.. niin sitten takana ollut nostaa nopeuttaan +10km/h lisää ja menee ohi.
Sarjassamme ilmiö, miksi ajaa takana jos haluaa mennä nopeammin, tämä siis nelikaistatiellä (tietyyppi motari, kehätiet jne).
Toinen vastaava tilanne, edelläni on auto ja teen tuon mikä edelläkin kirjoitin, vaihdan kaistaa niin takana olevalle tulee kiire kiire kiire kuroa pitkä välimatka umpeen , miksi. Miksi nopeutta tarvitsee muuttaa jos edellä joku vaihtaa ajorataa toiselle, Koska voit edelleenkin ajaa samalla nopeudella, ei tarvitse toimia, ei tarvitse tehdä mitään, nauti reilusta välimatkasta edellä' olevaan vakkari päällä ja rentoudu.
Monta kilometriä ajellaan perässä mutta kun vaihdan kaistaa..
13
302
Vastaukset
- Anonyymi
Saman huomannut.
Suurin osa autoilijoista on törppöjä- Anonyymi
Onneksi meidän törppöjen joukossa on aikakin yksi, joka ei ole törppö eli sinä….
😎😅
- Anonyymi
Välimatkan umpeen kurojat ovat kädettömiä hörhöjä. Panikoivat kun edessä on liikaa avaraa tilaa. Pakko päästä jonkun peräpäätä nuuskimaan.
- Anonyymi
Ne on homoja
- Anonyymi
Voin mainita tilanteen, jossa moottoritiellä ajoi kuorma-auto ja tämän takana henkilöauto. Ajoivat molemmat noin 90 km/h. Itse ajoin noin 100 km/h. Saavutin heidät ja lähdin ohitukseen. Samalla kuorma-auto poistui liittymästä ja silloin takana pitkän matkaa ajanut ampaisi vauhtiin ja ohitti minut sisäkautta.
Siirryin takaisin oikealle kaistalle tämän taakse. Lujaan nopeuteen ampaissut auto saavutti hetkeä myöhemmin edessä ajaneen jonon. Jäi sen hännille ajamaan noin 95 km/h. Itse saavutin sitten aavistuksen myöhemmin kyseisen jonon ja lähdin jälleen ohitukseen. Sinne jäi se toinen ajelemaan jonon perään. Hyvä esimerkki siitä, että on pakko ajaa edellä ajava kiinni, maksoi mitä maksoi. Silti jäädään sitten sinne perään ajelemaan, aivan kuten ei uskalleta yksin ajella. Ei mitään järkeä moisessa toiminnassa. Vastaavia muitakin tilanteita on myös tullut vastaan.- Anonyymi
Polttoainetta säästyy aika paljon kun ajaa toisen imussa ja jos edellä menijän nopeus riittää itsellekin, niin mitäpä sitä ohittelemaan.
- Anonyymi
Nykyaikainen vakkari mukautuu edessä köröttelevän nopeuteen....
Uutta tekniikkaa on jopa Suomen teille ilmestynyt pikkuhiljaa.
- Anonyymi
Onhan tuo yleistä. Pääasiallisia syitä lienee kolme:
1. On epävarmoja kuljettajia, joille se kaistanvaihto on huomiota vaativa operaatio, joten mieluummin tyydytään ajamaan edessä ajavan nopeutta kuin lähdetään ohi. Sitten kun este poistuu, voidaan taas ajaa "omaa" nopeutta. Toisen perässä ajaessa ei myöskään tule sellainen olo, että on itse tien tukkeena, kun menee sen edellä ajavan piikkiin.
2. Ajetaan ilman vakionopeudensäädintä ja keskitytään johonkin ihan muuhun kuin ajamiseen. Nopeuden säätely menee edelläajavien mukaan.
3. Ajetaan etäisyyttä ylläpitävällä automatiikalla.
Ei onneksi ole millään tavalla vakavaa, joten keskitypä sinäkin muuhun.- Anonyymi
Tieliikennelaki velvoittaa nykyään keskittymään myös muiden toilailuihin.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L2P4
- Anonyymi
Tuota näkee Hämeen moottoriteillä päivittäin.
Ajetaan 120 rajoituksella tyhjää tietä vasemmalla kaistalla max satasta. Ei ole siis ketään ohitettavaa, on vaan jumituttu siihen ohituskaistalle.
Jonoa kertyy taakse, ja sitten kun ymmärtää lopulta mennä omalle kaistalleen niin tokihan ne takaa tulevat menee ohi, kun laki ja omatunto estää ohittamasta oikealta.
Aiemmin jonottelin minäkin kiltisti tällaisten takana, mutta nyt olen alkanut mennä oikealta ohi kun kaista on siinä kuitenkin ihan tyhjä. Usein tuonkaan jälkeen eivät ymmärrä siirtyä oikealle kaistalle, vaan jatkavat köröttelyään vasemmalla.- Anonyymi
Aloituksessa oli täysin eri ilmiöstä kyse.
- Anonyymi
No voivoi, joko nyt taas joku meni ohi. Ja vielä tyhjää kaistaa pitkin. Kehtasikin mokoma kaahari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969