Benillä on asiaa

Tulipa tässä illan hämyssä katsottua Youtubesta pätkä, jossa Kokoomuksen Ben Zyskowicz kertoilee kaikenlaisia mielipiteitään. Otsikko kiinnitti huomion, "Opiskelijat eivät ole köyhiä" ja tämä olikin hänen yksi sanomistaan. Pätkässä Ben myös kertoi miksi hänestä pienituloisilta leikataan ja muita asioita.
https://www.youtube.com/watch?v=Dv2QOh5LNsw

Opiskelijat eivät ole Benistä köyhiä mm. siksi, koska hänen näkemyksensä mukaan moni tulee hyvätuloisesta perheestä. Ben ei kuitenkaan ota huomioon, etteivät kaikki opiskelijat suinkaan ole hyvätuloisten ja rikkaiden perheiden lapsia. On heitä pienituloisistakin perheistä.

Sitäkään Ben ei huomioi, että Suomessa ei ole yleensä tapana, että vanhemmat rahoittaisivat lastensa opiskelua ja elämää opiskelun aikana niin kuin vaikka esim. Usassa eikä täällä opiskelijat asu kampusalueiden opiskelija-asunnoissa, joissa on varmaan ilmaista asua tai ainakin pienet kustannukset. Onkohan täällä edes opinahjoja, joiden kampusalueilla on opiskelija-asuntoloita? Moni opiskelija asuu kerrostaloissa, jotka ovat tehty opiskelija-asunnoiksi tai ihan tavallisissa kerrostalo-asunnoissa. Monella on kämppäkaveri tai asutaan tyttö-/poikaystävän kanssa. Moni opiskelija myös joutuu ottamaan lainaa ja/tai käymään opintojen ohella töissä, että saa rahaa elämiseen, koska pelkkä opintotuki ei siihen riitä.

Tuntuu, että Kokoomuslaisilla tai ainakin joillain on monella elämän osa-alueella todellisuus enemmän tai vähemmän hukassa.

16

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokoomuksesta ollaan saatu kuulla monia sellaisia lausuntoja, jotka osoittavat ihan päivänselvästi, ettei näillä kultapossukerholaisilla ole mitään hajua tavallisen taatelintallaajan elämästä. Esimerkkeinä Susanna Koski, Laura Räty sekä Noora Fagerström.

      Kokoomuslaisen kalman kylmä sielu ei tunne mitään ahdistusta porsastella kultapossukerholaistensa edestä ja siitä hyvästä kepittää vähäosaisia, työntekijöitä, työttömiä, eläkeläisiä, opiskelijoita, vammaisia jne.

      • Välillä tosiaan tuntuu, että joiltain poliitikoilta on hämärtynyt tieto siitä miten tavallinen kansa oikein elää. Ja tällaisten sitten pitäisi edustaa meitä kansalaisia ja tehdä asioita meidän hyväksi.


    • Anonyymi

      Eikös Ben ole juuri saanut asemansa Kokoomuksessa että on heidän räksyttävä rakkikoira? Jos Kokoomuksessa yritetään edes joskus jotain asiallista julkisuuteen niin silloin Ben on hiljaa. Tosin eipä tuota asiallisuutta ole suuremmin näkynyt. Niillä mennään mitä EK käskee kuten Katainenkin hyvin tietää.

      • Räksytykseltä nuo Benin kommentit välillä vaikuttikin ja myös sormi ojossa syyttämiseltä. Tosin oli Benillä joitain ihan hyviä tai ok pointtejakin, mutta välillä mietin oliko häneltä alkanut vuosien saatossa hieman hämärtyä se miten tavallinen kansa täällä oikein elelee.


    • Anonyymi

      HEH. Ben.

      • Juu, eipä tuohon muuta oikein voi sanoa.


    • Anonyymi

      Paljonko veronmaksajien pitää pulittaa, että Ben-setä saa laukoa "totuuksiaan"?

      Mies, siis Ben ei ole koskaan tehnyt päivääkään työtä, työtä lukuunottamatta eduskunnan jäsenyyttä.

      Turvattu toimeentulo ja miljoonat talteen.

      Paras neuvoja meille "kommunisteille"!

    • Anonyymi

      Miettlkää, kuinka monta miljoonaa valtion rahaa 44 vuodessa vähintään kaksinkertaisella tai kolminkertaisella suomalaisen keskivertopalkalla.

      On setä-Ben melko kallis meille veronmaksajille.

      Koskaan ei ministeri, mutta aina arvostelua palkanmaksajaa kohtaan.

    • Anonyymi

      Ben tulee kalliiksi, Ben on tullut kalliiksi
      Ne Benin aiheuttamat "sivukulut" on todella vahingollisia Suomelle

      Jo esim. Benin kehittämä urbaani legenda ideologisista työttömistä on monella tapaa hyvin vahingollista, ihan jo kahtiajaon syventämisenä.

      Ben osaa kyllä kiihottaa kansaa toistensa kimppuun, halveksimaan, syyttämään ja väheksymään.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17973612/kurjistuksia-perustellaan-uurbanilla-legendalla

    • Anonyymi

      Kokoomuksen tavoite on että ainoastaan vauraiden perheiden jälkikasvulla on varaa opiskella. Tällä tavoin he saavat entistä enemmän valtaa ja vieraantuvat köyhemmästä kansanosasta
      Ben on synonyymi poliitikosta joka ei ole koskaan ollut vastuussa mistään, mutta on ollut kokoomuksen äänitorvi laukomaan porvareiden erinomaisuudesta medialle
      Mies ei ole koskaan oikeita töitä tehnyt eikä niitä edes nähnyt

      • Tuollainen tunne mulle vähän tuli noista Benin kommenteista.


    • Anonyymi

      "Opiskelijat eivät ole Benistä köyhiä mm. siksi, koska hänen näkemyksensä mukaan moni tulee hyvätuloisesta perheestä. Ben ei kuitenkaan ota huomioon, etteivät kaikki opiskelijat suinkaan ole hyvätuloisten ja rikkaiden perheiden lapsia. On heitä pienituloisistakin perheistä."

      Zyskowicz huomioi 2 kertaa lyhyen kommenttinsa aikana sen, että kaikki opiskelijat eivät ole hyvätuloisten ja rikkaiden perheiden lapsia ja että heitä on myös pienituloisten perheistä.

      "Sitäkään Ben ei huomioi, että Suomessa ei ole yleensä tapana, että vanhemmat rahoittaisivat lastensa opiskelua ja elämää opiskelun aikana niin kuin vaikka esim. Usassa..."

      Suomessa melko yleisesti vanhemmat rahoittavat opiskelijoiden elämää jonkin verran.

      "...Usassa eikä täällä opiskelijat asu kampusalueiden opiskelija-asunnoissa, joissa on varmaan ilmaista asua tai ainakin pienet kustannukset."

      USA:ssa yliopistojen kampuksella maksetaan yleensä kahden hengen huoneesta enemmän kuin opiskelija-asuntosäätiöiden asunnoissa yksi yhden hengen kaksioista. Suomessa asumiseen saa tukea toisin kuin USA:ssa. Suomessa opiskelu on muutenkin lähes ilmaista toisin kuin esim USA:ssa, jossa lukuvuosimaksut ovat tyypillisesti vähintään useita kymmeniä tuhansia euroja.

      "Moni opiskelija myös joutuu ottamaan lainaa ja/tai käymään opintojen ohella töissä, että saa rahaa elämiseen, koska pelkkä opintotuki ei siihen riitä."

      Näin on myös USA:ssa. Taitaa olla aika tyypillistä, että USA:ssa opintolainaa kertyy 30000+ €. USA:ssa tosin ei ole vastaavaa opintotukijärjestelmää kuin miellä.

      • Totta kyllä se, että Suomessa opiskelu on ilmaista tai ainakin lähes. Usassa vanhempien täytyy alkaa säästämään lastensa opintoihin suurin piirtein siitä lähtien, kun lapset syntyvät. Suomessa ei.


    • Anonyymi

      Kokoomus on USAlumossa.

    • Anonyymi

      KOKomus haluaa 10 000 euron vr lukukausimaksut opiskelijoille.

      • Itsekin olen lukenut, että Kokoomus tai nykyinen hallitus on kaavaillut, en tiedä toteutuuko vai oliko vain sellainen alustava suunnitelma tai heitto, että opiskelu (yliopisto ja ehkä myös ammattikorkea) olisi maksullista myös suomalaisille tai ainakin näin käsitin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe