Vanhat auto- ja liikennevakuutukset

Anonyymi-ap

Liikennevakuutuslain uudistus 2017 jätti vanhat autovakuutukset ns. "vanhalle" puolelle. Itselläni tämä tuli ilmi eräässä T:llä alkavassa yhtiössä. Siirto uudelle puolelle tiputti hintaa 250€/vuosi. Eli otin turpaan 1500 egeä 6:ssa vuodessa. Joten ottakaa yhteyttä yhtiöönne, Näitä ylihintaisia on jäljellä tuhansia. Yhtiöt eivät ota yhteyttä automaattisesti, vaikka niin minulle valehdeltiin.

4

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa. Asiat ovat tietysti kehittyneet 6 vuodessa. Silloin kun muutos tuli, monet laskivat (myös itse laskin) että siirtymä uuteen vakuutukseen olisi nostanut vakuutuksen hintaa reippaasti, huolimatta aiempaa isommasta bonusalennuksesta.

      Bonusten laskutapakin taisi olla erilainen, joten kolarointien jälkeen erot voi taas olla jotain muuta.

      Mitä ilmoittamiseen tulee, minulle ainakin tuli silloin muinoin ilmoitus, että vakuutuksen voi siirtää halutessaan uuteen versioon, ja muistaakseni mediassakin asiasta tiedotettiin.

      • Anonyymi

        Suomen autokanta on Euroopan vanhin ja alennus koskee erityisesti miljoonaa vanhaa autoa. Kun sinulla on uusi auto, tällöin hinta olisi noussut. Vanhojen autojen omistajille ei ilmoitettu mitään. Kukapa bisneksentekijä sahaisi omaa oksaansa. Vakuutusyhtiöt kovasti näyttelee olevansa ihmisten puolella. Kun on aika korvata jotain, totuus valkenee. Pitää muistaa, että vakuutusbisnes on vain yksi raaka laji bisnesten joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen autokanta on Euroopan vanhin ja alennus koskee erityisesti miljoonaa vanhaa autoa. Kun sinulla on uusi auto, tällöin hinta olisi noussut. Vanhojen autojen omistajille ei ilmoitettu mitään. Kukapa bisneksentekijä sahaisi omaa oksaansa. Vakuutusyhtiöt kovasti näyttelee olevansa ihmisten puolella. Kun on aika korvata jotain, totuus valkenee. Pitää muistaa, että vakuutusbisnes on vain yksi raaka laji bisnesten joukossa.

        Minulla oli silloin(kin) vanha auto.
        Ainakin LähiTapiola tiedotti asiasta ihan riittävän hyvin. Muista yhtiöistä en tiedä.

        Mikään tiedotus ei tietenkään koskaan tavoita kaikkia, pienellä fontilla kirjoitetut kirjeet jäävät lukematta ja lisäksi saadut viestit voivat unohtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli silloin(kin) vanha auto.
        Ainakin LähiTapiola tiedotti asiasta ihan riittävän hyvin. Muista yhtiöistä en tiedä.

        Mikään tiedotus ei tietenkään koskaan tavoita kaikkia, pienellä fontilla kirjoitetut kirjeet jäävät lukematta ja lisäksi saadut viestit voivat unohtua.

        Varmaankin pidät kovasti oman yhtiösi puolta. En minäkään omaa työpaikkaani lokaisi. 5 kertaa korvauksia hakeneena, tiedän aika lailla ison kuvan. Euroakaan et saa tappelematta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe