskurissa, niin reipas jarrutus ja niin laitaan kuin mahdollista ja ehtiipä siinä, nopeudesta riippuen, jopa pysähtyä ennen kuin se hälytysajoneuvo vauhtiaan yhtään hidastamatta turvallisesti ohittaa.
Ei siinä mitään nolaantumisen aihetta ole, kun hälytysajoneuvolle antaa tietä, että se pääsee mahdollisimman ripeästi etenemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mitä poliisi esittää, niin toki siinä poliisiauton edessä voi halutessaan sitä poliisien korruptio kaffeille menoa noinkin hieman hidastaa.
Niin ja voihan sitä vastaantulevaa liikennettä hätävilkuilla varoittaa esim. puhallusratsiasta, toki vanha tapa, väläyttää pitkiä valoja , on ainakin vanhempien autoilijoiden keskuudessa suositumpi.
Kun hälytysajoneuvoilla joilla on todellinen kiire, kuten ambulanssi ja paloauto niin mainitun kaltainen turha hätävilkkujen käyttö ja edessä "omaa vauhtia" tumpeloinnilla voi olla varsin vakavat seuraukset.
Joten kun sen hälytysajoneuvon taustapeilistä havaitsee, joka juuri siellä maantiellä tapahtuu varmasti satoja metrejä ennen kuin se auto on takapuskurissa, niin reipas jarrutus ja niin laitaan kuin mahdollista ja ehtiipä siinä, nopeudesta riippuen, jopa pysähtyä ennen kuin se hälytysajoneuvo vauhtiaan yhtään hidastamatta turvallisesti ohittaa.
Ei siinä mitään nolaantumisen aihetta ole, kun hälytysajoneuvolle antaa tietä, että se pääsee mahdollisimman ripeästi etenemään.Hyvä alku itsesi entistä pahemmin nolaamiselle. Jatka ihmeessä, matkaa on vielä paljon jäljellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä alku itsesi entistä pahemmin nolaamiselle. Jatka ihmeessä, matkaa on vielä paljon jäljellä
Ei siinä mitään nolaantumisen aihetta ole, kun hälytysajoneuvolle antaa tietä, että se pääsee mahdollisimman ripeästi etenemään, eikä jää siihen eteen hätävilkkuineen ja "omine nopeuksineen" tumpeloimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään nolaantumisen aihetta ole, kun hälytysajoneuvolle antaa tietä, että se pääsee mahdollisimman ripeästi etenemään, eikä jää siihen eteen hätävilkkuineen ja "omine nopeuksineen" tumpeloimaan.
Huono yritys vaihtaa sitä, mistä olet ollut väärässä. Hienosti jatkuu ja nolasit itseäsi taas enemmän.
- Anonyymi
Sehän on paljon yleisempää laittaa hätävilkut kun pysäköi jalkakäytävälle. Taksit varsinkin käyttää. Parkkivahdeillakin helpompi huomata.
- Anonyymi
Niin silloinhan leikitään että ollaan hälytysajossa joka muka antaa oikeuden tehdä mitä vaan hassuja temppuja, kuten ajella ja pysäköidä vaikkapa jalkakäytävälle jne.
- Anonyymi
Kai tuohon liittyy se, että viestitetään sille hälytysajoneuvolle, että hänet on huomattu.
- Anonyymi
Kyllä se sirrakuski tietää huomatuksi tulleensa ilman että edessä oleva hätävilkkuja turhan käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se sirrakuski tietää huomatuksi tulleensa ilman että edessä oleva hätävilkkuja turhan käyttää.
Kyllä sinä tosiaan tiedät tämän asian paljon paremmin kuin ne sirrakuskit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä tosiaan tiedät tämän asian paljon paremmin kuin ne sirrakuskit.
Mitä minun tietäminen asiaan mitenkään kuuluu? Tosiasihan se on, että turhaa siinä sirrakuskin edessä on alkaa niitä hätävilkkuja päälle räpläämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä minun tietäminen asiaan mitenkään kuuluu? Tosiasihan se on, että turhaa siinä sirrakuskin edessä on alkaa niitä hätävilkkuja päälle räpläämään.
Niin. Sirrakuskit tietävät sinua huonommin, mitä mieltä sirrakuskit asiasta ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Sirrakuskit tietävät sinua huonommin, mitä mieltä sirrakuskit asiasta ovat.
Viisastelustasi huolimatta, on varsin turhaa hälytysajoneuvon edessä alkaa niitä hätävaloja päälle räpläämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisastelustasi huolimatta, on varsin turhaa hälytysajoneuvon edessä alkaa niitä hätävaloja päälle räpläämään.
Joten lopeta se gikkelisi hipelöinti siinä muiden edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisastelustasi huolimatta, on varsin turhaa hälytysajoneuvon edessä alkaa niitä hätävaloja päälle räpläämään.
Olet oikeassa. Ei sirrakuskit tiedä, miten kuuluu toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten lopeta se gikkelisi hipelöinti siinä muiden edessä.
Jos ja kun sinä sitä piliäsi ajaessasi hipelöit, niin tuskin kukaan muu noin tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Ei sirrakuskit tiedä, miten kuuluu toimia.
Tietää tai ei, hätävilkkujen käyttö tuossa tilanteessa on turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietää tai ei, hätävilkkujen käyttö tuossa tilanteessa on turhaa.
Aivan. Sinä tiedät asian sirrakuskeja paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sinä tiedät asian sirrakuskeja paremmin.
Taaskaan minun tietämyksellä tai tietämättömyydellä ei ole vaikutusta sirrakuskien tietämykseen hätävilkkujen käytön tarpeettomuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taaskaan minun tietämyksellä tai tietämättömyydellä ei ole vaikutusta sirrakuskien tietämykseen hätävilkkujen käytön tarpeettomuudesta.
He tietävät ne tarpeellisiksi. Sinun tietämättömyytesi ei siihen onneksi vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He tietävät ne tarpeellisiksi. Sinun tietämättömyytesi ei siihen onneksi vaikuta.
Onhan hätävilkut toki tarpeelliset, ei sitä kukaan kiellä. Silti tuskin kukaan täysjärkinen, sirrakuskeista puhumattakaan, pitäne hätävilkkujen käyttöä hälytysajoneuvon edessä ajaessa tarpeellisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan hätävilkut toki tarpeelliset, ei sitä kukaan kiellä. Silti tuskin kukaan täysjärkinen, sirrakuskeista puhumattakaan, pitäne hätävilkkujen käyttöä hälytysajoneuvon edessä ajaessa tarpeellisena.
Sirrakuskit pitävät. Onneksi he eivät anna tietämättömyytesi vaikuttaa asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirrakuskit pitävät. Onneksi he eivät anna tietämättömyytesi vaikuttaa asiaan.
Varmaan on totta, että sirrakuskit pitää edessään ajavien hätävilkkujen käyttöä tarpeettomana. Toki on hyvä, että sinäkin sen viimein huomasit, ja ehkä jopa ymmärrät.
Minun tietämyksellä asian ei ole mitään vaikutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan on totta, että sirrakuskit pitää edessään ajavien hätävilkkujen käyttöä tarpeettomana. Toki on hyvä, että sinäkin sen viimein huomasit, ja ehkä jopa ymmärrät.
Minun tietämyksellä asian ei ole mitään vaikutusta.Sirrakuskit pitävät sitä tarpeellisena, kuten se onkin. Tietämättömyytesi ei siihen onneksi vaikuta, kuten itsekin totesit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirrakuskit pitävät sitä tarpeellisena, kuten se onkin. Tietämättömyytesi ei siihen onneksi vaikuta, kuten itsekin totesit.
Sirrakuskit ei sitä tarpeellisena pidä, kun eihän se sitä ole. Minun asian tietäminen ei siihen vaikuta.
- Anonyymi
Miksi se pitäisi vielä erikseen ambulanssi/paloauto kuskille jotenkin ilmoittaa, että se on huomattu?
Kyllä se kuski sen huomaa kun edessä oleva pudottaa oman nopeutensa mahdollisimman alas ja siirtyy vitkastelematta niin tien laitaan kuin se suinkin on mahdollista, tehden näin tilaa hälytysajoneuvon nopealle ja turvalliselle ohitukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se pitäisi vielä erikseen ambulanssi/paloauto kuskille jotenkin ilmoittaa, että se on huomattu?
Kyllä se kuski sen huomaa kun edessä oleva pudottaa oman nopeutensa mahdollisimman alas ja siirtyy vitkastelematta niin tien laitaan kuin se suinkin on mahdollista, tehden näin tilaa hälytysajoneuvon nopealle ja turvalliselle ohitukselle.Ei kyseinen ohjeistus ole tyhjästä syntynyt tai tarpeettomuudesta tehty. Fiksut tietävät, ettei pidä hidastaa ja haitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirrakuskit ei sitä tarpeellisena pidä, kun eihän se sitä ole. Minun asian tietäminen ei siihen vaikuta.
Sirrakuskit pitävät sitä tarpeellisena, kuten se onkin. Tietömättömyytesi ei onneksi siihen vaikuta, kuten itsekin totesit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyseinen ohjeistus ole tyhjästä syntynyt tai tarpeettomuudesta tehty. Fiksut tietävät, ettei pidä hidastaa ja haitata.
Totta kai fiksut tietää, että "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella köröttelyn jatkaminen " on sitä hälytysajoneuvon hidastamista ja haittaamista jota ei pidä tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirrakuskit pitävät sitä tarpeellisena, kuten se onkin. Tietömättömyytesi ei onneksi siihen vaikuta, kuten itsekin totesit.
Ei pidä, eikä se sitä ole, vaikka kuinka monta kertaa saman ymmärtämättömyytesi palstalle kopioisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyseinen ohjeistus ole tyhjästä syntynyt tai tarpeettomuudesta tehty. Fiksut tietävät, ettei pidä hidastaa ja haitata.
Riippumatta siitä mistä kyseinen ohjeistus on lähtöisin, on toki selvää ettei hälytysajoneuvon etenemistä pidä hidastaa tai haitata tuolla "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella eteenpäin junnaten" tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippumatta siitä mistä kyseinen ohjeistus on lähtöisin, on toki selvää ettei hälytysajoneuvon etenemistä pidä hidastaa tai haitata tuolla "hätävilkut päälle ja omalla nopeudella eteenpäin junnaten" tavalla.
Taitaa olla "selvää" vain sellaisille, joilla moni muukin järjen vastainen asia on "selvää".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla "selvää" vain sellaisille, joilla moni muukin järjen vastainen asia on "selvää".
Järjen vastainen toiminta, kuten tuo hätävilkut päälle ja ei kun siihen hälytysajoneuvon eteen omalla nopeudella junnaamaan, on tosiaan monelle varsin selvää.
- Anonyymi
Kuin myös edellä oleville viestität hätävilkuilla lähestyvästä hälytysajosta.
- Anonyymi
Toki, mutta luulisi että vastaantulevat näkevät hälytysajossa olevan hälytysajoneuvon vilkkuvat valot muutenkin. Takaa tulevaa hälytysajoneuvoa ei välttämättä heti huomaa yhtä helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, mutta luulisi että vastaantulevat näkevät hälytysajossa olevan hälytysajoneuvon vilkkuvat valot muutenkin. Takaa tulevaa hälytysajoneuvoa ei välttämättä heti huomaa yhtä helposti.
Tarkoitin samaan suuntaan ajavia, edellä olevia. Joille voi hätävilkuilla ilmaista tuon tulevan hälytysajoneuvon, jos sitä nyt kukaan edes tajuaa. Vaikka itsekkin seuraan hyvin aktiivisesti taustapeilejä niin näen ehkä toisen puolen vilkut takana olevasta autosta mutta näenkö molemmat että käytännössä tuskin toimii kovin hyvin monestikaan.
Ajan pk-seudulla ja esimerkiksi manskulla hyvin paljon, jossa niitä sirroja menee hyvin usein koska iso sairaala on siinä meikussa. Saatan nähdä sirran jo todella kaukaa lähestyvän takaa niin siis jopa käytännön kohtaamis tilanteeseen voi mennä jopa 30s - minuuttikin joten hätävilkuilla ajoissa saisi varmaan jo jotain aikaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin samaan suuntaan ajavia, edellä olevia. Joille voi hätävilkuilla ilmaista tuon tulevan hälytysajoneuvon, jos sitä nyt kukaan edes tajuaa. Vaikka itsekkin seuraan hyvin aktiivisesti taustapeilejä niin näen ehkä toisen puolen vilkut takana olevasta autosta mutta näenkö molemmat että käytännössä tuskin toimii kovin hyvin monestikaan.
Ajan pk-seudulla ja esimerkiksi manskulla hyvin paljon, jossa niitä sirroja menee hyvin usein koska iso sairaala on siinä meikussa. Saatan nähdä sirran jo todella kaukaa lähestyvän takaa niin siis jopa käytännön kohtaamis tilanteeseen voi mennä jopa 30s - minuuttikin joten hätävilkuilla ajoissa saisi varmaan jo jotain aikaankin.Mitä sillä hätävilkun käytöllä saavutetaan tilanteessa jossa se hälytysajoneuvo saavuttaa ohitettavan vasta esim. minuutin kuluttua siitä kun se edessä oleva on sen havainnut.
No, ehkä sen, jos on huomion hakuinen, että saa kanssakulkijat ajattelemaan, että mitähän tuokin törppö noita hätävilkkuja turhanpäiten käyttää. - Anonyymi
Kyllä ne korkean hälytysajoneuvon vilkkuvat valot näkyvät paljon kauempaa, kuin ne matalan henkilöauton hätävilkut, joten niiden hätävilkkujen käyttö mainitussa tilanteessa on tarpeetonta.
- Anonyymi
Käytän hätävilkkuja, jos siitä on mielestäni hyötyä muille tienkäyttäjille. Asetuksista en välitä, on järkevämpää toimia tilanteen mukaan.
- Anonyymi
Hätävilkulla viestitetään myös sille takaa tulevalla hälytysajoneuvon kuskille, että hänet on huomattu.
- Anonyymi
"Asetuksista en välitä, on järkevämpää toimia tilanteen mukaan."
Jess, itsellähän se paras ymmärrys hyödystä kussakin tilanteessa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Asetuksista en välitä, on järkevämpää toimia tilanteen mukaan."
Jess, itsellähän se paras ymmärrys hyödystä kussakin tilanteessa on.Useilla ei äly ja ymmärrys todellakaan riitä paljon mihinkään. Kaikki pitää kädestä pitäen kertoa ja joillakin asiat eivät siltikään mene tajuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useilla ei äly ja ymmärrys todellakaan riitä paljon mihinkään. Kaikki pitää kädestä pitäen kertoa ja joillakin asiat eivät siltikään mene tajuntaan.
Ja joillekin, kuten sinulle satiiri ei sitten millään aukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja joillekin, kuten sinulle satiiri ei sitten millään aukea.
Ei satiiri aukea, jos ei ole edes satiirista kyse. Satiiri tarkoittaa esitystapaa tai tyylikeinoa, jonka avulla ”pyritään pilkkaamaan tai muuten tekemään naurunalaiseksi erilaisia ihmisten moraalisia heikkouksia ja usein sitä kautta kiinnittämään huomio yleisempiin yhteiskunnallisiin ongelmiin."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei satiiri aukea, jos ei ole edes satiirista kyse. Satiiri tarkoittaa esitystapaa tai tyylikeinoa, jonka avulla ”pyritään pilkkaamaan tai muuten tekemään naurunalaiseksi erilaisia ihmisten moraalisia heikkouksia ja usein sitä kautta kiinnittämään huomio yleisempiin yhteiskunnallisiin ongelmiin."
Ei siis auennut satiiri kun ei sitä tunnistanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis auennut satiiri kun ei sitä tunnistanut.
En tunnistanut satiiria. Sarkasmin tunnistin. Tunnistatko sinä satiirin ja sarkasmin eron?
- Anonyymi
On siinä joku oivaltanu!
Kun aatellaan että tavallisissa autoissa ei ole muuta keinoa mutta on hätävilkut.
Sovitaan että hätävilkkujen käytöllä voidaan ilmasta muutakin kuin pysäköinti perseilyä eli esimerkiksi ilmaista edellä oleville jonossa että takaa tulee hälytysajo- Anonyymi
"On siinä joku oivaltanu!"
Eiköhän ne jonossa edessä olevat, ne korkean hälytysajoneuvon vilkkuvat valot ja äänen kuule ja huomaa riittävän ajoissa, ja jopa ennen kuin sen takaansa tulevan henkilöauton turhaa hätävilkun käyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On siinä joku oivaltanu!"
Eiköhän ne jonossa edessä olevat, ne korkean hälytysajoneuvon vilkkuvat valot ja äänen kuule ja huomaa riittävän ajoissa, ja jopa ennen kuin sen takaansa tulevan henkilöauton turhaa hätävilkun käyttöä.Kun kyseinen ohjeistus on kerta tehty, niin ilmeisesti eivät huomaa ajoissa, tai kenties eivät huomaa melkein ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kyseinen ohjeistus on kerta tehty, niin ilmeisesti eivät huomaa ajoissa, tai kenties eivät huomaa melkein ollenkaan.
"Kun kyseinen ohjeistus on kerta tehty,"
Jonkin yksityisen viranhaltian ja jonkin nettihörhön kannattama ohjeistus ei mitenkään viittaa siihen, ettei niitä hälytysajoneuvon korkealla sijaitsevia vilkkuvaloja havaittaisi jonossa jo paljon kauempana edessä, kuin niitä matalan henkilöauton turhia hätävilkkuja.
Sitä ettei "huomaa melkein ollenkaan" tilannetta ei nuo tarpeettomasti käytetyt hätävilkut mitenkään paranna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun kyseinen ohjeistus on kerta tehty,"
Jonkin yksityisen viranhaltian ja jonkin nettihörhön kannattama ohjeistus ei mitenkään viittaa siihen, ettei niitä hälytysajoneuvon korkealla sijaitsevia vilkkuvaloja havaittaisi jonossa jo paljon kauempana edessä, kuin niitä matalan henkilöauton turhia hätävilkkuja.
Sitä ettei "huomaa melkein ollenkaan" tilannetta ei nuo tarpeettomasti käytetyt hätävilkut mitenkään paranna.Mahtaakohan kyseinen viranhaltia tai nettihörhö istua poliisin tiloissa?
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun kyseinen ohjeistus on kerta tehty,"
Jonkin yksityisen viranhaltian ja jonkin nettihörhön kannattama ohjeistus ei mitenkään viittaa siihen, ettei niitä hälytysajoneuvon korkealla sijaitsevia vilkkuvaloja havaittaisi jonossa jo paljon kauempana edessä, kuin niitä matalan henkilöauton turhia hätävilkkuja.
Sitä ettei "huomaa melkein ollenkaan" tilannetta ei nuo tarpeettomasti käytetyt hätävilkut mitenkään paranna.Mikä se sellainen on kuin yksityinen viranhaltija?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaakohan kyseinen viranhaltia tai nettihörhö istua poliisin tiloissa?
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoonNo, ainakin muutamat siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ainakin muutamat siellä.
Mutta mikä se sellainen on kuin yksityinen viranhaltija?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikä se sellainen on kuin yksityinen viranhaltija?
Siinä sitä kyselijäpösilölle pähkinää purtavaksi.
- Anonyymi
Taitaa olla yksi vuosituhanen paskimmista kampanjoista. Reilussa vuodessa 7 tuhatta katsojaa. Taas päästetty ammattilaiset ruoriin!
- Anonyymi
Gikkeli ja pili poikkeavien mielijuttuja: liikenne.
- Anonyymi
Jotkut kohtaavat kirjoituksine perusteella ilmeisesti pelkästään vastoinkäymisiä.
- Anonyymi
AINOA MITÄ EI SAA TEHDÄ, tämä osataan oikeasti parhainten, ei saa ajaa päin punaisia.
PISTE.
Siksi osataan se että kiipeä vaikka puuhun autolla, moni kokeilee tätä että minne sen auton saa kun ei voi ajaa tyhjälläkään tiellä eteenpäin niin ehkä voi nousta vaikka puuhun. Näkee ihan nykyään edelleenkin kuten ne kaikki muutkin perseilyt suuntavilkun kanssa sekoilut, selvinpäin känni ajaminen - kaistalla ei mahdu kun on rekka-henkilöauto ja kaikenlaista, ihmettelen missä tätä opetetaan.
No hope.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832