Päärata unohdettiin, Tunninrata Turkuun hallitusohjelmaan.

Anonyymi-ap

Kun tarkastellaan Väyläviraston tilastoja vuoden 2022 kaukoliikenteen matkustajamääristä ja tavaraliikenteessä kuljetettuja tonneja, joihin investointien pitäisi perustua, niin tulos on selkeä,

Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.

Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.

Valtakunnan etu ???

13

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orpo vetää "hiukan" kotiinpäin.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18003222C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kuka nyt Turkuun haluaisi? ja jos ajan säästö on?

    • Anonyymi

      Orpon vaalilahja äänestäjilleen. Hölmöin sijoitus! Leikataan työttömiltä!

    • Anonyymi

      Kyyhötätte väärillä nuotiolla ja jauhatte olettamuksiinne perustuvaa ristiriitaista raskaan logistiikan tulevaisuuskuvaa.
      Keskiradan avaaminen olisi kansallisesti paras rautatieinvestöinti.
      Tarkoitan rataa Haapajärvi as. - Viitasaari - Äänekoski - Jyväskylä - Heinola - Lahti - Kerava - Vuosaari. Tällä radalla on täysin valmiita osia ja kantavaa ratapohjaa.
      Tämä investointi purkaisi ruuhkaa ja investointitarpeen välillä Tampere - Kerava. Se nopeuttaisi Kainuun, Pohjois-Savon, Keski-Pohjanmaan ja Keski-Suomen raskaan teollisuuden vientikuljetuksia, vähentäisi liikennepäästöjä ja helpottaisi nelostien ruuhkia ja korjaustarpeita.
      Ehtona vaan on Tampereen ja Turun seutujen kansanedustajien ymmärrys-ja näkökyvyn parantaminen ja kansallisen kokonaisedun tunnistaminen sekä tunnustaminen.
      Ottakaa tämä osiltaan valmis ja osiltaan parannuskelpoinen mahdollisuus vertailuun mukaan.
      Maanpuolustuksellisesti tämä rata on tarpeelliseksi havaittu jo 1960-luvulla.

      • Anonyymi

        Totta. Keskirata mitätöisi myös jumalattoman kalliin Jämsän oikaisun tarpeen.
        Katsokaa hieman reitillä olevan teolisuuden kuljetustonneja. Henkilöliikenteen voluumit ja jatkuva kähinä Jyväskylän lentojen tarpeen ympärillä voitaisiin lopettaa.
        Hyvä investointi!


      • Anonyymi

        Nelostie on yhä vaarallisempi ja yhä kalliimpi ylläpidettävä.
        Tampereella ja Turulla on moottoritiet.
        Keski-Suomen läpi kulkee kinttupolku, jolla sadat rekat jyräävät yötä päivää. Kelistä riippumatta.
        Keski-Suomessa järeät investoinnit jatkuvat, jonossa ja rinnakkain.
        On aika myöntää tosiasiat. Tarvitsemme täysin varustetun keskiradan.


      • Anonyymi

        Miksi ruuhkia, koska jokaisen pitää kulkea omalla kikkareella.
        Yksityisliikenne lopetettava pääväylillä, ovat tavaraliikenteelle pyhytettävä. Näin nämä onnettomat nastarengaskuskit lopettaisivat teiden kuluttamista turhaan.


    • Anonyymi

      Erittäin merkittävä osuus tuosta 2,1 miljoonaa tonnin volyymitarpeesta tulee Keski-Suomen kautta Tampereelle ja poikkirataa Ylivieskaan.
      Koko rataverkoston tarveselvitys, suunnittelu ja päätöksenteko haisee siltarumpupolitiikalle ja siksi se kaikki pitäisi tehdä ilman kansanedustajia.

    • Anonyymi

      Jos tämän vuoksi myydään valtion tuottavaa omaisuutta, onko kyseessä valtion omaisuuden hukkaaminen?

      • Anonyymi

        Keskirata olisi tuottava investointi myös VR:lle ja Ratahallinnolle. Yritykset saisivat aikatauluvastinetta rahoilleen.


    • Anonyymi

      Päärata on Suomen Valtimo.
      Senhän tietää pian orpookin.
      Petteri petti Tampereen ja Pohjanmaan sekä Pohjois-Suomen.

      • Anonyymi

        Ainoa ratayhteys jota tarvitaan on , rata Atlantille.

        Tuo rata yritetään toistuvasti painaa unholaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe