Jotkut väittävät, että niin olisi. Onko niin ja jos on, niin mihin perustuu? Tieliikennelaissa 'Nopeusrajoitus' -liikennemerkin kodalla ei ainakaan mainita risteystä voimassaoloon liittyen mitenkään.
Päättyykö nopeusrajoitus risteykseen?
27
839
Vastaukset
- Anonyymi
Näin olen ymmärtänyt ja autokoulussa opetettiin v 1972.
Risteyksen jälkeen voimassa onkin sitten yleinen 80km/t rajoitus ellei liikennemerkillä muuta näytetä.- Anonyymi
Näin siis maanteillä, taajamat on oma juttunsa.
- Anonyymi
Uusi tieliikennelaki astui voimaan 1.6.2020. Sitä edellinen tieliikennelaki astui voimaan 1.4.1982. Paljon on maailma ja säännöt matkan varrella muuttuneet.
- Anonyymi
Riippuu siitä, jatkaako samalla tiellä risteyksen jälkeen vai kääntyykö toiselle tielle.
- Anonyymi
"Näin olen ymmärtänyt ja autokoulussa opetettiin v 1972.
Risteyksen jälkeen voimassa onkin sitten yleinen 80km/t rajoitus ellei liikennemerkillä muuta näytetä."
Ja ajelit sitten 40 vuotta päivittämättä tietojasi tieliikennelaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näin olen ymmärtänyt ja autokoulussa opetettiin v 1972.
Risteyksen jälkeen voimassa onkin sitten yleinen 80km/t rajoitus ellei liikennemerkillä muuta näytetä."
Ja ajelit sitten 40 vuotta päivittämättä tietojasi tieliikennelaista.Tuon mukaan olen ajanut ongelmitta.
No miten se sitten on nykyisin?
Eli kun 60 km/t olevalla maantiellä tulee risteys eikä sen jälkeen ole nopeusrajoitusliikennemerkkiä, niin mikä nopeusrajoitus on voimassa?
Osaatko vastata asiallisesti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon mukaan olen ajanut ongelmitta.
No miten se sitten on nykyisin?
Eli kun 60 km/t olevalla maantiellä tulee risteys eikä sen jälkeen ole nopeusrajoitusliikennemerkkiä, niin mikä nopeusrajoitus on voimassa?
Osaatko vastata asiallisesti?Jos pysyt samalla tiellä, etkä käänny eri tielle, niin risteyksen jälkeen on sama 60 km/h rajoitus, jos uutta nopeusrajoitus liikennemerkkiä ole. Nopeusrajoitus on voimassa kyseisellä tiellä. Nopeusrajoitus päättyy johonkin toiseen laissa mainittuun liikennemerkkiin, tai jos siirtyy toiselle tielle.
Esim. maantiellä ei siis tarvitse toistaa nopeusrajoitusta jokaisen "pikkuristeyksen" jälkeen, koska nopeusrajoitus liikennemerkki on voimassa kyseisellä tiellä laissa mainitulla tavalla. Kääntyminen risteyksessä vie eri tielle, mutta silloin se on se "eri tie" joka on ratkaiseva tekijä, eikä se risteys.
Hae tieliikennelaista "C32 Nopeusrajoitus", niin löytyy kyseinen faktatieto.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729 - Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#179947800
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Kyllä, pyöreä nopeuskilpi päättyy aina seuraavaan risteykseen ja aluerajoitus merkki (neliö) vasta päättymismerkkiin. Ajattele että olet ajamassa 50kmh tietä ja käännyt toiselle tielle missä on 100kmh rajoitus, mutta sinulla ei ole siitä rajoitusmerkkiä ja joku ajaa perääsi 100kmh vain koska hänellä oli annettu isompi nopeus.
- Anonyymi
Ei taida olla enää noin.
- Anonyymi
Tutustu siihen, mitä tieliikennelaissa "C32 Nopeusrajoitus" liikennemerkin kohdalla asiata lausutaan.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729 - Anonyymi
Merkki on voimassa kyseisellä tiellä. Saa olla vaikka miten paljon risteyksiä tahansa matkalla, mutta niin kauan kuin pysytä samalla tiellä, niin risteykset eivät vaikuta tilanteeseen mitenkään. Kun käännyt toiselle tielle, niin tilanne muuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkki on voimassa kyseisellä tiellä. Saa olla vaikka miten paljon risteyksiä tahansa matkalla, mutta niin kauan kuin pysytä samalla tiellä, niin risteykset eivät vaikuta tilanteeseen mitenkään. Kun käännyt toiselle tielle, niin tilanne muuttuu.
Poikkeuksena tästä liikenneympyrä, jossa kiertotila on oma tiensä. Sen varrella olevat risteykset on vain kerätty samaan paikkaan. Ympyrästä lähtijä on aina kääntyjä, joten ympyrästä lähtiessä joka suunnalle on asennettu omat nopeusrajoituksensa. Muuten tilanne olisi rajoituksen suhteen epämääräinen, vaikka sama tie menisikin ympyrästä "läpi".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeuksena tästä liikenneympyrä, jossa kiertotila on oma tiensä. Sen varrella olevat risteykset on vain kerätty samaan paikkaan. Ympyrästä lähtijä on aina kääntyjä, joten ympyrästä lähtiessä joka suunnalle on asennettu omat nopeusrajoituksensa. Muuten tilanne olisi rajoituksen suhteen epämääräinen, vaikka sama tie menisikin ympyrästä "läpi".
"Poikkeuksena tästä liikenneympyrä, jossa kiertotila on oma tiensä. Sen varrella olevat risteykset on vain kerätty samaan paikkaan. Ympyrästä lähtijä on aina kääntyjä, joten ympyrästä lähtiessä joka suunnalle on asennettu omat nopeusrajoituksensa. Muuten tilanne olisi rajoituksen suhteen epämääräinen, vaikka sama tie menisikin ympyrästä "läpi"."
Niin, ja poikkeuksena tästä esimerkiksi taajamassa olevat ympyrät, jolloin ympyrästä lähtijällä on tuon taajaman rajoitus, ilman merkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeuksena tästä liikenneympyrä, jossa kiertotila on oma tiensä. Sen varrella olevat risteykset on vain kerätty samaan paikkaan. Ympyrästä lähtijä on aina kääntyjä, joten ympyrästä lähtiessä joka suunnalle on asennettu omat nopeusrajoituksensa. Muuten tilanne olisi rajoituksen suhteen epämääräinen, vaikka sama tie menisikin ympyrästä "läpi".
Mistä tuollainen määritelmä löytyy, että liikenneympyrän kiertotila olisi oma tiensä?
Se on taas totta, että liikenneympyrä muodostuu useammasta risteyksestä. Tieliikennelaissa tarkoitetaan liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta. Liikenneympyrästä poistuttaessa kääntyy, mutta kääntyykö sitä aina eri tielle kuin ennen ympyrää vai ei, niin se onkin eri seikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuollainen määritelmä löytyy, että liikenneympyrän kiertotila olisi oma tiensä?
Se on taas totta, että liikenneympyrä muodostuu useammasta risteyksestä. Tieliikennelaissa tarkoitetaan liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta. Liikenneympyrästä poistuttaessa kääntyy, mutta kääntyykö sitä aina eri tielle kuin ennen ympyrää vai ei, niin se onkin eri seikka.Mikä on liikenteessä kiertotila ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on liikenteessä kiertotila ?
En tiedä mikä se on ja miksi sellainen olisi oma tiensä. Siksi kysyinkin määritelmän perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuollainen määritelmä löytyy, että liikenneympyrän kiertotila olisi oma tiensä?
Se on taas totta, että liikenneympyrä muodostuu useammasta risteyksestä. Tieliikennelaissa tarkoitetaan liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta. Liikenneympyrästä poistuttaessa kääntyy, mutta kääntyykö sitä aina eri tielle kuin ennen ympyrää vai ei, niin se onkin eri seikka.Laissa olevan kuvauksen mukaan liikenneympyrä ei vaikuta asiaan. Jos saman niminen tie jatkuu liikenneympyrästä käännyttäessä, sillä tiellä on edelleen voimassa sama nopeusrajoitus.
- Anonyymi
Pelkällä liikennemerkillä osoitettu nopeusrajoitus ei monien luulemalla tavalla päätykään risteykseen. Se on voimassa kyseisellä tiellä, niin kauan, kun ei poistuta sieltä, tai kunnes eteen tulee toinen nopeusrajoitusmerkki. Muutama muu merkki vaikuttaa myös, kuten esim. taajama liikennemerkki.
"Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin C32–C34, E23, E24 tai E26 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin E22, jollei välittömästi merkin E22 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta."- Anonyymi
Ei pidä luulla, vaan pitää tietää.
- Anonyymi
Kuten keskusteluista voi todeta, niin ei pääty risteykseen. Se päättyy johonkin toiseen liikennemerkkiin, tai jos siirtyy toiselle tielle.
- Anonyymi
Aika tyhmää porukkaa, ei näillä voi olla kenelläkään ajokorttia. "jotku väittää, uskoisin, että niin on, luulisin, että näin on" älkää viitsikö.
- Anonyymi
Kun näit vastaavia
juttuja lukee, niin ei voi kun ihmetellä mistä se ajolupa on hankittu ja missä metsässä sitä asutaan.- Anonyymi
Tuolla ylhäällä nimenomaan käy ilmi, ettei ole päivitetty omia tietoja 1972 suoritetun autokoulun jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla ylhäällä nimenomaan käy ilmi, ettei ole päivitetty omia tietoja 1972 suoritetun autokoulun jälkeen.
Tämä vuonna 1972 autokoulun käynyt on varmaankin sama aviomies, joka ilmoitti naimisiin mentäessä rakastavansa vaimoaan eikä asiantila ole sen jälkeen muuttunut. Mitä sitä koko ajan hokemaan "rakastan sinua".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vuonna 1972 autokoulun käynyt on varmaankin sama aviomies, joka ilmoitti naimisiin mentäessä rakastavansa vaimoaan eikä asiantila ole sen jälkeen muuttunut. Mitä sitä koko ajan hokemaan "rakastan sinua".
Juuri näin.
No kun sen kerran on ilmaissut eikä muutosta ole tapahtunut, niin asiahan on ok. Johan siinä uskottavuus kärsii ja epäilykset herää, jos samaa asiaa joutuu koko ajan toistelemaan vaikkei mikään asiassa ole muuttunut. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
No kun sen kerran on ilmaissut eikä muutosta ole tapahtunut, niin asiahan on ok. Johan siinä uskottavuus kärsii ja epäilykset herää, jos samaa asiaa joutuu koko ajan toistelemaan vaikkei mikään asiassa ole muuttunut. .Liikennesääntöjen osalta muutosta on kuitenkin ajan saatossa tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949