Surushoppaaja

Anonyymi-ap

Valitettavasti en ole keksinyt parempaa suomenkielistä termiä niin kirjoitin otsikon nyt sitten englantilaisittain. Kyse on siis siitä, että ostelen suruuni. Kyse ei ole kuitenkaan mistään vakavasta ongelmasta, osaan jättää rahaa myös elämiseen. Tällä hetkellä käytän kuitenkin kaikki liikenevät rahat tavaroiden ostamiseen. Ostan kylläkin kaiken tarpeeseen joten senkään suhteen ei ole ongelmaa. Jos onnistuisin säästämään enemmän niin käyttäisin rahat varmaan matkusteluun. Tällä hetkellä rahaa tulee sen kuitenkin vain sen verran, ettei siitä jää oikein säästöön. Yhdessä vaiheessa minun piti tehdä yksi kalliimpi hankinta jonka takia ylimääräistä rahaa ei jäänyt. Sain kuitenkin eräältä henkilöltä lahjaksi rahaa pari tonnia ja ajattelin, etten käytä niitä muihin kuin pakollisiin menoihin ennenkuin aloitan kuntouttavan työtoiminnan. Se ei kuitenkaan toiminut, sillä huomasin myynnissä sellaisen pyörän jonka olin halunnut ja se oli myynnissä puolet halvemmalla kuin yleensä. Se tuli sitten ostettua. Nyt taas haaveilen etunenässä uudesta matkalaukusta ja peitosta. Peitot ovat nyt 20%:n tarjouksessa ja niitä pitäisi ostaa tietenkin kaksi, että saisi vieläkin halvemmalla. Olin jo myös päättänyt minkälaisen matkalaukun ostan mutta aiemmin ei ollut myynnissä tiettyä väriä oikeassa koossa. Nyt kun tarkistin uudestaan niin tälläkertaa sellainen matkalaukku löytyy. Löytyi kuitenkin myös toinen samanvärinen matkalaukku, edellinen on mattapintainen kun uusi on kiiltävä enkä ole nyt varma kumman ostan. Olisi hyvä päästä vertailemaan niitä liikkeessä.
Elämäntilanteeni on tällä hetkellä kaaoksessa enkä pysty vaikuttamaan asioihin. Moni olisi jo varmasti tilanteessani masentunut. Myös talo on kaaoksessa ja pyrin helpottamaan asioita ja oloani hankkimalla aina uusia huonekaluja jotta täällä olisi nättiä tai edes siedettävää. Haluaisin hävittää kaikki vanhat tavarat mutta sitä varten tarvitsee uusia tilalle ellei välillä halua istua lattialla. Lohtua tuo kun pystyn vaikuttamaan omaan elämääni edes hankkimieni tavaroiden kautta. ;)

17

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vakavassa masennuksessani on ollutvajanjakso jossa yritin "ostaa" itseni onnelliseksi. Epäonnistuin.

      Elämän sisältö ja sopivat haasteet löysin vuosien masennuksen jälkeen jostain muualta.

      • Anonyymi

        AP

        Syy omaan tilaani on juurikin se, että minulta on estetty merkittävä sisältö elämässä joka minulle kuuluisi. En kuitenkaan avaa aihetta sen enempää, koska joidenkin mielestä kyseinen on omaa syytäni. Kuitenkin vain hullu olisi aiheuttanut itselleen kyseisen tilanteen, mutta nykyään halutaan nähdä toisissa vain pahaa. Ehkä sellaisten ihmisten oma elämä on niin huono, että heitä lohduttaa sellaisten ihmisten moittiminen jotka voivat vielä huonommin.


    • Anonyymi

      Merkittävin sisältö elämään tulee kun saa kokea Jeesuksen täydellisen rakkauden sydämessään.
      Pyydä siis Jeesus pelastajaksesi niin näet miten kaunis maailman on luonnossakin.

      • Anonyymi

        AP

        En ole varannut taivaspaikkaa enkä tule varaamaan. Pärjään ilmankin, kiitos kuitenkin ehdotuksesta. :)


      • Anonyymi

        No niin taas se alkaa


    • Anonyymi

      AP

      Olen miettinyt, pitäisikö alkaa käyttämään rahaa tavaroiden sijaan niihin elämyksiin. Matkustuskin on kuitenkin kuin huume. Se on todella mukavaa niin kauan kuin sitä kestää mutta silloin kun matka loppuu huomaa paljon paremmin kuinka tyhjänpäiväistä oma elämä on. Toivottavasti saisin sen sisällön elämääni mitä tarvitsen.

      • Anonyymi

        Jos sulla on ihan liikaa rahaa, niin lahjoita jollekin hyväntekeväisyyteen, tai ala joksikin kuukausilahjoittajaksi, vaihtoehtoja on.
        Siitäkin voi saada hyvän mielen, kun pystyy auttamaan jotain toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on ihan liikaa rahaa, niin lahjoita jollekin hyväntekeväisyyteen, tai ala joksikin kuukausilahjoittajaksi, vaihtoehtoja on.
        Siitäkin voi saada hyvän mielen, kun pystyy auttamaan jotain toista.

        AP

        Kunhan ensin saisin autettua itseäni. Olen kyllä miettinyt jotain tuollaista jos tulevaisuudessa on aikaa tai rahaa liikaa.


    • Anonyymi

      Ongelman ydin onkin juuri siinä, kun kerrot olevasi suruissasi, ja elämäsi on kaaoksessa.
      Mistä se johtuu, että niin on päässyt käymään ?
      Se pitäisi selvittää ennen kuin asialle pystyy jotain tekemään.
      Jotain olotilaa tai tunnetta selkeästi välttelet ostelemisella, joka sitten saa mielen/mielialan paremmaksi.
      Oletko koskaan keskustellut asiasta kenenkään kanssa ?
      Joskus ongelmien selvittämiseen joutuu hakemaan apua.

      • Anonyymi

        AP

        Ongelma johtuu siitä, että jotkut valtaapitävät henkilöt väittävät minun tehneen jotain mitä en edes koskaan pystyisi tekemään tai hyväksyisi sitä keneltäkään muultakaan. Vaikka kyseinen asia on todistettu etten ole tehnyt mitään niin silti he jatkavat piinaamistani ja vielä valehtelevat ja mustamaalaavat minua muille saadakseen tekonsa näyttämään oikeutetuilta. Olen jutellut eri henkilöille ja tehnyt ilmoituksia mutta mikään ei ole auttanut. Nyt aion turvautua parhaaseen asianajajaan minkä tiedän.


    • Anonyymi

      Tuohon tilaan moni joutuu , itsekkin huomaan että joku ostos antaa mielihyvää jotenkin
      ——- hetkeksi . Kun huomasin sen niin kielsin itseltäni turhat ostamisen kokonaan ja se auttoi , niin että säästöön jää matkustamista varten ihan hyvin .
      Itse olet huomannut miksi ostelet Niin sano itesellesi ettei mikään uusi tavara ota surua pois mitenkään, hetken hurmaa ainoastaan . Suru on surettava niin siitä pääsee eroon .

      • Anonyymi

        AP

        Tämä suru kyllä kestää toivottavasti pisimmillään reilu 16 vuotta. Toivottavasti asianajajan avulla vähemmän.
        Ostelen tavaroita saadakseni esim. rikkinäisen peiton tilalle uuden peiton. Eli ihan normaalia, mutta rahaa tuohon ei kovin ole. Olen aina kotona tekemättä yhtään mitään joten toivoisin viihtyväni kotona paremmin jos kaikki tavarat olisivat edes kunnollisia. Mietin sitten, että tarviiko kaiken olla kunnollista jos alkaisin käymään joka paikassa. Minusta on kuolettavan tylsää olla koko ajan kotona tekemättä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Tämä suru kyllä kestää toivottavasti pisimmillään reilu 16 vuotta. Toivottavasti asianajajan avulla vähemmän.
        Ostelen tavaroita saadakseni esim. rikkinäisen peiton tilalle uuden peiton. Eli ihan normaalia, mutta rahaa tuohon ei kovin ole. Olen aina kotona tekemättä yhtään mitään joten toivoisin viihtyväni kotona paremmin jos kaikki tavarat olisivat edes kunnollisia. Mietin sitten, että tarviiko kaiken olla kunnollista jos alkaisin käymään joka paikassa. Minusta on kuolettavan tylsää olla koko ajan kotona tekemättä yhtään mitään.

        No miksi et käy missään ? Mikä estää ?
        Jos keksisit jotain mielekästä tekemistä, niin ehkä surukin helpottaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et käy missään ? Mikä estää ?
        Jos keksisit jotain mielekästä tekemistä, niin ehkä surukin helpottaisi.

        AP

        Se estää, että yksin on tylsää käydä missään ja kaikki sukulaiset ja tutut asuvat kaukana. Ainoa lähellä asuva tuttu ei koskaan halua käydä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Se estää, että yksin on tylsää käydä missään ja kaikki sukulaiset ja tutut asuvat kaukana. Ainoa lähellä asuva tuttu ei koskaan halua käydä missään.

        Onko siellä sun lähellä mitään paikkaa, jossa käy ihmisiä ?
        Jotain kahvilaa, yhdistystoimintaa, tms. ?
        Uusiin ihmisiin ei tutustu yksin kotona, ei kukaan tule ovelle kysymään tarvitsetko tai haluatko kaverin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä sun lähellä mitään paikkaa, jossa käy ihmisiä ?
        Jotain kahvilaa, yhdistystoimintaa, tms. ?
        Uusiin ihmisiin ei tutustu yksin kotona, ei kukaan tule ovelle kysymään tarvitsetko tai haluatko kaverin.

        AP

        Kyllä täältä jotain löytyy vaikka pieni kunta onkin. Mieluummin kulkisin vanhojen tuttujen kanssa kaikkialla kuin hankkisin uusia. Olen ajatellut, että pitää varmaan alkaa käymään suuremmissa paikoissa niiden kaukana asuvien sukulaisten kanssa vaikka siinä onkin enemmän järjestämistä.


    • Anonyymi

      Elämä on valintoja, kannattaa miettiä mistä saa eniten iloa elämäänsä. Pyörä nyt on siinä mielessä hyvä että edesauttaa pääsemistä neljän seinän sisältä jos se on mitä kaipaa. Huolehtia sitten ostamastaan ja arvostaa sitä. Jos pidät matkailusta niin se on sitten seuraava tavoite. Tavarat kuten matkalaukku ja peitto sitten jo enemmän hienosäätöä jos entiset menettelee. Niissä on paljon tyhjääkin hinnoissa. Matkalaukkuja on paljon liikkeellä käytettyinäkin, yms. Mutta jokaisella oma arvostushierakiansa. Se jolle uni mitä tärkein asia, voi sitten satsata siihen liittyvään muuta enemmän. Elämä on kuitenkin paljon myös materiaa. Niukkuus hyvin harvoja ylevöittää sekään. Kannattaa kuitenkin rajoittaa sillä tapaa, että se mikä itselle tärkeintä niin siihen panostaa. Että läheskään kaiken ei tarvitse olla viimeisen päälle tai viimeisintä huutoa. Että osa tavaroista voi olla sitten muiden ylijäämää yms. Niin tulee jokin mielekkyys mukaan siihen omistamiseen. Kun osaa tyytyäkin. Että on muutama tärkeämpi esine omien kiinnostusten mukaan, joista pitää kiinni ja joihin kiintyy. Jos on liikaa sellaisia jokseenkin merkityksellisiä ne alkavat tuntua painolastilta kaikessa esiintunkevuudessaan. Tuntuvat kaatuvan jo päälle. Sitten on pidettävä pää kylmänä ettei tule siivonneeksi koko elämäänsä tipotiehen yksin teoin. Vähävaraisena elämä saattaa kapeutua siihen että miettii miten roposensa parhaiten käyttäisi, ja se ei oikein vastaa kuvaa perinteisestä shopholikista, joka shoppaa toki ahdistukseen hänkin muttei miettien tavaroiden käyttöarvoa vaan täyttääkseen tyhjyyttään siinä ostoshetken välittömässä mielihyvässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe