Alien, Aliens, Alien 3 & Alien resurrection

C.K

Mitkä ovat teistä parhaimpia Alieneita? Minulla on tämmöinen järjestys: Aliens - Alien 3 - Alien resurrection - Alien... muuten... tiedättekö mitään tästä Alien Vs Predatorista?

33

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammakko.

      Tiedän sen verran, että Alien vs Predator on paska lasten elokuva.

    • hotdevil-92

      oon mä sen nähy ja mun mielestä se hakkas kaikki alienit..juonee on vaikee selittää sillä se on monimutkainen mun jotenki voisin yrittää..:predatorit tulee maahan aina joka(en muista kuinka monen vuoden/vuosisadan välein)piip vuoden välein ja yrittää estää alieneita(jotka ihmiset aina just sillon vapauttaa..)valtaamasta maapalloa eli se on aina alienit vastaan predatorit..jos predatoreille käy niin et ne ei onnistu siiinä niin ne räjäyttää jonkun pommin joka tuhoaa aika lailla kaiken elämän..jotenki tollee se meni lyhenneltynä..
      top-alien järkkä:

      alien vs. predator
      aliens:paluu
      alien4:ylösnousemus
      alien:resurrection
      alien3

      • öklö-pöklötin

        Kuules , Hotdevil-92, sanen valaista sinua.
        Eiköhän noi Alien 4:ylösnousemus ja Alien: resurrection ole ihan sama leffa xD


    • d.claiborne

      Ykkönen paras, sitten kolmonen, kakkonen ja vimppana nelonen.

      Ja Alien vs. Predatorista ei mitään hyvää sanottavaa. :o)

      • tar-palantir

        tai ainakin mielipiteisiinne ;o)

        Alien versus predatoristakin minulla on silti jotain hyvää sanottavaa: en ole nähnyt sitä. Tästä olen melkein yhtä ylpeä kuin siitä että en ole katsonut yhtään james Bondia loppuun.


    • numerojärjestyksessä

      Ehdottomasti numerojärjestyksessä. Vaikka resurrectionin ohjaaja onkin yksi suosikeista niin ei se tuota kökköä pelastanut.
      eli suosikkijärjestys:

      Alien
      Aliens
      Alien3
      Alien: resurrection

    • hmmh

      no nykyään kun on kattonut noi kaikki niin järjestys on:

      Aliens (II)
      Alien:the eight passenger (I)
      Alien:resurrection (IV)
      Alien vs Predator
      Alien (III)

      ja tottakai sitten olette katsoneet directors cutit extended versiot? ;) varsinkin tuossa II osassa materiaalia/alienin tappoa on about 3min enemmän ja kertoo paljolti miksi ne eivät ihan heti niitä popsineet... sama juttu sitten III, yleisessä levityksessä olevassa versiossa se alieni tulee ulos siitä koirasta mutta katsokaapa directors cut niin se tuleekin härästä...

      • DarthVader

        ...että ensin oli suunniteltu että se alien olisi tullut härästä ja sille suunniteltiin kaiken maailman sarvia ja muita (Sillä sehän muistutti aina vähän isäntäolentoaan), mutta se oli niin kaukana alkuperäisestä alienista että se hylättiin ja alien tulikin ulos koirasta, sen takia siitä tehtiin sellai sulavalinjaisempi ja nopeampi. Minusta Alien vs. Predator oli hyvä elokuva ihan yleensäkin ja siinä oli vielä vanha rastatukkakin...

        Mun Alienit:
        Alien - Kahdeksas matkustaja
        Aliens - Paluu
        Alien vs. Predator (jos se lasketaa)
        Alien 3
        Alien - Ylösnousemus

        Tietääko kukaan tehdääkö sitä Alien 5:sta? Eikö se ollut niin (jos en ole ymmärtänyt väärin) jos Alien vs. Predator menestyis ne alkas harkita Alieniin jatko-osaa? Toivotaan...


      • gigligii
        DarthVader kirjoitti:

        ...että ensin oli suunniteltu että se alien olisi tullut härästä ja sille suunniteltiin kaiken maailman sarvia ja muita (Sillä sehän muistutti aina vähän isäntäolentoaan), mutta se oli niin kaukana alkuperäisestä alienista että se hylättiin ja alien tulikin ulos koirasta, sen takia siitä tehtiin sellai sulavalinjaisempi ja nopeampi. Minusta Alien vs. Predator oli hyvä elokuva ihan yleensäkin ja siinä oli vielä vanha rastatukkakin...

        Mun Alienit:
        Alien - Kahdeksas matkustaja
        Aliens - Paluu
        Alien vs. Predator (jos se lasketaa)
        Alien 3
        Alien - Ylösnousemus

        Tietääko kukaan tehdääkö sitä Alien 5:sta? Eikö se ollut niin (jos en ole ymmärtänyt väärin) jos Alien vs. Predator menestyis ne alkas harkita Alieniin jatko-osaa? Toivotaan...

        Se tulee. Joskus.


    • Aksu

      Minusta Alieneitten paremmuus järjestys on: Alien 3, Alien, Aliens, Alien Ylösnousemus ja Alien vs. Predator.
      Alien ja Alien 3 ovat kumpikin melko tasaväkisiä loistavuudessaan, mutta kolmas vie voiton syvyytensä ansiosta. Aliens:kin on todella onnistunut osa saagaa, mutta Ylösnousemus tekee muihin osiin verrattuna jyrkän mahalaskun. Tuo Alien vs. Predator toimii ehkä viihteenä, mutta se ei yltänyt siihen, mihin sen olisi pitänyt yltää.

      • DarthVader

        Alien 3 ei voi millän vetää vertoja alkuperäiselle Alien elokuvalle. Alien on tieteiskauhua parhaimmillaan, 3 on vain jatko-osa eikä edes hyvä. Cameron vaivalla teki paluussa hienoja henkilöhahmoja ja tämä tulee ja tappaa kaikki, vaikka hyvähän se on että päähenkilönkin voi tappaa (onnelliset loput on perseestä), muttaa kaikki nyt tiesi ettei se kuolleena kauaa pysy.


      • Aksu
        DarthVader kirjoitti:

        Alien 3 ei voi millän vetää vertoja alkuperäiselle Alien elokuvalle. Alien on tieteiskauhua parhaimmillaan, 3 on vain jatko-osa eikä edes hyvä. Cameron vaivalla teki paluussa hienoja henkilöhahmoja ja tämä tulee ja tappaa kaikki, vaikka hyvähän se on että päähenkilönkin voi tappaa (onnelliset loput on perseestä), muttaa kaikki nyt tiesi ettei se kuolleena kauaa pysy.

        No, jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseen, joten jos kerran pidät Alien 3:sta huonona trilogian osana niin siitä vaan. Mutta kun ottaa huomioon elokuvan tekovaiheessa tehtyihin sähläyksiin, aloittelevaan ohjaajaan ja surkeisiin työolosuhteisiin, on tämä leffa minusta kerrassaan loistavaa ja suurella vaivalla tehtyä työtä. Lisäksi idea, jossa hirviö syntyy eläimestä nopeaksi ja virtaviivaiseksi tappajaksi on todella hieno ja uutta verta saagaan tuova aate. Myös Fincherin nopeatempoinen ja nihilistinen ohjaustyyli tuo omaa potkua elokuvaan. Kun vielä sekoittaa hitusen mytologiaa joukkoon, on soppa valmis. On tuosta vielä mainittava, että leffa on ikäänkuin moderni versio Raamatusta:
        Ripley (Messias) saapuu taivaalta X-kromosomi vankien (kuolevaiset) joukkoon tuoden mukanaan muukalaisen (Paholainen), joka alkaa tuhota uskovaista yhteiskuntaa (kristityt) horjuttaen samalla vankien uskoa. Alkaa Ripleyn ja muukalaisen kamppailu (viimeinen taistelu) olemassaolosta.

        Pisteitä kohottaa vielä pulssia nostattavat kamera-ajot ja tunnelmaan sopivan himmeä varjostus, joka on vaihtelua aiemmista elokuvista. Älkäämme unohtako myöskään Sigourney Weaveriä, joka sopii Ripleyn rooliin kuin nyrkki silmään! Mielestäni koko trilogia olisi saanutkin päättyä tähän, mutta menivätpä tekemään vielä neljännenkin osan. Kolmas ansaitsee kuitenkin kunniaa siinä missä ensimmäinenkin.

        Ps. On kyllä tässäkin osassa rutkasti mielenkiintoisia henkilöhahmoja, joista saa kuitenkin enemmän irti katsomalla Special Edition-version!


    • Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Musta Alien 3 ja 4 on ihan järkyttävää paskaa. Paluu paras ja 8matkustaja toinen.
      Ja sit Alien versus Predatorista: ( lyhyesti)
      predatorit tuli maahan joskus miljoona vuotta sit ja opetti ihmisille että miten rakennetaan taloja ja temppeleitä. predatorit tuli maahan joka 100 tai 1000:nes vuosi ja ihmisten piti sillo ottaa facehuggereita naamaan ja antaa predatoreille siten alieneita metsästettäväxi. Sitten taas on tullut aikaa startata metsästys ja predatorit houkuttelee ihmisiä jonnekkin jäätiköllä olevaan temppeliin ( missä on vangittuna alien kingi joka munii munia ) lähettämällä lämpösignaalin ihmisten tutkaan Eipä aikaakaan kun temppelille jo porhaltaakin joukko sotilaita ja tohtoreita ja rekkakaivurimiehiä ja mitä kaikkea ihme sakkia. Predatorit tulevat maahan, ja siitä alkaakin armoton ja verinen teurastus, jonka mylläkässä saavat surmansa kaikki alienit,kaikki predatorit ja kaikki ihmiset paitsi 1 nainen. nainen saa predatorkeihään ja kaikkin on hyvin. Paitsi että lopussa kuolleen scar predatorin mahasta purskahtaakin joku ihme örkkipörkki, mikä nähdään taas teurastamassa ihmisiä ja predatoreja AVP 2:ssa!

      • TyynePred

        Jatkan Haaaaaaaaaaaaaaaaaaan juttua.
        Minusta Alien 3 oli todella surkeasti tehty! Mutta Alien 4 oli hyvä.
        AVP elokuva oi hyvin tehty, pidin siitä.
        AVP tuli jatko osa, alien vs.predator 2. Joka kertoo alienin ja predatorin risteykseistä. joka valtaa pikku kaupungin, jonne hälytetään wolf predator siivoomaan sen sekasikön sotkut, eli predalienin.

        Lukekaa tuosta lisää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aliens_vs._Predator_2


      • hjhjhjhjhhhh
        TyynePred kirjoitti:

        Jatkan Haaaaaaaaaaaaaaaaaaan juttua.
        Minusta Alien 3 oli todella surkeasti tehty! Mutta Alien 4 oli hyvä.
        AVP elokuva oi hyvin tehty, pidin siitä.
        AVP tuli jatko osa, alien vs.predator 2. Joka kertoo alienin ja predatorin risteykseistä. joka valtaa pikku kaupungin, jonne hälytetään wolf predator siivoomaan sen sekasikön sotkut, eli predalienin.

        Lukekaa tuosta lisää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aliens_vs._Predator_2

        Alien, Aliens, muut täyttä roskaa, AvP:stä ei mitään hyvää sanottavaa. On kuulemma tulossa Alien prequel. Toivottavasti odottamisen arvoinen.


    • Gaga koo k oo

      1. Alien kahdeksas matkustaja.
      2. Aliens Paluu.
      3. Alien 3.
      4. Alien ylösnousemus.

      Muita ei ole ainakaa vielä tehty!.

      • Alien forefer!

        Samaa mieltä! Mutta itse pistäisin kolmosen jonnekin kiirastuleen kiistelemään sarjan erinomaisimmasta meiningistä! Loistoleffa meinaan nykyään Kersana ei jostain syystä uponnu. Eli hieno lista silti.


    • Scifi-man.

      Aliens paluu on melkein parempi kuin ensimmäinen alien 8 matkustaja.
      1. alien on alussa melko pitkästyttävää katsottavaa. mutta kakkosessa on toimintaa melkein alusta asti.
      Leffa tuli just äsken mtv3:lta,...

      • Alien forefer!

        Hyviä ne on silti kaikki, ja jos oikein olen ymmärtänyt niin kohta tulisi jatkoa Weawerin kera?! Am i wrong?


    • hrthjththt

      Alien ykkönen ainut hyvä. Muut lähinnä huonoja. Tulossa (luultavasti tänä vuonna) Alien prequel. Odottamisen arvoinen leffa.

      • apokalyptinen penis

        Prometheus ei ole Alien Prequel kuten ensin oli tarkoitus. Asiasta voi lueskella jos kiinnostaa. Lähinnä Ridley Scottin kommentit kannattaa lukea. Silti odotan leffaa innolla, ensi-ilta oli kai kesän tienoilla, en jaksa googlata. Traileri on jo, mutta ei siitä oikein mitään irti saa, mitä olis tulossa.


    • kepupu

      Alien ja Aliens ovat parhaat (Aliens jatkaa tarinaa mukavan toiminnallisesti mutta loppu olisi saanut olla omaperäisempi) ja Aliens 3 on selvästi huonompi (aasinsilta edellisestä osasta sählättiin, asetelmasta olisi saanut paljon enemmän irti, ja loppu on huono). Alien Ylösnousemus on jo sitten ihmeellistä ufokakkaa.

      Alien Prequel tulossa? Kuulostaa hirveältä, mutta toisaalta äskettäinen Rise of the Planet of the Apes onnistui kunniallisesti epäedullisesta aiheestaan huolimatta.

      • ernopoinari

        Ja mikähän aiheessa oli epäedullista? Eiköhän kyse ole taas sun kaltaises nirppanokan kuvitelmista että tiedät jotain asioista ja muut ei. Alien Prequel kuulostaa hirveältä? Miksi muka? Olet typerys :DDDD


      • kepupu
        ernopoinari kirjoitti:

        Ja mikähän aiheessa oli epäedullista? Eiköhän kyse ole taas sun kaltaises nirppanokan kuvitelmista että tiedät jotain asioista ja muut ei. Alien Prequel kuulostaa hirveältä? Miksi muka? Olet typerys :DDDD

        No katsos katsos, pikkuiseni, minäpäs väännän rautalangasta:

        Alkuperäinen '60-luvun Apinoiden Planeetta on legendaarinen, kun taas jatko-osat olivat jo väkisin väännettyä rahastuksen ja tarinan maksimointia, minkä voimme todeta objektiivisestikin vertailemalla IMDB:n pisteytyksiä: 8.0, 6.0, 6.1, 5.8. Sittemmin 2000-luvulle päivitetty Tim Burtonin uusintaversio Apinoiden Planeetasta floppasi pahasti (IMDB: 5.6). Ja silti tuottajat käskivät värkätä vielä toisenkin uusintaversion, Apinoiden Planeetan surullisenkuuluisesta jatkiksesta. Mutta tällä kertaa homma toimi, minkä voimme myös objektiivisesti todeta IMDB:n pisteistä: 7.7 eli toiseksi paras AP!

        Alien Prequel? Siis kuinka monta ufokakka-jatkista tälle Alien-saagalle pitää vielä nähdä, kun mukaan lasketaan myös Alien vs. Predator-höpöilyt? Mutta kuten sanottu: TRPAkin onnistui ja lisäksi Prequelin ohjaksissa on itse Ridley Scott eikä Prequel kuulemma liity suoraan Alieniin, joten toivoa on!


    • KyleKatarn.1987

      Minusta ensimmäiset kolme Alien-elokuvaa ovat varsin tiivis ja riittävä kokonaisuus, eikä enempää Alieneita olisi tarvittu. Nimittäin heti neljännestä osasta alkaen homma alkaa pahasti hajota käsiin ja elokuvien tyyli luisuu äkkijyrkästi tavanomaisen popcorn-toimintaviihteen puolelle. Ensimmäisessä kolmessa elokuvassa tarina sekä taiteellinen omaperäisyys on asetettu etusijalle, ja jokainen osa on virkistävällä tavalla erilainen. Jokaisessa osassa on myös nähtävissä omanlaistansa tematiikkaa. Ensimmäinen Alien kuvaa uskottavasti mahdollista lajien välistä kohtaamista, ja sitä mitä ihmiselle saattaisi käydä, jos hän kohtaisikin äärimmäisen vihamielisen muukalaislajin sympaattisen E.T.n sijasta. Aliens on alusta loppuun erittäin intensiivinen paketti. Se on käytännössä 'Vietnam Avaruudessa' ja siinä ihmisen äärimmäinen usko omaan teknologiseen ylivertaisuuteensa johtaa täydelliseen katastrofiin, ja paremmista lähtökohdista huolimatta ihmiset saavat vielä pahemmin turpiinsa kuin edellisessä osassa. Alien kolmessa on jokseenkin uskonnollinen ote, se on kuin eräänlainen sielunmessu. Elokuvan henkilöt ovat jo kuolleita, aaveita jotka vaeltelevat pitkin valtavan rangaistuslaitoksen loputtomia sokkeloita yrittäen saavuttaa lopullisen rauhan ja levon. He joutuvat epäluottamuksen ja erimielisyyksiensä yli yhdistämään voimansa ja taistelemaan vastaan demonista otusta, joka yrittää viedä heidät mukanaan helvettiin. Infernaalisen olion tuhoaminen muodostuu eräänlaiseksi syntien sovitukseksi, jonka kautta vangit oman henkensä uhraten saavuttavat puhtaan omatunnon ja ikään kuin tienaavat sieluilleen pääsyn paratiisiin. Myös Ripley päätyy uhraamaan itsensä, sillä hän tajuaa sen olevan ainut keino tuhota häntä piinannut Alien. Hän on myös jo niin väsynyt taistelemaan oliota vastaan, että kuolema tuntuu vain armahdukselta. Tämä olisi ollut loistava tapa päättää Alien-elokuvien sarja, ja tähän se olisi minusta saanut päättyäkin.

      Tämä Alien Prequel, jonka virallinen nimi taitanee olla Prometheus on sitten asia erikseen, sillä se ei liity alkuperäisiin Alieneihin oikestaan mitenkään. Siinä ei myöskään tulla näkemään Sigourney Weaveria, eikä keitään aiempien elokuvien hahmoista tai edes näyttelijöistä. Se on kokonaan uusi tarinansa, joka käsittääkseni lähinnä sivuaa Space-Jockey hahmoa ja hänen alkuperäänsä. Space-Jockey siis on se suunnattoman kokoinen tuoliin fossiloitunut avaruusolento ensimmäisestä Alien filmistä, siinä avaruusaluksen hylyssä, josta Nostromon miehistö löytää Alien-munat. Prometheus liittyy luultavasti jotenkin tämän muukalaislajin kohtaamiseen.

      Henk.koht odotan hyvin kiinnostuneena ja avoimin mielin tätä elokuvaa, koska Ridley Scott on jälleen puikoissa ja uskon, että hänen johdollaan luvassa on suurella todennäköisyydellä hyvin kiehtovaa ja omaperäistä kauhulla höystettyä science fictionia..

    • Allien

      1. Alien - kahdeksas Matkustaja
      2. Aliens - Paluu
      3. Alien³
      4. Alien – ylösnousemus

    • cockolooroo!

      1. Alien - kahdeksas Matkustaja
      2. Aliens - Paluu
      3. Alien³
      3.1 Prometheus iMax 3D
      4. Alien – ylösnousemus

    • ansku1995

      1. Alien kahdeksas matkustaja.
      2. Aliens ylösnousemus
      3. Alien 3.
      4. Alien paluu.

      Alien vs Predator on ihan hyvä, mutta A vs P kakkonen ei oikein kolahda, en olisi kaivannut mitään teinidraamaa siiheen sivuun ja juonikin on aika valju. Nykyajan leffoille tyypillisesti ikävä kyllä siinä on keskitytty näyttävyyteen juonen sijaan.

      Ei tarvitse olla mitään eritysen ihmeellisiä tehosteita, juoni ja kuvaustyyli on oleellisempia, minkä jo tuo 70-luvun tekniikalla tehty huippusuosion ja classikon maineen saanut Kahdeksan matkustajakin osotti.

      Predatorithan taas on melko paskoja.

    • Elsa-Pekka

      Alien 3 esitetään tänään.

    • Xizor

      Kakarana ajattelin että Aliens oli kovin leffa ikinä, mutta nyt arvostan ykköstä enemmän, joten numerojärjestyksessä menee. Kolmonen on jo selvästi huonompi ja nelonen on, kuten nimimerkki kepupu tuossa aikaisemmin asian ilmaisi, ihmeellistä ufokakkaa. Ilmeisesti siitä jalostui kumminkin Joss Whedonin aivoissa myöhemmin Firefly, joten sen sarjan fanit voivat olla kiitollisia.

      Prometheuksen voisin sijoittaa jonnekin kakkosen ja kolmosen väliin. "Sense of Wonder"-meininkiä, jota kunnon scifileffassa pitääkin olla ja on valitettavan harvinaista nykyään.

      AvP-leffat munaavat täysin idean, joka toimi erittäin hyvin sarjakuvissa ja peleissä. Ensimmäinen yrittää olla hienokin elokuva, mutta rahkeet eivät riitä. Lopulta tyypillinen Paul W.S. Andersonin B-leffa. Toinen on rehellisesti roskaa ja voisi olla viihdyttävää "aivot nollille"-katseltavaa, jos se tympeä teinidraama ei tulisi tielle. Siinä oli sentään hienoja visuaalisia kunnianosoituksia edellisille filmeille.

    • Elsa-Pekka

      Renny Harlinin piti ohjata Alien 3. Sen paljastaa esim. Mitä Missä Milloin 1990, sivu 384.

    • Elsa-Pekka

      Alien 3 on esitetty jälleen kerran televisiossa. Miksi vartija Aaron löi lopussa Bishop 2-robottia?

    • Anonyymi

      Mulle parhaimmat on
      Alien - Kahdeksas matkustaja
      Aliens - Paluu
      Ja rupesin tässä miettimään, että milloinkas tämä tuli ensimmäisen kerran suomessa televisiosta. Mun mielestä joskus 1990-luvun alkupuolella, koska muistan että mutsi nauhoitti videolle sen telkkarista ja sen jälkeen mä katsoin leffan niin monta kertaa että jouduin yhdessä välissä korjaamaan sitä nauhaa teipillä, kun se katkesi.
      Muistan että se tuli sen aikaselt MTV3 kanavalta. Siinä oli silloin se kolmiohomma mainoskatkoksen alussa ja lopussa. Ja muistan mainosista ainakin jonkun levy mainoksen missä mm mainostettiin New Kids On The Blockin levyä. Mulla on jotenkin ikävä tätä nauhaa, mutta se on kai jossain kaatiksella nykyisin, koska vein ennen kotoa pois muuttamista sen kierrätykseen ja nykyisin mulla on iso DVD boksi missä mulla on kaikki neljä Alien leffaa ja niistä on siis teatteri versio, että ohjaajan versiot.
      Ja mä siis olin aika nuori tota kattoessani, koska todellisuudessa mun ikäraja ei ois oikeesti riittäny siihen silloin. Ja Alien kahdeksas matkustaja on yhtä vanha kuin minä. Mä muuten olin about 8-vuotias kun katsoin Alien kahdeksas matkustaja leffan. Tosin ei meillä kauheasti välitetty ikärajoista tuolloin.

      Ja joo Alien 3 on ihan ok leffa, ei nyt niin hyvä kuin kaksi ekaa. Alien 4 taas menee aivot narikkaan viihteenä, muuten aika paska. Liian outo mun makuun. AvP-leffat on hyviä, samoin Predator leffat.
      Ja voisin vielä suositella Alien versus Predator Classic 2000 PC-peliä. Löytyy Steamista, jos joku kaipaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe