Koraani vai Raamattu

Anonyymi-ap

Hyvä ohjelma katsoa


Jay Smith ja hänen vieraansa ovat sitoutuneet tuomaan esiin totuutta rakkauden hengessä. Smith (s. 1953) on kristitty evankelista ja apologi. Vuodesta 1983 lähtien hän on ollut kokoaikaisena lähetyssaarnaajana veljiensä kanssa Kristuksen lähetystössä keskittyen Lontoon muslimeihin. Avainmedian tuotantoa.


https://www.tv7.fi/arkki/koraani-vai-raamattu_s18823/

9

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Pyhää Henkeä suurempi ja ylivertainen on siis rakkaus eli Jumalan Henki.
      Tämä käykin ilmi eräissä englannin kielisissä käännöksissä joissa puhutaan Holy Ghostista.
      Sitä saa mm. Tekemällä hyvät tekonsa salassa muilta. Pyhästä Hengestä puhutaan että se on TOINEN PUOLUSTAJA.
      Rakkaus eli Jumalan Henki on siinä tapauksessa ENSIMMÄINEN PUOLUSTAJA.

      Koraani on tuo TOINEN PUOLUSTAJA eli Totuuden Henki.
      Sunnassa on kuitenkin paljon rakkauteen liittyvää. Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti ja sunna juuri on ohje sopiviin käytöstapoihin.
      Osa kristityistä onkin ottanut sunnan käyttöönsä jo aikaa sitten.

      Raamatun suomennokset ovat ilman muuta Koraania heikompia, mutta englannin kieliset käännökset saattavat olla ylevämpiä kuin Koraani.

      Kyllä Jumala on rakastettava kun hän vuodattaa Pyhää Henkeä ja Herran Henkeä. Mutta hänen ylivertaisuuteensa perustuu Jumalan Henkeen. Kuitenkaan en vähättele itse lainkaan kumisevaa ja helisevää kielillä puhumista pyhässä hengessä.
      Vaikka ilman rakkautta se ei ole ylivertaista.

      Itse olen usein ollut salaa tehdyn vanhurskauden kohde. Ja tiedän että ne jotka niin tekivät vanhurskautta minulle kohosivat hyvin korkealle esim. Kielten taidoissa. Valitettavasti en itse ole salassa tehnyt vanhurskautta muille ja olen Jumalan Henkeä paitsi jäänyt.

    • Anonyymi

      JUMALA TUO ITSENSÄ ESILLE TAAMATUSSA JA AINOASTAAN SIINÄ

      JA RAAMATTUSSA HÄN ESITTÄÄ KYMMENESSÄ KÄSKYSSÄ MIKÄ ON ELÄMMÄMME OIKEUS PITÄÄ TOISIAMME KÄDESTÄ KIINNI NIINSANOTUSTI

      KADONNEITA LAMPAITA ON PALJON HÄNEN LAUMASTAAN
      - ja yhdenkin löytyminen tuo ( kääntyminen) TUO JUMALALLE KAIKKEUDEN ILOA

      • Anonyymi

        Jumalaa pitää lähestyä USKOEN , USKON KAUTTA JA USKON AVULLA. Raamattu on kirja joka ei sisällä vähääkään tiedettä, vaan ainoastaan puhtainta uskoa. Usko on ainoa tie Jumalan tuntemiseen. Sillä tieto Jumalasta sisältää kuitenkin aina epäilyksen ja kritiikin siemeniä.

        Heenokin kirja jo tuhansia vuosia sitten sanoi että Jumalaan kohdistuvat kritiikit tullaan rankaisemaan hyvin perusteellisesti.

        Koraania ei pidä kritisoida myös vaikka se sisältää tiedettä ja paljon muutakin uskon lisäksi. Koraani ei ehkä keskity täysin pelkkään uskoon kuten raamattu mutta on silti PYHÄ TEOS.

        Jeesus kuitenkin oli ainoa tie Isän tuntemiseen. Kukaan ei voi tulla Isän luokse muutoin kuin minun kauttani.

        Koraani ja Islam voivat pelastaa paratiisiin sellaisia jotka kuuluisivat helvettiin. Se on turva kadotukseen tuomituille ja voi pelastaa paratiisiin..

        En voi kieltää etteikö Koraanin evankeliumi, varoitus, ymmärrys, ratkaisu ja johdatus olisi merkittävä asia omassa elämässäni ollut yli kymmenen vuoden ajan. Kiitos Jumalallemme siitä että hän lähettää palvelijoitaan näihin vaikeisiin maailman olosuhteisiin. Kiitos myös kaikista kristityistä ja muslimeista jotka ovat ottaneet lähettilään vastaan ja uskovat Jumalaan heidän todistuksensa tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa pitää lähestyä USKOEN , USKON KAUTTA JA USKON AVULLA. Raamattu on kirja joka ei sisällä vähääkään tiedettä, vaan ainoastaan puhtainta uskoa. Usko on ainoa tie Jumalan tuntemiseen. Sillä tieto Jumalasta sisältää kuitenkin aina epäilyksen ja kritiikin siemeniä.

        Heenokin kirja jo tuhansia vuosia sitten sanoi että Jumalaan kohdistuvat kritiikit tullaan rankaisemaan hyvin perusteellisesti.

        Koraania ei pidä kritisoida myös vaikka se sisältää tiedettä ja paljon muutakin uskon lisäksi. Koraani ei ehkä keskity täysin pelkkään uskoon kuten raamattu mutta on silti PYHÄ TEOS.

        Jeesus kuitenkin oli ainoa tie Isän tuntemiseen. Kukaan ei voi tulla Isän luokse muutoin kuin minun kauttani.

        Koraani ja Islam voivat pelastaa paratiisiin sellaisia jotka kuuluisivat helvettiin. Se on turva kadotukseen tuomituille ja voi pelastaa paratiisiin..

        En voi kieltää etteikö Koraanin evankeliumi, varoitus, ymmärrys, ratkaisu ja johdatus olisi merkittävä asia omassa elämässäni ollut yli kymmenen vuoden ajan. Kiitos Jumalallemme siitä että hän lähettää palvelijoitaan näihin vaikeisiin maailman olosuhteisiin. Kiitos myös kaikista kristityistä ja muslimeista jotka ovat ottaneet lähettilään vastaan ja uskovat Jumalaan heidän todistuksensa tähden.

        NOOAN ARKKI KUVAUS ON YKSEYS JA KAIKKEUS ja lukkittu sellainen.

        korraanin sakille jää vain sen kylkien koputtelu....

        NOOAN ARKKI JA JEESUS KUVAELMA OVAT SAMAA KATEKODIAA
        - joissa upottava pohja lujitetaan kantavaksi poluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NOOAN ARKKI KUVAUS ON YKSEYS JA KAIKKEUS ja lukkittu sellainen.

        korraanin sakille jää vain sen kylkien koputtelu....

        NOOAN ARKKI JA JEESUS KUVAELMA OVAT SAMAA KATEKODIAA
        - joissa upottava pohja lujitetaan kantavaksi poluksi.

        Joo, mut mä luin jostakin että osa kansoista temmattiin ylös taivaaseen ennen tulvaa. Siellä he elivät ja kun tulva meni menojaan he lasketui maan päälle esim. Japaniin ja Egyptiin.

        Kaikki maan päällä eivät ole Nooan ja arkin kera pelastuneet Nooan jälkeläisinä.
        Osa on Aadamin tai Aadamia aiemmin olleen jälkeläisiä.

        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Niin Eliakin nousi tulisissa vaunuissa taivaaseen ja ylösnoussut Kristus pilven kannattelemana.

        Ei islamin ja Koraanin vastustelu ole jumalista, vaan maallista ja poliittista pelkoa oman SIEMENEN säilymisen puolesta. Sinänsä oikeaa ja tervettä, mutta luottamus ja usko Jumalan kykyyn suojella ja kannatella kilpenä ja linnoituksena olisi ollut vielä parempi.

        Jumala ompi linnamme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mut mä luin jostakin että osa kansoista temmattiin ylös taivaaseen ennen tulvaa. Siellä he elivät ja kun tulva meni menojaan he lasketui maan päälle esim. Japaniin ja Egyptiin.

        Kaikki maan päällä eivät ole Nooan ja arkin kera pelastuneet Nooan jälkeläisinä.
        Osa on Aadamin tai Aadamia aiemmin olleen jälkeläisiä.

        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Niin Eliakin nousi tulisissa vaunuissa taivaaseen ja ylösnoussut Kristus pilven kannattelemana.

        Ei islamin ja Koraanin vastustelu ole jumalista, vaan maallista ja poliittista pelkoa oman SIEMENEN säilymisen puolesta. Sinänsä oikeaa ja tervettä, mutta luottamus ja usko Jumalan kykyyn suojella ja kannatella kilpenä ja linnoituksena olisi ollut vielä parempi.

        Jumala ompi linnamme!

        Keskustelun takia pitää ihmisellä olla mieli ja sitä mieltään pitää käyttää elämän osana, vaikas kuinka meistä huolehditään - elikkä elämä on moninaisuuksin luotu elämäksi.

        KORAANIN IHMISEN SITOMISET OVAT KAIKINAISESTI KAIKKI JÄRKYTYSTÄ
        - miten islam pistää ihmiset pihteihin tekemään koraanin vaatimuksia ?

        MITÄS JÄRKEÄ NÄITTEN LUKITULLA ELÄMÄLLÄ ON


    • Anonyymi

      ELÄMÄN VALO JOKA PULPUAA IKUISUUTTAAN ON JUMALAN VALOA ELÄMÄN POLULLE

      SEN OLEMUS ON MEILLE KÄSITÄMÄTÖNTÄ
      JA SEN LÄHEISYYTEEN PÄÄSEMME VAIN USKOEN

      Kuin pensas joka moosekselle näytäytyi erämaassa ikuisessa tulenliekissä silti hiiltymättä.

      RAAMATTU ESITELEE MEILLE ELÄMÄN SALAISUUDET NIINKUIN ELÄMÄ MEISSÄ TOIMII

      RAAMATTU ON ELÄMÄN KIRJA - EI KUOLEMAN
      JA ELÄMÄ ON HAMASTA ALUSTA HAMAAN TULEVAISUUTEEN JUMALAN KÄSIALAA KAIKIN TUNTEIN

    • Anonyymi

      Jay Smith on niin tietämätön että tunnen myötähäpeää jos kuuntelen.

    • Anonyymi

      Islam pyrkii kaikin vallein levitäytymään ihmiskuntaan, silti näin päin tuhoaan
      - on nämä jätkyttäviä toimissaan ja eleissään näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe