-lahkolaiset kuten hellarit ovat maallikoita, hevosmiehiä tms.
eivät tunne alkukielen sen ajan merkityksiä, kuten esim. Raamatun ikuisuus (kreikaksi "aion") ei ole loputun olotila, vaan se tarkoittaa ajanjaksoa, jolla on alku ja loppu.
helluntailaisuus on maallikkoliike
210
865
Vastaukset
- Anonyymi
.... ja eksytysliike, heresia
- Anonyymi
Siinä toinen herestia sanan keksijä, joka oikein Jeesustelee sisäistä uskonrakkauttaan palstalla. Se oikein pulppuaa. Varmaan on ihana veljesrakkaus kirkossasi..
varamaan olet luterilaisuudessa - jos joskus käyt siellä, niin nähnyt kristittyjen kuorolauluja jossa niin helluntailaiset ja muut Herran omat soittavat ja laulavat yhdessä. - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17994934X
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Maailman paras luterilainen oli myös maallikko saarnaaja.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Olof_Rosenius- Anonyymi
Jeesuksen valitsemat apostolitkin olivat maallikoita, joilla ei ollut korkeampaa koulutusta. Koulutus tekee usein ihmisistä ylpeitä.
Jumala valitsee aina sen, joka ei ole mitään maailman silmissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen valitsemat apostolitkin olivat maallikoita, joilla ei ollut korkeampaa koulutusta. Koulutus tekee usein ihmisistä ylpeitä.
Jumala valitsee aina sen, joka ei ole mitään maailman silmissä.Sananl. 26:12 "Moni luulottelee olevansa viisas"
1. Kor. 8:7
Mutta ei jokaisella ole tietoa; sillä muutamat tekevät itsellensä omantunnon epäjumalista ja syövät niinkuin epäjumalille uhrattua, ja että heidän omatuntonsa on heikko, niin se saastutetaan. - Anonyymi
Onhan tietenkin luterilaisuudessa elävän uskon ja Jeesuksen veren kautta syntinsä anteeksisaaneitea pappeja ollut, ja on edelleen.
Mutta hediän sanomaansa ei ole monet tämänpalstan luterilaiset tavoittanut, eikä palstan adventistejakaan. Eli -liha- esiintyy palstan hekilöpersoonissa.
He eivät edes tunne Kristuksen sisäistä uskoa omakseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala valitsee aina sen, joka ei ole mitään maailman silmissä.Anonyymi 2023-09-01 12:49:59
Jumala valitsee aina sen, joka ei ole mitään maailman silmissä.
........ hieman outo yhdistelmä????
Eikös se koulutus ollut IN- Jeesuksen aikana ja vaikka siellä nämä monet koulutetut papit hylkäsivät Jumalan Rakkaudenlain Hengellisen puolen, kuten tänään.
Mukana hylkääjinä on "muka" oppineet maallikot - omissa silmissään.
Mutta, Herra valitseekin juuri omikseen heidät, jota Hän vanhurskauttaa.
Ei siitä maailmastas mennä, maailmanmielisiä torilta palkkaamaan, kuten aik. Neuvostopuolen liitossa tehtiin. Porukka oli jonossa, - sinä menet tänään hitsaamaan, sisät teet sitä ja tätä, vaikka ei mitään ammattitaitoa ollut.
Se näkyi hyvin sen maan kalustosta, kun katsoi - kuinka niitä oli korjattu.
Kyllä Herra valitsee kentältä heidät, joilla on se sydän Herran mieleinen.
Heillähän on PH- kautta jo sana huulilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananl. 26:12 "Moni luulottelee olevansa viisas"
1. Kor. 8:7
Mutta ei jokaisella ole tietoa; sillä muutamat tekevät itsellensä omantunnon epäjumalista ja syövät niinkuin epäjumalille uhrattua, ja että heidän omatuntonsa on heikko, niin se saastutetaan.Tarkoitat sanalla syövät - epäjumalille uhratta. Aivan kultaisen vasikan lihaa, joka ravitsee.
Siinä on se epäjumalille uhrattu jossa sielu saastuu.
- Anonyymi
Sananl. 12:15
Tyhmä pitää omaa tietään oikeana, viisas se, joka neuvoja kuulee.- Anonyymi
TS. tarkoittanet, että Jumalan Sana - on tämä neuvojen ja ohjeittten antaja.
Siinä ei sakramentteja - kumarrella, kultaisen vasikan uskontojen muotomenoja.
- Anonyymi
Saarn. 12:9
Saarnaaja oli viisas, eikä siinä kyllin: hän myös opetti TIETOA kansalle. Hän punnitsi mielessään ja sommitteli monia sananlaskuja - Anonyymi
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?- Anonyymi
Siinäpä mietitte, mitä se sanoma Hengellisesti viestii.
Jos herestoijakin käsittää paikkansa, häne heittää puheensa roskiin ja alkaa etsiä Herran kasvoja, että alkaisi sijaisuhri- Jeesus hänessä Hengessä puhumaan.
Myös itse lähtisi seuraamaan Jumalan Karitsaa, eikä niin tuo liha aina olisi äänessä.
Hokaisi sen, että Isän kasvojen edessä on kerran - aivan alastomana - Tunteeko siinä Hetkessä Jumala hänet ja miksi tuntisi.
- Anonyymi
Jeesus edusti Kalojen aikakautta, siksi kristinuskon eräs symboli on kala. Opetuslapsien kysyessä, ketä he seuraavat kun Jeesus on poissa, hän vastasi ”miestä jolla on vesiruukku”, mikä on suora viittaus Vesimiehen aikaan. Edelliset symbolit puolestaan ovat eri aikakausien, aioneiden merkkejä, joista tulevat mm. horoskooppimerkit: 12 horoskooppia (opetuslasta), aurinko keskellä (Jeesus). Kaikki kiertää, kun maailmankuva on syklinen, ei lineaarinen.
Esoteerikolle nämä ovat täysin selkeitä asioita, peruskauraa.- Anonyymi
Tähdistä luettiin ennusmerkkejä, aikakausia jne.
On myös teoria, että kyse ei ollut oikeasta kalasta, vaan pelkästä tunnustautumisesta, symboolista, mikä piirrettiin jalalla hiekkaan, josta tunnistettiin toinen kristitty.
Ensin toinen piirsi vain puolet siitä kalan muodosta ja toinen täydensi sen kalan malliseksi. Sovittu salainen merkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähdistä luettiin ennusmerkkejä, aikakausia jne.
On myös teoria, että kyse ei ollut oikeasta kalasta, vaan pelkästä tunnustautumisesta, symboolista, mikä piirrettiin jalalla hiekkaan, josta tunnistettiin toinen kristitty.
Ensin toinen piirsi vain puolet siitä kalan muodosta ja toinen täydensi sen kalan malliseksi. Sovittu salainen merkki.12 horoskooppia (opetuslasta),
Paavali ei ollut Jeesuksen valitsema 13 apostoli, vaikka niin itse väittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 horoskooppia (opetuslasta),
Paavali ei ollut Jeesuksen valitsema 13 apostoli, vaikka niin itse väittää.Paavalille ei sitä porttia ole rakennettu, kuten on oikeille 12 apostoleille.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 horoskooppia (opetuslasta),
Paavali ei ollut Jeesuksen valitsema 13 apostoli, vaikka niin itse väittää.Ja jos ottaa huomioon kolmannentoista opetuslapsen (tai horoskoopin), tulkinnasta riippuen Paavalin tai Mattiaksen, niin kyseessä on Käärmeenkantaja.
- Anonyymi
Siinäpä se horoskooppimies rikkoo jo heti Jumalan lakia, ja on lain alla.
Synti on Jumalan lain rikkomista ja synnin palkka on kuolema.
Kyllä sillä rienaajalla on kaikki pelissä, että sinutkin on langettanut pauloihinsa.
Esim. Konstantinus - Rooman keisari oli kaltaisesi palvoja- joka palvoi aurinkojumalaa.
Hän toi sunnuntai - aurinkopyhämme ja nyt sitä palvotaan korvuausopissa.
Siksi meidän pitää ehdottomasti kunnioittaa itse kirjoituksia, ettei eksy sinunkaan puheisiin.
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä?
Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne. Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. (Jes 44:6-10)
Jes 44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan. Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean". (Jes 44:12-16)
Jes 44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!" (Jes 44:18-19)
Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?" (Jes 44:20) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se horoskooppimies rikkoo jo heti Jumalan lakia, ja on lain alla.
Synti on Jumalan lain rikkomista ja synnin palkka on kuolema.
Kyllä sillä rienaajalla on kaikki pelissä, että sinutkin on langettanut pauloihinsa.
Esim. Konstantinus - Rooman keisari oli kaltaisesi palvoja- joka palvoi aurinkojumalaa.
Hän toi sunnuntai - aurinkopyhämme ja nyt sitä palvotaan korvuausopissa.
Siksi meidän pitää ehdottomasti kunnioittaa itse kirjoituksia, ettei eksy sinunkaan puheisiin.
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä?
Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne. Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. (Jes 44:6-10)
Jes 44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan. Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean". (Jes 44:12-16)
Jes 44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!" (Jes 44:18-19)
Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?" (Jes 44:20)Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel.
Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.
Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa.
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? - joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
(Jes 44:21-25)
- Anonyymi
Paavali oli apostoli ja Paavalin kirjeet on UTn tärkeimmät kirjeet ja yhtä merkittäviä kun Evanekliumit.
- Anonyymi
Juudaskin oli apostoli.
Jokaiseen pöytään mahtuu yksi Juudas/Paavali.
Paavalin erikoistehtävä oli kolmen vuoden koulutuksen jälkeen olla sen luvatun väkevän eksytyksen kirjoittaja sinne teksteihin sekaan. Valhe kun nielaistaan helposti kahden totuuden välissä.
Paavalin kirkastamaa totuutta jos pelkästään naukkailee, niin se kihahtaa helposti päähän?
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudaskin oli apostoli.
Paavalin erikoistehtävä oli kolmen vuoden koulutuksen jälkeen olla sen luvatun väkevän eksytyksen kirjoittaja sinne teksteihin sekaan. Valhe kun nielaistaan helposti kahden totuuden välissä.
Paavalin kirkastamaa totuutta jos pelkästään naukkailee, niin se kihahtaa helposti päähän?
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatussa se totuus on peltoon kätketyn aarteen kaltainen,
se pitää kaivaa sieltä esiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Raamatussa se totuus on peltoon kätketyn aarteen kaltainen,
se pitää kaivaa sieltä esiin.Paavali antaa valmiit aseet ja eväät eksyttäjille.
Ap. t. 19:13
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Biblia 1776
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali antaa valmiit aseet ja eväät eksyttäjille.
Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Biblia 1776
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.lumoojat=hurmoksella eksyttäviä saarnaajia ja kaatajia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudaskin oli apostoli.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Juudaksen mysteeri se vasta mielenkiintoinen onkin.
Hän sai ehtoollisen ensimmäisenä ja Jeesus käski häntä ”mene ja tee mitä sinun pitää tehdä”, eli Juudas toteutti Jeesuksen (jumalallisen) tahdon. Kavaltajan ansiosta Jeesus otettiin kiinni ja ristiinnaulittiin. Ilman Juudaksen työtä ei olisi myöskään sijaiskärsijää ja koko kristinuskolta putoaisi pohja.
Mielenkiintoista on lisäksi yhtymäkohdat Jeesuksen ja Juudaksen välillä: Molemmat ovat tavallaan sijaiskärsijöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali antaa valmiit aseet ja eväät eksyttäjille.
Biblia 1776
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.Et ilmeisesti lue koko tekstiä, etkä ymärrä mostä tässä puhutaan.
- Anonyymi
"Yhtä merkittäviä kuin evankeliumit"
Ai jaa! Jos Paavalin teksteistä poistetaan evankeliumi, ei Paavali puhu sanaakaan Jeesuksen elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lumoojat=hurmoksella eksyttäviä saarnaajia ja kaatajia
Minun Raamatussani ei lue sanaa hurmoshenki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudaksen mysteeri se vasta mielenkiintoinen onkin.
Hän sai ehtoollisen ensimmäisenä ja Jeesus käski häntä ”mene ja tee mitä sinun pitää tehdä”, eli Juudas toteutti Jeesuksen (jumalallisen) tahdon. Kavaltajan ansiosta Jeesus otettiin kiinni ja ristiinnaulittiin. Ilman Juudaksen työtä ei olisi myöskään sijaiskärsijää ja koko kristinuskolta putoaisi pohja.
Mielenkiintoista on lisäksi yhtymäkohdat Jeesuksen ja Juudaksen välillä: Molemmat ovat tavallaan sijaiskärsijöitä.Ilman Juudasta meillä ei olisi pelastusta! Palvommeko väärää jumalaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lumoojat=hurmoksella eksyttäviä saarnaajia ja kaatajia
Josta sinä muoto- adventisti olet yksi - joukossa.
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Kymmenestä käskystä, osa ei kuulu heille.
- Anonyymi
Aloittaja ei näytä olevan kärryillä.
Heluntailaisuudessa paljon aitoja Jeesuksen opetuslapsikisi uudestisyntyneitä.
Helluntaiseurakuntiin liittmisen ehtona on jokaisen omakohtainen ja vapaaehtoinen tahto Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen.
Todellinen kristitty:
Apt. 11:
20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyproslaisia ja kyreneläisiä, jotka Antiokiaan saavuttuaan saarnasivat myös kreikkalaisille hyvää sanomaa Herrasta Jeesuksesta.
21. Herran käsi oli heidän tukenaan, ja suuri joukko ihmisiä kääntyi ja uskoi Herraan.
22. Tästä kantautui tieto Jerusalemin seurakunnalle, ja seurakunta lähetti Barnabaksen Antiokiaan.
23. Kun hän perille tultuaan näki, mitä Jumalan armo oli saanut aikaan, hän ilahtui ja kehotti kaikkia järkkymättä pysymään uskossa Herraan.
24. Hän oli hyvä mies, täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Yhä enemmän oli niitä, jotka liittyivät Herran omien joukkoon.
25. Barnabas lähti sitten Tarsokseen etsimään Saulia
26. ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. Yhdessä he toimivat seurakunnan keskuudessa kokonaisen vuoden, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty.- Anonyymi
Hellutailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu pahahenkinen heresia, eksytys.
Ei se ole mitään oikeata kristinuskoa.
Helluntailiikkeen perustajatkin on viety vankilaan sodomiasta.
Jumalan pilkkaa väittää heitä oikeiksi kristityiksi. - Anonyymi
Juuri niin.
Vain todellinen henkilökohtainen kiinteä ja tottelevainen yhteys Jeesuksen, on uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellutailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu pahahenkinen heresia, eksytys.
Jumalan pilkkaa väittää heitä oikeiksi kristityiksi.Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin.
Vain todellinen henkilökohtainen kiinteä ja tottelevainen yhteys Jeesuksen, on uskoa.Teot kertoo, mikä uskon ihminen on saanut.
Matt. 7:21
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
On karmeata harhaoppia opettaa, että käätymällä helluntailaiseksi ihminen pelastuu pelkän uskon avulla. - Anonyymi
No ei tuo kommenttisi kyllä kumoa mitään aloituksen väitteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin.
Vain todellinen henkilökohtainen kiinteä ja tottelevainen yhteys Jeesuksen, on uskoa.Miten henkiolentoon voi olla kiinteä yhteys? Eikö pitäisi olla etäyhteys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten henkiolentoon voi olla kiinteä yhteys? Eikö pitäisi olla etäyhteys?
Kiitos, päivän paras. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan pilkkaa väittää heitä oikeiksi kristityiksi.pakana- toistaa lihallisena omaa heresiaansa, koska ei tunne Lunastajaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teot kertoo, mikä uskon ihminen on saanut.
Matt. 7:21
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
On karmeata harhaoppia opettaa, että käätymällä helluntailaiseksi ihminen pelastuu pelkän uskon avulla.Ai! Ihanko sinä lihallisena olet pantu rakentamaan Kristuksen seurakuntaa?
Epäilen syvästi kykeneväisyyttäsi, koska sinulla on fariseustapa kulkea kivet taskussa, eikä Pyhän Hengen sanomaa puheissasi näy.
Annetaan Pyhän Hengen tehdä se "luomistyö" - eikä sinussa ole Luojan verta olemassa.
Koskahan hokaat oman alastomuutesi?
- Anonyymi
Luther oli teologi, joka tapatti anabaptistit.
Perusti valtiokirkon, johon vauvat kastetaan pakolla.- Anonyymi
Lutteri oli katolilainen munkki joka tajusi että anekauppa on väärin ja naulasi 95 teesiä oveen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutteri oli katolilainen munkki joka tajusi että anekauppa on väärin ja naulasi 95 teesiä oveen.
Luther oli luostarissa 1500-luvulla elänyt munkki, jolla ei ole mitään tekemistä Amerikassa 1900-luvuvun alulla perustetun Pentecostalismin/Parhamilaisuuden/Helluntailaisuuden uskonliikkeen kanssa.
Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin v. 1920 mies, Gerhard Olsen-Smidtt, joka vietiin vankilaan homosekuaalisista teoista, jotka oli siihen aikaan rangaistavia tekoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther oli luostarissa 1500-luvulla elänyt munkki, jolla ei ole mitään tekemistä Amerikassa 1900-luvuvun alulla perustetun Pentecostalismin/Parhamilaisuuden/Helluntailaisuuden uskonliikkeen kanssa.
Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin v. 1920 mies, Gerhard Olsen-Smidtt, joka vietiin vankilaan homosekuaalisista teoista, jotka oli siihen aikaan rangaistavia tekoja.Luther oli 1500-luvulla elänyt joukkoteurastalja. Hän kirjoittaa:
"Luther puhuu aina tappamisesta:
"": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi." - Anonyymi
Vanhoillislestadiolaiset sanovat tuohon, että Luther ei ollut enää tuossa vaiheessa oikeassa uskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther oli 1500-luvulla elänyt joukkoteurastalja. Hän kirjoittaa:
"Luther puhuu aina tappamisesta:
"": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."Ei Luther kirjoita täällä tappamisesta vaan sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin v. 1920 mies, Gerhard Olsen-Smidtt, joka vietiin vankilaan homosekuaalisista teoista, jotka oli siihen aikaan rangaistavia tekoja.>>Luther oli luostarissa 1500-luvulla elänyt munkki<<
Luther tajusi että Rooman kirkon piispa eli paavi on väärässä ja naulasi 95 teesiä.
Luther jos kuka katolilaisena ymmärsi Rooman kirkon harhat.
Radiikaalireformaatio on oma asiansa ja liittyy enemmän Sveitsiin ja Zwingliin.
Mielestäni tuota anabaptismi asiaa pitää käsitellä Zwingliin liittyen eikä Lutheriin. Talonpoikaiskapina oli Saksalaisten asia ja liittyi Lutheriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Luther oli luostarissa 1500-luvulla elänyt munkki<<
Luther tajusi että Rooman kirkon piispa eli paavi on väärässä ja naulasi 95 teesiä.
Luther jos kuka katolilaisena ymmärsi Rooman kirkon harhat.
Radiikaalireformaatio on oma asiansa ja liittyy enemmän Sveitsiin ja Zwingliin.
Mielestäni tuota anabaptismi asiaa pitää käsitellä Zwingliin liittyen eikä Lutheriin. Talonpoikaiskapina oli Saksalaisten asia ja liittyi Lutheriin.Itse asiassa Luther toi katolisuuden kristilliseen oppiin. Esimerkikisi Luther itse myönsi luterilaisen kasteen olevan kopioitu katoliselta kirkolta. Luther ainoastaan siivosi anekaupan ja ulkoisen prameuden.
Valehtelet päin silmiä: "Talonpoikaiskapina oli Saksalaisten asia ja liittyi Lutheriin." Miten ei muka liity??? Väitätkö, etteivät Lutherin sanomiset liity Lutheriin???i Luther itse neuvoi kuinka kohdella kapinallista, Lutherin omat sanat: Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Luther kirjoita täällä tappamisesta vaan sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Jaa, Luther olikin 'uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä'
NÄMÄ OVAT LUTHERIN OMAT SANAT: Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, Luther olikin 'uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä'
NÄMÄ OVAT LUTHERIN OMAT SANAT: Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasiRadikaalireformaatio ja anabaptistit oli sveitsiläisten asia ja Luther ei liity siihen mitenkään. Zwingli liittyy.
Talonpoikaiskapina oli saksalaisten asia ja liittyi talonpoikien asemaan. Siihen Luther liittyy.
https://maansuola.fi/luther-profeetta-vai-vallanpitajien-hannystelija/
Lutherilla oli kannalleen myös teologisia perusteita. Hän näki maallisen esivallan Jumalan suurena lahjana, jonka ansiosta syntiin langenneessa maailmassa säilyi edes jonkinlainen järjestys. Kahteentoista artiklaan julkaisemassaan vastauksessa Luther kirjoitti, että ihmiset olivat syntyperänsä perusteella eriarvoisia. Jokaisen oli tyydyttävä omaan kutsumukseensa. Muu oli pohjimmaltaan nousua Jumalaa itseään vastaan.
Oli toinenkin tie. Lutherin käsityksen mukaan ainoa taho, joka kykenisi luomaan seurakuntiin jonkinlaisen järjestyksen, olivat häneen myötämielisesti suhtautuvat ruhtinaat. Asettumalla epäröimättä kapinan aikana ruhtinaiden puolelle Luther oli osoittautunut heidät silmissään luotettavaksi yhteistyökumppaniksi. Kapinan jälkeisinä vuosina uusi luterilainen kirkko alkoi rakentua ruhtinaiden ja luterilaisten teologien yhteistyön tuloksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radikaalireformaatio ja anabaptistit oli sveitsiläisten asia ja Luther ei liity siihen mitenkään. Zwingli liittyy.
Talonpoikaiskapina oli saksalaisten asia ja liittyi talonpoikien asemaan. Siihen Luther liittyy.
https://maansuola.fi/luther-profeetta-vai-vallanpitajien-hannystelija/
Lutherilla oli kannalleen myös teologisia perusteita. Hän näki maallisen esivallan Jumalan suurena lahjana, jonka ansiosta syntiin langenneessa maailmassa säilyi edes jonkinlainen järjestys. Kahteentoista artiklaan julkaisemassaan vastauksessa Luther kirjoitti, että ihmiset olivat syntyperänsä perusteella eriarvoisia. Jokaisen oli tyydyttävä omaan kutsumukseensa. Muu oli pohjimmaltaan nousua Jumalaa itseään vastaan.
Oli toinenkin tie. Lutherin käsityksen mukaan ainoa taho, joka kykenisi luomaan seurakuntiin jonkinlaisen järjestyksen, olivat häneen myötämielisesti suhtautuvat ruhtinaat. Asettumalla epäröimättä kapinan aikana ruhtinaiden puolelle Luther oli osoittautunut heidät silmissään luotettavaksi yhteistyökumppaniksi. Kapinan jälkeisinä vuosina uusi luterilainen kirkko alkoi rakentua ruhtinaiden ja luterilaisten teologien yhteistyön tuloksena.Thomas Myntzer oli väärä profeetta ja yritti aiheuttaa vallankumouksen kuten amerikassa myös Trumpin kannattajat. Esivalta on Jumalan asettama ja aivan oikein että kapinalliset tapettiin.
"Kapinallisten päämäärissä oli suuria eroja. Osa pyrki saamaan Kahdessatoista artiklassa vaaditut paremmat oikeudet. Osa taas kaavaili laajempaa kumousta. Selvimmin tämä tuli näkyviin Thüringenin kapinaliikkeessä. Sen henkiseksi johtajaksi oli noussut Thomas Müntzer -niminen pappi. Hän oli aluksi liittynyt Lutheriin mutta riitaantunut sittemmin tämän kanssa. Müntzer tulkitsi aikaansa toisella tavalla kuin Luther. Hänen mukaansa oli tultu historian käänteeseen. Raamatussa ennustettu tuhatvuotinen valtakunta, rauhan ja oikeudenmukaisuuden aika, oli nyt alkamassa. Siihen päästäisiin, kun oikeamieliset ihmiset kukistaisivat väärät vallanpitäjät." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thomas Myntzer oli väärä profeetta ja yritti aiheuttaa vallankumouksen kuten amerikassa myös Trumpin kannattajat. Esivalta on Jumalan asettama ja aivan oikein että kapinalliset tapettiin.
"Kapinallisten päämäärissä oli suuria eroja. Osa pyrki saamaan Kahdessatoista artiklassa vaaditut paremmat oikeudet. Osa taas kaavaili laajempaa kumousta. Selvimmin tämä tuli näkyviin Thüringenin kapinaliikkeessä. Sen henkiseksi johtajaksi oli noussut Thomas Müntzer -niminen pappi. Hän oli aluksi liittynyt Lutheriin mutta riitaantunut sittemmin tämän kanssa. Müntzer tulkitsi aikaansa toisella tavalla kuin Luther. Hänen mukaansa oli tultu historian käänteeseen. Raamatussa ennustettu tuhatvuotinen valtakunta, rauhan ja oikeudenmukaisuuden aika, oli nyt alkamassa. Siihen päästäisiin, kun oikeamieliset ihmiset kukistaisivat väärät vallanpitäjät."Anabaptistien pasifismi oli väärä raamatuntulkinta. Raamattu ei kiellä uskovaista osallistumasta esivallan toimintaan. Jeesus ei käskenty sadanpäämiestä lopettamaan ammattiaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anabaptismi
>>>Anabaptistien johtomiehet halusivat puolustautua vääriä syytöksiä kohtaan. Balthasar Hubmaierin ja Michael Sattlerin kutsuma kastajasynodi kokoontui helmikuussa 1527. Kokouksessa puhuttiin "vääristä veljistä", mutta ei mainita keitä he ovat. Todennäköisesti kokouksessa julkaistut seitsemän artiklaa oli suunnattu heidän oppejaan vastaan. Ilmeisesti he halusivat julkaista aseettomuutta koskevan oppinsa, ettei heitä sekoitettaisi Thomas Müntzeriin, joka oli niin sanottujen Zwickaun profeettojen johtaja ja katsotaan aiheuttaneen talonpoikaissodan 1524–1525. Synodi laati niin sanotun Schleitheimin tunnustuksen, jonka oppeihin suurin osa liikkeen jäsenistä näyttää yhtyneen. Sitä todistaa se, että se levisi kirjallisesti hyvin laajalle liikkeen piirissä. Julistus käsitteli kastetta, seurakuntakuria, ehtoollista, maailmasta erillään pysymistä, seurakunnan johtoa, aseettomuutta ja valasta kieltäytymistä. Maailmasta erottautuminen merkitsi lähinnä valtion toimien ja virkojen hylkäämistä. Aseista ja valasta kieltäytyminen tulivat suoraan Jeesuksen vuorisaarnasta. Tämä herätti huomiota kristityissä, jotka ajattelivat ettei vuorisaarnaa ollut tarkoitettu noudatettavaksi, vaan ainoastaan paljastamaan meille, kuinka syntisiä me olemme. Anabaptisteja syytettiin kristillisestä kommunismista, mutta artikloissa ei puhuta siitä mitään. Muutenkin ne ovat varsin suppea esitys kristillisestä uskosta. Artiklat käännettiin myös hollanniksi ja painettiin vuosina 1560 ja 1565. Sekä Zwingli että Calvin käsittelivät artikloita anabaptistien vastaisissa kirjoituksissaan. <<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aihe on Amerikassa perustettu uusi uskonto Helluntailaisuus/Pentecostalismi/Parhamilaisuus, jonka toi Suomeen Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies perustamalla tänne ensimmäisen Helluntaiseurakunnan Helsinkiin v. 1920 ja 40 muuta seurakuntaa eri puolille maata, aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aihe on Amerikassa perustettu uusi uskonto Helluntailaisuus/Pentecostalismi/Parhamilaisuus, jonka toi Suomeen Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies perustamalla tänne ensimmäisen Helluntaiseurakunnan Helsinkiin v. 1920 ja 40 muuta seurakuntaa eri puolille maata, aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.
Suomen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti baptisti Albin Kervinen Helsinkiin vuonna 1915.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin v. 1920 mies, Gerhard Olsen-Smidtt, joka vietiin vankilaan homosekuaalisista teoista, jotka oli siihen aikaan rangaistavia tekoja.Lutterilla, etkö tunne historiaa. Hänen takiaan uskovat pakenivat rapakon taakse ja tavallaan siksi siellä on uskonnollisesti aivan eri vapaus kuin täällä.
Ja Amerikan luterilaiset katsovat sinun edustamaasi luterilaisuutta vinosti. Myös siksi on Jerusalemin Kristus- uskovat jo vuosia sitten erottanut meitin luterislaisuuden yhteydestään. Eli teidän pakanuuden tähden. - Pakana - on epäjumalanpalvelija,...
Eli otahan nyt lusikkasi kauniiseen käteen. äläkä sitä kultaista vasikkaasi pidä tarjolla.
Meinaan ihmiset tänään osaavat lukea ja totuus kerrotaan katoilta.
Sinä ole vain lihallinen - suupaltti - farisealainen ihminen....
Taitaapi olla niin, että se rangaistuksesi onkin sinun päälläsi, hokaat sen siinävaiheessa, kun menet siine todistuksen majaan Isän eteen.
Sunteeko sinut vain tämänpalstan räyhähenget, mutta ei Isä, koska HÄnen siemensä ei ole sinua siinnyt.
Koskahan sinä yleensä tajuat itsesi, eli näet sielusi kuvastimesta käsin..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Luther kirjoita täällä tappamisesta vaan sinä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Ai, - etkö lue historiaa...... Mene sinne S-kauppaasi Historia - lehtien pariin. Lue sieltä, sillä Aasikin - voi oppia puhumaan. Nyt taitaa olla äänessäsi vain se luonnollinen ääni.
https://www.facebook.com/watch/?v=612787476020753 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anabaptistien pasifismi oli väärä raamatuntulkinta. Raamattu ei kiellä uskovaista osallistumasta esivallan toimintaan. Jeesus ei käskenty sadanpäämiestä lopettamaan ammattiaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anabaptismi
>>>Anabaptistien johtomiehet halusivat puolustautua vääriä syytöksiä kohtaan. Balthasar Hubmaierin ja Michael Sattlerin kutsuma kastajasynodi kokoontui helmikuussa 1527. Kokouksessa puhuttiin "vääristä veljistä", mutta ei mainita keitä he ovat. Todennäköisesti kokouksessa julkaistut seitsemän artiklaa oli suunnattu heidän oppejaan vastaan. Ilmeisesti he halusivat julkaista aseettomuutta koskevan oppinsa, ettei heitä sekoitettaisi Thomas Müntzeriin, joka oli niin sanottujen Zwickaun profeettojen johtaja ja katsotaan aiheuttaneen talonpoikaissodan 1524–1525. Synodi laati niin sanotun Schleitheimin tunnustuksen, jonka oppeihin suurin osa liikkeen jäsenistä näyttää yhtyneen. Sitä todistaa se, että se levisi kirjallisesti hyvin laajalle liikkeen piirissä. Julistus käsitteli kastetta, seurakuntakuria, ehtoollista, maailmasta erillään pysymistä, seurakunnan johtoa, aseettomuutta ja valasta kieltäytymistä. Maailmasta erottautuminen merkitsi lähinnä valtion toimien ja virkojen hylkäämistä. Aseista ja valasta kieltäytyminen tulivat suoraan Jeesuksen vuorisaarnasta. Tämä herätti huomiota kristityissä, jotka ajattelivat ettei vuorisaarnaa ollut tarkoitettu noudatettavaksi, vaan ainoastaan paljastamaan meille, kuinka syntisiä me olemme. Anabaptisteja syytettiin kristillisestä kommunismista, mutta artikloissa ei puhuta siitä mitään. Muutenkin ne ovat varsin suppea esitys kristillisestä uskosta. Artiklat käännettiin myös hollanniksi ja painettiin vuosina 1560 ja 1565. Sekä Zwingli että Calvin käsittelivät artikloita anabaptistien vastaisissa kirjoituksissaan. <<<Raamattu ei kiellä uskovaista osallistumasta esivallan toimintaan......
Silloin Raamattu kieltää, jos pitää keisaria kumartaa Jumalan sijasta.
tätä juuri Jukka Norvanto käsitteli "Raamattu- kannesta - kanteen ohjelmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleisuskonnon korvausoppi - on luterilaisuuden perusta..
Ja muista - kun jänkkäät. Luterilaisuus on pyytänyt anteeksi tekojaan, käsittäen myös Anabaptisti - asioissa. Pahoittelivat valheellista viestintää.
Eli luterilaiset ovat ansainneet anteeksiannon, mutta miksi SINÄ jankkaat asiaa.?
Et ole ehkä luterilainen, vaan adventismista ponnistava joku trollaaja.
- Anonyymi
Helluntailaisten opettaja on Pyhä Henki.
- Anonyymi
Siitä ei ole todisteita.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajien Parhamin ja Olsenin teot puhuvat puolestaan minkä hengen vallassa he olivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ole todisteita.
Jumalattomat luterilaiset eivät saa mitään todisteita!
- Anonyymi
Kumpa olisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpa olisikin.
Kunpa kirjoitetaan ilman m-kirjainta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajien Parhamin ja Olsenin teot puhuvat puolestaan minkä hengen vallassa he olivat.
Pidä jo polvihousuinen pentu pääsi kiinni, ettet lue tuomiotasi pian anteeksiantamattomaksi teoksi...... paatumus....... vai oletko se vanhusvaippaikäinen dementikko, vihamaljoja päivittäin ryyppivä ihminen. Aivotonta ja pentumaista se esiintulosi on tällä palstalla.......
Olet tavallaan Herran kansalle häpeäpilkku.. sinua ei tunnusta eläväuskoinen luterilainen, eikä muutkaan veljeksi, vaan pakanaksi.
En edusta helluntailaisuutta, mutta koen häpeää kirjoitustesi mökän takia.
Jeesuksen omilla hänen antamansa valtuutet, Raamatun mukaan opetta sana on joka eläväksi tekee, se on ainut turva syntieselle.
- Anonyymi
Tekeekö väärin käännetty/tulkittu sana väärän turvan syntieselke?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo, mutta ehkä Jumala antaa sen anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt sanasta- koko kristilliselle kentälle ilmaisua:
Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. 13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole mikään haarautuma eikä lahko mistään entuudestaan tunnetusta Kristillisestä kirkkokunnata.
Ensimmäiset Pentecostismiin liittyneet oli Los Angelesin slummien mustia miehiä, joiden kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta. He olivat sinne Afrikasta tuotujen orjien perillisiä, jotka eivät luopuneet isiensä uskonnosta ja perinteistä.- Anonyymi
Slummien köyhät miehet liittyivät Pentecostalismiin, koska liikkeen perustaja Charles Fox Parham oli luvannut heille täydellisen monen vieraan kielen taidon käymättä päivääkään oikeata koulua. Jotkut olivat pakanneet matkalaukut valmiiksi ulkomaillemuuton vuoksi paremman elämän toivossa.
Kukaan ei mitään vieraita kieliä oppinut Parhmainin kieli/raamattukoulussa puhumaan ja pettyneet miehet erosivat koko Pentecostalismista. - Anonyymi
Vihan lietsoja, lihallinen, pakanallinen, koska et Edusta sitä Elänmänkirjaa, missä on nimet.
Tunnettujen kirkkokuntien jäsenrekisterillä ei ole arvoa taivaassa, koka pelastus on Jumalantyö ja HÄN rakentaa valtakuntansa......
Siksi sanasi on ihmisviisauden kalliolle rakennettu, vailla elämää ja pohjaa.
On turhaa heiluttaa antisemitististä lippua ja lisäksi valkoisen miehen rasistinen kirjoituskin vielä!
- Anonyymi
>>Helluntailaisuus ei ole mikään haarautuma eikä lahko mistään entuudestaan tunnetusta Kristillisestä kirkkokunnata.<<
Ruotsissa helluntailaiset erotettiin baptistitkirkosta. Myös helluntailaisuuden Eurooppaan tuonut Barrat oli alunperin metodisti mutta metodistikirkko ei hyväksynyt Barratin kielilläpuhumista.- Anonyymi
Ei se Ruotsin helluntailaisten uskokaan kovin kummoista uskoa ollut.
Eksyttäjiä ne oli Ruotsinkin helluntailaiset.
. Blomin ja Anderssonin toiminta päättyi kuitenkin vuonna 1909 onnettomuuteen rukousviikolla, jolloin saarnaaja yritti kävellä vetten päällä ja hukkui.[1][3] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Ruotsin helluntailaisten uskokaan kovin kummoista uskoa ollut.
Eksyttäjiä ne oli Ruotsinkin helluntailaiset.
. Blomin ja Anderssonin toiminta päättyi kuitenkin vuonna 1909 onnettomuuteen rukousviikolla, jolloin saarnaaja yritti kävellä vetten päällä ja hukkui.[1][3]Suomeen helluntailaisuuden hengen toi yksi mies suoraan Amerikasta, sai sen hengen Parhamin seuraajilta.
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen helluntailaisuuden hengen toi yksi mies suoraan Amerikasta, sai sen hengen Parhamin seuraajilta.
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
Olsenin määräys pelkästä aikuiskasteesta ehtoollisen jakamisesta vain halluntailaisille itselleen sai perinteiset Kristityt äänestämään jaloillaan ja lähtemään pois Amerikasta tuodun helluntailaisten porukoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
Olsenin määräys pelkästä aikuiskasteesta ehtoollisen jakamisesta vain halluntailaisille itselleen sai perinteiset Kristityt äänestämään jaloillaan ja lähtemään pois Amerikasta tuodun helluntailaisten porukoista.Olsenin ajatus ja määräys oli, että aikuiskaste ja ehtoollinen kuuluu vain synnittömille helluntailaisille itselleen, ei muille.
Jokainen tervejärkinen kristitty käsittää, että Jeesus tuli syntisiä varten ja on sitä varten läsnä sekä kasteessa että ehtoollisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olsenin ajatus ja määräys oli, että aikuiskaste ja ehtoollinen kuuluu vain synnittömille helluntailaisille itselleen, ei muille.
Jokainen tervejärkinen kristitty käsittää, että Jeesus tuli syntisiä varten ja on sitä varten läsnä sekä kasteessa että ehtoollisessa.Ihminen pelastuu uskon kautta ilman sakramentteja.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen pelastuu uskon kautta ilman sakramentteja.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".Pirullinen harhaoppi uskoa, että kääntymällä helluntailaisten harhaoppiseen uskoon ihminen pelastuuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirullinen harhaoppi uskoa, että kääntymällä helluntailaisten harhaoppiseen uskoon ihminen pelastuuu.
etkö osaa yhtä lausetta lukea ja ymmärtää häh piip !
- Anonyymi
Nasaretilaisen lahko oli maallikkoliike.
Ei ollut yhtään teologia.- Anonyymi
Paavali oli toorakoulut käynyt.
26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli toorakoulut käynyt.
26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.Paavalii laittoi valhetta totuuden sekaan, koska oli valittu ase lopun ajan väkevän eksytyksen tekijäksi.
Jonkunhan sekin tehtävä piti suorittaa ja ne eeksytysksen siemenet sinne Kirjaan kirjoittaa. - Anonyymi
Eihän eihän Jeesus ollut mikään maallikko, vaan Jumalan Ylimmäien pappi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän eihän Jeesus ollut mikään maallikko, vaan Jumalan Ylimmäien pappi.
Mitäs ne Jerusalemin temppelissä olleet ylipapit olivat? He, jotka pääsivät ainoina kaikkeinpyhimpään ja sinnekin vain kerran vuodessa? Niiden vöistä roikkui granaattiomenoita, ja rintakilvissä oli kaikki 12 jumalallista jalokiveä. Palvelusten ulkopuolella heiteltiin Uurimia ja Tummimia. Ja pitkät parrat vain liehui tuulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalii laittoi valhetta totuuden sekaan, koska oli valittu ase lopun ajan väkevän eksytyksen tekijäksi.
Jonkunhan sekin tehtävä piti suorittaa ja ne eeksytysksen siemenet sinne Kirjaan kirjoittaa.älä sekoita paavalia omiin valheisiisi !
mene muualle ja vie nuo typerät juttusi mennessäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ne Jerusalemin temppelissä olleet ylipapit olivat? He, jotka pääsivät ainoina kaikkeinpyhimpään ja sinnekin vain kerran vuodessa? Niiden vöistä roikkui granaattiomenoita, ja rintakilvissä oli kaikki 12 jumalallista jalokiveä. Palvelusten ulkopuolella heiteltiin Uurimia ja Tummimia. Ja pitkät parrat vain liehui tuulessa.
Jeesuksen kuollessa Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä osasta.
Saatana oli valmiina temppelin harjalla ja hyppäsi heti sinne tilalle repäisten esiripun edestään pois, jotta kaikki voisivat kumartaa hänen loistoaan ja kauneuttaan, ja tulla kuulemaan sitä viisautta, mitä hänestä lähti.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana oli valmiina temppelin harjalla ja hyppäsi heti sinne tilalle repäisten esiripun edestään pois, jotta kaikki voisivat kumartaa hänen loistoaan ja kauneuttaan, ja tulla kuulemaan sitä viisautta, mitä hänestä lähti.
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.Temppeleissä on valejeesuksia ihmisiä kaatamassa ja käännyttämässä lahkouskoihinsa.
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.Olit siis paikalla, vai mistä tietosi on peräisin?
- Anonyymi
näkyy olevan taas tuulimyllyn lämmittäjien kokoontumiset tässäkin ketjussa.
on se ihme että pitää olla jotain suoltamassa kokomailman ikkunaan vaikk mitään ymmärrystä ei asioista ole.- Anonyymi
Siinä yksi tuulimyllynkmmittäjä eli katkera hellarivanhus
- Anonyymi
Paavali oli kiero mies.
Julisti, että lait on kumottu, nyt vaan rakastellaan toisiamme. Lait heitetty roskikseen.
Paavali meni vielä uuden liiton aikana temppeliin tekemään nasiirilupausta pää kaljuksi ajeltuna.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]- Anonyymi
Kristuksen uhri ei Paavalille riittänyt, koska antoi lisäksi omia uhrejaan VT:n sääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Jukkka Norvanto - Raamattu - kannesta - kanteen - toi vasta sinulle vastauksen asiaasi.
Itse olet pakanuuden pihamaalla tallaamassa, vain määrä- ajan.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne jakoa maallikoihin ja pappeihin saurakunnan sisällä. Papit ovat sen keksineet, harhaoppiset papit. Jeesus vihaa pappisvaltaa seurakunnassa.
Ilmestyskirja:
2:6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.- Anonyymi
Jako pappeihin ja maallikoihin on nikolaiittain oppi.
- Anonyymi
Jeesusta puhuteltiin opettajaksi ja hän osasi lukea tooraa eli kyllä Jeesus oli sen puusepän ammatin lisäksi myös jotakn koulua käynyt.
Luuk
4:15 Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.
4:16 Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ja myös Matteus ja Luukas osasvat lukea joten eivät ne kaikki mitään kalastajia olleet.
Pietari ja JOhannes olivat eivät olleet kouluja käyneet
Apostolien teot:
4:13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä,- Anonyymi
Sana ei mainitse Jeesuksen käyneen kouluja. juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?
Jeesus vastasi heille ja sanoi: Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
Jeesus sai oppinsa suoraan Isältä Jumalalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana ei mainitse Jeesuksen käyneen kouluja. juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?
Jeesus vastasi heille ja sanoi: Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
Jeesus sai oppinsa suoraan Isältä Jumalalta.Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sai oppinsa suoraan Isältä Jumalalta.Niin. Jeesus osasi lukea, koska Hän on Jumalan Poika.
Raamattu365.fi
Toggle navigation
Evankeliumi Johanneksen mukaan
Luku 1
Esipuhe
Sana tuli lihaksi
1. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. 1. Moos. 1:1-3; Sananl. 8:24-
26; 1. Joh. 1:1-2
2. Hän oli alussa Jumalan luona.
3. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Ps. 33:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Hepr. 1:10
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.
Ps. 36:10; Joh. 5:26
5. Valo loistaa pimeydessä, eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sai oppinsa suoraan Isältä Jumalalta.Jeesus oli maan päällä alennuksen tilassa niin kyllä hän joutui siellä synagoogassa opettelemaan lukemaan kuten kaikki muutkin. Jeesus oli ammatiltaan puuseppä ja joutui myös ne taidot opettelemaan.
Jeesuksen opetuksen sisältö on eri asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli maan päällä alennuksen tilassa niin kyllä hän joutui siellä synagoogassa opettelemaan lukemaan kuten kaikki muutkin. Jeesus oli ammatiltaan puuseppä ja joutui myös ne taidot opettelemaan.
Jeesuksen opetuksen sisältö on eri asia.Juttusi on suoraan Jumalan ilmoitusta vastaan: juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut? Jos Jeesus olisi opiskellut ensin lukemaan sitten tooraa synagoogassa, niin juutalaiset olisivat tienneet Jeesuksenn opinnoista ja eiväkä olisi ihmetelleet. Mistä tällä on kaikki tämä, ja mikä on se viisaus, joka on hänelle annettu?
- Anonyymi
Niin syyttivät fariseukset ja kirjanopppineet Jeesuksen opetuslapsiakin. Niin he tekevät nykyisinkin.
Kirjanoppineet, fariseuket ja papit tappoivat Jeesuksen.
Mutta Jeesus ylösnoustuaan tuli opetuslstensa luokse. Sitten Hän nousi taivaaseen ja lähetti Pyhä Hengen opetuslapilleen.
Pyhä Henki on on loppuun asti Jeesuksen opetuslasten kanssa, myös tässä meidänkin aikakautemme opetuslasten kanssa. - Anonyymi
Todellinen kristitty voi olla vain uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi.
1.Kor.2:
14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24
Novum komentaari
1.Kor.2:14. Tässä näemme "luonnollisen" ja hengellisen ihmisen välisen vastakkaisuuden. Luonnollinen voi olla eettisesti katsoen joko hyvä tai paha, mutta hänellä ei ole Jumalan Henkeä, ja siksi hän on »sielullinen», luonnollinen ihminen, jolla ei ole Henkeä, Juud 19. Ihmisessä on sielu ja ruumis. Kristityillä on lisäksi Pyhä Henki. Hengellinen ihminen on ottanut vastaan Jumalan Hengen ja on sen vuoksi hengellinen. Molemmilla ihmistyypeillä on samat luonnolliset edellytykset ja mahdollisuudet. Suuri ero on siinä, että toinen on hengellisesti herännyt ja uudestisyntynyt. Hän elää sopusoinnussa Jumalan Hengen kanssa. Hengellisyys on oikeastaan sitä, että Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä.- Anonyymi
Paavali pilkkaa Jumalaa ja Jumalan sanoja kutsumalla niitä epämääräiseksi hullutukseksi.
Paavali yrittää näin syöttää ihmisille omia kieroja valheitaan.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali pilkkaa Jumalaa ja Jumalan sanoja kutsumalla niitä epämääräiseksi hullutukseksi.
Paavali yrittää näin syöttää ihmisille omia kieroja valheitaan.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.Jumalan sanat ovat kaikki selkeitä ja ymmärrettäviä sanoja. Ei mitään sekavaa hurmoskielistä molotusta.
Hab. 2:2
Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanat ovat kaikki selkeitä ja ymmärrettäviä sanoja. Ei mitään sekavaa hurmoskielistä molotusta.
Hab. 2:2
Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".Raamatussa enkelitkin puhuu selkeästi ihmisen ymmärtämää kieltä. Ei mitään sekavia kiemuraisia hullutuksia eikä hurmoskielisiä molotuksia.
Niillä ihmisiä eksyttämään, koska he eivät ymmärrä puheen todellista sisältöä ja informaatiota.
Suustaan kun ei pidä päästää yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tiedä.
-92 painos ja Svenska Bibeln v. 1917 sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen ....min lögnaktighet...
Ihmisen perusluonteenpiirteet ei muutu miksikään, päinvastoin ne voivat vain vahvistua ihmisen vanhetessa.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
VT:n mukaan koko ihminen (body,mind, spirit) on sielu. (1.Ms.2:7)
Paavali toi kreikkalaisesta filosofiasta ihmisestä irrallisen sielun käsitteen.
Sillä kierolla opilla hyökätään ihmisen fyysistä ylösnousemusta vastaan ja yritetään tehdä ihmisestä pelkkä henkiolento, kuten muutkin henkimaailman olennot ovat vailla fyysistä ruumista.
Jeesuskin säilytti koko ajan fyysisen ruumiinsa, jopa ihossa ja kehossa olevine neulanreikineen ja arpineen, ja siinä samassa kehossa nousi näkyvällä tavalla taivaaseen.
(ei salassa pelkkänä henkiolentona) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VT:n mukaan koko ihminen (body,mind, spirit) on sielu. (1.Ms.2:7)
Paavali toi kreikkalaisesta filosofiasta ihmisestä irrallisen sielun käsitteen.
Sillä kierolla opilla hyökätään ihmisen fyysistä ylösnousemusta vastaan ja yritetään tehdä ihmisestä pelkkä henkiolento, kuten muutkin henkimaailman olennot ovat vailla fyysistä ruumista.
Jeesuskin säilytti koko ajan fyysisen ruumiinsa, jopa ihossa ja kehossa olevine neulanreikineen ja arpineen, ja siinä samassa kehossa nousi näkyvällä tavalla taivaaseen.
(ei salassa pelkkänä henkiolentona)>>>"henkiolentona"<<<
Jeesus siinnyt Pyhästä Hengestä, ihminen luotiin "maan tomusta".
Jeesus ei siis "maan tomusta" , vaan:
"Ja tomu palajaa maahan , niinkuin on ollutkin ja Henki palajaa Jumalan tykö , joka sen on
antanutkin" Saarn: 12: 7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"henkiolentona"<<<
"Ja tomu palajaa maahan , niinkuin on ollutkin ja Henki palajaa Jumalan tykö , joka sen on
antanutkin" Saarn: 12: 7>>>>"vaan"<<< on epähuomiossa , klo. 14.42 kommenttiin , (ei sisälly asiaan)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"henkiolentona"<<<
antanutkin" Saarn: 12: 7Marian munasolu on fyysinen rakenne, ei pelkkää henkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"henkiolentona"<<<
antanutkin" Saarn: 12: 7Munasolu ja koko Jeesuksen fyysinen ruumis on peräisin maasta, fyysistä olemusta.
Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Jumala loi ihminen Jeesukselle ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munasolu ja koko Jeesuksen fyysinen ruumis on peräisin maasta, fyysistä olemusta.
Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Jumala loi ihminen Jeesukselle ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä.>>>>"Jeesuksen ruumis maasta"<<<
Raamattu ei sano niin, vaan raamatussa:
"Sillä HÄNESSÄ luotiin KAIKKI , mikä taivaissa ja maan päällä on, näkyväiset ja
näkymättömät , olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia , hallituksia tai valtoja , KAIKKI on
luotu HÄNESSÄ ja HÄNEEN,
ja hän on ENNEN KAIKKIA , ja HÄNESSÄ pysyy kaikki voimassa.
Jumalan Poika Jeesus Kristus ei ole "maasta, > maan tomusta",
> "hänessä KAIKKI , mikä taivaissa ja maan päällä on" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munasolu ja koko Jeesuksen fyysinen ruumis on peräisin maasta, fyysistä olemusta.
Jumala loi ihminen Jeesukselle ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä."ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä". Selitä vielä, miten ylönousemusruumis saattoi kuolla. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä". Selitä vielä, miten ylönousemusruumis saattoi kuolla. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
Jeesus Kristus on kuollut , MEIDÄN syntiemme puolesta, "että meillä elämä olisi"
"hän on haavoitettu MEIDÄN rikkomustemme tähden , runneltu meidän pahain
tekojemme tähden. Rangaistus oli HÄNEN päällänsä , että meillä rauha olisi , ja HÄNEN
haavainsa kautta me olemme paratut." Jes: 53: 5
ihmiskunta kuolisi , > KAIKKI kuolisi iankaikkiseen KUOLEMAAN (Aadamissa).
"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa , niin kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
1 Kor: 15: 22
"Kristus NOUSI kuolleista ja kuolemalla kuoleman VOITTI" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä". Selitä vielä, miten ylönousemusruumis saattoi kuolla. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia.
Ei Jeesus missään vaiheessa muuttunut pelkäksi henkiolennoksi. Ei Jeesus ole enkeli, jolta puuttuu fyysinen ruumis. Eikä ihminen muutu enkeliksi. Paavalin metarooria sellaiset sanonnat. Paavali ei kaihtanut liioittelua ja valehtelua "kirkastaessaan" totuutta.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>"Jeesuksen ruumis maasta"<<<
näkymättömät , olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia , hallituksia tai valtoja , KAIKKI on
luotu HÄNESSÄ ja HÄNEEN,
> "hänessä KAIKKI , mikä taivaissa ja maan päällä on"Jeesus sikisi äitinsä kohdussa (munasolusta) ja kehittyi ihmiseksi. Siksi hän oli äitinsä puolelta myös perisynnin ja kuoleman alainen, vaikka ei itse tehnyt mitään tekosyntiä, koska noudatti kaikkia Jumalan lakeja ja säädöksiä. Ja oli 8 pv. ikäisenä ympärileikkauksessa tullut Jumalan liiton jäseneksi.
Jumalan lakien täydellinen noudattaminen kumosi myös Jeesuksen äidin vanhempien syntien siirtymisen Jeesuksen kannettavaksi, kuten tapahtuu, kun ihminen ei noudata kaikkia Jumalan käskyjä ja säädöksiä 100%:sti.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Luuk. 2:21
Kun oli tullut kahdeksas päivä ja lapsi oli ympärileikattava, hän sai nimen Jeesus, jonka enkeli oli ilmoittanut ennen kuin hän sikisi ÄITINSÄ KOHDUSSA.
Raamatun mukaan oikean uskon tunnustaakin siitä, että se tunnustaa Jeesuksen ihmiseksi, ihmisestä (Mariasta) ja Jumalan Pyhästä Hengestä siinneeksi tavalliseksi ihmiseksi.
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
1. Kor. 15:50
Hepr. 2:14
Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi.
Ilman kastetta Jeesus ei olisi perinyt Jumalan valtakuntaa, eli päässyt takaisin taivaaseen fyysisessä muodossa.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus Kristus on kuollut , MEIDÄN syntiemme puolesta, "että meillä elämä olisi"
"hän on haavoitettu MEIDÄN rikkomustemme tähden , runneltu meidän pahain
tekojemme tähden. Rangaistus oli HÄNEN päällänsä , että meillä rauha olisi , ja HÄNEN
haavainsa kautta me olemme paratut." Jes: 53: 5
ihmiskunta kuolisi , > KAIKKI kuolisi iankaikkiseen KUOLEMAAN (Aadamissa).
"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa , niin kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
1 Kor: 15: 22
"Kristus NOUSI kuolleista ja kuolemalla kuoleman VOITTI"Jeesus on voittanut sen fyysisen kuoleman vasta omalta kohdaltaan.
Kyllä kaikki ihmiset kuolevat edelleen perisynnin kirouksen voimasta. Myös lapsia kuolee, ei vai aikuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>"Jeesuksen ruumis maasta"<<<
luotu HÄNESSÄ ja HÄNEEN,
> "hänessä KAIKKI , mikä taivaissa ja maan päällä on"1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
Raamatusta löytyy myös ilmoitus ja periaate, että Jumala yksin loi taivaan ja maan ja kaikki mitä siinä on Ilman Jeesusta.
Alkuperäinen sana Logos tarkoittaakin järkeä, tietoa, suunnitelmaa, logiikkaa, logistiikkaa, mitä Jumala käytti maailman luodessaan.
Raamatun mukaan kaikki on Jumalassa kiinni, ei Jeesuksessa, joka on Jumalan poika, eri persoona. Jumala on Henki ja Pyhä Henki on Henki, mutta Jeesuksella on fyysinen ihmisen ruumis.
Apt.17
26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa enkelitkin puhuu selkeästi ihmisen ymmärtämää kieltä. Ei mitään sekavia kiemuraisia hullutuksia eikä hurmoskielisiä molotuksia.
Niillä ihmisiä eksyttämään, koska he eivät ymmärrä puheen todellista sisältöä ja informaatiota.
Suustaan kun ei pidä päästää yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tiedä.
-92 painos ja Svenska Bibeln v. 1917 sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen ....min lögnaktighet...
Ihmisen perusluonteenpiirteet ei muutu miksikään, päinvastoin ne voivat vain vahvistua ihmisen vanhetessa.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?tyhmyydestä et viisastu, vaikka kirjoitukset ovat olleet esissä.
Sulla on ymmärtämisen vaikeus. En toista, kannettu vesi ei kaivossa pysy
- Anonyymi
Luterilaisten pitää tehdä oma "raamattu", jotta heidän uskontonsa olisi sopusoinnussa sen uuden "raamatun" kanssa.
Helluntailaisille kelpaa kirkolliskokouksen vuonna 38 hyväksymä Raamattu. Se sopii täysin helluntailaisten uskontoon!- Anonyymi
Helluntailaisille ei itse asiassa kelpaa tuo käännös vaan he väittävät sitä väärin käännetyksi mm lähetyskäskyn osalta
Puhut siis palturia. Luterilaisuus hyväksyy molemmat käännökset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisille ei itse asiassa kelpaa tuo käännös vaan he väittävät sitä väärin käännetyksi mm lähetyskäskyn osalta
Puhut siis palturia. Luterilaisuus hyväksyy molemmat käännöksetHelluntailaiset on kirjekurssin käyneitä, osalta puuttuu peruskoulukin, mutta kovasti ne löytää niitä käännösvirheitä Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut siis palturia. Luterilaisuus hyväksyy molemmat käännöksetHelluntailaiset kieltävät perisynnin vaikutukset ja kolmiyhteisen Jumalan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset on kirjekurssin käyneitä, osalta puuttuu peruskoulukin, mutta kovasti ne löytää niitä käännösvirheitä Raamatusta.
Tuomitkoon sinut Herra!
- Anonyymi
Ei haudassa multien seassa eikä tuonelassa ihmiselle enää mitään uusia fyysistä ylösnousemusruumista luoda. Kyllä ne luomisteot tehdään kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä kaikille ihmisille. Jeesukselle ensin,joka on esikoinen ihmisten joukossa.
Jeesuksen kuolema oli fyysistä luokkaa, mikä kesti vähän aikaa, ettei solujen hajoaminen ehtinyt tapahtua. Siksi esim. luita ei saanut rikkoa. Jeesuksen piti olla jo kuollessaan ylösnousemuskunnossa kasteessa hänelle luotu uusi ylösnousemusruumis. Siihen Jeesus viittasi kasteesta puhuessaan: Salli nyt vaan kaste, sillä näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus. Jeesus puhui itsesään ja mahdollisuudesta nousta kuoltuaan takaisin maan päälle ja fyysisessä muodossa ylös taivaaseen.
Jeesuksella oli valta antaa oma henkensä pois ja ottaa se heti kohta takaisin.
Joh. 10:18
"Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."- Anonyymi
Ei täysin kuollut ota enää omaa henkeään takaisin, kuten Jeesus teki.
Jeesuksella oli kuollessaan jo uusi kasteesssa luotu ylösnousemusruumis valmiina, mikä sen mahdollisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täysin kuollut ota enää omaa henkeään takaisin, kuten Jeesus teki.
Jeesuksella oli kuollessaan jo uusi kasteesssa luotu ylösnousemusruumis valmiina, mikä sen mahdollisti.Nikodemus meni salaa yöllä kyselemään Jeesuksen kasteen jälkeen häneltä kasteen merkityksestä.
Jeesus puhui suoraan kahden kesken ystävänsä Nikodemuksen kanssa omasta kasteestaan.
Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikodemus meni salaa yöllä kyselemään Jeesuksen kasteen jälkeen häneltä kasteen merkityksestä.
Jeesus puhui suoraan kahden kesken ystävänsä Nikodemuksen kanssa omasta kasteestaan.
Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikodemus meni salaa yöllä kyselemään Jeesuksen kasteen jälkeen häneltä kasteen merkityksestä.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Kastekipon ääressä kukaan ei saa ylönousemusruumista eikä muutu kuolemattomaksi. Sillä,niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekipon ääressä kukaan ei saa ylönousemusruumista eikä muutu kuolemattomaksi. Sillä,niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta .
Kristillinen KASTE vedestä ja Hengestä on juuri se konreettinen luomistapahtuma, jossa Jumala luo syntiinlankeemuksen tilassa olevan ihmisen uudeksi ikuisesti eläväksi sieluksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi, ylösnousemusta ja ikuista elämää varten.
Room. 6:4
Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
1. Piet. 3:21
Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekipon ääressä kukaan ei saa ylönousemusruumista eikä muutu kuolemattomaksi. Sillä,niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.Helluntailaiset kylvää Parhamin keksimiä valheita. Mitä ihminen kylvää, sitä hän kerran myös niittää.
Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta. Nyt Jumala on puuttunut asioihin, eikä häneltä tule enää niitä herjaviestejä.
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Jaak. 2:7 "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset kylvää Parhamin keksimiä valheita. Mitä ihminen kylvää, sitä hän kerran myös niittää.
Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta. Nyt Jumala on puuttunut asioihin, eikä häneltä tule enää niitä herjaviestejä.
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Jaak. 2:7 "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Onko mohikaanin kanootti kaatunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Otetaan tämä Nikodeemus vielä kirjoitusista, kun jätit opetuksen pois. .
Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle:
"Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: >>>> joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".<<<<(Joh 3:1-3)
miksi jätit tämän uudestisyntymisen pois????? oleellinen poisjättö?
jatketaan.
Joh 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. (Joh 3:5-7)
välikysymys!
tässä ei puhuta vauvakasteesta, eikä hätäkasteista.
Vauvakastetta verukoidaan ympärileikkaukseen. Korvausopin jäljiltelmä.
Luterilaisuuden harha. peruste - perisynti - siitä helvettioppi - ja kastamattoman kadotus. Ikuinen piina.
tästä johtuen hätäkaste on helvetin tähden korvausopin ympärileikkaus.
Kysytään nyt näinpäin. Jos juutalaisuudessa lapsi kuolee synnytykseen. Tormauttavatko siellää sen lapsen rabille ja sille poikalselle tehtäisiin se ympärileikkaus?
Miten on? Onko korvasuopissa hypätty hieman piedemmälle - omin lupineen.?
kysymys päättyy....
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? Joh 3:8-12)
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä
niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
(Joh 3:13-18)
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, >>>>se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
(Joh 3:19-21)
Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia,
koska siellä oli paljon vettä; ja
ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
(Joh 3:22-23)
Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun >>>> he tunnustivat syntinsä.<<<< (Mat 3:5-6)
Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. (Apt 19:3-5)
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan tämä Nikodeemus vielä kirjoitusista, kun jätit opetuksen pois. .
Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle:
"Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: >>>> joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".<<<<(Joh 3:1-3)
miksi jätit tämän uudestisyntymisen pois????? oleellinen poisjättö?
jatketaan.
Joh 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. (Joh 3:5-7)
välikysymys!
tässä ei puhuta vauvakasteesta, eikä hätäkasteista.
Vauvakastetta verukoidaan ympärileikkaukseen. Korvausopin jäljiltelmä.
Luterilaisuuden harha. peruste - perisynti - siitä helvettioppi - ja kastamattoman kadotus. Ikuinen piina.
tästä johtuen hätäkaste on helvetin tähden korvausopin ympärileikkaus.
Kysytään nyt näinpäin. Jos juutalaisuudessa lapsi kuolee synnytykseen. Tormauttavatko siellää sen lapsen rabille ja sille poikalselle tehtäisiin se ympärileikkaus?
Miten on? Onko korvasuopissa hypätty hieman piedemmälle - omin lupineen.?
kysymys päättyy....
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? Joh 3:8-12)
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä
niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
(Joh 3:13-18)
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, >>>>se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
(Joh 3:19-21)
Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia,
koska siellä oli paljon vettä; ja
ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
(Joh 3:22-23)
Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun >>>> he tunnustivat syntinsä.<<<< (Mat 3:5-6)
Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. (Apt 19:3-5)
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja". Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä. Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja
kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
(Apt 8:27-39)
Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja
minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen,
joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
(Fil 3:3-14)
- Anonyymi
MIKÄS´LIIKE SE ON TÄMÄ PUNAINEN.
VALTAA JATKAA NATSI ANTTI JA NATSI SANNA SAI POTKUT.- Anonyymi
Hellarit välttelee keskustelua palstan aiheesta "Helluntailaisuus", koska sen uskonnon lyhyt historia on häpeällistä kuultavaa. Ei siitä pysty lapsille mitää iltasatuja kertomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit välttelee keskustelua palstan aiheesta "Helluntailaisuus", koska sen uskonnon lyhyt historia on häpeällistä kuultavaa. Ei siitä pysty lapsille mitää iltasatuja kertomaan.
Nehän jättää lapsensakin kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan.
Kastamaton pakanalapsi on ihan samassa jamassa kuin Ambomaan pakanalapset.
Eihän ne sellaiset mitään Kristittyjä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sellaiset mitään Kristittyjä ole.On se juluma uskonto, tuo helluntailaisuus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sellaiset mitään Kristittyjä ole.Sinä harjoitat laittomuutta ja kiihottamista Abomaalaisia kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sellaiset mitään Kristittyjä ole.Korvausopilliset juoksuttavat hätäkastelle - ympärileikattavaksi kuolevan vauvan, koska perisyntiopin pappi opetti heille harhan. Siis hätäkaste kertoo opin harhaisen jumal- käsitteen.
Se harha syntyi lihallisen papin rakkaudesta jalkavaimoonsa. Eli tykkäsi tuupata elopellollaan vierasta vakoa kyntäen.
Hänen äitinsä nuheteli pappia. Ongelma oli hänen oma tahtonsa, joka ei halunnuta taipua Jumalan tahdon siunauksen alle. Piti keksiä "LUPA" synninharjoitukseen. Savuverho oli perisynti, jolla ratsastettiin luvattomia polkuja. Ei repäisty silmää, eikä katkaistu kättä ja tai jalkaa..... ts. pantu lihalle stoppi. tehty verille asti synnille vastarintaa..
Sieltä se perisynti ja hätäkaste sai siemenen.
Sopii miettiä, korvausopilliset, kun ympärileikkaavat kasteessaan lapsia.
Tormuuttavatko samalla tavalla Herran Kansa [juutalaiset] - synnytyksen kohdalla, kun siellä varmasti on synnytyksessä kuollut syntyvä poika - että hänet olisi ympärileikattava. ?? Ei, ei varmaan. Jos tormuuttavat, minua voi siitä linkillä opastaa näkemään, että mitenkä on. Tuskin siellä veistä tarjotaan.
Tässä lapsikasteessa on muutakin haasteellista - jossa Martti paini - joka johti kummin puheisiin ja lapsenpäästäjien kirkkollisiin toimenkuviin. Edelleenhän hätäkaste on kaavoissa mukana ja radiostakin olen kuullut sairaanhoitajan suulla tehdystä hätäkasteesta, jonka oli toimittanut.
Jo Ortodokseilla on terve näköala raamattuun, mistä luterilaisen nuorempi uskonto ontuu oudolla pakanallisella tavalla edelleen.
https://www.ortodoksi.net/index.php/Onko_vastasyntynyt_lapsi_syntinen
Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta.
- Anonyymi
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
- Anonyymi
Helluntailaisuus on murhauskonto. Sen kannattajat puhuvat aina tappamisesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta luterilaiset eivät ainoastaan puhu tappamisesta vaan Lutherin johdolla he tappoivat kymmeniä tuhansia anabaptisteja.
Se on todellinen murhauskonto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta luterilaiset eivät ainoastaan puhu tappamisesta vaan Lutherin johdolla he tappoivat kymmeniä tuhansia anabaptisteja.
Se on todellinen murhauskonto.Korjaan, me helluntailaiset puhumme tappamisesta ja Parhamin kohdolla haluamme tappaa miljoonia luterilaisia
Helluntailaisuus on murhauskonto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan, me helluntailaiset puhumme tappamisesta ja Parhamin kohdolla haluamme tappaa miljoonia luterilaisia
Helluntailaisuus on murhauskontoKuolema vauvakastetuille!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan, me helluntailaiset puhumme tappamisesta ja Parhamin kohdolla haluamme tappaa miljoonia luterilaisia
Helluntailaisuus on murhauskontoVauvakastetut valehtevat aina kuten olette huomannneet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastetut valehtevat aina kuten olette huomannneet!
Uudestikastettu haluaa tappaa kuten on huomattu. Lisäksi se on aina vauvojensa lumoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastettu haluaa tappaa kuten on huomattu. Lisäksi se on aina vauvojensa lumoissa
näkyy kirkonmenot jo loppuneet ja iloiset kirkkoveron maksajat palanneet sossukoppeihinsa mielipuuhansa pariin!
lutteri kääntää kylkeään tyytyväisenä laumansa talosteluun. - Anonyymi
Kieroja ovat vauvakastetut, kun kirjoittelevat tälläisiä tekstejä helluntailaisten nimissä.
Pitäisi hakeutua hoitoon. - Anonyymi
kyllä te monen helluntailaisuuteen eksyneen uskon olettekin ,
"tappaneet, raiskanneet , ryöstäneet"
vilpittömän uskon te tapatte , ja Jumalan sanan raiskaatte ja ryöstätte > tekemällä käännynnäisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näkyy kirkonmenot jo loppuneet ja iloiset kirkkoveron maksajat palanneet sossukoppeihinsa mielipuuhansa pariin!
lutteri kääntää kylkeään tyytyväisenä laumansa talosteluun.Vauvakastetut ovat saaneet kirkonmenoista uutta voimaa kirjoituksiinsa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastetut ovat saaneet kirkonmenoista uutta voimaa kirjoituksiinsa!
Uudestikastetu on saanut yökierhosta voimaa ja nyt hän taas haluaa vauvoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, eikö ollut Marttipuolustus- asianajajalla mitään sanottavaa? Loppuko totuuden tähden sanat?
Eli Martin tuomio jäi näkyville.
Lohdutan sinua. Kansainvälinen luterilainen kirkko on julkisesti pyytänyt anteeksi, jos sitä et halua tunnustaa...
Kun näin on, palaa komppaniaasi . Sota on käyty ja täällä on turhaa hyöriä.
Elämä ei kaipaa kalstaista tyhjänpuuhumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
'Tällä "uudestikastettu" hokisialla on syy- hänen "perisyntihimoista" joka pakottaa pesemään ja hätäkastamaan heidän näköisen jumalankuvan uskomukseen.
He luulevaisuudessa puhuvat aivopesusuohjelmansa tuloksesta.
Minät taas paljastan sen pakanuuden sillä perusteella, mistä nämä isoäitini kärsi, äitini kertoman mukaan. Isoäitini siis itki - perisyntiopin harhan johdattamana. Lapsi kuoli synnytykseen, eikä kirkollista lapsenpäästäjää kasteoikeudella ollut paikalla.
SE lapsi meni helvettiin.
Eli lastaan odotanut ja kantanut äiti, oli kirkon opin saartaman valheen vanki.
Sellaista oppivalhetta ei ole raamatussa.
Ja nämä aivottomat pieruskirjoittajat eivät käsitä niitten äitien tuskaa, millä kirkko on ruoskinut heitä. he vain jatkavat samaa valheen syöttämistä, missä heidän kirkolliset aivonsa on pesty.
Pysyn ulkona hapatuksen kirkosta, etten joudu osalliseksi siihen syntiin.
- Anonyymi
Ei ne kaikki henkiolennot ole itään "Jeesuksia", kuten hellarit opettaa niitä ottamaan vastaan suu auki.
- Anonyymi
Jeesus ei edes tunne helluntailaisia.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei edes tunne helluntailaisia.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Luterilaisuus ei ole koskaan ajanut pois muuta kuin aitoja uskoontulleita oppiherransa esimerkin mukaan.
Mitä Jeesus mahtaa heille sanoa lopputilillä, sen he kuulevat itse ajallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus ei ole koskaan ajanut pois muuta kuin aitoja uskoontulleita oppiherransa esimerkin mukaan.
Mitä Jeesus mahtaa heille sanoa lopputilillä, sen he kuulevat itse ajallaan.kristilliset kirkot ei aja ketään pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus ei ole koskaan ajanut pois muuta kuin aitoja uskoontulleita oppiherransa esimerkin mukaan.
Mitä Jeesus mahtaa heille sanoa lopputilillä, sen he kuulevat itse ajallaan.Luterilaisuus ei sitä tee, vaan jotkut ihmiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus ei sitä tee, vaan jotkut ihmiset
Mieti - Luther- säätiö ja evl. kuis on?
Papit eivät jaa edes ehtoollista . Juopa on syvä.
- Anonyymi
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi sillä seurauksella, että toiset pastorit tappoivat hänet.
- Anonyymi
Kenian pastori kehotti paastoamaan, että pääsee taivaaseen.
300 nälkään kuollutta ruumista on löytynyt ja 400 on vielä kateissa.
- Anonyymi
Wikipedia
Ensimmäiset tiedot helluntailiikkeestä Suomesta ovat vuodelta 1907. Ensimmäisiin helluntaiherätyksen edustajiin luetaan ruotsalaiset "saarnaajasisaret" Greta Andersson ja Anne Blom, jotka tulivat pienen ryhmän kanssa Etelä-Suomeen vuonna 1907. Vuoden 1908 alussa he siirtyivät ruotsinkieliselle Pohjanmaalle ja toimivat pääasiassa Vaasan seudulla.[2] Anderssonin ja Blomin toiminta tapahtui pääasiassa vapaakirkollisten keskuudessa ja yli kymmenen ihmisen kerrottiin saaneen Pyhän Hengen kasteen. Blomin ja Anderssonin toiminta päättyi kuitenkin vuonna 1909 onnettomuuteen rukousviikolla, jolloin saarnaaja yritti kävellä vetten päällä ja hukkui.
Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhiivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastroi J. H. King.[10]
Sotien välinen aika 1920–1939
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]- Anonyymi
Aikamoisia poikia.
- Anonyymi
Sinä ja sinun typerä massapostitus. Katso peiliin, olisi hyvä herätä.
sanoo kirkkoihin kuulumaton, jäsenrekiteriharhoista poistunut
Sivullisena totean , aika pahasti mättää tuvassasi, kun jumalasi on noin pieni, että sinunkin pitää tuota ääntä . tyhjänpäiväistä melua ylläpitää.
Jos jumala on kaltaistasi todistajaa vailla, lähtisin kävelemään koko puljustasi
- Anonyymi
Luterilaisten ei tulisi olla missään tekemisissä uskonnollisesti hellojen kanssa. Kyllä uskomme perusteet ovat niin erilaiset. Hellat jopa pesevät vauvana saamansa kristillisen kasteen pois, samoin kuin pakanalliset hämäläiset aikoinaan. Helluntailaiset näyttävät muka pelastuvansa lain kautta synnittöminä, kun taas luterilaiset turvautuvat Jeesuksen Kristuksen ansioon. Hellat ovat korvanneet sakramentit kielilläpuhumisella ja muilla kuvitelluilla läsnäolon 'merkeillä', vaikka Raamattu ei niin opeta.
Velvollisuudesta ja torjunnasta johtuen yritämme saada helloja epätoivoisesti ruotuun, koska ovat tehneet tuhoavan invaasion lut. kirkkoon, kun kirkko muutenkin on sekaoppiseksi tullut. (Oikea oppi on elintärkeä, vaikka ei itsessään tietenkään pelasta.)
Rakkautta meiltäkin monelta saattaa puuttua ja siksi emme ole onnistuneet. Armo kuitenkin riittää pelastukseksemme. Helluntailaisuus ei ole raamatullinen uskonsuunta vaan ties mitä, olemme jo nähneet.- Anonyymi
Antaa luterilaisten ja lutterin kirkon vain turvautua Jeesukseensa, meillä helluntailaisilla on jotakin paremepaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaa luterilaisten ja lutterin kirkon vain turvautua Jeesukseensa, meillä helluntailaisilla on jotakin paremepaa !
niinhän sä luulet.
"Jeesus Kristus on SAMA , eilen, tänään ja iankaikkisesti" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän sä luulet.
"Jeesus Kristus on SAMA , eilen, tänään ja iankaikkisesti"Saahan hellarit luulla että niillä on jotain parempaa. Ei se meitä haittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoshenkiset villit kokemukset antaa hellereille ihania nautintoja, joita on kiva verrata keskenään ja kehua niistä peruskristityille eli "tapauskovaisille".
Jeesuskin kun oli tapauskovainen, ei mikään hurmoslahkoissa kaatuileva hihhuli.
Ei hylännyt lain kirjoja, eikä lähtenyt villitsevien hurmoshenkien perään juoksemaan.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoshenkiset villit kokemukset antaa hellereille ihania nautintoja, joita on kiva verrata keskenään ja kehua niistä peruskristityille eli "tapauskovaisille".
Ei hylännyt lain kirjoja, eikä lähtenyt villitsevien hurmoshenkien perään juoksemaan.
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.>>>"ihania nautintoja"<<<
"lihan nautintoja" . > "minä , koin niin ja niin ja sellaista ja sellaista" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"ihania nautintoja"<<<
"lihan nautintoja" . > "minä , koin niin ja niin ja sellaista ja sellaista"Helluntailaiset uskovat naisen tavoin käärmeen puhetta paratiisissa.
Käärme lupaa heille:
"Mitään perisyntiä ei olemassakaan, vaan teistä tuee Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä ja viattomia ja viisaita."
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Helluntailaiset puhuvat lapsen "ymmärtävästä" iästä....mutta ei perisynnin vaikutuksesta mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset uskovat naisen tavoin käärmeen puhetta paratiisissa.
Käärme lupaa heille:
"Mitään perisyntiä ei olemassakaan, vaan teistä tuee Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä ja viattomia ja viisaita."
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Helluntailaiset puhuvat lapsen "ymmärtävästä" iästä....mutta ei perisynnin vaikutuksesta mitään.Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.
- Anonyymi
Kaasuhella on aika hyvä kalliin sähkön aikana.
Kokeile tätä asiaa!⁹ - Anonyymi
Saatahan sinä pokkuroida ja mitä sinulle se kuuluu, mitä toiset tekevät.
Mutta kerro rehellisesti, että lepyttelette olettamanne helvettijumalaa hätäkastein ja vastoin jopa Ortodoksienkin opetusta pidämme Jumalan aivoituksen ja sytymän kautta lasta saastaisena. Ortodoksitkin pitävät oppiamme jumalanpilkkaamisena
Silloin puheenne on rehellistä ja jokainen kastettavan vanhemmat tietävät, että lapsemme saa harhakasteen meidän toimesta ja sitä ei saa uusia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.Atventisti taas tuuletti nielurisoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset uskovat naisen tavoin käärmeen puhetta paratiisissa.
Käärme lupaa heille:
Helluntailaiset puhuvat lapsen "ymmärtävästä" iästä....mutta ei perisynnin vaikutuksesta mitään.Kukaan ei varmaankaan väitä maailmaa täydelliseksi ja siitä varmistuakseen riittää yksien uutisten katsominen televisiosta. Kukaan ei myöskään varmaankaan väitä, että vastasyntynyt lapsi on kuolematon, kykenemätön sairastumaan tai koskaan tekemään mitään väärin. Ihmisenä hän on Aadamin "perillinen" ja näin ollen langennut. Hän ei kuitenkaan henkilökohtaisesti ole syyllinen mihinkään. Voisi sanoa hänen olevan viaton. Jo puhe kastamattomien lasten kadotuksesta on ortodoksisen kirkon silmissä hirvittävää ja jopa Jumalaa pilkkaava puhetta.
- Anonyymi
Jumala on perustanut vain maallikkoseurakunnan. Jumala ei ole perustanut yhtään teologista seurakuntaa.
- Anonyymi
Jeesus oli paras teologi. Luki Kirjoituksia ja kävi tapansa mukaan kirkossa kerran viikossa.
Joos. 1:8
Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi. [5. Moos. 17:19; Ps. 1:2, 119:97]
Helluntailaiset lukee Parhamin mustaa raamattua ja Mormonin kirjaa ja Vartiotornilehtiä, mutta ei oikeata Kirkkoraamattua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli paras teologi. Luki Kirjoituksia ja kävi tapansa mukaan kirkossa kerran viikossa.
Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi. [5. Moos. 17:19; Ps. 1:2, 119:97]
Helluntailaiset lukee Parhamin mustaa raamattua ja Mormonin kirjaa ja Vartiotornilehtiä, mutta ei oikeata Kirkkoraamattua.Jeesus ei ollut teologi ja sinä olet valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset lukee Parhamin mustaa raamattua ja Mormonin kirjaa ja Vartiotornilehtiä, mutta ei oikeata Kirkkoraamattua.Huom! Jeesus ei käynyt kirkossa vaan synagoogassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom! Jeesus ei käynyt kirkossa vaan synagoogassa.
Kirkko ja Synagooga on ihan sama asia. Siellä on oikea Jumala paikalla.
Ei mikään hellareiden valejeesus ja hurmoshenki ihmisiä nurin selälleen viskomassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset lukee Parhamin mustaa raamattua ja Mormonin kirjaa ja Vartiotornilehtiä, mutta ei oikeata Kirkkoraamattua.taidat olla se kirkkosi pilaaja. 1234567 numeropelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ollut teologi ja sinä olet valehtelija.
Eli hän on pilkuista päätellen 12356777 atventistitrollihenkinen palsta pahattaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom! Jeesus ei käynyt kirkossa vaan synagoogassa.
sama alue- toimitila
- Anonyymi
Adventisti fariseus viisastelee palstalla....
Paljonkos se Lucifer antoi sinulle pisteitä?
Että ihan hevosmihehiä. Olte huurmori miehiä. Oikein kristittyjen yhteinen rakkaus näkyy, jossa aloittaja oikein näkyy kilvoittelevat hyvän uskonsa kilvoitusta. - Anonyymi
Syökö hellarit sianlihaa ja halah-lihaa?
- Anonyymi
Lihan himot ovat ilmeiset....lahkot...Parhami ja Olseni....eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Gal.5 - Anonyymi
Luterilaisetko ei syö sianlihaa?
Minne miljoonat kilot sianlihaa häviää?
- Anonyymi
Hellarit puhuvat pahaa kristillisistä kirkkokunnista ja Kristuksen omiksi kastetuista lapsista?
- Anonyymi
Luterilaiset puhuvat pahaa kaikesta mikä liittyy elävään uskoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset puhuvat pahaa kaikesta mikä liittyy elävään uskoon!
Helluntailaiset vastustavat elävää uskoa jos se ei tapahdu heidän porukassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden demoniset hurmostemppelit kanattaa kiertää kaukaa. Oikeat kristityt näkee vaaran ja tietää mitä tekoa hellarit ovat ja mikä henki heissä vaikuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas esimerkki luterilaisen valehtelutaidosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden demoniset hurmostemppelit kanattaa kiertää kaukaa. Oikeat kristityt näkee vaaran ja tietää mitä tekoa hellarit ovat ja mikä henki heissä vaikuttaa.
Oikeat kristityt= luterilaiset kirjoittavat tänne valheita, saastaa, vauvakastetta, sodomiaa, parhamia...
Kaikki on samaa p*sk**!
- Anonyymi
Palstalla ei ole vieraillut yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.
- Anonyymi
Saastainen henki jatkaa valehteluaan!
Onkohan tuokin vauvakasteen hedelmää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastainen henki jatkaa valehteluaan!
Onkohan tuokin vauvakasteen hedelmää?U k-i-e nr jatkaa kitinää vauvoista
Onko tuollainen pedoille upotuskasteen hedelmää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
U k-i-e nr jatkaa kitinää vauvoista
Onko tuollainen pedoille upotuskasteen hedelmää?Ei koska kaikki hellarit ei ole tuollaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koska kaikki hellarit ei ole tuollaisia
Alias erroorr!!
- Anonyymi
Helluntailaiset vastustaa kaikkea tervettä uskoa ja järkevää suhtautumista uskonasioihin. Ne on vieraiden villitsevien hurmos henkien vallassa, eivätkä voi päästä niistä eroon.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Näin on ja se kyllä järkyttää. Kokonaisuudessaankin, vaikka helluntailaiset eivät ole homogeeninen , suuri joukko, niin heidän yhteinenkin tunnustuksensa eroaa vanhoista kirkoista kuin yö ja päivä. Vahvoilla ovat harhoineen, mutta totuus ei asu heissä.
Kaikkien tulisi muistaa, että vain yksi suunta tai ei mikään voi olla oikeassa.
Helluntailaisuus se ei ole missään tapauksessa, mutta silti heidän joukossaan saattaa olla pelastuvia. Vanhojen kirkkojenkin joukossa on paljon ei pelastuvia, kun kerran universalismi ei ole raamatullista. Tuomiopäivä sen kuitenkin vasta todella näyttää.
On vaikea ymmärtää, miten helluntailaiset näkevät itsensä synnittöminä, vaikka ovat vähintäänkin yhtä syntisiä kuin muutkin. Pahan hengen on täytynyt puhkaista heidän 'silmänsä'. Tosin tiedän muutamia miespuolisia' helloja', jotka pitävät lyhyet tilivälit Jumalaan sentään ja näyttävät tuntevan Jeesuksen K.
Jeesus on kuollut 'hellojenkin' puolesta eikä vain luterilaisten! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on ja se kyllä järkyttää. Kokonaisuudessaankin, vaikka helluntailaiset eivät ole homogeeninen , suuri joukko, niin heidän yhteinenkin tunnustuksensa eroaa vanhoista kirkoista kuin yö ja päivä. Vahvoilla ovat harhoineen, mutta totuus ei asu heissä.
Kaikkien tulisi muistaa, että vain yksi suunta tai ei mikään voi olla oikeassa.
Helluntailaisuus se ei ole missään tapauksessa, mutta silti heidän joukossaan saattaa olla pelastuvia. Vanhojen kirkkojenkin joukossa on paljon ei pelastuvia, kun kerran universalismi ei ole raamatullista. Tuomiopäivä sen kuitenkin vasta todella näyttää.
On vaikea ymmärtää, miten helluntailaiset näkevät itsensä synnittöminä, vaikka ovat vähintäänkin yhtä syntisiä kuin muutkin. Pahan hengen on täytynyt puhkaista heidän 'silmänsä'. Tosin tiedän muutamia miespuolisia' helloja', jotka pitävät lyhyet tilivälit Jumalaan sentään ja näyttävät tuntevan Jeesuksen K.
Jeesus on kuollut 'hellojenkin' puolesta eikä vain luterilaisten!Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat. Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
- Anonyymi
Etkö ole lukenut Apostolien Teoista Kandaken hoviherrasta? Luki kulkiessaan Jesajan kirjaa, hevosmiehistä juuri parhaat evankelistat tulevatkin, voivat yhdistää Herran työn ja leipätyönsä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214