Pellettien hinnoissa suuria eroja!

Anonyymi-ap

500kg pellettisäkki halvimmillaan hieman yli 200 euroa ja kalleimmillaan n. 500 euroa ellei jopa enemmän. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Nyt on menossa suuri ku$etusvaihe energian hinnoittelussa ja jotkut yrittävät rahastaa viime vuoden poikkeustilanteella. Esim. äskeisen sähkön tuotannon hetkellisen poikkeustilanteen johdosta jotkut yrittivät saada ihmiset tekemään kalliita sähkösopimuksia, 12 ja 24kk sähkösopimusten hinnat nousivat. Nyt kun pörssisähkön hinta on normalisoitunut, hinnat välillä negatiivisia, myös kiinteiden sähkösopimusten hinnat saman tien laskivat. Eli ihmisten pelolla ja huolella rahastetaan huolella. Toki niin saa tehdä, ei se ole tyhmä, joka pyytää (liikaa) vaan se joka maksaa (liikaa).

Tarkkana siis pellettikauppojen kanssa. Jätä se 500 euron säkki sinne kauppaan ja käy ostamassa se hieman yli 200 euron säkki. Tai vielä parempi: jos pääset käymään Virossa, osta säkit sieltä. Vielä paljon, paljon halvempaa.

Suomessa on hyvä sanonta: "Ahneella on pa$kainen loppu." Se sopii tilanteeseen hyvin. Kuluttajalla on velvollisuus ostaa sieltä mistä (lähes) halvimmalla saat. Kun kaikki teemme niin, niin se ahne saa se sen loppunsa, minkä ansaitsikin.

6

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos lakattaisiin ostamasta ylihintaista pellettiä, niin hinnat normalisoituisivat nopeammin.


      • Anonyymi

        Toimituserä reilut 20 tonnia. Ei riitä rahat, eikä tila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimituserä reilut 20 tonnia. Ei riitä rahat, eikä tila.

        No, hinta joka tapauksessa tippunut mukavasti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe