Potkaisemallako alkaa suomessa koiran kuumatka?

Naapurin poika päästänyt jo kaksi kertaa koiransa irti ja tämä molemmilla kerroilla hyökännyt vasten koiraani Maxia. Molemmilla kerroilla sain kiskottua koirat erilleen.
Tänään sattui viimeisin tapaus. Kirjoitin asiasta keski-suomen eläinsuojeluyhdistykseen, että mitenköhän kannattaisi vastaavissa tilanteissa toimia,tms.. eivät ole vielä vastanneet. Olen hieman ymmälläni, kun aivan aluksi saman koiraperheen nainen käski meitä siirtymään ja antamaan tietä, koska hänen koiransa ei pidä isoista koirista. olimme muutenkin autolle menossa, niin päätettiin mennä sitten sanoin tein. Tällä naisella olisi silloin ollut tilaa kulkea koiransa kanssa montakymmentä metriä meidän ohiˋ? Puhui vieläpä jotain englannin tapaista, josta en aluksi saanut edes selvää. Vastasin takaisin omalla, vähintään yhtä huonolla englannilla läksiessämme paikalta. onko minulla oikeus esim. monottaa tätä koiraa, mikäli tämä toistuu? tänään kyllä sanoin tiukasti, että pitää koiransa jatkossa hihnassa. minulla meni ainakin yhdet housutkin pilalle tämän takia, kun pyörin polvillani nurmikolla ja mutavellissä... En haluaisi satuttaa, mutta vaikka tämä hyökkäävä koira on suht. pieni, niin yrittää täysillä kynsiä ja purra Maxia ja voihan se purra minuakin.

18

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luinkin jo itse netistå, että asiasta voi ilmoittaa suoraan poliisille ilman huitomisia tai potkimisia...

    • Anonyymi

      Rikosilmoitus? Ja samalla eläinsuojeluilmoitus, tosin se harvemmin auttaa näihin, mutta jospa alkaisivat uskoa useamman jälkeen. Eli jos tiedät kotiosoitteen ilmoita elsulle asiasta poliisin lisäksi. Aina kannattaa tehdä molemmat ja niin, että niistä jää jokin jälkikin, eli kirjallinen/kirjattu ilmoitus asiasta. Ja omaa koiraa saa ja pitää suojella, oli se hyökkäävä pieni tai iso, eikä koskaan voi luo tulevasta koirasta irti tietää, miten reagoi, siksi mieluummin vaikka karjaisu ja potku päin etukäteen, maan kaapiminen voi myös auttaa. Jos joku taajamassa antaa aggressiivisen koiran juosta vapaana, ilmoita siitä eteenpäin, kuvaa todisteet jne. jos mahdollista. Ite vähän vastaavassa tilanteessa aloin ottamaan oman koiran seuraksi ulkoiluille sauvakävelysauvan ja pojan vanha actionkamera kuvasi aina ulkoilut ihan siltä varalta että se lähialueen hullu rakki on taas vapaasti ulkoilemassa, samanlainen omistaja silläkin oli, huusi muille aina että menkää muualle, koira hyökkää muuten. Eivät enää onneksi asu tällä alueella.

      • Anonyymi

        Täällä Satakunnassa ei Eläinsuojeluyhdistys ota mitään kantaa toistuvasti vapaana olevan koiran aiheuttamiin ongelmiin. Eläinsuojeluilmoituskin menee aina eläinlääkärille , joka ei käsittele koiranomistajien rikkeitä,kuten koiran pitäminen vapaana tai koiran liiallista haukkumista yms.
        Ainoa mahdollisuus on rikosilmoitus Poliisille,mutta yleisesti tiedetään,että moinen ilmoitus jää helposti "tärkeämpien" asioiden alle.


    • KS-Eläinsuojeluyhdistykseltä tulikin tässä välissä vastaus, jossa kehoittivat olemaan johonkin eri tahoon, kuin poliisiin yhteydessä. Luulen, että teen kuten neuvoit ja jos tämä vielä toistuu, niin ilmoitan asiasta molempiin tahoihin. Itsekkin mietin pitäisikö leikkiä iltalenkillä jonkin sortin Miyamoto Musashia ja ottaa pitkä puukeppi matkalle varulta mukaan. Ei nyt kotona sattunut olemaan tällä hetkellä ehjää sellaista, niin lähdettiin
      ilman sen kummempia varusteita matkaan. Ei tuo nyt kauhean hääviä olisi, vaikka jäykkäkouristusrokote on voimassa, mikäli tämä piski jompaa kumpaa meistä sattuisi puraisemaan. Tämä puukeppi-juttu nyt oli vähän liioittelua ja ehkä osittain leikinlaskua,
      mutta en minä haluaisi alkaa hullun koiran kanssa leikkimäänkään...

    • Janica-kaksilahkeinen

      Tällä asuinalueella kun on tapahtunut muitakin kummia. Esim. joku huutaa täydessä muuten hiljaisuudessa vain yhden sanan monesti ulos mennessämme: Homo.
      Ja istuttiin ulkorappusilla, niin ylimmäisen kerroksen pikkuikkunasta lensi vettä päälleni.
      ja takapihan naapurin ukko samasta talosta puhuu sekaisin englantia ja suomea, esim.
      tyyliin good koira sekä karistaa piippunsa jämät ehkä palavana parvekkeelta nurmikolle..
      Kirjaan kyllä kaiken ylös ja vien eteenpäin, mikäli alkaa siltä tuntumaan..
      Helpolla en pyydä virkavaltaa apuun, koska ovat varmasti kiireisempiä tärkeämpien asioiden parissa. Uskoni jingiin ja jangiin, sekä zing zangiin, että ping pongiin kyllä kantaa.. =)

      • Anonyymi

        Ei sitä ihmisen tarvitse mikään Chuck Norris olla joka päivä tai toivottavasti ei koskaan, mutta kyllä omaa koiraa ja itseään saa ja pitää suojella fyysisesti ja myös henkisesti. Ja jos tämä viimeinen kommenttisi ei ollut pilaa, niin en kyllä tuollaista katselisi keltään itteäni kohtaan etenkään joka päivän naapurustossa, eli kamera käyttöön, kuvaat äänellä kaiken kohtaamasi, actionkamera vaikka vyötärölle nauhoittamaan kaiken aina siellä alueella liikkuessasi. Kotoa poistuessasi jokin nauhoittamaan poissaolon ajan ääniä, ettei joku yritä häiritä koiraasi/perhettäsi? Nauhoitat kaiken toiminnan siis kuvalla, ja jos mitään muiden käytöksestä koet uhkana itsellesi, rikosilmoitus. Nuo pingpong yinjang vain saavat vähän miettimään, että joko pilailet tämän aloituksen kanssa, tai sitten et osaa ottaa "uhkaa" totena.

        Enkä ite usko jeesukseen tai saatanaan sen enempää kuin ping pongiinkaan, mutta silti kyllä poliisille yrittäisin nauhoittaa todisteet tuollaisesta häirinnästä. Kokemusta on naapurista, joka yritti saada minut pois talosta, koska en häntä pihalla morjestanut, kun oli joku taloyhtiön johtaja muka, ja pihayhteisön diktaattori. Nauhoitin kaikki äänet töissä ollessani, myös ulkoillessa jo sen yhden vapaan tappajahurtan takia (kun oli päälle moniin käynyt), myös kaikki tuon naapurin pihalla huutelut, enkä ollut ainoa, jota herjasi. Hyvää materiaa sain häntä kohtaan jo sillä, miten poissaollessani kävi hakkaamassa ikkunoitani koiraani kiusaten.

        Ja tuollaiselle "good koira"-ampujalle voit itse tehdä käsiaseella ampumiseleet laukaisulla takaisin, minkä jälkeen toki vielä voit huutaa ja kysyä, sattuiko tai osuiko edes, jos ei, niin ei muuta kuin uudestaan hymyn kanssa? Ymmärrän, etteivät kaikki uskalla näihin vastata samalla mitalla, mutta nuo kiusaajat kun usein tähtäävät siihen, mitä sinulla on, ja usein vielä viattomiin koiriin, kun eivät suoraan uskalla sinulle mitään muuta kuin herjoja heitellä, niin paras vastaisku on vastata heille suoraan. Jos olet homo, huuda ylpeästi takaisin, että niin olen, käykö kateeksi tai oletko kiinnostunut. Jos et ole, kysy mikä homo sieltä huutelee. Älä ota tollaista vastaan keltään. Jos pelkäät, soita poliisille. Kyllä joku alkaa uskomaan sua. Jos ei poliisikaan usko sua tai joskus ei tule paikalle kokiessasi olevasi uhattu, tee poliisista rikosilmoitus, sekin onnistuu.

        Henkinen turvallisuus on tärkeää, joten jos et pilaillut, älä naura näille asioille vaan tee kaikesta ilmoitus, nauhoita kaikki todisteet. Pelkureita nuo "pahimmat" uhkailijat yleensä ovat, joten kyllä ne uskovat, jos poliisi heille puhuu edes sen kerran, heräävät vasta silloin todellisuuteen. Toivottavasti saat tolkkua naapurustoosi.

        T. Se sauvakävelysauva+actionkamera-ulkoiluttaja


    • Ei ollut kommenttini miltään osin pilaa.. Nyt on mennyt päivä ihan kivasti ja toivon,
      että näin jatkossakin. Kaikki tavallaan ja monia sekaannuksiakin varsinkin uusien ihmisien kanssa yleensä tulee. En nyt ihan vielä tukehtunut herneisiin nenässäni,
      eli jään katselemaan miltä elämä tästä eteenpäin alkaa näyttämään.

    • Anonyymi

      Ei tämä valittaja ole töissä. Olemme aina samalla luukulla ja tervehdimmeiloisesti.

    • Jos tämä anonyymi niminen luukku-tervehtijä tarkoitti kommentillaan minua,
      niin kerrottakoon, että minun pääsääntöinen luukkuni on tuo pieni työeläke,
      joka ei nyt ihan naamaani joka käänteessä virneeseen vedä...

      • Anonyymi

        Etköhän tee elämästäsi turhan vaikean ja panostat koiriin koko sosiaalisen tarpeesi. Keskustelu näiden vihakohteiksi luulemiesi kanssa avartaa elämääsi paljon.

        Nukkuminen ja eläminen koirien kanssa työntää sinut ulos normaalista elämästä yhteisössä.

        Sama tilanne on ilmeisesti sinun kohtaamien koiran omistajien taholla. Ei tilanne rauhoitu poliisien puuttumisella asiaan. Toinen vain tuntee jääneensä häviölle ja etsii kostoa ja tasoitusta.

        Kutsu vastapuoli kahville ja tutustu häneen paremmin, sillä tuttujen kesken ei ongelmia synny.


    • Sosiaalista elämää on kyllä minulla ihan riittämiin asti muutenkin...
      Sitä paitsi miksi mielestäsi on tyhmä omistaa koira?
      Näin ainakin olin lukevinani rivien välistä...
      Minun Maxi hauva antaa elämääni paljon persperkiitiviä..
      On mukava katsoa Maxin kasvua ja oppimista, sekä saan itse joka päivä liikuntaa
      sopivasti kävellessäni Maxin kanssa.
      Perspektiivillä ehkä tarkoitan sitä, että oppii enemmän siitä, että kaikki eivät ole
      aina samalla aaltopituudella. Joskus on hyviä, joskus taas huonoja hetkiä.
      Koiran kasvatus auttaa mielestäni kasvattajaa itseään myös itse-hillinnän kanssa.
      Ja oppii arvostamaan entistä enemmän niitä hyviä hetkiä ja varomaan huonoja.
      Tätä oikeastaan vähän sivusin kommentillani, jossa kerroin jing jangista, zing zangista,
      sekä ping pongista.. Uskon, että jing jang on kokonaisuus, ihmisen sielu, jossa musta edustaa kovaa, valkoinen hyvää. Kovan on oltava kovempi pahaa ja siksi kannattaa kasvattaa itsessään kovuuden lisäksi hyvyyttä, tai kasvua ei tapahdu, koska pallo on aina pyöreä...

      • Anonyymi

        Lue vastauksesi harkiten. Et vastannut mitään mielipiteeseen, vaan luit "rivien" välistä mitä halusit lukea.
        Olen hämmästynyt!


    • Hämmentynyt olen minäkin.
      Vastaan mihin vastaan ja jos et osaa selventää mitä mielipidettä sinä tarkoitat,
      on minun aika vaikea alkaa arpomaan mihin sinun mielestäsi pitäisi vastata.

    • Anonyymi

      Hommaat Virosta mistä tahansa kaupasta Perfecta 15% pippurisumutteen, purkki taskuun ja lenkille. Ei vahingoita hyökkäävää koiraa mutta rodusta riippumatta keskeyttää hyökkäyksen 100% varmasti, ja silmänräpäyksessä. Toki laiton suomessa ja saat ankaran rapsun mutta säästyypä koirien henki ja terveys.

    • Jos vaan kiipeää lähimpään puuhun, niin ei tuu sakkojakaan...
      Tuo Maxi Nemo Maximuskin painaa vasta noin 28kg, niin kyllä sen voi olalle ottaa mennessään..

    • Naapurin koira oli rapussa vapaana ja hyökkäsi samaan hissiin minkä ovi oli auki. Siitä suoraan minun koiranii kohden. Oli kamala tilanne olla vieraan sakemannin kanssa samassa hississä, liuku ovet vielä sulkeutuivat perässä.

      Sain jostain ihan älyttömän voiman ja nappasin kiinni tätä vierasta koiraa niskasta. Se lopetti siihen, koirani sai haavoja kalloonsa. Onneksi ei käynyt pahemmin.

      Tein rikosilmoituksen ja naapuri sai maksaa lääkärikulut..

      Ikävä tuo sinun tilanne .. ehdottomasti olisi pidettävä kytkettynä jos ei muista koirista pidä. Onko tämä poika liian nuori ulkoiluttamaan koiraa?

    • Saattaa olla liian nuori tai vasta opettelemassa koiran ulkoilutusta.
      Ei tässä onneksi pahemmin käynyt ja nyt Maxikin on jo oppinut varoittamaan
      takaisin haukkumalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe