Pitääkö sitä ja pitääkö tätä? Pitääkö liikenteessä...?

Anonyymi-ap

Premium autolla ajavat kuskit eivät ainakaan tunnu hallitsevan liikennesääntöjä. Sitten vielä se eukon vittuilu aamulla, niin kostetaan kaikille muille tiellä liikkujille.

48

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitkän ajokokemukseni perusteella olen eri mieltä. Asia ei koske mitenkään erityisesti premium merkkejä vaan näitä törttöiöijöitä ajelee mersusta ladaan ja kaikilla siitä välillä olevilla automerkeillä.

      Törkeä liikennekäyttäytyminen ei tosin ole pelkästään autoilijoiden aikaansaamaa. Osaa ne muutkin mukaan lukien kevyt liikenne

      • Anonyymi

        Kallis auto saattaa kertoa varallisuudesta. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Samaten on tutkittu, että rikkaat tuntevat myös muita harvemmin empatiaa. Kun taloudellinen asema parantuu, muuttuu ihminen entistä itsekeskeisemmäksi. Ei ole synnynnäistä, vaan rikkaus ja varallisuus vaikuttavat asiaan. Varallisuus vaikuttaa siis henkilön ”mulkkuusasteikkoon”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallis auto saattaa kertoa varallisuudesta. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Samaten on tutkittu, että rikkaat tuntevat myös muita harvemmin empatiaa. Kun taloudellinen asema parantuu, muuttuu ihminen entistä itsekeskeisemmäksi. Ei ole synnynnäistä, vaan rikkaus ja varallisuus vaikuttavat asiaan. Varallisuus vaikuttaa siis henkilön ”mulkkuusasteikkoon”.

        Rikkaat tuntevat muita vähemmän empatiaa. Juu tämä onkin todella huomattu nykyisen hallituksen ohjelmasta. Velanotto ei vähene, mutta siitä huolimatta leikataan pienetkin etuudet pois pienituloisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaat tuntevat muita vähemmän empatiaa. Juu tämä onkin todella huomattu nykyisen hallituksen ohjelmasta. Velanotto ei vähene, mutta siitä huolimatta leikataan pienetkin etuudet pois pienituloisilta.

        Rikkaille annetaan lisää rahaa kun lasketaan heidän veroja.

        Petteri Orpo selvästi valehtelee, koska kovatuloisten ihmisten verojen laskemisella annetaan selvästi sanoma, että RAHAA ON. Ja että leikataan sosiaaliturvasta pelkästään kiusan tekemisen ja aatteen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaille annetaan lisää rahaa kun lasketaan heidän veroja.

        Petteri Orpo selvästi valehtelee, koska kovatuloisten ihmisten verojen laskemisella annetaan selvästi sanoma, että RAHAA ON. Ja että leikataan sosiaaliturvasta pelkästään kiusan tekemisen ja aatteen takia.

        Mistä se rikkaille annettava lisäraha tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se rikkaille annettava lisäraha tulee?

        Se voi tulla vaikkapa verokevennyksien kautta tai lain porsaanreikiä hyödyntämällä tms. Tämä on kuitenkin väärä palsta tuolle aiheelle.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­­N­y­­m­­­f­­­o­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17984404x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Onko taas Toyotan omapoikaa nöyryytetty?
      Kateus on omapojan käyttövoima.

      • Anonyymi

        Kateus katosi jo 70-luvulla. Enää vanhat pierut ovat kateellisia.


      • Anonyymi

        Umpisurkeissa ajotaidoissa ei ole mitään kadehdittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Umpisurkeissa ajotaidoissa ei ole mitään kadehdittavaa.

        Bingo!


    • Anonyymi

      Tesla kuskit on kyllä havaintoni mukaan herrasmiesmäisiä liikenteessä. En ole havainnut holtitonta kaahaamista heiltä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Näin se menee! Pääasia että huomataan ja tekee vaikutuksen!

      Terv. BmwX6

      • Anonyymi

        Ette sitten naura pienelle pimppelille.

        Terv. BmwX6


    • Anonyymi

      Kyllä liikenteessä pitää ja pitää vähän kaikenlaista. Tieliikenteen tärkeimmät periaatteet ovat velvollisuus liikennesääntöjen noudattamiseen, tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus ja varovaisuusvelvollisuus.

      Tienkäyttäjän tulee yleistä huolellisuusvelvollisuutta noudattaakseen tarkkailla ja ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa ja sovittaa oma toimintansa tekemiensä havaintojen pohjalle.

      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa. Jokainen on liikenteessä vastuussa jokaisen turvallisuudesta. Pitää siis tietää, mitä muut tekevät, ja ennakoida, mitä ne muut ehkä tekevät seuraavaksi. Sääntöjen mukaan ja muut pippeli huomioiden etenevä on helppo ennakoitava. Liikenne on paikka, jossa ei pidä yllättää ketään.


      • Anonyymi

        Noinhan se nykyisen tieliikennelain mukaan menee, jota tosin kirjaimellisesti tuskin kukaan kykenee noudattamaan.
        Tuolla lain pykälällä on vain varmistettu se, että onnettomuuden sattuessa molempia osapuolia voidaan sakottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se nykyisen tieliikennelain mukaan menee, jota tosin kirjaimellisesti tuskin kukaan kykenee noudattamaan.
        Tuolla lain pykälällä on vain varmistettu se, että onnettomuuden sattuessa molempia osapuolia voidaan sakottaa.

        Ennakointivelvollisuus perustuu havaintoihin, eli miltä tilanne näyttää ja miten se mahdollisesti tulee siitä kehittymään. Kyllä jokainen pitää pystyä havainnoimaan muita liikkujia siinä ympärillä. On täysin normaalia liikenteen tarkkailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakointivelvollisuus perustuu havaintoihin, eli miltä tilanne näyttää ja miten se mahdollisesti tulee siitä kehittymään. Kyllä jokainen pitää pystyä havainnoimaan muita liikkujia siinä ympärillä. On täysin normaalia liikenteen tarkkailua.

        Se havainnointi ja varsinkin arvailut siitä mitä tulee tapahtumaan on kaikille varsin haasteellista. Sen tilanteen kehittymisen jokainen mieltää tapahtuvan liikennesääntöjen mukaisesti johon pitäisi kyetä luottamaan. Jos tai kun näin ei tapahdu niin on täysin mahdotonta arvata eli ennakoida sitä mitä seuraavaksi voi tapahtua.
        Onnettomuustilanteissa laki mahdollistaa molempien osapuolien sakottamisen.


      • Anonyymi

        Ja kehitysvammaisia, kuten muitakin eri tavoin vammaisia pitää tieliikennelain 29 pykälän mukaan aina liikenteessä varoa erityisen paljon, oli väistämisvelvollisuus kenellä tahansa.

        "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se havainnointi ja varsinkin arvailut siitä mitä tulee tapahtumaan on kaikille varsin haasteellista. Sen tilanteen kehittymisen jokainen mieltää tapahtuvan liikennesääntöjen mukaisesti johon pitäisi kyetä luottamaan. Jos tai kun näin ei tapahdu niin on täysin mahdotonta arvata eli ennakoida sitä mitä seuraavaksi voi tapahtua.
        Onnettomuustilanteissa laki mahdollistaa molempien osapuolien sakottamisen.

        Tienkäyttäjän on luottamusperiaatteestakin huolimatta otettava huomioon se, etteivät kaikki tienkäyttäjät tunne tai noudata liikennesääntöjä. Tästä syystä tieliikennelaissa määrätään tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus.

        Luottamusperiaatetta ei esim. voida soveltaa puhtaasti silloin, kun on kyse lasten, ikääntyneiden tai vammaisten asemasta tienkäyttäjinä. Moottoriajoneuvon kuljettajan on tällaisen tienkäyttäjän havaitessaan otettava huomioon liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus. Myös muissakin tilanteissa pitää huomioida liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus.

        Tieliikenteen periaatteisiin kuuluu siis myös se, ettei voida aina luottaa siihen, että toiset noudattavat aina liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se havainnointi ja varsinkin arvailut siitä mitä tulee tapahtumaan on kaikille varsin haasteellista. Sen tilanteen kehittymisen jokainen mieltää tapahtuvan liikennesääntöjen mukaisesti johon pitäisi kyetä luottamaan. Jos tai kun näin ei tapahdu niin on täysin mahdotonta arvata eli ennakoida sitä mitä seuraavaksi voi tapahtua.
        Onnettomuustilanteissa laki mahdollistaa molempien osapuolien sakottamisen.

        Ennakointi on varsin helppoa, jos varsin yleiset varsin tarpeelliset aistit on varsin hyvässä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienkäyttäjän on luottamusperiaatteestakin huolimatta otettava huomioon se, etteivät kaikki tienkäyttäjät tunne tai noudata liikennesääntöjä. Tästä syystä tieliikennelaissa määrätään tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus.

        Luottamusperiaatetta ei esim. voida soveltaa puhtaasti silloin, kun on kyse lasten, ikääntyneiden tai vammaisten asemasta tienkäyttäjinä. Moottoriajoneuvon kuljettajan on tällaisen tienkäyttäjän havaitessaan otettava huomioon liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus. Myös muissakin tilanteissa pitää huomioida liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus.

        Tieliikenteen periaatteisiin kuuluu siis myös se, ettei voida aina luottaa siihen, että toiset noudattavat aina liikennesääntöjä.

        " Tästä syystä tieliikennelaissa määrätään tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus."
        Voihan sen ruman asian noinkin kauniisti sanoiksi pukea. Kysehän on kuitenkin vain siitä, että aina molempia onnettomuuden osapuolia voidaan sakottaa, eli pyritään sakkotulojen kasvattamiseen.

        Toki mainittujen tienkäyttäjä ryhmien kohdalla on selvää, että luottamusperiaatteesta huolimatta noudatetaan erityistä varovaisuutta, joka ei kuitenkaan poista tai vähennä mainitun periaatteen voimassa oloa muiden kuin mainittujen ryhmien kohdalla.

        Kuten yllä mainittu on totta, että poikkeuksia pääsääntöön, niin tässä kuin muissakin tilanteissa toki on,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tästä syystä tieliikennelaissa määrätään tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus."
        Voihan sen ruman asian noinkin kauniisti sanoiksi pukea. Kysehän on kuitenkin vain siitä, että aina molempia onnettomuuden osapuolia voidaan sakottaa, eli pyritään sakkotulojen kasvattamiseen.

        Toki mainittujen tienkäyttäjä ryhmien kohdalla on selvää, että luottamusperiaatteesta huolimatta noudatetaan erityistä varovaisuutta, joka ei kuitenkaan poista tai vähennä mainitun periaatteen voimassa oloa muiden kuin mainittujen ryhmien kohdalla.

        Kuten yllä mainittu on totta, että poikkeuksia pääsääntöön, niin tässä kuin muissakin tilanteissa toki on,

        Hörhö kuvittelee lain pykälien olevan sakottamisen mahdollistamisen vuoksi olemassa. Kyseisen lain pykälän tarkoitus ei tietenkään ole velvoittaa ihmisiä toimimaan siten, ettei onnettomuuksia tapahtuisi ensinkään ihmisten tarkkaamattomuudesta johtuen.


      • Anonyymi

        Voit työntää sen sanan vaikka varsin syvälle pärseeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit työntää sen sanan vaikka varsin syvälle pärseeseesi.

        Auttaako tuo siihen kokemaasi pääsi täysin sekoamiseen yhdestä sanasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaako tuo siihen kokemaasi pääsi täysin sekoamiseen yhdestä sanasta?

        Kyselijäpösilö kyselee taas sekavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhö kuvittelee lain pykälien olevan sakottamisen mahdollistamisen vuoksi olemassa. Kyseisen lain pykälän tarkoitus ei tietenkään ole velvoittaa ihmisiä toimimaan siten, ettei onnettomuuksia tapahtuisi ensinkään ihmisten tarkkaamattomuudesta johtuen.

        On tosiasia, että tuo ennakointivelvollisuuspykälä on rustattu lakiin sakkotulojen lisäämisen takia, joten ei se mitään kuvittelua ole.
        Ja tätä mieltä toki kirjoituksesi mukaan itsekin olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselijäpösilö kyselee taas sekavia.

        Kerro kun tiedät, että auttako tuo esitetty, pään täydellisen sekoamisen estämiseksi yhdestä sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiasia, että tuo ennakointivelvollisuuspykälä on rustattu lakiin sakkotulojen lisäämisen takia, joten ei se mitään kuvittelua ole.
        Ja tätä mieltä toki kirjoituksesi mukaan itsekin olet.

        Ei todellakaan ole sinne sakottamisen takia laitettu, mutta jatka toki siihen uskomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole sinne sakottamisen takia laitettu, mutta jatka toki siihen uskomista.

        Ei sakottamisen vaan sakkotulojen lisäämiseksi se pykälä on sinne lakiin rustattu, eikä ole kysymys kenenkään uskomisesta, vaan tosiasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sakottamisen vaan sakkotulojen lisäämiseksi se pykälä on sinne lakiin rustattu, eikä ole kysymys kenenkään uskomisesta, vaan tosiasiasta.

        Jatka vaan uskomistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatka vaan uskomistasi.

        Toki tosiasiaan voi ja pitää uskoa, vaikka ne tosiasiat ei sinulle aukea.


    • Anonyymi

      Oikeutta liikkua vapaasti liikenteessä on tieliikennelailla rajoitettu. Liikenteessä on velvollinen noudattamaan liikennesääntöjä. Jalankulkijoilla velvollisuuksia on vähiten. Velvollisuuksien määrä kasvaa sitten siitä ylöspäin ajoneuvotyypin mukaan. Kaikesta huolimatta on aina otettava huomioon liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus.

      • Anonyymi

        "Velvollisuuksien määrä kasvaa sitten siitä ylöspäin ajoneuvotyypin mukaan. "
        Unohdit hölyn pölyssäsi mainita, että lisääntyy myös ajoneuvon painon mukaan, miten nyt tuollainen yksityiskohta trollauksessasi unohtui? Dementako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Velvollisuuksien määrä kasvaa sitten siitä ylöspäin ajoneuvotyypin mukaan. "
        Unohdit hölyn pölyssäsi mainita, että lisääntyy myös ajoneuvon painon mukaan, miten nyt tuollainen yksityiskohta trollauksessasi unohtui? Dementako?

        Kirotusvirhe, Dementako piti olla Dementiako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Velvollisuuksien määrä kasvaa sitten siitä ylöspäin ajoneuvotyypin mukaan. "
        Unohdit hölyn pölyssäsi mainita, että lisääntyy myös ajoneuvon painon mukaan, miten nyt tuollainen yksityiskohta trollauksessasi unohtui? Dementako?

        Tietenkin velvollisuudet lisääntyvät myös painon suhteen. Raskaalla liikenteellä on esim. sellaisia velvollisuuksia ajoneuvon koon, eli pituuden tai painon suhteen, joita ei kevyemmillä ajoneuvoilla ole. Kaikki on nähtävissä tieliikennelaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin velvollisuudet lisääntyvät myös painon suhteen. Raskaalla liikenteellä on esim. sellaisia velvollisuuksia ajoneuvon koon, eli pituuden tai painon suhteen, joita ei kevyemmillä ajoneuvoilla ole. Kaikki on nähtävissä tieliikennelaista.

        Kyllä pikku fiatilla on samalla tavalla rajoitus painon=kantavuuden suhteen, kuin sillä 60 tonnin rekalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pikku fiatilla on samalla tavalla rajoitus painon=kantavuuden suhteen, kuin sillä 60 tonnin rekalla.

        Samat rajoitukset kaikille ajoneuvoille toki on, mutta velvollisuus noudattaa niitä rajoja on heillä, jotka ajavat sellaisella ajoneuvolla, joihin kyseiset rajat kohdistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat rajoitukset kaikille ajoneuvoille toki on, mutta velvollisuus noudattaa niitä rajoja on heillä, jotka ajavat sellaisella ajoneuvolla, joihin kyseiset rajat kohdistuvat.

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia.

        Puhe oli velvollisuuksien määrästä. Ei kuskiin kohdistu asian suhteen velvollisuutta, jos ajoneuvoon ei kohdistu kyseisiä rajoja koon tai painon suhteen. Vaikka se painoraja koskee kaikkia ajoneuvoja, polkupyöristä täysperävaunullisiin rekkoihin, niin ei se raja kuitenkaan kohdistu kaikkiin ajoneuvoihin, eikä siten kyseisten ajoneuvojen kuskeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia.

        Raskaan ajoneuvon pitää mennä muuta reittiä, eli siihen kohdistuu velvoite huomioida rajat. Kevyempään ajoneuvoon ei kohdistu kyseistä velvoitetta, vaan voi jatkaa kyseistä reittiä pitkin. Velvoitteet ovat siis tilanteessa eriävät ajoneuvojen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe oli velvollisuuksien määrästä. Ei kuskiin kohdistu asian suhteen velvollisuutta, jos ajoneuvoon ei kohdistu kyseisiä rajoja koon tai painon suhteen. Vaikka se painoraja koskee kaikkia ajoneuvoja, polkupyöristä täysperävaunullisiin rekkoihin, niin ei se raja kuitenkaan kohdistu kaikkiin ajoneuvoihin, eikä siten kyseisten ajoneuvojen kuskeihin.

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia. Tästä oli ja on kyse.
        Eikä polkupyörälle ole määrätty pinoon kodistuvia rajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia. Tästä oli ja on kyse.
        Eikä polkupyörälle ole määrätty pinoon kodistuvia rajoituksia.

        tana kele tietysti painoon ei pinoon....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla kuskeilla on sama velvollisuus noudattaa ajamalleen ajoneuvolle määrättyjä rajoituksia. Tästä oli ja on kyse.
        Eikä polkupyörälle ole määrätty pinoon kodistuvia rajoituksia.

        Kuski ei ole velvollinen muuttamaan reittiä, jos paino tai pituusraja ei kohdistu ajamaansa ajoneuvoon. Jos taas jokin raja kohdistuu ajoneuvoon, niin on velvollinen muuttamaan reittiä. On siis todistettu, että velvollisuudet muuttuvat/kasvavat ajoneuvotyypin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuski ei ole velvollinen muuttamaan reittiä, jos paino tai pituusraja ei kohdistu ajamaansa ajoneuvoon. Jos taas jokin raja kohdistuu ajoneuvoon, niin on velvollinen muuttamaan reittiä. On siis todistettu, että velvollisuudet muuttuvat/kasvavat ajoneuvotyypin mukaan.

        Ei ne kuskin velvollisuudet siitä miksikään muutu tai kasva vaikka ajoneuvolle on jossain tiekohtaisia rajoituksia asetettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kuskin velvollisuudet siitä miksikään muutu tai kasva vaikka ajoneuvolle on jossain tiekohtaisia rajoituksia asetettu.

        Tietenkin velvollisuudet muuttuvat liikennetilanteiden muukaan. Esim. suojatien kohdalla on velvollisuus antamaan suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille esteetön kulku yli. Jos ei ole suojatietä, niin ei ole sellaista velvollisuuttakaan. Täysin sama asia kaikkien muidenkin liikennetilanteiden kanssa.

        Myös liikennemerkit vaikuttavat kuskin velvollisuuksiin. ’Väistämisvelvollisuus risteyksessä’ tai ’Ajoneuvon suurin sallittu massa’ liikennemerkit velvoittavat tietenkin myös toimimaan tietyllä tavalla. ”Kolmio” koskee kaikkien ajoneuvojen kuskeja, mutta ”painoraja” vain tietynlaisten ajoneuvojen kuskeja.


    • Anonyymi

      Aika vähän niitä premium autoja näkee, sekoitat ehkä tavallisen 60te kauppakassin prremiumii

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      8919
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      379
      3688
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2775
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      84
      2565
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2475
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2464
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      150
      1747
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      64
      1564
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1383
    Aihe