Persut ja Kokoomus tekee velkaa Suomelle 40 milj.euroa.!!!

Anonyymi-ap

Ennen vaaleja nämä kaksi äärioikeisto puoluetta räksytti velanotosta ja köyhiä kurjistetaan ja sitten kuitenkin tehdään ennätysmäärä velkaa siinä näkee näitten vastuunkanto Suomesta.!!!

370

1559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen yrittäjien kysely paljasti rajun pettymyksen Orpon hallitukseen – Rasismikeskustelu huolestuttaa ja heikentää Suomen maakuvaa maailmalla. Eikä näytä talousasiatkaan menevän putkeen.

      • Anonyymi

        Missä Persut siellä ongelma tämä on nähty .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Persut siellä ongelma tämä on nähty .

        Ahneet ja Rasistit pilaa Suomen maineen ja kansalaisten olot.


      • Anonyymi

        Suomessa ei ole rasismia poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole rasismia poika

        Missäs satumaailmassa sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs satumaailmassa sinä elät?

        Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa.

        Mutta vain korkeintaan fyysisesti, mielesi elää jossain muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain korkeintaan fyysisesti, mielesi elää jossain muualla.

        Ruppi vanhenee, mieli käy rippikoulua. Pyri samaan niin elämäsi ei ole aivan niin kurjaa vaikka vasemmisto hävisikin vaaleissa.


      • Anonyymi

        Vuonna 1991 sovittiin, että NATO ja USA ei laajene tuumaakaan Venäjän rajavaltioihin.

        Neutraali puskurivyöhyke on turvannut rauhan Euroopassa ja Suomessa 80 vuotta. Ruotsissa 200 vuotta.

        Neutraalius on turvannut rauhan ja talouden.

        2014-2022

        - Kokoomus hivutti vallankaappauksellisesti laittomasti eli rikollisesti omin päin USA:n ja NATO:n Suomeen vuonna 2014. Venäjä reagoi tähän välittömästi ja ilmoitti, että se on uhka Euroopan rauhalle, kuten myös USA-NATO:n tunkeutuminen kansainvälisen oikeuden vastaisesti Ukrainaan vuonna 2014:

        - USA:n presidentti Barack Obama järjesti rikollisella tavalla väkivaltaisen vallankaappauksen Ukrainan Kiovassa Maidanilla helmikuussa 2014. Obaman agentti, Venäjää vastaan sotaa haluava neokonisti ja natsi USA-NATO:n Victoria Nuland nosti valtaan Ukrainan venäläisiä aluita ja Venäjää vihaavat natsit.

        Marinin-Orpon-Niinistön valtioneuvostot ja kaikki heitä tukevat puolueet eduskunnassa, synnyttivät vihollisuuden Venäjään NATO:lla ja USA:lla, mikä on sekä maanpetos että valtiopetos. Siihen liittyy myös asetoimitukset natseille, kansan murha, etninen puhdistus, rikokset ihmisyyttä kohtaan Ukrainassa.

        Ennenkuin Venäjä tuli paikalle puolustamaan Itä-Ukrainaa, niin seitsemän vuoden ajan Kiovan natsit ehtivät tappaa 14000 ukrainalaista siviiliä USA:n, NATO-maiden ja EU-komission, EU-maiden, kuten Kokoomuksen Niinistön toimittamilla aseilla; etninen pyhdistus on vakava rikos.

        Itä-Ukrainassa asuu kielellisesti, kulttuurillisesti ja etnisesti venäläisiä ihmisiä, joita EU ja NATO vainoavat edelleen.

        USA:n aloittaman turhan sodan Taisteluissa on kuollut tähän mennessä 400000 ukrainalaista.

        DEINDUSTRIALISAATIO EU-MAISSA

        USA heikentää tarkoutuksella EU-maiden taloutta vetämällä ne mukaan sotiin.

        Saksa ja EU-maat menettävät teollisuuttaan.

        Saksalaiset ovat nouset kapinaan Olaf Scholzin hallintoa vastaan, koska USA-NATO ja EU aloittivat sodan Ukrainassa ja räjäytti edullista kaasua kotitalouksille ja teollisuudelle toimi Nord Streamin.

        Vastaavasti suomalaisten on kapinoitava Kokoomusta, Niinistön NATO-petosryhmittymää vastaan.

        Äänestämällä ei ole voinut vaikuttaa EU-maissa. Ei myöskään Suomessa, koska kaikki Niinistön-Bidenin liitossa vallassa olevat valehtelevat median välityksellä USA:ssa, Ukrainassa, EU-maissa, Ruotsissa ja Suomessa.

        Nord Streamin räjäytys oli NATO:n sotatoimi ja terroriteko Saksaa ja Venäjää kohtaan. Erityisesti EU:n suurin talous Saksa ja sen seurauksena EU-maat kärsivät taloudellisesti neokonisti Joe Bidenin terroriteosta. Myös Suomen valtio ja erityisesti Kaakkois-Suomen muutenkin kuihtuvat kunnat kärsivät taloudellisesti Bidenin ja Niinistön liitosta, USA-NATO:sta.

        Asevarustelukierre ja kaluston käyttötuntien kasvu, uusinvestointien nopeutuminen kasvattavat menoja. Samoin monet muut haitalliset seuraukset USA-NATO:on liittyen kasvattavat kumulatiivisesti Suomen menetyksiä.

        Siksi on saatava pois USA ja NATO, Kokoomuksesta ja Niinistöstä alkanut petos, johon itsekeskeinen raukkamainen Niinistö ja hänen taustaryhmä valehtelemalla huijasi eduskunnan puolueet mukaan.

        Oregonin yliopisto, USA

        The U.S. proxy war in Ukraine

        https://mronline.org/2022/04/09/the-u-s-proxy-war-in-ukraine/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole rasismia poika

        Sinä poika Älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Olen mustalainen ja tehnyt kaiken oikein. Lukenut hyvän ammatin. Mutta olen kokenut rasismia joka päivä. Ja heidän työni enkä ole sossun asiakas, mutta tiedän, mitä on rasismi.


      • Anonyymi

        Päinvastoin. Maailmalla hehkutetaan Suomen uutta oikeistopohjaista hallitusta, ja suurin osa euroopan maista on tunnustanut mamu-ongelman ja tiukentamassa maahanmuuttopolitiikkaa. Saksalla menee nykyään todella huonosti - briteillä hyvin, kun lähtivät EU:sta. Puolan talous on nousussa, kun he päättivät olla noudattamatta Venäjä-pakotteita, ja ovat siksi EU:n ainoa maa, joka kehtaa harrastaa avointa kauppaa. Näitä ei vaan meidän YLE meille kerro. Ihan vaan vinkkinä, että kun ruvetaan huutelemaan ideologiaa, niin se on yleensä valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Maailmalla hehkutetaan Suomen uutta oikeistopohjaista hallitusta, ja suurin osa euroopan maista on tunnustanut mamu-ongelman ja tiukentamassa maahanmuuttopolitiikkaa. Saksalla menee nykyään todella huonosti - briteillä hyvin, kun lähtivät EU:sta. Puolan talous on nousussa, kun he päättivät olla noudattamatta Venäjä-pakotteita, ja ovat siksi EU:n ainoa maa, joka kehtaa harrastaa avointa kauppaa. Näitä ei vaan meidän YLE meille kerro. Ihan vaan vinkkinä, että kun ruvetaan huutelemaan ideologiaa, niin se on yleensä valetta.

        Miten niin briteillä menee hyvin? Englanti kärsii edelleen brexitin seurauksena vientiongelmista ja rajuista hintojen noususta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole rasismia poika

        Kyllä rasismia on etenkin Perussuomalaisissa. Riikka Purra hyvä esimerkki. Esim. pukeutuminen riippuu siitä mistä kulttuurista henkilö tulee. Heimonsa mukainen pukeutuminen on täysin sallittua. Huomaa: Riikka Purra! Kokoomuksessakin ollaan maltillisempia kuin Perussuomalaisissa. Niin se vain on! Rasisteja löytyy! Etenkin perussuomalaisissa muita enemmän. Tämä on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rasismia on etenkin Perussuomalaisissa. Riikka Purra hyvä esimerkki. Esim. pukeutuminen riippuu siitä mistä kulttuurista henkilö tulee. Heimonsa mukainen pukeutuminen on täysin sallittua. Huomaa: Riikka Purra! Kokoomuksessakin ollaan maltillisempia kuin Perussuomalaisissa. Niin se vain on! Rasisteja löytyy! Etenkin perussuomalaisissa muita enemmän. Tämä on fakta.

        Maassa maan tavalla tai maasta pois. Näin sen pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole rasismia poika

        Kuinka vajaalla setä käy? Onko käynyt jo pitkäänkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassa maan tavalla tai maasta pois. Näin sen pitäisi olla.

        Maassa maan tavalla ei Suomessa ole yhtä kuin persujen tavalla, sillä Suomessa on jokaisella oikeus olla oma itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassa maan tavalla ei Suomessa ole yhtä kuin persujen tavalla, sillä Suomessa on jokaisella oikeus olla oma itsensä.

        Olenko minä maininnut persut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko minä maininnut persut.

        Ok, maassa maan tavalla ei Suomessa ole yhtä kuin kokoomuslaisten tavalla, sillä Suomessa on jokaisella oikeus olla oma itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, maassa maan tavalla ei Suomessa ole yhtä kuin kokoomuslaisten tavalla, sillä Suomessa on jokaisella oikeus olla oma itsensä.

        Huoh🥱 suomessa ollaan suomalaisten tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh🥱 suomessa ollaan suomalaisten tavoin.

        Ja mitä on tuo "suomalaisten tavoin", voisitko selventää, sillä edes kantasuomalaisena en ymmärrä mitä tarkoitat?
        Siis kuten persut, kokoomuslaiset, vihreät, vasurit, kristilliset, suomenruotsalaiset, saamelaiset, evankelisluterilaiset, ortodoksit, lestadiolaiset, jehovat, ateistit, luontoaktivistit, skinit, liivijengiläiset? Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta en yksinkertaisesti edes tiedä kaikkea mitä "suomalaisten tavoin" oleminen on. Eli mitä sinun mielestäsi tuo "suomalaisten tavoin" tarkoittaa? Tosin olipa "suomalaisten tavoin" mielestäsi mitä tahansa, niin se on liian laaja käsite jotta sitä voisi maahanmuuttajilta vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä on tuo "suomalaisten tavoin", voisitko selventää, sillä edes kantasuomalaisena en ymmärrä mitä tarkoitat?
        Siis kuten persut, kokoomuslaiset, vihreät, vasurit, kristilliset, suomenruotsalaiset, saamelaiset, evankelisluterilaiset, ortodoksit, lestadiolaiset, jehovat, ateistit, luontoaktivistit, skinit, liivijengiläiset? Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta en yksinkertaisesti edes tiedä kaikkea mitä "suomalaisten tavoin" oleminen on. Eli mitä sinun mielestäsi tuo "suomalaisten tavoin" tarkoittaa? Tosin olipa "suomalaisten tavoin" mielestäsi mitä tahansa, niin se on liian laaja käsite jotta sitä voisi maahanmuuttajilta vaatia.

        Perehdy suomalaiseen kulttuuriin, kyllä se siitä👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä poika Älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Olen mustalainen ja tehnyt kaiken oikein. Lukenut hyvän ammatin. Mutta olen kokenut rasismia joka päivä. Ja heidän työni enkä ole sossun asiakas, mutta tiedän, mitä on rasismi.

        Edustat siis sitä 0,1% tummista, missä sinä olet piilotellut kaikki nämä vuosi kymmenet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy suomalaiseen kulttuuriin, kyllä se siitä👍

        Olen perehtynyt sen mihin aikani riittää, siksi tiedän että suomalainen kulttuuri on liian laaja käsite kenellekkään opeteltavaksi ja vaatisi koko elinajan, eikä sekään riittäisi. Jokainen meistä ymmärtää lähinnä vain sen oma pienen osuuden koko suomalaisen kulttuurin kirjosta, jokainen voi tutkia ja kokea toki lisää, mutta kaikkea emme tulisi ikinä oppimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perehtynyt sen mihin aikani riittää, siksi tiedän että suomalainen kulttuuri on liian laaja käsite kenellekkään opeteltavaksi ja vaatisi koko elinajan, eikä sekään riittäisi. Jokainen meistä ymmärtää lähinnä vain sen oma pienen osuuden koko suomalaisen kulttuurin kirjosta, jokainen voi tutkia ja kokea toki lisää, mutta kaikkea emme tulisi ikinä oppimaan.

        Riittää että käyttäydyt elinaikasi maassa maan tavalla, niin minä olet toiminut, ja hyvin olen pärjännyt. Ei asioista kannata tehdä vaikeampia kuin ne oikeasti ovat.


      • Anonyymi

        Korjaus alottajan viestii:

        Kokoomus ja Persut tekee velkaa Suomelle vähintään 39 000 000 000€:a seuraavan neljän vuoden aikana.

        Sellane on Kokoomuksen ajama talousohjelma Suomelle!


      • Anonyymi

        Korjaus aloittajan viestiin:

        Kokoomus ja Persut aikoo tehdä velkaa Suomelle 39 MILJARDIA euroa seuraavan neljän vuoden aikana.

        Sellainen on Kokoomuksen talousohjelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus alottajan viestii:

        Kokoomus ja Persut tekee velkaa Suomelle vähintään 39 000 000 000€:a seuraavan neljän vuoden aikana.

        Sellane on Kokoomuksen ajama talousohjelma Suomelle!

        Meinaatko vassari,että velanottoa pitäisi katkaista kuin seinään.silloin tulisi oikea massatyöttömyys ja sosiaalivaltion alasajo,ei se mitään kunhan vassarit kärsisivät eniten


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää että käyttäydyt elinaikasi maassa maan tavalla, niin minä olet toiminut, ja hyvin olen pärjännyt. Ei asioista kannata tehdä vaikeampia kuin ne oikeasti ovat.

        Selittäisitkö vielä tuon "maassa maan tavalla" ja mitä se Suomen kohdalla tarkoittaa, sillä mitkään asiat eivät ole oikeasti yksinkertaisia, erityisesti maahanmuuttajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko vassari,että velanottoa pitäisi katkaista kuin seinään.silloin tulisi oikea massatyöttömyys ja sosiaalivaltion alasajo,ei se mitään kunhan vassarit kärsisivät eniten

        Velkaa olisi voinut ottaa ensi vuodeksi yli 4mrd. vähemmän, mikäli hallitus olisi niin halunnut, eli mikäli velkaantumisen taittaminen olisi se tärkein tavoite, kuten hallituspuolueet ovat väittäneet.
        Tärkein Orpon hallitukselle ei ole velkalaivan kääntäminen, vaan verokevennykset rikkaille, ja tämä on tullut jo ilmiselväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassa maan tavalla tai maasta pois. Näin sen pitäisi olla.

        Miksi kaikki on rasismia,jos ihmettelee, miks tullaan tänne kylmään, lumiseen maahan etelän lämmöstä ilmaiseksi asumaan?
        Suomalaiset itse ostaa matkansa lämpimiin maihin ja maksaa perillä olonsa, eikö?
        Kikkarapäät merkki vaatteissa sitten keikkailee ja iskee blondeja ,.
        Blondit ovat lääpällään kukkaro selällään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittäisitkö vielä tuon "maassa maan tavalla" ja mitä se Suomen kohdalla tarkoittaa, sillä mitkään asiat eivät ole oikeasti yksinkertaisia, erityisesti maahanmuuttajille.

        Maahanmuuttaja on ilmaiseksi tavoitteli ja.
        Sotaa pakenevat ovat tervetulleita, asia on siis erikseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittäisitkö vielä tuon "maassa maan tavalla" ja mitä se Suomen kohdalla tarkoittaa, sillä mitkään asiat eivät ole oikeasti yksinkertaisia, erityisesti maahanmuuttajille.

        Käy joskus ulkomailla ja käyttäydy siellä maan tavalla, kyllä se siitä 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs satumaailmassa sinä elät?

        Suomessa ei ole rasismia asia on loppuun käsitelty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttaja on ilmaiseksi tavoitteli ja.
        Sotaa pakenevat ovat tervetulleita, asia on siis erikseen!

        Ok, eli et osaa itsekkään selittää tuota "maassa maan tavalla", mutta mamujen tulisi se omaksua heti kun Suomen kamaralle astuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy joskus ulkomailla ja käyttäydy siellä maan tavalla, kyllä se siitä 👍

        Minä käyttäydyn ulkomailla kuten Suomessakin, enkä muuksi muutu, eikä ole ikinä ollut ongelmia Suomessa eikä ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole rasismia asia on loppuun käsitelty

        Ok, hoeppas sinä tuota niin paljon kuin huvittaa, mutta ei se ongelmaa poista, sillä rasismia on ja paljon.
        Samaa tekniikkaa voit kokeilla vaikka velkaasi, jospa se katoaisi sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyttäydyn ulkomailla kuten Suomessakin, enkä muuksi muutu, eikä ole ikinä ollut ongelmia Suomessa eikä ulkomailla.

        Kannattaa käydä ruotsia kauempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli et osaa itsekkään selittää tuota "maassa maan tavalla", mutta mamujen tulisi se omaksua heti kun Suomen kamaralle astuvat.

        Tarvitset minua lukeneemman henkilön apua, jos olet suomalainen etkä ymmärrä miten olla suomalainen, niin olet terapian tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käydä ruotsia kauempana.

        Ruotsissa käymistä ei oikein kannata edes lukea ulkomailla käymiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitset minua lukeneemman henkilön apua, jos olet suomalainen etkä ymmärrä miten olla suomalainen, niin olet terapian tarpeessa.

        Olen syntynyt suomalaiseksi, joten minun ei tarvitse tietää miten olla sitä, minä vain olen sellainen suomalainen kuin olen.

        Kun katsoo näiden kirjoitusten pohjalta pelkästään meidän välisiä eroja, niin siitä saa pikkuriikkisen käsityksen siitä, mitä kaikkea on olla suomalainen.

        Ehkä suomalaisuus on sinulle niin yksioikoinen juttu, että sen voi omaksua hetkessä kuka tahansa maahanmuuttaja, mutta minulle se on monien sukupolvien aikana kehittynyt valtava, monimutkainen, koko ajan elävä ja jatkuvasti muuttuva kokonaisuus, jonka oppimiseen ei yksi elämä edes riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syntynyt suomalaiseksi, joten minun ei tarvitse tietää miten olla sitä, minä vain olen sellainen suomalainen kuin olen.

        Kun katsoo näiden kirjoitusten pohjalta pelkästään meidän välisiä eroja, niin siitä saa pikkuriikkisen käsityksen siitä, mitä kaikkea on olla suomalainen.

        Ehkä suomalaisuus on sinulle niin yksioikoinen juttu, että sen voi omaksua hetkessä kuka tahansa maahanmuuttaja, mutta minulle se on monien sukupolvien aikana kehittynyt valtava, monimutkainen, koko ajan elävä ja jatkuvasti muuttuva kokonaisuus, jonka oppimiseen ei yksi elämä edes riitä.

        Sää oot varmaan insinööri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sää oot varmaan insinööri.

        Ihan vaan duunari. Mitäs hommia itse teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan duunari. Mitäs hommia itse teet?

        Käsittelen turvapaikka hakemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittelen turvapaikka hakemuksia.

        Hyvä juttu, pidähän kunnolla vahtia siitä kuka Suomeen on tulossa. Äläkä sitten päästä yhtään persua tänne, meillä on heitä liikaa jo omasta takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu, pidähän kunnolla vahtia siitä kuka Suomeen on tulossa. Äläkä sitten päästä yhtään persua tänne, meillä on heitä liikaa jo omasta takaa.

        Saksasta on lämpöaalto tulossa😁


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­y­­­m­­­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17987172P

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Takinkääntö vaalilupauksille. Huh, heijaa!

      • Anonyymi

        Persut pettää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut pettää aina.

        sosiaali apu ajaa suomen vararikkoon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sosiaali apu ajaa suomen vararikkoon,

        Koijarit sen tekevät, maksattavat voittokatteensakkin verovaroista.

        Sosiaaliavulla persut voittivat vaalit. Köyhiltä ei leikata, vai miten se meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut pettää aina.

        Rauhoitu poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu poika

        Äläpäs pojittele, hän voi olla tyttökin.


    • Anonyymi

      Olisitte vain piipittäneet niissä edellisissä ketjuissa.

      • Anonyymi

        Persut juottaa katkeraa kalkkia omille äänestäjilleen vaan näkihän sen mitä pöljäkkeitä ovat..


    • Anonyymi

      Jotenkin on tuo persujen uhoaminen rinta rottingilla suorastaan romahtanut, liekkö sitten tajunneet tulleensa huijatuksi.

    • Anonyymi

      Aloittaja hei. Jos on vuosikymmeniä eletty velaksi niin ei sitä hetkessä lopeteta. Vai haluatko että köyhät tapetaan?

      • Anonyymi

        Mutta silti on varaa antaa rikkaille valtavat verokevennykset, sekä verottomat osingot? Silti on varaa maksaa yritystukia sellaisille yrityksille, jotka jakavat osinkoja? Ja köyhät tapetaan silti nälkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti on varaa antaa rikkaille valtavat verokevennykset, sekä verottomat osingot? Silti on varaa maksaa yritystukia sellaisille yrityksille, jotka jakavat osinkoja? Ja köyhät tapetaan silti nälkään.

        Niin se antoi vasemmistokin, samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se antoi vasemmistokin, samalla tavalla.

        Vasemmisto on yrittänyt lopettaa rikkaiden osinkojen verovapautta, mutta oikeisto ei siihen suostu, sen sijaan kurittaa kaikkia muita. Marin esitti Orpolle ko. verovapauden poistoa, Orpo vain känsi selkänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmisto on yrittänyt lopettaa rikkaiden osinkojen verovapautta, mutta oikeisto ei siihen suostu, sen sijaan kurittaa kaikkia muita. Marin esitti Orpolle ko. verovapauden poistoa, Orpo vain känsi selkänsä.

        Ei ole osingot verovapaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole osingot verovapaita.

        Mutta osapa on, ja tässä ihan suoraan verottajan sivuilta:

        "Osinko enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta – pääomatulo-osinko
        Jos saamasi osingon määrä on enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta, puhutaan pääomatulo-osingosta.

        Kun pääomatulo-osinko on enintään 150 000 euroa, siitä
        25 % on veronalaista pääomatuloa
        75 % on verotonta tuloa.


        Osingon 150 000 euroa ylittävästä osasta
        85 % on veronalaista pääomatuloa
        15 % on verotonta tuloa.
        Tämä 150 000 euron raja on osakaskohtainen, ei yhtiökohtainen. Toisin sanoen kaikki samana vuonna saamasi listaamattomien yhtiöiden osingot lasketaan yhteen ja maksat veroa tuon yhteissumman perusteella."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta osapa on, ja tässä ihan suoraan verottajan sivuilta:

        "Osinko enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta – pääomatulo-osinko
        Jos saamasi osingon määrä on enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta, puhutaan pääomatulo-osingosta.

        Kun pääomatulo-osinko on enintään 150 000 euroa, siitä
        25 % on veronalaista pääomatuloa
        75 % on verotonta tuloa.


        Osingon 150 000 euroa ylittävästä osasta
        85 % on veronalaista pääomatuloa
        15 % on verotonta tuloa.
        Tämä 150 000 euron raja on osakaskohtainen, ei yhtiökohtainen. Toisin sanoen kaikki samana vuonna saamasi listaamattomien yhtiöiden osingot lasketaan yhteen ja maksat veroa tuon yhteissumman perusteella."

        Niin on, osa.


      • Anonyymi

        Enempää eivät kyken leikkaamaan.
        Olisiko Corona pitänyt jättää hoitamatta ja taloudelliset vaikutukset.
        Persu kovia poikia selittelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se antoi vasemmistokin, samalla tavalla.

        🤦🤦🤦 juu tehän ritisoitte velanottoa, nyt sitten itse otatte.
        Aika huono puolustus veto sulta Persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole osingot verovapaita.

        🤦🤦🤦🤦🤦🤦 listaamattomilla yrityksillä on, v.ttu kun ottaisit asiosta selvää, täälä tyhmyyttäsi kailota.
        Tuollaisella vielä äänioikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤦🤦🤦🤦🤦🤦 listaamattomilla yrityksillä on, v.ttu kun ottaisit asiosta selvää, täälä tyhmyyttäsi kailota.
        Tuollaisella vielä äänioikeus.

        Ei ole osingot verovapaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole osingot verovapaita.

        On verovapaata osinkoa, eikä oikeisto suostu sitä verottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta osapa on, ja tässä ihan suoraan verottajan sivuilta:

        "Osinko enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta – pääomatulo-osinko
        Jos saamasi osingon määrä on enintään 8 % osakkeiden matemaattisesta arvosta, puhutaan pääomatulo-osingosta.

        Kun pääomatulo-osinko on enintään 150 000 euroa, siitä
        25 % on veronalaista pääomatuloa
        75 % on verotonta tuloa.


        Osingon 150 000 euroa ylittävästä osasta
        85 % on veronalaista pääomatuloa
        15 % on verotonta tuloa.
        Tämä 150 000 euron raja on osakaskohtainen, ei yhtiökohtainen. Toisin sanoen kaikki samana vuonna saamasi listaamattomien yhtiöiden osingot lasketaan yhteen ja maksat veroa tuon yhteissumman perusteella."

        vittutaako köyhää hommaa oma firma ja tee töitä luuseri paska.


      • Anonyymi

        Pettikö hermo?


      • Anonyymi

        Pettikö hermo pahasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vittutaako köyhää hommaa oma firma ja tee töitä luuseri paska.

        Näkyypä pettääneen hermo, ja kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vittutaako köyhää hommaa oma firma ja tee töitä luuseri paska.

        Minä kyllä teen töitä, mutta vituttaa tämä suunta mihin Suomea ollaan ajamassa, sillä kohta ei uskalla jättää esim. moottoripyörää tai kelkkaa parkkiin mihinkään, kun joku käy tekemässä ilkivaltaa. Jos on vähän hienompi auto, niin ei sitä kohta uskalla jättää parkkiin edes kaupan parkkipaikalle, kun joku epätoivon ja ahdistuksen vallassa purkaa paineitaan siihen.
        Epätasa-arvo, köyhien kyykyttäminen ja typerä ahneus ei ole se oikea suunta mihin Suomea tulee viedä, sillä silloin joudumme eristäytymään toisistamme, eli rikkaat yhdelle puolelle aitaa ja köyhät toiselle puolelle.
        Monissa maissa rikkaat joutuvat elämään omissa vankiloissaan vartioituna, sillä muuten he eivät edes selviäisi hengissä, tätä asetelmaa ei pidä rakentaa Suomeen, sillä Suomen tulee pysyä vapaana maana kaikille kansalaisille.

        Yrittäjät eivät ole syypäitä siihen missä jamassa Suomi jo on, he ovat vain rattaita koneistossa, syypäät ovat sijoittajat ja oikeistohallitukset, jotka ajavat Suomea kohti täyttä rahastusvaltiota.

        Duunarit ja yrittäjät ylläpitävät rikkaat, sillä ilman heitä rikkailla ei olisi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On verovapaata osinkoa, eikä oikeisto suostu sitä verottamaan.

        Ei ole, ja verottaa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, ja verottaa kyllä.

        On verotonta osinkoa, eikä oikeisto suostu sitä verottamaan, Marin yritti ehdottaa sitä Orpolle vaaliväittelyn aikana, mutta hän vain käänsi selkänsä Marinille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On verotonta osinkoa, eikä oikeisto suostu sitä verottamaan, Marin yritti ehdottaa sitä Orpolle vaaliväittelyn aikana, mutta hän vain käänsi selkänsä Marinille.

        Marin yritti paljon muutakin, onneksi ei onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin yritti paljon muutakin, onneksi ei onnistunut.

        Niinpä, siksi Orpon hallitus ottaa seuraavaksi 40mrd. lisää velkaa, tosi hyvä juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, siksi Orpon hallitus ottaa seuraavaksi 40mrd. lisää velkaa, tosi hyvä juttu.

        Jep. Jos marin olisi onnistunut niin joutus ottaan 100mrd.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Jos marin olisi onnistunut niin joutus ottaan 100mrd.

        Melkoista pirujen seinille maalaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmisto on yrittänyt lopettaa rikkaiden osinkojen verovapautta, mutta oikeisto ei siihen suostu, sen sijaan kurittaa kaikkia muita. Marin esitti Orpolle ko. verovapauden poistoa, Orpo vain känsi selkänsä.

        Kepu ei siihen suostunut viime hallituskaudella!
        Kepu suostuu ainoastaan surkuttelemaan rikkaiden MTK porukan oloja ja lappamaan ilmaista rahaa maamiehen laarit täyteen, myös viimekaudella lisäsivät kiinteistöverovapauden, varainsiirtoverovapauden tila oy kaupoille????
        Kepun tasa-arvoinen Suomi täyttä potaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu ei siihen suostunut viime hallituskaudella!
        Kepu suostuu ainoastaan surkuttelemaan rikkaiden MTK porukan oloja ja lappamaan ilmaista rahaa maamiehen laarit täyteen, myös viimekaudella lisäsivät kiinteistöverovapauden, varainsiirtoverovapauden tila oy kaupoille????
        Kepun tasa-arvoinen Suomi täyttä potaskaa.

        Eikä kokoomus suostu siihen ikinä, sillä sehän on oikeiston kehittämä järjestelmä, ja ainoa rikka oikeiston silmässä on liitot, jotka nauttivat myös samasta verovapaudesta. Liittojen verovapauden Orpo on valmis poistamaan vaikka heti, eli kaikki mikä on duunarien puolelta pois, kelpaa kokoomukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista pirujen seinille maalaamista.

        Totta joka sana.


      • Anonyymi

        Ok, mutta pitikö valehdella äänestäjille? Oliko tämä jotain hämärää klassista valehtelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤦🤦🤦 juu tehän ritisoitte velanottoa, nyt sitten itse otatte.
        Aika huono puolustus veto sulta Persu.

        Ei persu parempaan pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mutta pitikö valehdella äänestäjille? Oliko tämä jotain hämärää klassista valehtelua?

        Ei ole, se on just samaa mitä joka vaaleissa, joka puolueelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, se on just samaa mitä joka vaaleissa, joka puolueelta.

        Ei pidä paikkaansa, sillä muut puolueet entään edes yrittävät tehdä sitä politiikkaa mitä ovat luvanneet ennen vaaleja, persut vastaavasti tekevät juuri päinvastoin mitä ennen vaaleja lupasivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, sillä muut puolueet entään edes yrittävät tehdä sitä politiikkaa mitä ovat luvanneet ennen vaaleja, persut vastaavasti tekevät juuri päinvastoin mitä ennen vaaleja lupasivat.

        Äläpäs liioittele, nuo petetyt vaali lupaukset on jokaisen löydettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs liioittele, nuo petetyt vaali lupaukset on jokaisen löydettävissä.

        Ei tarvi liioitella, persut lupasivat vaikka ja mitä ennen vaaleja, mutta tekevät juuri päinvastaista politiikkaa mitä lupasivat.
        Mitenkäs kokoomuslaiset suhtautuisivat asiaan, jos kokoomus vaalien jälkeen kopioisi poliittisen ohjelmansa demareilta ja säätäisivät sitä hieman vasemmiston suuntaan? Niinhän persut tekivät, menivät sosialismista kokoomuksen ohi oikealle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti on varaa antaa rikkaille valtavat verokevennykset, sekä verottomat osingot? Silti on varaa maksaa yritystukia sellaisille yrityksille, jotka jakavat osinkoja? Ja köyhät tapetaan silti nälkään.

        Menkää köyhät töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmisto on yrittänyt lopettaa rikkaiden osinkojen verovapautta, mutta oikeisto ei siihen suostu, sen sijaan kurittaa kaikkia muita. Marin esitti Orpolle ko. verovapauden poistoa, Orpo vain känsi selkänsä.

        Heillähän oli juuri neljä vuotta aikaa lopettaa, mikseivät tehneet mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillähän oli juuri neljä vuotta aikaa lopettaa, mikseivät tehneet mitään?

        Koska se vaatii enemmistön päätöksen, eikä vasemmistolla ole sitä, sillä oikeisto, kepu mukaan lukien, ei suostu verottamaan rikkaita yhtään enempää.
        Tämä oikeiston haluttomuus verottaa rikkaita näkyy myös siinä, että nyt tehdään 4mrd.:n verokevennykset ja myydään 4mrd.:n edestä valtion omistuksia, joka vähentää entisestään valtion tuloja, eli pahentaa nykyistä tilannetta entisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se vaatii enemmistön päätöksen, eikä vasemmistolla ole sitä, sillä oikeisto, kepu mukaan lukien, ei suostu verottamaan rikkaita yhtään enempää.
        Tämä oikeiston haluttomuus verottaa rikkaita näkyy myös siinä, että nyt tehdään 4mrd.:n verokevennykset ja myydään 4mrd.:n edestä valtion omistuksia, joka vähentää entisestään valtion tuloja, eli pahentaa nykyistä tilannetta entisestään.

        Heillähän oli enemmistö hallitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillähän oli enemmistö hallitus.

        Ei ollut, sillä hallituksessa mukana olivat myös kepu, vihreät ja RKP.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut, sillä hallituksessa mukana olivat myös kepu, vihreät ja RKP.

        Aha eli edellinen hallitus oli toiminta kyvytön rampa ankka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha eli edellinen hallitus oli toiminta kyvytön rampa ankka.

        Ei suinkaan, sillä persut ja kokoomus eivät olleet mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan, sillä persut ja kokoomus eivät olleet mukana.

        Eli he vain hupailivat neljä vuotta ja jättivät työt tekemättä. Ei ihme että vaaleissa kävi kylmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli he vain hupailivat neljä vuotta ja jättivät työt tekemättä. Ei ihme että vaaleissa kävi kylmät.

        Eiköhän heillä ollut melko kiireiset neljä vuotta putkeen. Orpolla ja Purralla ei sen sijaan tunnu olevan mitään kiirettä muulle kuin rikkaiden veronkevennyksille, edes velkalaivan käännöllä ei ole enään mitään kiirettä. Tosin kiire tuli hommata 1-1.5 miljoonaa euroa, ja pelkästään persujen rasismin hillitsemiseen.


    • Anonyymi

      En halua. Persut ja kokoomus tappaa kuitenkin.

      • Anonyymi

        Älä pelkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pelkää.

        Persujen teot on kaukana siitä mitä on sönkänneet nyt satsataan Etelään ja 5 milj tunnin rataan vaikka entistäkin ois päässy Etelän Varikset vie Persuja ja täältä kelpaa vain tyhmien äänet.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen teot on kaukana siitä mitä on sönkänneet nyt satsataan Etelään ja 5 milj tunnin rataan vaikka entistäkin ois päässy Etelän Varikset vie Persuja ja täältä kelpaa vain tyhmien äänet.!

        5 miljoonaa ei ole kuin suolarahoja, sen verran vasemmisto pumppas viikossa kehitysapuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 miljoonaa ei ole kuin suolarahoja, sen verran vasemmisto pumppas viikossa kehitysapuun.

        Ja puolimiljardia jätetään verottamatta, koska rikkaita täytyy paijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja puolimiljardia jätetään verottamatta, koska rikkaita täytyy paijata.

        Kyllä ne rikkaat maksaa sunkin puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen teot on kaukana siitä mitä on sönkänneet nyt satsataan Etelään ja 5 milj tunnin rataan vaikka entistäkin ois päässy Etelän Varikset vie Persuja ja täältä kelpaa vain tyhmien äänet.!

        Sentakia Kepu opposittiossa, kerää ääniä takaisin maakunnista.
        🤔🤔🤔 Persut ihmettelee miksei Kepu lähde heidenkassaan hallitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 miljoonaa ei ole kuin suolarahoja, sen verran vasemmisto pumppas viikossa kehitysapuun.

        🤣🤣🤣🤣🤣 jos vaalilupauksissa vannottiin velkaantumasta, mutta kuitenkin otetaan lisää.
        Turha sitä yrittää peitelle noin tyhmillä vedoilla.
        LUPAUKUKSISTA ON LIVETTY, eli petetty äänestäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne rikkaat maksaa sunkin puolesta.

        Tuo on taas yksi selitys, miksi vaalilupauksisa on petetty.
        Velkaantuminen on loputtava, mutta ei loppunutkaan.
        Sinä selittelet tuollaista.
        Persut pettää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on taas yksi selitys, miksi vaalilupauksisa on petetty.
        Velkaantuminen on loputtava, mutta ei loppunutkaan.
        Sinä selittelet tuollaista.
        Persut pettää aina.

        Voitteko te todella olla noin yksinkertaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne rikkaat maksaa sunkin puolesta.

        Aivät maksa, vain omasta puolestaan, mutta jättävät osan maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣🤣🤣 jos vaalilupauksissa vannottiin velkaantumasta, mutta kuitenkin otetaan lisää.
        Turha sitä yrittää peitelle noin tyhmillä vedoilla.
        LUPAUKUKSISTA ON LIVETTY, eli petetty äänestäjiä.

        Vappu satanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣🤣🤣 jos vaalilupauksissa vannottiin velkaantumasta, mutta kuitenkin otetaan lisää.
        Turha sitä yrittää peitelle noin tyhmillä vedoilla.
        LUPAUKUKSISTA ON LIVETTY, eli petetty äänestäjiä.

        Persut osaa seli-seli . 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappu satanen.

        Vappusatanen on maksettu jo aikopäiviä sitten, koita pysyä mukana siinä missä ollaan menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣🤣🤣 jos vaalilupauksissa vannottiin velkaantumasta, mutta kuitenkin otetaan lisää.
        Turha sitä yrittää peitelle noin tyhmillä vedoilla.
        LUPAUKUKSISTA ON LIVETTY, eli petetty äänestäjiä.

        Sitä on liikkeellä, kuten aina vaalien jälkeen. Eikö olekin ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappusatanen on maksettu jo aikopäiviä sitten, koita pysyä mukana siinä missä ollaan menossa.

        Kiitos samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen teot on kaukana siitä mitä on sönkänneet nyt satsataan Etelään ja 5 milj tunnin rataan vaikka entistäkin ois päässy Etelän Varikset vie Persuja ja täältä kelpaa vain tyhmien äänet.!

        Hyshyss poju olepas vaiti asiasta josta et ymmärrä mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos samoin.

        Köyhiltä ei leikata, sanoivat persut, nyt leikataan kumminkin, siinä ollaan menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyshyss poju olepas vaiti asiasta josta et ymmärrä mitään

        Kaikki ymmärtävät tuon todella räikeän ristiriidan persujen lupaukissa ja siinä mitä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ymmärtävät tuon todella räikeän ristiriidan persujen lupaukissa ja siinä mitä tekevät.

        Miau.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhiltä ei leikata, sanoivat persut, nyt leikataan kumminkin, siinä ollaan menossa.

        Allah on suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappu satanen.

        Vappu satanen saatiin korkojen kera juuri niin kuin Rinne kaavaili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vappu satanen saatiin korkojen kera juuri niin kuin Rinne kaavaili.

        Kuka sai kuka ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sai kuka ei.

        He saivat joille se oli luvattukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He saivat joille se oli luvattukin.

        Oletko varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on taas yksi selitys, miksi vaalilupauksisa on petetty.
        Velkaantuminen on loputtava, mutta ei loppunutkaan.
        Sinä selittelet tuollaista.
        Persut pettää aina.

        Keskituloiset ja rikkaat elättävät suomen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskituloiset ja rikkaat elättävät suomen

        Duunarit ja yrittäjät elättävät Suomen, he elättävät niin rikkaat kuin myös sijoittajat, sillä ilman duunareita ja yrittäjiä ei ole mitään mitä ostaa, mihin sijoittaa, ei edes ruokaa mitä syödä.


    • Anonyymi

      Tuo yks vain purkaa omaa pahaoloaan täällä,lähes kaikkialoitukset on samantyylisiä.

      • Anonyymi

        Onhan se hyvä että joku puhuu persujen petoksesta, eikä kaikki natkuta pelkästään maahanmuuttajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä että joku puhuu persujen petoksesta, eikä kaikki natkuta pelkästään maahanmuuttajista.

        Ei se ole hyvä. Maahanmuuttajat aiheuttaa turhia kuluja.


      • Anonyymi

        Taitaa olla useampia jotka kertovat totuuden ja sinua Persun reppanaa harmittaa kun kun suostuit kusetetuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole hyvä. Maahanmuuttajat aiheuttaa turhia kuluja.

        Ihan perisuomalaiset koijarit ne vasta turhia kuluja aiheuttavat, ovat ujuttaneet ahneet tahmanäppinsä jopa verovaroihin, vaatien valtiota maksamaan verovapaat osinkonsakin verovaroista mikäli bisnekset eivät luista toivotulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan perisuomalaiset koijarit ne vasta turhia kuluja aiheuttavat, ovat ujuttaneet ahneet tahmanäppinsä jopa verovaroihin, vaatien valtiota maksamaan verovapaat osinkonsakin verovaroista mikäli bisnekset eivät luista toivotulla tavalla.

        Maajussit hyvä esimerkki tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla useampia jotka kertovat totuuden ja sinua Persun reppanaa harmittaa kun kun suostuit kusetetuksi.

        Vihervasemmiston toilailut jo tietää kaikki, niin niistä ei tarvitse meteliä pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihervasemmiston toilailut jo tietää kaikki, niin niistä ei tarvitse meteliä pitää.

        Kerroppas tarkemmin niistä toilailuista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas tarkemmin niistä toilailuista?

        Ne toilailut johti karmeaan vaalitappioon, mieti siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne toilailut johti karmeaan vaalitappioon, mieti siitä.

        SDP nosti kannatustaan, eikä siihen ole kyennyt yksikään pääministeripuolue ennen, mietippäs sitä.
        Persut veivät äänestäjiä sosialistisilla valheillaan, eli köyhiltä ei leikata, nyt ovat paljastaneet todelliset tavoitteensa, ja romahdus on jo alkanut.


      • Anonyymi

        Juu, se on varmaan omasta mielestään hauska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP nosti kannatustaan, eikä siihen ole kyennyt yksikään pääministeripuolue ennen, mietippäs sitä.
        Persut veivät äänestäjiä sosialistisilla valheillaan, eli köyhiltä ei leikata, nyt ovat paljastaneet todelliset tavoitteensa, ja romahdus on jo alkanut.

        En mieti, oksettaa nuo mamujen ja homppeleiden hyysääjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mieti, oksettaa nuo mamujen ja homppeleiden hyysääjät.

        Ei heitä voi heitteillekkään jättää, joten pakko jonkun on edes jotain tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heitä voi heitteillekkään jättää, joten pakko jonkun on edes jotain tehdä.

        Heistä ei tarvitse kenenkään tehdä poliitiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heistä ei tarvitse kenenkään tehdä poliitiikkaa.

        Maahanmuutto on poliittinen asia, mutta jos heistä ei tarvitse kenenkään tehdä politiikkaa, niin miksi persut tekevät juuri niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuutto on poliittinen asia, mutta jos heistä ei tarvitse kenenkään tehdä politiikkaa, niin miksi persut tekevät juuri niin?

        En tiedä, miksi vasemmisto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, miksi vasemmisto?

        Eihän vasemmisto ole ratsastanut maahanmuutolla, vaan persut jotka ottavat maahanmuuton esille joka välissä. Ihme etteivät ole vielä syyttäneet bensan korkeaa hintaa maahanmuutosta johtuvaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vasemmisto ole ratsastanut maahanmuutolla, vaan persut jotka ottavat maahanmuuton esille joka välissä. Ihme etteivät ole vielä syyttäneet bensan korkeaa hintaa maahanmuutosta johtuvaksi.

        Vasemmisto ratsastaa homppeleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmisto ratsastaa homppeleilla.

        Ei ratsasta vaan sillä, että kaikki maksaisivat veronsa, myös sijoittajat, eikä infraa käytetä rahastamiseen sekä varojen juoksuttamiseen ulkomaille, kuten esim. Caruna tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratsasta vaan sillä, että kaikki maksaisivat veronsa, myös sijoittajat, eikä infraa käytetä rahastamiseen sekä varojen juoksuttamiseen ulkomaille, kuten esim. Caruna tekee.

        Valita vihreille carunasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valita vihreille carunasta.

        Caruna oli myös kokoomuksen lempilapsi, eli Jan Vapaavuori (kok.) sekä Jyrki Katainen (kok.), eli ei vihreät olleet yksin kauppojen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Caruna oli myös kokoomuksen lempilapsi, eli Jan Vapaavuori (kok.) sekä Jyrki Katainen (kok.), eli ei vihreät olleet yksin kauppojen takana.

        Valita niillekin, se varmasti auttaa sinua valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valita niillekin, se varmasti auttaa sinua valtavasti.

        Äänestämällä sellaiset ihmiset ja puolueet valtaan, jotka lopettavat oikeiston sekoilun, auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP nosti kannatustaan, eikä siihen ole kyennyt yksikään pääministeripuolue ennen, mietippäs sitä.
        Persut veivät äänestäjiä sosialistisilla valheillaan, eli köyhiltä ei leikata, nyt ovat paljastaneet todelliset tavoitteensa, ja romahdus on jo alkanut.

        Miksei se kannatus näkynyt vaaleissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äänestämällä sellaiset ihmiset ja puolueet valtaan, jotka lopettavat oikeiston sekoilun, auttaa.

        Etkös sinä sitä jo yrittänyt, nyt yrität valittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei se kannatus näkynyt vaaleissa?

        Koska persut valehtelivat ja jotkut uskoivat nuo valheet, mutta eivät usko enään. Kannatustaan ovat nostaneet SDP, keskusta, vihreät sekä vasurit, kaikki muut ovat menettäneet kannatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä sitä jo yrittänyt, nyt yrität valittaa...

        Persujen huijauksesta pitääkin valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska persut valehtelivat ja jotkut uskoivat nuo valheet, mutta eivät usko enään. Kannatustaan ovat nostaneet SDP, keskusta, vihreät sekä vasurit, kaikki muut ovat menettäneet kannatusta.

        Oppositio puolueiden kannatus nousee aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen huijauksesta pitääkin valittaa.

        Toivottavasti se auttaisi sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti se auttaisi sinua.

        Kyse ei ole minusta, vaan Suomesta. Ehkä sinulle politiikka on todellakin vain sinun asioiden ajamista, mutta minulle politiikan tulee ajaa Suomen ja suomalaisten etuja, siis kaikkien suomalaisten, eikä poliittisen puolueen valehtelua äänestäjille tule hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole minusta, vaan Suomesta. Ehkä sinulle politiikka on todellakin vain sinun asioiden ajamista, mutta minulle politiikan tulee ajaa Suomen ja suomalaisten etuja, siis kaikkien suomalaisten, eikä poliittisen puolueen valehtelua äänestäjille tule hyväksyä.

        Hienoa, muista tuo valehtelu kaikkien puolueiden kohdalla, äläkä mollaa vain persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, muista tuo valehtelu kaikkien puolueiden kohdalla, äläkä mollaa vain persuja.

        Persujen valehtelu on jo täysin hävytöntä, eikä sitä voida pitää minään vaalihömppänä, kyseessä on heidän kohdallaan puhtaasti valehtelusta, sen verran räikeää on ero käytännön ja vaalilupausten välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen valehtelu on jo täysin hävytöntä, eikä sitä voida pitää minään vaalihömppänä, kyseessä on heidän kohdallaan puhtaasti valehtelusta, sen verran räikeää on ero käytännön ja vaalilupausten välillä.

        Niin se on ollut kaikilla puolueilla. Tutki hieman historiaa jos et muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppositio puolueiden kannatus nousee aina.

        Ja pääministeripuolueen kannatus putoaa aina, paitsi nyt demareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on ollut kaikilla puolueilla. Tutki hieman historiaa jos et muista.

        Persujen takinkääntö on kyllä omassa luokassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pääministeripuolueen kannatus putoaa aina, paitsi nyt demareilla.

        Perustui jauho sannan zumbaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustui jauho sannan zumbaan.

        Eli demareiden kannatus perustui persujen lokakamppanjaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska persut valehtelivat ja jotkut uskoivat nuo valheet, mutta eivät usko enään. Kannatustaan ovat nostaneet SDP, keskusta, vihreät sekä vasurit, kaikki muut ovat menettäneet kannatusta.

        Demarit siis ovat hyväuskoisia hölmöjä, ns. Hyödyllisiä idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen takinkääntö on kyllä omassa luokassaan.

        Ei ole edes pahimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli demareiden kannatus perustui persujen lokakamppanjaan?

        Ei vaan sairaaseen henkilön palvontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valita vihreille carunasta.

        Juuri näin.homppelihaaviston hölmöyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarit siis ovat hyväuskoisia hölmöjä, ns. Hyödyllisiä idiootteja.

        Eiköhän ne persut olleet näitä hyödyllisiä idootteja, ja se on viimein selvinnyt monelle persuja äänestäneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole edes pahimmasta päästä.

        Aika paha oli persuilta heittäytyä sosialismista ja duunaripuolueesta suoraan puhtaasti oikeistopuolueeksi herrain palvelijaksi kyykyttämään duunareita ja potkimaan köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sairaaseen henkilön palvontaan.

        H-A on messias! Siinäpäs sitä demarien henkilöpalvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne persut olleet näitä hyödyllisiä idootteja, ja se on viimein selvinnyt monelle persuja äänestäneelle.

        Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha oli persuilta heittäytyä sosialismista ja duunaripuolueesta suoraan puhtaasti oikeistopuolueeksi herrain palvelijaksi kyykyttämään duunareita ja potkimaan köyhiä.

        Aika paha ja pahin on kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H-A on messias! Siinäpäs sitä demarien henkilöpalvontaa.

        Voihan se sinulle olla. Muista iltarukous😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha ja pahin on kaksi eri asiaa.

        Pahin on juuri menossa, eli kokoomus ja persut vallankahvassa tuhoamassa Suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se sinulle olla. Muista iltarukous😉

        Jep, saissem no a-h, saissem no a-h, saissem no a-h, persut on paskoo hoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, saissem no a-h, saissem no a-h, saissem no a-h, persut on paskoo hoo.

        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, saissem no a-h, saissem no a-h, saissem no a-h, persut on paskoo hoo.

        Olet hyvällä alulla kotoutumisesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hyvällä alulla kotoutumisesi kanssa.

        Kiitos. Se kun ei tykkää persujen politiikasta, on hyvä alku kenelle tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Se kun ei tykkää persujen politiikasta, on hyvä alku kenelle tahansa.

        Ikävää että olet joutunut rasismin kohteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää että olet joutunut rasismin kohteeksi.

        En ole, mutta olen usein kuullut kuinka jotkut käyttävät rasistista kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, mutta olen usein kuullut kuinka jotkut käyttävät rasistista kieltä.

        Miksi se vaivaa sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se vaivaa sinua?

        Koska en ole p5yk0paatti tai s0s10paatt1. (sensuuri pukkaa rajoittamaan tekstiä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska en ole p5yk0paatti tai s0s10paatt1. (sensuuri pukkaa rajoittamaan tekstiä)

        Mitäkähän tekemistä noilla on rasistisen puheen kanssa, ei yhtään mitään.


    • Anonyymi

      MITÄ VELKAA......SE ON PESEAUKIISEN HOMMIA.
      PRESIDENNTI SANOI PITÄISI TEHDÄ ENEMPI TÖITÄ.....HAAA.....HAAAA......

      • Anonyymi

        Tuliko tehtyä vähän liikaakin "töitä", vai mikä pistää huutamalla sönkkäämään?


    • Anonyymi

      Purran budjettikaavailut hämmentävät. Vaalipuheet ja todellisuus eivät kohtaa. Takinkääntötemppu.

      • Anonyymi

        Persujen vaalipuheethan olivat silkkaa valetta.


    • Anonyymi

      No eipä se sitten niin paljon ole , 40 miljoonaa lisävelkaa entisen noin 150 miljardin päälle.

      • Anonyymi

        No nytkö se ei olekkaan niin paljoa, vaikka Marinin hallituksen aikana oppositio repi pelihousujaan joka välissä vastaavan summan takia.


      • Anonyymi

        40 miljardia otetaan lisävelkaa eikä 40 miljoonaa.!


    • Anonyymi

      Kauanko se edellinen hallitus oli vallankahvas ja milloin oli edelliset vaalit🤔 nyt sitte sormia napsauttamalla korjataan edellisen hallituksen virheet ja pummeille ilmaista Pirkka olutta🤣🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Kauankos se oikeisto oli vallankahvassa? Ettei vain ollut toistakymmentä vuotta putkeen, eli mitäs korjaamista Suomessa enään on jäljellä?
        Eihän muuta ole pyydetty, kun tekemään sellaista politiikkaa mitä ennen vaaleja on luvattu, mutta eipä hallitus tee, varsinkaan persut. Köyhiltä ei leikata, sellainen ei meille käy, näinhän persut sanoivat, sehän oli suoranainen motto persuilla, nyt sitten leikataan kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauankos se oikeisto oli vallankahvassa? Ettei vain ollut toistakymmentä vuotta putkeen, eli mitäs korjaamista Suomessa enään on jäljellä?
        Eihän muuta ole pyydetty, kun tekemään sellaista politiikkaa mitä ennen vaaleja on luvattu, mutta eipä hallitus tee, varsinkaan persut. Köyhiltä ei leikata, sellainen ei meille käy, näinhän persut sanoivat, sehän oli suoranainen motto persuilla, nyt sitten leikataan kunnolla.

        Onko kepukin oikeistoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kepukin oikeistoa?

        Jäikö Sipilän hallituksesta jokin epäselväksi? Oikeistoa ovat, samoin ovat vihreät, kuten Haavisto Carunakaupoillaan todisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauankos se oikeisto oli vallankahvassa? Ettei vain ollut toistakymmentä vuotta putkeen, eli mitäs korjaamista Suomessa enään on jäljellä?
        Eihän muuta ole pyydetty, kun tekemään sellaista politiikkaa mitä ennen vaaleja on luvattu, mutta eipä hallitus tee, varsinkaan persut. Köyhiltä ei leikata, sellainen ei meille käy, näinhän persut sanoivat, sehän oli suoranainen motto persuilla, nyt sitten leikataan kunnolla.

        Mitä sulta ollaan leikkaamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sulta ollaan leikkaamassa?

        Suomen ja suomalaisten hyvinvointia sekä tasa-arvoa, mikä aiheuttaa epävakautta koko maahan, sitä minulta ollaan leikkaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen ja suomalaisten hyvinvointia sekä tasa-arvoa, mikä aiheuttaa epävakautta koko maahan, sitä minulta ollaan leikkaamassa.

        Oho.


    • Anonyymi

      Purra on valehterla rasisti. MOT

    • Anonyymi

      Persuja äänestäneet astuivat miinaan. Eivät ymmärtäneet, että persukoijarit pettää aina.

    • Anonyymi

      Että kehtaa Purra esitellä vaalilupaustensa vastaista budjettiaan. Mikäs se nyt on takinkäätötemppu valehtelijoilta. Persujen alamäki on liukas ja vauhdikas. Ai, että mä nautin sitä katsella. Tervemenoa petturi-persut!

      • Anonyymi

        Niin siinä käy, kun vallanhimossa lähdetään kokoomuksen apupuolueeksi ja tanssitaan Petterin pillin mukaan. Unohdetaan kaikki se, mitä ennen vaaleja tuli luvattua. Että junaa etelään ja sitä rataa. Hah, hah, haa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siinä käy, kun vallanhimossa lähdetään kokoomuksen apupuolueeksi ja tanssitaan Petterin pillin mukaan. Unohdetaan kaikki se, mitä ennen vaaleja tuli luvattua. Että junaa etelään ja sitä rataa. Hah, hah, haa!

        Varo ettet liukastu.


    • Anonyymi

      NO, PITÄÄ SITÄ RAHAA OLLA, EI SANNA MARINKAAN TULLUT RAHATTA TOIMEEN. OIKESTON RAHAN KÄYTTÖ ON PAREMPAA.

      • Anonyymi

        Oikein valtion uudella velkarahalla kyykytetään duunaria ja viedään köyhiltä leipä suusta, samalla jaellaan verohelpotuksia rikkaille, ei tuo paremmalta rahankäytöltä kyllä vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein valtion uudella velkarahalla kyykytetään duunaria ja viedään köyhiltä leipä suusta, samalla jaellaan verohelpotuksia rikkaille, ei tuo paremmalta rahankäytöltä kyllä vaikuta.

        Miten duunaria ollaan kyykyttämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten duunaria ollaan kyykyttämässä?

        Etkö ole kuunnellut mitä hallitus on tekemässä? Tule ulos tynnyristäsi ja katso missä ollaan menossa. Netistä kyllä löytyy miten duunaria ollaan kyykyttämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole kuunnellut mitä hallitus on tekemässä? Tule ulos tynnyristäsi ja katso missä ollaan menossa. Netistä kyllä löytyy miten duunaria ollaan kyykyttämässä.

        Ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy.

        Ok, laita tynnyrisi kansi kiinni ja ole kuten ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, laita tynnyrisi kansi kiinni ja ole kuten ennenkin.

        Ei pysty työskenteleen tynnyristä käsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty työskenteleen tynnyristä käsin.

        Tynnyrisi on henkinen rakennelma ympärilläsi, kulkee aina mukana joka paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tynnyrisi on henkinen rakennelma ympärilläsi, kulkee aina mukana joka paikkaan.

        Näetkö myös hiilidioksidin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö myös hiilidioksidin?

        Oletko sinä mielestäsi kirjoittanut jotain hiilidioksidipitoista tekstiä tänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä mielestäsi kirjoittanut jotain hiilidioksidipitoista tekstiä tänne?

        En osaa sanoa, olenko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa, olenko?

        Eli kyselet mitä sattuun, kun et tiedä edes mitä olet tänne itse kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kyselet mitä sattuun, kun et tiedä edes mitä olet tänne itse kirjoittanut.

        Kuuletko myös infraäänen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuletko myös infraäänen?

        Oletko kirjoittanut infraääntä sisältävää tekstiä tänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kirjoittanut infraääntä sisältävää tekstiä tänne?

        Sinunhan se pitäisi tietää kun näet henkiset tynnyritkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunhan se pitäisi tietää kun näet henkiset tynnyritkin.

        Itsehän siitä kirjoitit, ja vaikka et ymmärrä miten siitä kirjoitit, niin ei siihen mitään taikuutta tai mystistä teknologiaa tarvita tajutakseen sinun elävän tynnyrissä, riittää että lukee sen mitä olet tänne kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän siitä kirjoitit, ja vaikka et ymmärrä miten siitä kirjoitit, niin ei siihen mitään taikuutta tai mystistä teknologiaa tarvita tajutakseen sinun elävän tynnyrissä, riittää että lukee sen mitä olet tänne kirjoittanut.

        Etpä sinä olekaan selvännäkiä, taidat olla humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä sinä olekaan selvännäkiä, taidat olla humalassa.

        Kuten jo sanoin, siihen ei tarvita mitään taikuutta tai mystisyyttä, riittää että lukee mitä olet tänne kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo sanoin, siihen ei tarvita mitään taikuutta tai mystisyyttä, riittää että lukee mitä olet tänne kirjoittanut.

        Kiitos samoin.


    • Anonyymi

      Eivät pitäneet lupaukset ennen vaaleja. Petkuttivat.

      • Anonyymi

        Joka kerta sama juttu, puolueet vain vaihtuu, eikö olekin ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta sama juttu, puolueet vain vaihtuu, eikö olekin ihmeellistä.

        Ja kaiken tuon ihmeellisyyden päällä on persut vaalivalheineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaiken tuon ihmeellisyyden päällä on persut vaalivalheineen.

        Onko huono muisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko huono muisti?

        Niinhän tuo tuntuu persuilla olevan, muisti loppui jo ennen kun vaalit olivat edes ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuo tuntuu persuilla olevan, muisti loppui jo ennen kun vaalit olivat edes ohi.

        Sama juttu joka vaalien jälkeen, puolueet vain vaihtuu, eikö olekin ihmeellistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu joka vaalien jälkeen, puolueet vain vaihtuu, eikö olekin ihmeellistä?

        Mutta harvoin ristiriita on noin räikeä mitä se persuilla nyt on, he valehtelivat suoraan äänestäjilleen. Huijaus se oli, eikä mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta harvoin ristiriita on noin räikeä mitä se persuilla nyt on, he valehtelivat suoraan äänestäjilleen. Huijaus se oli, eikä mitään ihmeellistä.

        Ihmeellistä on ihmisten huono muisti näissä asioissa.


    • Anonyymi

      Pitäähän ne veronkevennykset jostain maksaa. Jos ei muuten niin velaksi.

      Saas nähdä minkälainen taakka jää seuraavalle hallitukselle, kun oikeistopopulistit pistää valtiontalouden kuralle. Varmaan veroja joudutaan kiristämään tuplasti, jotta tämän hallituksen kestämättömät veroalet saadaan kustannettua.

      • Anonyymi

        NIIN JA kun muistetaan marinin ottamat velat on siinä kansalla maksamista,mutta eikö sitä sanota inflaatio maksaa,ja kun on tarpeeksivelkaa ei pysty enää hoitaan niin olkoon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIIN JA kun muistetaan marinin ottamat velat on siinä kansalla maksamista,mutta eikö sitä sanota inflaatio maksaa,ja kun on tarpeeksivelkaa ei pysty enää hoitaan niin olkoon,

        Nyt Orpon hallitus ottaa saman verran velkaa, eli melko tekopyhää oli valittaa neljä vuotta putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Orpon hallitus ottaa saman verran velkaa, eli melko tekopyhää oli valittaa neljä vuotta putkeen.

        Ketkäs valitti edelliset neljä vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkäs valitti edelliset neljä vuotta?

        Kokoomus ja persut, ja koko ajan huutivat miten velaksi eläminen pitää lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus ja persut, ja koko ajan huutivat miten velaksi eläminen pitää lopettaa.

        Kokoomushan on tunnettu velanotostaan ja nyt yhdessä Persujen kanssa tehdään velkaa että hirvittää saa siinä Räpsy Riikka valehdella ja selittää niinkuin nyt MTV7 uutisissa silmät räppää samallalailla kui ennen vaaleja valehdellessaan ,kyllä on surkeaa juoppoporukkaa Persut ja on Suomen tuho.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomushan on tunnettu velanotostaan ja nyt yhdessä Persujen kanssa tehdään velkaa että hirvittää saa siinä Räpsy Riikka valehdella ja selittää niinkuin nyt MTV7 uutisissa silmät räppää samallalailla kui ennen vaaleja valehdellessaan ,kyllä on surkeaa juoppoporukkaa Persut ja on Suomen tuho.!

        Varo ettet liukastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo ettet liukastu.

        Yrjösitkö lattialle, vai mihin liukastumista pitää varoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrjösitkö lattialle, vai mihin liukastumista pitää varoa?

        Omaan ulosteesi tietysti, persun peloissasi lasket allesi jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan ulosteesi tietysti, persun peloissasi lasket allesi jatkuvasti.

        Eli persun pelossa liukastun sinun ulosteeseen, aika kumma yhtälö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli persun pelossa liukastun sinun ulosteeseen, aika kumma yhtälö.

        Sovitaan niin dille.


    • Anonyymi

      Ja siinä on 3 000 000 000€ sitä vihervasemmiston ylimääräistä ilmaista rahaa.
      Valtionvelan korkoa.

      • Anonyymi

        Eiköhän se korko tule koko summasta, eikä vain vihervasemmiston ottamasta velasta. Oikeisto on ottanut velkaa toistakymmentä vuotta putkeen, eikä näy lopettavan vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se korko tule koko summasta, eikä vain vihervasemmiston ottamasta velasta. Oikeisto on ottanut velkaa toistakymmentä vuotta putkeen, eikä näy lopettavan vieläkään.

        Haetaanko suomi konkurssiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haetaanko suomi konkurssiin?

        Maksatetaan velat duunarilla, kuten oikeistolla on tapana, toki kurjistavat köyhien elämää siinä välissä niin paljon kun kerkeävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksatetaan velat duunarilla, kuten oikeistolla on tapana, toki kurjistavat köyhien elämää siinä välissä niin paljon kun kerkeävät.

        Ei veikkonen se noin mene, porukalla ne maksetaan niin kuin tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei veikkonen se noin mene, porukalla ne maksetaan niin kuin tähänkin asti.

        Jep, porukalla duunarit maksavat, siihenhän oikeisto luottaa.


    • Anonyymi

      40 miljoonaa? Eli 0,04 miljardia. Ihan ok.

      • Anonyymi

        40 miljardia uutta velkaa eikä Äärioikeiston talouspolitiikka Suomen tuho jossa Persujen juoppolallit on aisankannattaja ja tämän täystuhohzllituksen etumiehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 miljardia uutta velkaa eikä Äärioikeiston talouspolitiikka Suomen tuho jossa Persujen juoppolallit on aisankannattaja ja tämän täystuhohzllituksen etumiehenä.

        Koitappa selvinpäin uudestaan.


    • Anonyymi

      A-studiossa Purra kumisi kuin ontto pönttö.

      • Anonyymi

        velkaa on otettava että voi maksaa marinin velan korkoja,suomen valtiolle teki velkaa ja lähti kuin pahanen akka pakoon,no niin oliki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        velkaa on otettava että voi maksaa marinin velan korkoja,suomen valtiolle teki velkaa ja lähti kuin pahanen akka pakoon,no niin oliki,

        Velkaa on otettava, että voi maksaa rikkaiden veronkevennykset ja tunnin junaradat. Orpon hallitus tekee turhaa velkaa sellaisten asioiden takia, joihin meillä ei nyt ole varaa, silti jättää ottamatta rahaa sieltä missä sitä on, sillä se tekisi oikeistolle liian kipeää.
        Tulevat leikkaukset Orpon hallitus tekisi siitäkin huolimatta, että valtion koko velkasumma olisi ylijäämää. Kokoomus on odottanut vesi kielellä, että pääsee leikkaamaan köyhiltä ja kyykyttämään duunaria, nyt persut tekivät sen mahdolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaa on otettava, että voi maksaa rikkaiden veronkevennykset ja tunnin junaradat. Orpon hallitus tekee turhaa velkaa sellaisten asioiden takia, joihin meillä ei nyt ole varaa, silti jättää ottamatta rahaa sieltä missä sitä on, sillä se tekisi oikeistolle liian kipeää.
        Tulevat leikkaukset Orpon hallitus tekisi siitäkin huolimatta, että valtion koko velkasumma olisi ylijäämää. Kokoomus on odottanut vesi kielellä, että pääsee leikkaamaan köyhiltä ja kyykyttämään duunaria, nyt persut tekivät sen mahdolliseksi.

        Kokoomus ja Perus-Sumalaiset nyt ovat Suomen asialla ja pelastavat Suomen konkurssilta,johon edelliset hallitukset yritti ajaa. Tämä on Fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus ja Perus-Sumalaiset nyt ovat Suomen asialla ja pelastavat Suomen konkurssilta,johon edelliset hallitukset yritti ajaa. Tämä on Fakta.

        Mitä pelastamista tuossa tapahtuu? Rikkaita hyysätään velkarahalla, köyhiä kurjistetaan entisestään, duunarilta otetaan oikeudet pois, silti velkaa tehdään kuten ennenkin, eli mikä tuolla pelastuu, siis muu kuin sijoittajan voittokate?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pelastamista tuossa tapahtuu? Rikkaita hyysätään velkarahalla, köyhiä kurjistetaan entisestään, duunarilta otetaan oikeudet pois, silti velkaa tehdään kuten ennenkin, eli mikä tuolla pelastuu, siis muu kuin sijoittajan voittokate?

        Viher vassarit ei vain ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viher vassarit ei vain ymmärrä.

        Näin eivät. Varakkaat ovat omaisuudensa ansainneet. Jokainen voi vaurastua, jos tahtoa tehdä töitä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin eivät. Varakkaat ovat omaisuudensa ansainneet. Jokainen voi vaurastua, jos tahtoa tehdä töitä löytyy.

        Eivät sijoittajat tee töitä, he vain vaativat lisää voittokatetta sijoituksilleen, duunarit ja yrittäjät ne työt tekevät, eli ylläpitävät rikkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viher vassarit ei vain ymmärrä.

        Vihreistä en tiedä, he kun ovat oikeistoa, joten eivät varmaan ymmärräkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaa on otettava, että voi maksaa rikkaiden veronkevennykset ja tunnin junaradat. Orpon hallitus tekee turhaa velkaa sellaisten asioiden takia, joihin meillä ei nyt ole varaa, silti jättää ottamatta rahaa sieltä missä sitä on, sillä se tekisi oikeistolle liian kipeää.
        Tulevat leikkaukset Orpon hallitus tekisi siitäkin huolimatta, että valtion koko velkasumma olisi ylijäämää. Kokoomus on odottanut vesi kielellä, että pääsee leikkaamaan köyhiltä ja kyykyttämään duunaria, nyt persut tekivät sen mahdolliseksi.

        kyllähän se raha on otettava niiden 2015 mamujen elättämisee sdp vihrett rkp .keskust sanna mrinin tyttö hallitus vuotaa kuin kuukautis sitä nyt maksellää bile hille kalliolle kukkallle ei voi ee rakntaa baja majaa sanna vei nekki rahta sillä kalliolla kukkulalla se makkaa jalat auki..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllähän se raha on otettava niiden 2015 mamujen elättämisee sdp vihrett rkp .keskust sanna mrinin tyttö hallitus vuotaa kuin kuukautis sitä nyt maksellää bile hille kalliolle kukkallle ei voi ee rakntaa baja majaa sanna vei nekki rahta sillä kalliolla kukkulalla se makkaa jalat auki..

        2015 oli kyllä Sipilän hallitus vallassa, eli kepu kokoomus ja persut. Koko hallituksessa ei ollut yhtään vasuria tai vihreää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2015 oli kyllä Sipilän hallitus vallassa, eli kepu kokoomus ja persut. Koko hallituksessa ei ollut yhtään vasuria tai vihreää.

        et käy täysillä otappa selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2015 oli kyllä Sipilän hallitus vallassa, eli kepu kokoomus ja persut. Koko hallituksessa ei ollut yhtään vasuria tai vihreää.

        Kesäkuussa 2017 perussuomalaisten puoluekokouksen jälkeen keskusta ja kokoomus päättivät, että hallitus ei voisi toimia puoluekokouksen muutosten jälkeen silloisella kokoonpanolla. Perussuomalaisten uudeksi puheenjohtajaksi noussut Jussi Halla-aho on maininnut hallitusyhteistyön kariutumisen syyksi maahanmuuttovaatimuksen[3]. Ennen kuin Sipilä ehti antaa hallituksen eroanomuksen, kaikki perussuomalaiset ministerit ja joukko muita kansanedustajia irtaantuivat perussuomalaisista Uusi vaihtoehto -ryhmäksi (sittemmin Sininen eduskuntaryhmä). Tämän ryhmän kanssa muut hallituspuolueet katsoivat voitavan jatkaa hallitusyhteistyötä, minkä vuoksi sama hallitus jatkoi samalla ohjelmalla ilman uusia hallitusneuvotteluja. PERUS SUOMALAISET JO TUOLLOIN HUOMASIVAT RKP , SDP VIHREET ,VASEMMISTO LIITON EUAASIA ILAMISTISEN VALLAN TAVOITTELIJAKSI JA EROSI SANN HUORA MARIN PÄÄSI KUI KOIRA ILMA MITÄÄ POLIITTISTA KOKEMUSTA PÄÄMINISTERIKSI JA JÄLKI ON OLLUT KARMASIEVA 50 MILJARDIA YMS JAETTII MAMULLE JA LISSÄÄ MUILLE LAITTOMASTI MAASSA OLEVILLE RAHAA RAHAA EI SUOMALSISLLE .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllähän se raha on otettava niiden 2015 mamujen elättämisee sdp vihrett rkp .keskust sanna mrinin tyttö hallitus vuotaa kuin kuukautis sitä nyt maksellää bile hille kalliolle kukkallle ei voi ee rakntaa baja majaa sanna vei nekki rahta sillä kalliolla kukkulalla se makkaa jalat auki..

        Persujen juoppolalli keskellä päivää päissään kuin ellun kana sössötyksellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen juoppolalli keskellä päivää päissään kuin ellun kana sössötyksellään.

        ei vaan sanna marin siell jauhoissa viestittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäkuussa 2017 perussuomalaisten puoluekokouksen jälkeen keskusta ja kokoomus päättivät, että hallitus ei voisi toimia puoluekokouksen muutosten jälkeen silloisella kokoonpanolla. Perussuomalaisten uudeksi puheenjohtajaksi noussut Jussi Halla-aho on maininnut hallitusyhteistyön kariutumisen syyksi maahanmuuttovaatimuksen[3]. Ennen kuin Sipilä ehti antaa hallituksen eroanomuksen, kaikki perussuomalaiset ministerit ja joukko muita kansanedustajia irtaantuivat perussuomalaisista Uusi vaihtoehto -ryhmäksi (sittemmin Sininen eduskuntaryhmä). Tämän ryhmän kanssa muut hallituspuolueet katsoivat voitavan jatkaa hallitusyhteistyötä, minkä vuoksi sama hallitus jatkoi samalla ohjelmalla ilman uusia hallitusneuvotteluja. PERUS SUOMALAISET JO TUOLLOIN HUOMASIVAT RKP , SDP VIHREET ,VASEMMISTO LIITON EUAASIA ILAMISTISEN VALLAN TAVOITTELIJAKSI JA EROSI SANN HUORA MARIN PÄÄSI KUI KOIRA ILMA MITÄÄ POLIITTISTA KOKEMUSTA PÄÄMINISTERIKSI JA JÄLKI ON OLLUT KARMASIEVA 50 MILJARDIA YMS JAETTII MAMULLE JA LISSÄÄ MUILLE LAITTOMASTI MAASSA OLEVILLE RAHAA RAHAA EI SUOMALSISLLE .

        Puhe oli vuodesta 2015, ei vuodesta 2017.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sijoittajat tee töitä, he vain vaativat lisää voittokatetta sijoituksilleen, duunarit ja yrittäjät ne työt tekevät, eli ylläpitävät rikkaita.

        Ala sinäkin sijoittajaksi, sehän näkyy olevan helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus ja Perus-Sumalaiset nyt ovat Suomen asialla ja pelastavat Suomen konkurssilta,johon edelliset hallitukset yritti ajaa. Tämä on Fakta.

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala sinäkin sijoittajaksi, sehän näkyy olevan helppoa.

        Näkyy olevan, kun valtio huolehtii siitä että voittokatetta tulee, ja tarvittaessa jopa velkarahalla, tosin näihin sijoituksiin pääsee käsiksi vain kun kuuluu sopivaan sisäpiiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan, kun valtio huolehtii siitä että voittokatetta tulee, ja tarvittaessa jopa velkarahalla, tosin näihin sijoituksiin pääsee käsiksi vain kun kuuluu sopivaan sisäpiiriin.

        Oikein voittokatetta, hieno homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein voittokatetta, hieno homma.

        Sitähän se osinkojen jako on, voittokatetta.


    • Anonyymi

      Rkp pysyy hallituksessa 😝😝😝😝😝😝😝🥳

    • Anonyymi

      Venäjän trollit vauhdissa... Pitää saada kansaa kahtia ja kaikilta tolkku pois. Putin hieroo käsiään yhteen kun vassarit uskoo kaiken mitä YLE sanoo, ja Jeesustelee samalla että kyllä me tyhmät ollaan parempia! Voi kauheeta niitä persuja!

      • Anonyymi

        Kyllä Putin näitä tyhmiä Persuja on vedättänyt oikein olan takaa ,tuommoisiin tolloihin upposi Putinin disinformaatio Korona pandemiasta ja rokotteenottamisen vaaroista kuin veitsi sulaan voihin.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Putin näitä tyhmiä Persuja on vedättänyt oikein olan takaa ,tuommoisiin tolloihin upposi Putinin disinformaatio Korona pandemiasta ja rokotteenottamisen vaaroista kuin veitsi sulaan voihin.!

        Putin rahoitti näitä äärioikeistolaisia Persuja ja syötti näille pöljäkkeille kaikkea valetta ,jotta nämä saisivat Suomessa tyhmät puolelleen ja niin saa Putini onnitella itseään kun on hyvin Åersut saaneet Suomen sekaisin.!


      • Anonyymi

        YLE on ainoa vapaa media Suomessa, ja sen tehtävä on tuottaa sisältöä kansalle totuuden mukaisesti, muut mediat ovat riippuvaisia yksityisestä rahoituksesta, siksi tuottavat sitä sisältöä mitä heiltä ostetaan, sillä muuten jää rahat saamatta.


    • Anonyymi

      Velka on edellisten hallituksien holtiton rahankäyttö nyt maksetaan niistä korkoja ja toinen hyvinvoitialueiden indoksikorotokset. Kannattaa tietää tosiasiat

      • Anonyymi

        Koitahan Pölvästipersu selvittää Suomen velkaantuminen edellisten Oikeistohallitusten jäljiltä ja vielä Suomen Valtion yritysten myynti tällä samalla porukalla j,oka tekee nytkin Valtionvelkaa hirvittävästi ja kurjistaa heikompien oloja ja sen lisäksi taas kaavailuissa Valtion omaisuuden myynti.!


      • Anonyymi

        Aha, eli velkaa pitää ottaa sen takia holtittomasti, vaikka kokoomus ja persut väittivät täysin päinvastoin ollessaan oppositiossa. Korkokulut ja indeksikorotukset yhteensäkkään eivät tee ensivuonna 10mrd. euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitahan Pölvästipersu selvittää Suomen velkaantuminen edellisten Oikeistohallitusten jäljiltä ja vielä Suomen Valtion yritysten myynti tällä samalla porukalla j,oka tekee nytkin Valtionvelkaa hirvittävästi ja kurjistaa heikompien oloja ja sen lisäksi taas kaavailuissa Valtion omaisuuden myynti.!

        hahahah eipäs oo sannahan myi ne jo idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, eli velkaa pitää ottaa sen takia holtittomasti, vaikka kokoomus ja persut väittivät täysin päinvastoin ollessaan oppositiossa. Korkokulut ja indeksikorotukset yhteensäkkään eivät tee ensivuonna 10mrd. euroa.

        idiotti pelkät korot sannan hommammaan velkaa 4 miljrdi vuodessa jatuu 8 vuotta , plus muut kulut laittomasti massa olevt 90 prosenttia asumituesta mnee heille yms muut sosiaali kulyt mamuieel ovat 16 miljardia vuodessa mamulle et ne saa matta työttömänä suomessa. RIVI SIITÄ UUNO TURHAPURO SANNA MARIN SDP KSEKUDTA VIHRETT VASEMMIOST RKE.. TE SEN TEI KIKATEELEVA VIISIKKO JAUHO PÄÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahahah eipäs oo sannahan myi ne jo idiootti

        Eli Orpon hallitus on myymässä sellaista joka on jo myyty? Eipä kyllä yllättäisi sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitahan Pölvästipersu selvittää Suomen velkaantuminen edellisten Oikeistohallitusten jäljiltä ja vielä Suomen Valtion yritysten myynti tällä samalla porukalla j,oka tekee nytkin Valtionvelkaa hirvittävästi ja kurjistaa heikompien oloja ja sen lisäksi taas kaavailuissa Valtion omaisuuden myynti.!

        Hei dille, sinussa on sama puhuuko pää vai perse, samanverran asiaa tulee kummastakin päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitahan Pölvästipersu selvittää Suomen velkaantuminen edellisten Oikeistohallitusten jäljiltä ja vielä Suomen Valtion yritysten myynti tällä samalla porukalla j,oka tekee nytkin Valtionvelkaa hirvittävästi ja kurjistaa heikompien oloja ja sen lisäksi taas kaavailuissa Valtion omaisuuden myynti.!

        VAPAAEHTOISEN PALUUN AVUSTUKSET MAITTAIN
        Käteistuki (asetuksen 4 ja 5 §)
        Käteistukea maksetaan maakohtaisesti seuraavasti:
        A ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 1 500 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 750 €
        Afganistan, Angola, Bangladesh, Benin, Bhutan, Burkina Faso, Burundi, Djibouti, Etelä
        Sudan, Etiopia, Eritrea, Gambia, Guinea, Guinea Bissau, Haiti, Irak, Jemen, Kambodza,
        Keski-Afrikan tasavalta, Kongon Demokraattinen tasavalta, Korean Demokraattinen
        Kansantasavalta, Laos, Lesotho, Liberia, Madagaskar, Malawi, Mali, Mauritania, Mosambik, Myanmar, Nepal, Niger, Päiväntasaajan Guinea, Ruanda, Sambia, Senegal, Sierra
        Leone, Somalia, Sudan, Syyria, Tansania, Togo, Tšad, Uganda, Zimbabwe
        B ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 800 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 500 €
        Armenia, Bolivia, Egypti, El Salvador, Filippiinit, Ghana, Guatemala, Guyana, Honduras,
        Indonesia, Intia, Iran, Jordania, Kamerun, Kap Verde, Kenia, Kirgisia, Kongon tasavalta,
        Länsiranta, Marokko, Moldova, Nicaragua, Nigeria, Norsunluurannikko, Pakistan, Sri
        Lanka, Swazimaa, Tadzikistan, Tunisia, Ukraina, Uzbekistan, Vietnam
        C ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 500 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 300 €
        Algeria, Argentiina, Azerbaidžan, Botswana, Brasilia, Chile, Costa Rica, Dominikaaninen
        tasavalta, Ecuador, Etelä-Afrikka, Gabon, Georgia, Jamaika, Kolumbia, Kuuba, Kiina,
        Kazakstan, Libya, Libanon, Malesia, Mauritius, Meksiko, Namibia, Panama, Paraguay,
        Peru, Thaimaa, Turkki, Turkmenistan, Uruguay, Valko-Venäjä, Venezuela
        D ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 200 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 100 €
        Albania, Bosnia ja Herzegovina, Israel, Kosovo, Montenegro, Pohjois-Makedonia, Serbia, Venäjä sekä Euroopan unionin jäsenvaltiot.
        Korotettu avustus (asetuksen 6 §)
        Korotettu avustus on maasta riippumatta enintään 2 000 € aikuiselta ja 1 000 € perheen
        kanssa lähtevältä lapselta.
        Hyödyketuki (asetuksen 4 §)
        Hyödyketukea voidaan maksaa käteistuen sijasta sellaisiin Maahanmuuttoviraston määrittelemiin maihin, joihin hyödyketukea on mahdollista järjestää. Hyödyketuki on ryhmän A
        maihin enintään 5 000 euroa aikuiselta palaajalta ja muihin maihin enintään 3 000 euroa
        aikuiselta palaajalta. Perheen kanssa lähtevältä lapselta hyödyketuki kaikkiin maihin on
        1382/2019
        JULKAISIJA: OIKEUSMINISTERIÖ ISSN 1455-8904
        5
        enintään 1 500 euroa. Kun hakijalle maksetaan hyödyketukea, osa avustuksesta voidaan
        maksaa käteisenä kuitenkin niin, että kokonaisavustuksen määrä ei ylitä ryhmän A maihin
        5 000 euroa ja muihin maihin 3 000 euroa aikuiselta palaajalta sekä 1 500 € perheen kanssa lähtevältä lapselta
        Sisäministeri :Ohisalon asetus.
        VAPAAEHTOISEN PALUUN AVUSTUKSET MAITTAIN
        Käteistuki (asetuksen 4 ja 5 §)
        Käteistukea maksetaan maakohtaisesti seuraavasti:
        A ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 1 500 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 750 €

        B ryhmä
        - normaaliavustus .............................................................................................. 800 €
        - alennettu avustus............................................................................................. 500 €
        Armenia, Bolivia, Egypti, El Salvador, Filippiinit, Ghana, Guatemala, Guyana, Honduras,
        Indonesia, Intia, Iran, Jordania, Kamerun, Kap Verde, Kenia, Kirgisia, Kongon tasavalta,
        Länsiranta, Marokko, Moldova, Nicaragua, Nigeria, Norsunluurannikko, Pakistan.
        Hyödyketuki on ryhmän A
        maihin enintään 5 000 euroa aikuiselta palaajalta ja muihin maihin enintään 3 000 euroa
        aikuiselta palaajalta. Perheen kanssa lähtevältä lapselta hyödyketuki kaikkiin maihin on
        1382/2019
        JULKAISIJA: OIKEUSMINISTERIÖ ISSN 1455-89045
        enintään 1 500 euroa. Kun hakijalle maksetaan hyödyketukea, osa avustuksesta voidaan
        maksaa käteisenä kuitenkin niin, että kokonaisavustuksen määrä ei ylitä ryhmän A maihin
        5 000 euroa ja muihin maihin 3 000 euroa aikuiselta palaajalta sekä 1 500 € perheen kanssa lähtevältä lapselta
        Voimaantulo
        Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2020 ja on voimassa vuoden 2021
        loppuun.
        Helsingissä 19 päivänä joulukuuta 2019
        Sisäministeri Maria Ohisalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei dille, sinussa on sama puhuuko pää vai perse, samanverran asiaa tulee kummastakin päästä.

        Tarkoitit varmaan tuolla kommentilla persuja.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan tuolla kommentilla persuja.!

        Ymmärryksesi on samaa luokkaa vasemman jalan puukengän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärryksesi on samaa luokkaa vasemman jalan puukengän kanssa.

        No sehän sinuun verrattuna melkoinen loikka ylöspäin evoluution portaikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän sinuun verrattuna melkoinen loikka ylöspäin evoluution portaikossa.

        Sivuaskel vaiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuaskel vaiti.

        Kuuletko sinä ääniä?


    • Anonyymi

      Persukoijarit pettää aina!

      • Anonyymi

        Kepu pettää aina. Älä vääristele vanhaa suomalaista sananlaskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu pettää aina. Älä vääristele vanhaa suomalaista sananlaskua.

        Niin ne asiat muuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu pettää aina. Älä vääristele vanhaa suomalaista sananlaskua.

        Lueppa tarkemmin, kirjoitin, että persukoijarit pettää aina. Tää mikään vanha sananlasku oo, vaan totisen tosi tämän ajan surullistakin surullisempi tosiasia.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä Suomen valtionvelka on pohjoismaiden suurin asukasta kohti laskettuna,ja siihen ovat syyllisiä viherdemarit euroopan unioniin liittyminen oli suurinta typeryyttä mihin keskusta ja kuuluisa eskoa aho tämän maan johdatti,nyt me saamme kärsiä järjettömistä velpista joita edellinen hallitus Sanna Marinin johdolla meitä pakotti ottamaan.

      • Anonyymi

        Menehän Persupöljäke tutkimaan historiaa valtion velanotosta jospa ne silmät aukeaisi. Kun tutkit vaikkapa viimeiset 25 vuotta niin niistä löytyy selkoa.velanottoon! Ai niin sinä persu nulikka et oo vielä varmaan syntynytkään.25 vuotta sitten kun on noin hatarat tiedot.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän Persupöljäke tutkimaan historiaa valtion velanotosta jospa ne silmät aukeaisi. Kun tutkit vaikkapa viimeiset 25 vuotta niin niistä löytyy selkoa.velanottoon! Ai niin sinä persu nulikka et oo vielä varmaan syntynytkään.25 vuotta sitten kun on noin hatarat tiedot.!

        Dille hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän Persupöljäke tutkimaan historiaa valtion velanotosta jospa ne silmät aukeaisi. Kun tutkit vaikkapa viimeiset 25 vuotta niin niistä löytyy selkoa.velanottoon! Ai niin sinä persu nulikka et oo vielä varmaan syntynytkään.25 vuotta sitten kun on noin hatarat tiedot.!

        Poika rauhoituppas siellä ja ota ne lääkkeesi ja käy välillä hengittänässä raitista ilmaa,muistatko kun aina sinua autoi koulussa kun sinua kiusattiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika rauhoituppas siellä ja ota ne lääkkeesi ja käy välillä hengittänässä raitista ilmaa,muistatko kun aina sinua autoi koulussa kun sinua kiusattiin?

        Sinun auttaminen koulussa taisi jäädä liian vähälle, mutta tarvetta näkyi olleen.


    • Anonyymi

      Eivätpä taida tukiais-kepuli ja puna-bolsu vielä tietää että Englanti se vaan pärjäilee ilman EU-hapatusta. Ukrainakin liittyy mieluummin NATOON kuin EU-kusetukseen!

      • Anonyymi

        Englannisa on kaikki sekaisin ja hinnat pilvissä, pientä paniikin poikasta ilmassa, ja tätä on jatkunut siitä lähtien kun erosivat EU:sta. Punnan arvo romahti, suurin osa englantilaisista katuu brexitiä, ja jopa konservatiivit ovat myöntäneet brexitin olleen virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englannisa on kaikki sekaisin ja hinnat pilvissä, pientä paniikin poikasta ilmassa, ja tätä on jatkunut siitä lähtien kun erosivat EU:sta. Punnan arvo romahti, suurin osa englantilaisista katuu brexitiä, ja jopa konservatiivit ovat myöntäneet brexitin olleen virhe.

        Teitkö oikein gallupin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitkö oikein gallupin.

        Kysyppäs tuolta edellä olevalta kirjoittajalta mitä galluppia hän on tehnyt.


    • Anonyymi

      Pitäähän sitä Niinistön ja kenujen Horneteihin sijoitta jotta voi ampua Moskovan taakse ja eu;nio että se voi lääkitä kansaa piikeillä ja aloittaa sodan Afrikassa!
      Todella kansan äänillähän tässä mennään turvalliseen suuntaan.

      • Anonyymi

        hallitus on mitä kansa on puhunut,kaksisuurinta vaaleissa,teki hallituksen,muut saa raapia persettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hallitus on mitä kansa on puhunut,kaksisuurinta vaaleissa,teki hallituksen,muut saa raapia persettä

        Persut saivat äänensä vilpillisin keinoin, joten saa raapia persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut saivat äänensä vilpillisin keinoin, joten saa raapia persuja.

        Hyshyss poika PerusS laiset saivat äänensä vaaleissa rehellisin keinoin kansa päätti että nyt tähän hulluuteen on tultava loppu jonka viherdemarit saivat alulle,Marinin hallitus antoi rahaa italiaa myöten ja niin teki myös Katainen aikanaan kreikaan meni veronmaksajien varat eikä niitäkään ole takaisin saatu vieläkään,koko EUon ollut pelkkää kankkulan kaivoa Suomelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyshyss poika PerusS laiset saivat äänensä vaaleissa rehellisin keinoin kansa päätti että nyt tähän hulluuteen on tultava loppu jonka viherdemarit saivat alulle,Marinin hallitus antoi rahaa italiaa myöten ja niin teki myös Katainen aikanaan kreikaan meni veronmaksajien varat eikä niitäkään ole takaisin saatu vieläkään,koko EUon ollut pelkkää kankkulan kaivoa Suomelle

        Eihän persujen vaalikamppanjassa ollut mitään rehellistä, maanittelivat porukkaa bensa-alella ja toitottivat ettei köyhiltä leikata, kehuivat olevansa duunareiden asialla, lisäksi valehtelivat lopettavansa Suomen velkaantumisen. Nyt potkivat duunareita päähän, leikkaavat köyhiltä, eikä siinä mahdolliset bensa-alet paina enään mitään, eivätkä edes yritä kääntää velkalaivaa, vaan ajavat täyttä höyryä velkaa lisää lapaten kohti rikkaiden veroalennusta. Kiinteistöveron nostokaan ei taida persujen äänestäjiä naurattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän persujen vaalikamppanjassa ollut mitään rehellistä, maanittelivat porukkaa bensa-alella ja toitottivat ettei köyhiltä leikata, kehuivat olevansa duunareiden asialla, lisäksi valehtelivat lopettavansa Suomen velkaantumisen. Nyt potkivat duunareita päähän, leikkaavat köyhiltä, eikä siinä mahdolliset bensa-alet paina enään mitään, eivätkä edes yritä kääntää velkalaivaa, vaan ajavat täyttä höyryä velkaa lisää lapaten kohti rikkaiden veroalennusta. Kiinteistöveron nostokaan ei taida persujen äänestäjiä naurattaa.

        Eihän köyhiltä leikata vaan niiltä jokka ei halua mennä töihin ei kelpaa mikään työ , makkoillaan vaan siis ite hankittua köhyyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut saivat äänensä vilpillisin keinoin, joten saa raapia persuja.

        Harjaajat jo väsähti, nyt on raapiat menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän persujen vaalikamppanjassa ollut mitään rehellistä, maanittelivat porukkaa bensa-alella ja toitottivat ettei köyhiltä leikata, kehuivat olevansa duunareiden asialla, lisäksi valehtelivat lopettavansa Suomen velkaantumisen. Nyt potkivat duunareita päähän, leikkaavat köyhiltä, eikä siinä mahdolliset bensa-alet paina enään mitään, eivätkä edes yritä kääntää velkalaivaa, vaan ajavat täyttä höyryä velkaa lisää lapaten kohti rikkaiden veroalennusta. Kiinteistöveron nostokaan ei taida persujen äänestäjiä naurattaa.

        Valehtelivat lopettavansa Suomen velkaantumisen... Kesän aikanako se olisi pitänyt hoitaa, miten noin yksinkertainen kaveri osaa edes kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän köyhiltä leikata vaan niiltä jokka ei halua mennä töihin ei kelpaa mikään työ , makkoillaan vaan siis ite hankittua köhyyyttä.

        Avoimia työpaikkoja on n. 80 000, työttömiä n. 280 000, eli mitäs nämä n. 200 000 työtöntä tekee kun kaikki työpaikat on täytetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelivat lopettavansa Suomen velkaantumisen... Kesän aikanako se olisi pitänyt hoitaa, miten noin yksinkertainen kaveri osaa edes kirjoittaa.

        Ottamalla 4mrd. velkaa kattaakseen veroalen rikkaille, ei ole mitään velkaantumisen hoitamista, myymällä 4mrd.:n edestä valtion omaisuutta, ei ole mitään velkaantumisen hoitoa, sillä molemmat toimet lisäävät valtion velkaantumista entisestään.
        Orpon hallitukselle rikkaiden verotuksen vähentäminen on tärkeämpää mitä velkaantumisen lopettaminen, eikä tätä hallitusta näytä hetkauttavan pätkääkään se, että velkaa tehdään samaa tahtia kuin ennenkin, vaikka ovat koko ajan itse oppositiossa vaatineet velkaantumisen lopettamista.


    • Anonyymi

      Kyllä persut kusetti raakasti suomalaisia duunareita

      • Anonyymi

        Miten niin


    • Anonyymi

      Eihän köyhiltä leikata vaan niiltä jokka ei halua mennä töihin ei kelpaa mikään työ , makkoillaan vaan siis ite hankittua köhyyyttä.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      • Anonyymi

        Avoimia työpaikkoja on n. 80 000, työttömiä n. 280 000, eli mitäs nämä n. 200 000 työtöntä tekee kun kaikki työpaikat on täytetty? Tulla sulle töihin vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoimia työpaikkoja on n. 80 000, työttömiä n. 280 000, eli mitäs nämä n. 200 000 työtöntä tekee kun kaikki työpaikat on täytetty? Tulla sulle töihin vai?

        Uusia työttömiä.


    • Anonyymi

      Tapaus Mikkel Näkkäläjärvi: Nyt puhuu kissansa menettänyt demarimummo – eläimet räjäytettiin, syntymäpäivästä tuli surujuhla!
      SDP:n eurovaaliehdokas Mikkel Näkkäläjärven vanhat rikostuomiot ovat nousseet esiin miehen historiasta. Näkkäläjärvi sai vuonna 2006 sakkotuomion eläinsuojelurikoksesta, kotirauhan rikkomisesta ja vahingonteosta.

      Lapin käräjäoikeuden mukaan Näkkäläjärvi tunkeutui 15-vuotiaana kolmen kaverinsa kanssa inarilaisen naisen mökkiin. He tappoivat naisen kissan. Näkkäläjärvi myönsi hakanneensa kissaa lapiolla.

      Mökki
      Rikospaikka. Tässä mökissä julmuudet tapahtuivat. Kuva: Poliisi.

      Surmaamisen jälkeen eläin poltettiin nuotiolla. Näkkäläjärven kaverit olivat käyneet mökillä paria päivää aikaisemmin. Pojat tappoivat tuolloin kahdeksan kissanpentua. Näkkäläjärvi ei osallistunut tähän tekoon.

      Seiska tavoitti Ritva Hepo-ojan, joka asui mökissä ja oli kissojen omistaja. 63-vuotias rouva kertoo muistavansa tapauksen hyvin.

      - Se oli pyhäinhäväistys. Se oli niin kamala tapahtuma, että olen yrittänyt unohtaa sen. Olisin tarvinnut henkistä apua, kun se tapahtui, Ritva muistelee.

      Rouvan mukaan pojat pääsivät mökkiin oveluudella.

      - Pojanpenikat olivat keksineet, että pienen pojan työntää ikkunasta, niin hän avaa sitten oven isommille. Sitten he pääsivät mellastamaan siellä.

      - He ruiskuttivat spraymaalia nukkuvien kissanpentujen silmiin ja juoksivat niiden perässä metsään. Sitten he teloivat kissat kituviksi. Sen jälkeen he sytyttivät risuilla nuotion ja ryhtyivät polttamaan pentuja. Lopulta he heittivät spraymaalipulloja tuleen, niin että kissat räjähtivät.

      Ritva kertoo soittaneensa itse poliisit paikalle.

      - Sitten minä vasta tajusin, että mitä oli tapahtunut, kun löysin emokissan kituvana palavasta nuotiosta. Siinä vaiheessa soitin poliisit paikalle. Silloin oli minun 50-vuotissyntymäpäiväni. Siitä tuli surujuhla – otin sen todella raskaasti.
      Rouvan mukaan mökki oli myös tuhottu. Saman todistavat poliisin kuvat rikospaikalta.

      - Astiakaappi oli vedetty alas sekä uuni oli laitettu päälle, jotta mökki palaisi. Onneksi olin katkaissut sähköt ukkosen takia edellisenä iltana.
      Ritva kertoo kissojen tappamisen olleen joka kesäinen ilmiö.

      - Kissoja katosi joka kesä. Yksi oli tapettuna rapun alla ja yksi kivenkolossa. Aina kun koulun kesäloma alkoi, niin kolmen ja neljän välillä yöllä alkoi kissoja kuolemaan, kun viereisellä nelostiellä ei ollut liikennettä.

      Ritva kertoo eläneensä varsin värikästä elämää. Hän on muun muassa asunut talvella 40 asteen pakkasella metsässä teltassa. Hän väittää joutuneensa kiusatuksi paikkakaunnalla siksi, että hänen isänsä oli hevosmies.

      - Asuin Ruotsissa 10 vuotta niin minua haukuttiin hurriksi. Minua on kiusattu täällä paljon.

      Ritva kertoo olevansa sydämeltään sosialidemokraatti.

      - Olen aina ollut sosialidemokraatti. Olen iloinen, että työväenpuolue voitti vaalit. En tosin voinut äänestää, kun minulla ei ole ollut henkilöllisyyskorttia moneen vuoteen.

      Tapauksesta ensimmäisenä uutisoi Helsingin Sanomat, jonka kirjoitusta Mikkel kommentoi Facebookissa:

      • Anonyymi

        Miten liittyy Purran osallisuuteen kiinalaisesta vakoilurenkaasta? Persut ovat epätoivoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy Purran osallisuuteen kiinalaisesta vakoilurenkaasta? Persut ovat epätoivoisia.

        Pölhöpersut paniikissa ,saa sannoo että alamäki on kovvoo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölhöpersut paniikissa ,saa sannoo että alamäki on kovvoo .

        Poika otahan lääkkeesi ja rauhoitu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy Purran osallisuuteen kiinalaisesta vakoilurenkaasta? Persut ovat epätoivoisia.

        Vaikene rasisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölhöpersut paniikissa ,saa sannoo että alamäki on kovvoo .

        sdp sihteerikö
        valintana on

        homo ilmarinen
        kissantappaja rattijuoppo mikkel nääläjärvi
        malm joka ei tiedä mikä mitäkin maksaa kaupassa , ja haukkui kaikki köyhät
        nazima joka saa rahaa vaikka ei tee töitä mikä mikä maasta tullut
        jauho naama bile hile ei ees päässyt valita listallee hahahah sannukka riepu

        antti lind man oikea käsi ylhäällä aikoi kasvatta lyhyt viikset nenänsä alle että , tiedätte ketä kannattaa fyher heil.
        Tapaus Mikkel Näkkäläjärvi: Nyt puhuu kissansa menettänyt demarimummo – eläimet räjäytettiin, syntymäpäivästä tuli surujuhla!
        SDP:n eurovaaliehdokas Mikkel Näkkäläjärven vanhat rikostuomiot ovat nousseet esiin miehen historiasta. Näkkäläjärvi sai vuonna 2006 sakkotuomion eläinsuojelurikoksesta, kotirauhan rikkomisesta ja vahingonteosta.

        Lapin käräjäoikeuden mukaan Näkkäläjärvi tunkeutui 15-vuotiaana kolmen kaverinsa kanssa inarilaisen naisen mökkiin. He tappoivat naisen kissan. Näkkäläjärvi myönsi hakanneensa kissaa lapiolla.

        Mökki
        Rikospaikka. Tässä mökissä julmuudet tapahtuivat. Kuva: Poliisi.

        Surmaamisen jälkeen eläin poltettiin nuotiolla. Näkkäläjärven kaverit olivat käyneet mökillä paria päivää aikaisemmin. Pojat tappoivat tuolloin kahdeksan kissanpentua. Näkkäläjärvi ei osallistunut tähän tekoon.

        Seiska tavoitti Ritva Hepo-ojan, joka asui mökissä ja oli kissojen omistaja. 63-vuotias rouva kertoo muistavansa tapauksen hyvin.

        - Se oli pyhäinhäväistys. Se oli niin kamala tapahtuma, että olen yrittänyt unohtaa sen. Olisin tarvinnut henkistä apua, kun se tapahtui, Ritva muistelee.

        Rouvan mukaan pojat pääsivät mökkiin oveluudella.

        - Pojanpenikat olivat keksineet, että pienen pojan työntää ikkunasta, niin hän avaa sitten oven isommille. Sitten he pääsivät mellastamaan siellä.

        - He ruiskuttivat spraymaalia nukkuvien kissanpentujen silmiin ja juoksivat niiden perässä metsään. Sitten he teloivat kissat kituviksi. Sen jälkeen he sytyttivät risuilla nuotion ja ryhtyivät polttamaan pentuja. Lopulta he heittivät spraymaalipulloja tuleen, niin että kissat räjähtivät.

        Ritva kertoo soittaneensa itse poliisit paikalle.

        - Sitten minä vasta tajusin, että mitä oli tapahtunut, kun löysin emokissan kituvana palavasta nuotiosta. Siinä vaiheessa soitin poliisit paikalle. Silloin oli minun 50-vuotissyntymäpäiväni. Siitä tuli surujuhla – otin sen todella raskaasti.
        Rouvan mukaan mökki oli myös tuhottu. Saman todistavat poliisin kuvat rikospaikalta.

        - Astiakaappi oli vedetty alas sekä uuni oli laitettu päälle, jotta mökki palaisi. Onneksi olin katkaissut sähköt ukkosen takia edellisenä iltana.
        Ritva kertoo kissojen tappamisen olleen joka kesäinen ilmiö.

        - Kissoja katosi joka kesä. Yksi oli tapettuna rapun alla ja yksi kivenkolossa. Aina kun koulun kesäloma alkoi, niin kolmen ja neljän välillä yöllä alkoi kissoja kuolemaan, kun viereisellä nelostiellä ei ollut liikennettä.

        Ritva kertoo eläneensä varsin värikästä elämää. Hän on muun muassa asunut talvella 40 asteen pakkasella metsässä teltassa. Hän väittää joutuneensa kiusatuksi paikkakaunnalla siksi, että hänen isänsä oli hevosmies.

        - Asuin Ruotsissa 10 vuotta niin minua haukuttiin hurriksi. Minua on kiusattu täällä paljon.

        Ritva kertoo olevansa sydämeltään sosialidemokraatti.

        - Olen aina ollut sosialidemokraatti. Olen iloinen, että työväenpuolue voitti vaalit. En tosin voinut äänestää, kun minulla ei ole ollut henkilöllisyyskorttia moneen vuoteen.

        Tapauksesta ensimmäisenä uutisoi Helsingin Sanomat, jonka kirjoitusta Mikkel kommentoi Facebookissa:


    • Anonyymi

      SDP:n Näkkäläjärvi valehteli puolueelle – allekirjoitti paperin, jossa vakuutti kertoneensa mahdollisesta tuomiosta
      LK Mikkel Näkkäläjärvi
      Eurovaaliehdokas Mikkel Näkkäläjärvi valehteli SDP:lle rikostuomioistaan. LEHTIKUVA
      Luetuimmat
      NYT
      TÄNÄÄN
      VIIKKO
      Ison pientalovalmistajan konkurssi yllätti kokeneen juristin: ”Signaali siitä, että jotakin on pahasti pielessä”
      NÄYTÄ LISÄÄ
      SUOSITTELEMME SINULLE
      Kun olet kirjautuneena ilmaisella MTV-tunnuksella, tarjoamme sinulle listan uutisista, joiden uskomme kiinnostavan sinua

      Kirjaudu
      JULKAISTU 20.05.2019 18:18
      Eurovaaliehdokas Mikkel Näkkäläjärvi valehteli SDP:lle rikostuomioistaan.

      Ehdolle asettuessaan Näkkäläjärvi täytti ja allekirjoitti suostumuslomakkeen, jossa hän vakuutti kertoneensa puolueelle mahdollisesta rikostuomiosta. Näin Näkkäläjärvi ei kuitenkaan ollut tehnyt vakuutuksestaan huolimatta.

      SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne kertoi tänään, ettei puolue ollut tietoinen Näkkäläjärven rikoshistoriasta. Rinne luonnehti tekoja nuoren miehen erittäin ikäviksi hölmöilyiksi, joista Näkkäläjärvi on rangaistuksensa kärsinyt.

      –  Toivon, että mies on ymmärtänyt tilanteen ja ottanut opikseen. Hän on rangaistukset kärsinyt, Rinne sanoi.

      SDP:n järjestöpäällikkö Jenny Suominen kertoi, että puoluesihteeri Antton Rönnholm on keskustellut asiasta Näkkäläjärven kanssa.

      –  Puoluesihteeri kävi vakavan keskustelun Näkkäläjärven kanssa. Näkkäläjärvi on pahoillaan, ja hän on pyytänyt anteeksi, Suominen sanoi.

      –  Äänestäjien asia on arvioida, millainen painoarvo tällaisilla nuoruuden synneillä on. Meidän näkökulmastamme tärkeintä on, että hän on oppinut virheistään ja katuu.

      Löi kissaa ja ajoi humalassa
      Helsingin Sanomat kertoi eilen, että eduskuntapuolueista kaikkiaan viiden puolueen ehdokkailla on tuomioita vuosien 2004–2019 aikana. Perussuomalaisilla ehdokkailla on yhteensä neljä tuomiota. SDP:n, keskustan, kokoomuksen ja kristillisdemokraattien osalta puhutaan jokaisessa yhdestä ehdokkaasta.

      Näkkäläjärvi toi tämän jälkeen oman rikostaustansa julki. Näkkäläjärvi kertoi Facebookissa, että hänet on nuoruusvuosinaan tuomittu eläinsuojelurikoksesta hänen lyötyään kissaa. Lisäksi hän on saanut tuomion törkeästä rattijuopumuksesta.

      SDP ei tiennyt eurovaaliehdokas Näkkäläjärven rikoshistoriasta – taustalla eläinsuojelurikos ja rattijuopumus

    • Anonyymi

      TOSI PALJON VELKAA.
      SANNA MARININ JÄTTÄMÄ KONKURSSI PESÄN SELVITYS MAKSAA TODELAKIN KOKONAISVALTAISESTI HIRVEITÄ SUMMIA.
      VAIKUTUKSET NÄKYVÄT VUOSIKYMMENIÄ.

      • Anonyymi

        SANNAN PERSE MAHTAA KASVAA HORSMAA PITKÄLTI, ENNENKUIN SUOMI TOIPUU.
        KÖYHIÄ JA PIENITULOISIA RIITTÄÄ SANNAN JÄLILTÄ.


      • Anonyymi

        JÄRJETÖNTÄ PALJON VELKAA TODELLA PALJON.
        ORPON JA PURRAN KONKURSSIIN AJAMAN SUOMEN KONKURSSIPESÄN SELVITYS TULEE MAKSAMAAN TODELAKIN KOKONAISVALTAISESTI HIRVEITÄ SUMMIA.
        VAIKUTUKSET NÄKYVÄT KOKO SUOMEN HISTORIAN LOPPUUN SAAKKA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JÄRJETÖNTÄ PALJON VELKAA TODELLA PALJON.
        ORPON JA PURRAN KONKURSSIIN AJAMAN SUOMEN KONKURSSIPESÄN SELVITYS TULEE MAKSAMAAN TODELAKIN KOKONAISVALTAISESTI HIRVEITÄ SUMMIA.
        VAIKUTUKSET NÄKYVÄT KOKO SUOMEN HISTORIAN LOPPUUN SAAKKA.

        Koittakaapa Juoppolallit Persupöljäkkeet ottaa selvää Suomen velkaantumisesta .paljon paljon paljon ennen kuin Sanna Marin oli Pääministerinä vaan eihän tuollaiset nulikat oo tehneet muutako työntäneet pääpunaisena paskaa yhteiskunnan maksamiin vaippoihin ja älli on samaa tasoa kuin silloin paskantyönnössä ja nyt vaihunut sontiminen paskapuheisiin kunei tietä mistään mitään.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaapa Juoppolallit Persupöljäkkeet ottaa selvää Suomen velkaantumisesta .paljon paljon paljon ennen kuin Sanna Marin oli Pääministerinä vaan eihän tuollaiset nulikat oo tehneet muutako työntäneet pääpunaisena paskaa yhteiskunnan maksamiin vaippoihin ja älli on samaa tasoa kuin silloin paskantyönnössä ja nyt vaihunut sontiminen paskapuheisiin kunei tietä mistään mitään.!

        Poika nyt rauhoitut joudun tekemään sinusta olen huolissani lähimmäisen hyvinvoinnista ilmoituksen


    • Anonyymi

      Miksi ministeri Kiuru valehtelee koulutuksensa ja ammattinsa?
      MikkoElo
      Mikko Elo
      14.8.2014 9:43
      päivitetty 14.8.2014 9:43
      121
      Suomen perustuslain mukaan ministerien tulee olla "rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja kansalaisia". Tässä keskityn pelkästään sanaan "rehellinen". Ministerien taidoissakin olisi kommentoitavaa, mutta siihen voidaan palata myöhemmin.

      Ehkä erikoisin tapaus nykyisessä hallituksessa on opetusministeri Krista Kiuru. Vielä pari vuotta sitten hän ilmoitti ammatikseen "opinto-ohjaaja" eduskunnan kalenterissa, ja se nimike säilyi vielä viime vuoden kalenterissa. Tänä vuonna sana "opinto-ohjaaja" on poistunut siitä yksinkertaisesta syystä, ettei Krista Kiurulla ole opinto-ohjaajan koulutusta.

      Eikä tässä vielä kaikki. Kiurun omilla sivuilla voimme lukea seuraavaa:"Olen 38-vuotias nuori nainen, koulutukseltani ja ammatiltani opettaja". Edelleen Kiuru ilmoittaa olevansa luonteeltaan aloitteellinen, toiminnallinen, avoin ja reilu, ei sentään rehellinen. Tosiasia on nimittäin se, ettei Kiuru ole sen enempää koulutukseltaan kuin ammatiltakaan opettaja. Hän on valtiotieteiden maisteri, jolla ei ole minkäänlaista opettajan pätevyyttä. Opettajan ammatti on varsin arvostettu ja vaatii tietyn tarkalleen määritellyn koulutuksen.

      Ministeri Kiuru on kyllä toiminut epäpätevänä opettajana niin Meri-Porin kuin Ulvilankin lukiossa opettaen sellaisia aineita kuin uskontoa, filosofiaa ja ilmaisutaitoa. Lisäksi hän on toiminut epäpätevänä opinto-ohjaajana, mutta eihän epäpätevänä tuntiopettajana toimiminen anna pätevyyttä ilman asianomaisten tutkintojen suorittamista.

      Vaikka opettajan tai opinto-ohjaajan ammattinimikkeet eivät ole suojattuja, kuten esim. lääkärin, ei kukaan, kaikkein vähiten ministeri voi valehdella koulutustaan ja ammattiaan. Kysymys on nyt, täyttääkö ministeri Kiuru perustuslain vaatimuksen "rehellinen kansalainen".

      • Anonyymi

        Ei tarvi enään olla rehellinen, persut ovat romuttaneet koko käsitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi enään olla rehellinen, persut ovat romuttaneet koko käsitteen.

        Rauhoituppa poika siellä yhteiskunnan maksamassa yksiössäsi käy välillä lenkillä se ei maksa sinule mitään,ja muista syödä kaurapuuroa ja juoda kylmää vettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoituppa poika siellä yhteiskunnan maksamassa yksiössäsi käy välillä lenkillä se ei maksa sinule mitään,ja muista syödä kaurapuuroa ja juoda kylmää vettä

        Käy sie välillä töissä että sun huoras sais puuroa , että jaksaa mamuille jakaa alapäätään. inesti pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoituppa poika siellä yhteiskunnan maksamassa yksiössäsi käy välillä lenkillä se ei maksa sinule mitään,ja muista syödä kaurapuuroa ja juoda kylmää vettä

        Olen kyllä varsin rauhallinen, jos rauhoitun lisää, torkahdan istualleni. En asu yhteiskunnan maksamassa yksiössä. Lenkillä kävin viimeksi eilen, tosin moottoripyörällä. Kaurapuuro ei ole mun juttu, joten syökööt ne jotka siitä tykkäävät. Vesi maistuu kyllä ruokajuomana esim. hyvän pihvin kanssa, tosin vettä tulee juotua joskus muutoinkin, varsinkin moottoripyöräillessä pitää muistaa tankata nestettä, sillä silloin elimistöstä haihtuu enemmän vettä mitä esim. näppäimistöä näpytellessä. Kaikesta em. asioista huolimatta, persut ovat romuttaneet rehellisyyden käsitteen politiikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi enään olla rehellinen, persut ovat romuttaneet koko käsitteen.

        Petossuomalaiset nuo kieroutuneet kusipäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä varsin rauhallinen, jos rauhoitun lisää, torkahdan istualleni. En asu yhteiskunnan maksamassa yksiössä. Lenkillä kävin viimeksi eilen, tosin moottoripyörällä. Kaurapuuro ei ole mun juttu, joten syökööt ne jotka siitä tykkäävät. Vesi maistuu kyllä ruokajuomana esim. hyvän pihvin kanssa, tosin vettä tulee juotua joskus muutoinkin, varsinkin moottoripyöräillessä pitää muistaa tankata nestettä, sillä silloin elimistöstä haihtuu enemmän vettä mitä esim. näppäimistöä näpytellessä. Kaikesta em. asioista huolimatta, persut ovat romuttaneet rehellisyyden käsitteen politiikassa.

        Olen sinusta huolissani joudun tekemäänsinusta olen huolissani lähimmäisestä ilmoituksen anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sinusta huolissani joudun tekemäänsinusta olen huolissani lähimmäisestä ilmoituksen anteeksi

        Hyvä, jatka vain tuolla linjalla ja pyytele anteeksi, aihetta siihen varmasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä varsin rauhallinen, jos rauhoitun lisää, torkahdan istualleni. En asu yhteiskunnan maksamassa yksiössä. Lenkillä kävin viimeksi eilen, tosin moottoripyörällä. Kaurapuuro ei ole mun juttu, joten syökööt ne jotka siitä tykkäävät. Vesi maistuu kyllä ruokajuomana esim. hyvän pihvin kanssa, tosin vettä tulee juotua joskus muutoinkin, varsinkin moottoripyöräillessä pitää muistaa tankata nestettä, sillä silloin elimistöstä haihtuu enemmän vettä mitä esim. näppäimistöä näpytellessä. Kaikesta em. asioista huolimatta, persut ovat romuttaneet rehellisyyden käsitteen politiikassa.

        Ylpeä mopo poika🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylpeä mopo poika🤗

        Tottakai, mopoilu on hauskaa hommaa.


    • Anonyymi

      ilmarinen seisoi rivissä ja hymyili siittiöt valuivat suupieliä pitkin ja tippuivat lattialle.

    • Anonyymi

      kommelluss attui haastatelussa antti lindman seisoi. krista kiurun vieressä ja krisra kiuru istu hänen vieressään kurotti ottaa mikrofonia ottiki linmanin kullista kiinni ko on niin lyhyt. Meinasi alkaa siihen puhumaan.

    • Anonyymi

      näkyy nyt jo youtubessa.

    • Anonyymi

      Purra myönsi tiedonantotilaisuudessa, että tämä oli tehtävä hallituksen koossa pysymisen vuoksi.
      Rkp:lle nostan hattua.

      • Anonyymi

        sulla köyhä oo ees hattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla köyhä oo ees hattua.

        Purra pitää huolen ettei köyhillä oo hattua.


    • Anonyymi

      80 % Suomen firmoista tekee vain kotimaankauppaa joten kun leikataan niin leikataan samalla koko Suomen tulevaisuus ja ostovoima ei palaudu tämän jälkeen enää koskaan.

      Samalla rikollisuus kasvaa itäeurooppalaiselle tasolle ihan kotoisin voimin.
      Rikkaille ja yrittäjille tulee kusiset paikat kun saa vilkuilla olkansa yli jatkuvasti ja epätoivoisia ihmisiä riittää eikä niitä kiinnosta vittuakaan linnatuomiot eikä riistäjien vinkumiset.

    • Anonyymi

      Et vittuu oo tosissa oo saatanan typerä , mee hoitoon et tajua mistään mitään 80 prosenttia hahahh.

      • Anonyymi

        Taitaa oma paskafirmasi mennä nyt nurin vajakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa oma paskafirmasi mennä nyt nurin vajakki.

        Persunulikat on työntäeet ja puhisseet päät punaisena paskaa vaippoihin jotka yhteiskunta on maksanut nyt puhutaan paskaa eli samaa sontaa on ollut koko varainen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persunulikat on työntäeet ja puhisseet päät punaisena paskaa vaippoihin jotka yhteiskunta on maksanut nyt puhutaan paskaa eli samaa sontaa on ollut koko varainen elämä.

        Rauhoituppas poika siellä käy välillä lenkillä


    • Anonyymi

      Perussuomalaiset ja kokoomus nostaa suomen suosta, johon Bile sanna /vihervasemmiston kanssa oli suomenkansaa tunkemassa.

      • Anonyymi

        Jos velanteko vaan lisääntyy niin silloin mennään vaan syvempään suohon näitten Etelän Varisten Orpon ja Purran johdolla.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos velanteko vaan lisääntyy niin silloin mennään vaan syvempään suohon näitten Etelän Varisten Orpon ja Purran johdolla.!

        Eihän velkaa otetaa lisää vaan sitä velkaantumista vähennetään.edellisen hallituksen jokam teki Suomelle pohjoismaiden suurimmat velat pääministerinä surullisen kuuluisa Marin hänen johtamansa hallituksen velkoja joudumme maksamaan vielä pitkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän velkaa otetaa lisää vaan sitä velkaantumista vähennetään.edellisen hallituksen jokam teki Suomelle pohjoismaiden suurimmat velat pääministerinä surullisen kuuluisa Marin hänen johtamansa hallituksen velkoja joudumme maksamaan vielä pitkään

        Eihän velkaantumista vähennetä jakelemalla verohelpotuksia rikkaille 4mrd. edestä.


    • Anonyymi

      Bensiinin hintakin kohoaa vaikka sillä ääniä ostettiin.

      • Anonyymi

        antti lindeman oli natsikohussa muistakaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antti lindeman oli natsikohussa muistakaa,

        Jep, koska hän on ollut näytelmäkerhossa kaksikymppisenä.
        Persuillakin oli näytelmäkerho tässä ennen vaaleja, siinä esittivät vaalilupauksiaan, mutta natsi -jutuissa heillä on näytelmät kaukana, sillä kyse on totisesta elämästä.


    • Anonyymi

      Heti kun hallitus vaihtui alkoi yrityksillä vaikeudet ja konkurssit. Edellinen hallitus sentään tuki sillä velkarahalla vaikeassa asemassa olevia yrityksiä. Tämä hallitus jakaa velkarahaa rikkaille veroalennuksina.

      • Anonyymi

        yritys joka ei tuu omillaan toimeen saapi kaatua,mitä hyötyä on virmasta joka tappiota tuottaa,ja johtaja joka aamu sos luukulla käy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yritys joka ei tuu omillaan toimeen saapi kaatua,mitä hyötyä on virmasta joka tappiota tuottaa,ja johtaja joka aamu sos luukulla käy

        Marinin hallituksen aikana oppositiossa vaadittiin lisää velkaa, joka olisi pitänyt jakaa yrityksille, mutta nyt nämä yritykset saavat siis kaatua? Eli edes yritykset eivät voi luottaa Orpon hallitukseen.


      • Anonyymi

        Aivan höpö puhetta ei mikään yritys muutamassa kuukaudessa romahda... Haloo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan höpö puhetta ei mikään yritys muutamassa kuukaudessa romahda... Haloo

        Eiköhän se ole yrityksen varallisuudesta kiinni, rakennusyritykset tuntuvat romahtelevan ympäri Suomea.


    • Anonyymi

      Mutta rikkaat vuorineuvostason palkkaa saavat saavat kyllä velkaraha elvytystä verotukseensa.

      • Anonyymi

        maajusseille lisää rahaa että saavat isompia koneita pihoille seisoon,ja lapsille koulumatkoille traktori mönkijöitä vähennyksiin,


    • Anonyymi

      RKP RASISTINEN PUOLUE ISÄMAAN PETTUREITA RINTAMAKARKUREITA TÄYNNÄ SUURIN RASISTI EEVA BIAUDET .

      – Kaikkihan muistavat niin sanotun ruotsalaispykälän, jolla Suomen ruotsalaispitäjät välttyivät Karjalan evakkojen asuttamiselta. Mutta tunnetaanko yhtä hyvin tämän porukan muu epäisänmaallisuus, joka ilmeni 1940-luvulla sotilaskarkuruutena Pohjanlahden yli Ruotsiin? Puhutaan lähes tuhannesta paenneesta, mikä ei ole ihan vähän sodan riehuessa. Separatismia jo 1800-luvulta Suomessa ajaneen Ruotsalaisen puolueen vaikutusta tähän ei voida kiistää, Hakkarainen latelee.

      Hakkaraisen mukaan RKP:n aatteen historiasta löytyy ”rotuoppia, kielirasismia ja segregaatiota, joista ei liene irtisanouduttu kunnolla vieläkään.”

      Hakkarainen kysyy, voiko perussuomalaiset olla ”näin rasistisen puolueen” kanssa hallituksessa?

      – Henkilökohtainen mielipiteeni on että ei voi, Hakkarainen sanoo.

      PS ja RKP ovat viime päivinä yrittäneet rakentaa rauhaa rasismin vastaiseen tiedonantoon liittyen.

      Miten ulostulonne näyttäytyy tätä taustaa vasten?

      – Olen ollut koko ajan samaa mieltä. En ole siinä takkiani kääntänyt. Asia on niin kuten se on kirjoitettu siihen.

      Miten ajattelette puheenjohtaja Riikka Purran suhtautuvan kirjoitukseenne?

      – En minä ole sitä siltä kannalta miettinyt. Mietin, mitähän (RKP:n kansanedustaja) Eva Biaudet siitä ajattele

      • Anonyymi

        Toivottavasti persut lähtevät hallituksesta, kuten Hakkaraisen mielestä tulisikin lähteä.


      • Anonyymi

        Juoppolalli Teuvo Hakkaraisella on viinan pehmittämät aivot .Tämä viinan suurkuluttaja tässä muinoin murtautui Viitasaaren kirkkoon ja vei sieltä ehtoollisviinitkin viinantuskissaan ja samalla lähti häneen mukaansa kirkkohopeatkin että tällainen Jehu tämä Persujen EU meppi.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppolalli Teuvo Hakkaraisella on viinan pehmittämät aivot .Tämä viinan suurkuluttaja tässä muinoin murtautui Viitasaaren kirkkoon ja vei sieltä ehtoollisviinitkin viinantuskissaan ja samalla lähti häneen mukaansa kirkkohopeatkin että tällainen Jehu tämä Persujen EU meppi.!

        MARINI lähti kuin hauki rannasta,eli ovet paukkuen puolue kokouksesta,huono on häviäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MARINI lähti kuin hauki rannasta,eli ovet paukkuen puolue kokouksesta,huono on häviäjä.

        Persuilla ovet paukkuu aina heidän tullessa sisään ja vielä enemmän heidät ulos heitettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuilla ovet paukkuu aina heidän tullessa sisään ja vielä enemmän heidät ulos heitettäessä.

        joko eurooppa ministeri on loparit saanut,vai meneekö eduskunnan luottamus äänestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppolalli Teuvo Hakkaraisella on viinan pehmittämät aivot .Tämä viinan suurkuluttaja tässä muinoin murtautui Viitasaaren kirkkoon ja vei sieltä ehtoollisviinitkin viinantuskissaan ja samalla lähti häneen mukaansa kirkkohopeatkin että tällainen Jehu tämä Persujen EU meppi.!

        En tiedä mikä sun aivot on syönyt, mutta olet kyllä yksi raskaimmista henkilöistä mitä maa päällään kantaa. Siks toisekseen tuo mitä Hakkarainen on kirjoittanut pitää paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä sun aivot on syönyt, mutta olet kyllä yksi raskaimmista henkilöistä mitä maa päällään kantaa. Siks toisekseen tuo mitä Hakkarainen on kirjoittanut pitää paikkaansa.

        Eli ei saa kaivella menneitä kun kyseessä on jonkun persun menneisyys, mutta persut saavat kavella menneitä mielin määrin, vaikka satojen vuosien päähän?
        Siinä mielessä olen Hakkaraisen kanssa samaa mieltä, että persut eivät voi jatkaa hallituksessa, tosin syy siihen on eri.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe