Vanhat auto- ja liikennevakuutukset

Anonyymi-ap

Liikennevakuutuslain uudistus 2017 jätti vanhat autovakuutukset ns. "vanhalle" puolelle. Itselläni tämä tuli ilmi eräässä T:llä alkavassa yhtiössä. Siirto uudelle puolelle tiputti hintaa 250€/vuosi. Eli otin turpaan 1500 egeä 6:ssa vuodessa. Joten ottakaa yhteyttä yhtiöönne, Näitä ylihintaisia on jäljellä tuhansia. Yhtiöt eivät ota yhteyttä automaattisesti, vaikka niin minulle valehdeltiin.

4

338

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa. Asiat ovat tietysti kehittyneet 6 vuodessa. Silloin kun muutos tuli, monet laskivat (myös itse laskin) että siirtymä uuteen vakuutukseen olisi nostanut vakuutuksen hintaa reippaasti, huolimatta aiempaa isommasta bonusalennuksesta.

Bonusten laskutapakin taisi olla erilainen, joten kolarointien jälkeen erot voi taas olla jotain muuta.

Mitä ilmoittamiseen tulee, minulle ainakin tuli silloin muinoin ilmoitus, että vakuutuksen voi siirtää halutessaan uuteen versioon, ja muistaakseni mediassakin asiasta tiedotettiin.

• Anonyymi

Suomen autokanta on Euroopan vanhin ja alennus koskee erityisesti miljoonaa vanhaa autoa. Kun sinulla on uusi auto, tällöin hinta olisi noussut. Vanhojen autojen omistajille ei ilmoitettu mitään. Kukapa bisneksentekijä sahaisi omaa oksaansa. Vakuutusyhtiöt kovasti näyttelee olevansa ihmisten puolella. Kun on aika korvata jotain, totuus valkenee. Pitää muistaa, että vakuutusbisnes on vain yksi raaka laji bisnesten joukossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen autokanta on Euroopan vanhin ja alennus koskee erityisesti miljoonaa vanhaa autoa. Kun sinulla on uusi auto, tällöin hinta olisi noussut. Vanhojen autojen omistajille ei ilmoitettu mitään. Kukapa bisneksentekijä sahaisi omaa oksaansa. Vakuutusyhtiöt kovasti näyttelee olevansa ihmisten puolella. Kun on aika korvata jotain, totuus valkenee. Pitää muistaa, että vakuutusbisnes on vain yksi raaka laji bisnesten joukossa.

Minulla oli silloin(kin) vanha auto.
        Ainakin LähiTapiola tiedotti asiasta ihan riittävän hyvin. Muista yhtiöistä en tiedä.

Mikään tiedotus ei tietenkään koskaan tavoita kaikkia, pienellä fontilla kirjoitetut kirjeet jäävät lukematta ja lisäksi saadut viestit voivat unohtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli silloin(kin) vanha auto.
        Ainakin LähiTapiola tiedotti asiasta ihan riittävän hyvin. Muista yhtiöistä en tiedä.

Mikään tiedotus ei tietenkään koskaan tavoita kaikkia, pienellä fontilla kirjoitetut kirjeet jäävät lukematta ja lisäksi saadut viestit voivat unohtua.

Varmaankin pidät kovasti oman yhtiösi puolta. En minäkään omaa työpaikkaani lokaisi. 5 kertaa korvauksia hakeneena, tiedän aika lailla ison kuvan. Euroakaan et saa tappelematta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50