Onko kenelläkään vinkkejä miten nykyään voi hankkia itselleen mätkyjä? Mennävuosina olen hankkinut niitä näin:
1. Alkuvuodesta pyydän verokortin pienemmälle kokonaistulolle, kuin mitä tulen vuoden aikana saamaan -> liian matala ennakkopidätysprosentti
2. Syksyllä pyydän uuden verokortin oikealle kokonaistulolle, mutta merkkaan maksetut ennakkopidätykset muutama tuhat euroa liian suuriksi -> ennakkopidätysprosentti pysyy matalana, mutta lisäprosentin tuloraja ei pauku.
Mutta nykyään tämä ei enää toimi, koska ilmeisesti työnantaja ilmoittaa ennakkopidätykset sähköisesti, ja verottaja ei hyväksy minun ilmoitustani maksetuista ennakkopidätyksistä. Onko mätkyjen hankkimiseen jotain muuta kikkaa, esim. ilmoittamalla vähennyksiä alkuvuodesta, ja sitten perumalla ne syksyllä?
Miten hankkia mätkyjä?
7
548
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoita vaikka makskmaaliset kotitalousvähennykset. Mitä teet mätkyillä. Puhutaan kuitenkin satasista sinun kohdalla.
- Anonyymi
Mätkyt ja jäännösvero ovat eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mätkyt ja jäännösvero ovat eri asia.
Ei ole. Jäännösveroista käytetään yleisesti nimeä mätky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas haluat myöhästymismaksun niin tässä ohjeita.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/veroilmoitus_ja_verotuspaato/myöhästymismaksu-ja-veronkorotus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin käytetty. Ymmärrys hoi, äly älä jätä.
- Anonyymi
Saan Suomesta työeläkettä n. 5000 € vuodessa jota ei siellä veroteta.- Se lisätään sitten mun Ruotsin tienesteihin, ja saan joka vuosi 17.000 kr mätkyt :(
Per-kel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1334919
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253336Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132664- 472278
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611781Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471719- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201526- 281510
- 951221