Päärata unohdettiin, Tunninrata Turkuun hallitusohjelmaan.

Anonyymi-ap

Kun tarkastellaan Väyläviraston tilastoja vuoden 2022 kaukoliikenteen matkustajamääristä ja tavaraliikenteessä kuljetettuja tonneja, joihin investointien pitäisi perustua, niin tulos on selkeä,

Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.

Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.

Valtakunnan etu ???

22

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orpo vetää "hiukan" kotiinpäin.

    • Anonyymi

      Kuka nyt Turkuun haluaisi? ja jos ajan säästö on?

    • Anonyymi

      Orpon vaalilahja äänestäjilleen. Hölmöin sijoitus! Leikataan työttömiltä!

    • Anonyymi

      Kyyhötätte väärillä nuotiolla ja jauhatte olettamuksiinne perustuvaa ristiriitaista raskaan logistiikan tulevaisuuskuvaa.
      Keskiradan avaaminen olisi kansallisesti paras rautatieinvestöinti.
      Tarkoitan rataa Haapajärvi as. - Viitasaari - Äänekoski - Jyväskylä - Heinola - Lahti - Kerava - Vuosaari. Tällä radalla on täysin valmiita osia ja kantavaa ratapohjaa.
      Tämä investointi purkaisi ruuhkaa ja investointitarpeen välillä Tampere - Kerava. Se nopeuttaisi Kainuun, Pohjois-Savon, Keski-Pohjanmaan ja Keski-Suomen raskaan teollisuuden vientikuljetuksia, vähentäisi liikennepäästöjä ja helpottaisi nelostien ruuhkia ja korjaustarpeita.
      Ehtona vaan on Tampereen ja Turun seutujen kansanedustajien ymmärrys-ja näkökyvyn parantaminen ja kansallisen kokonaisedun tunnistaminen sekä tunnustaminen.
      Ottakaa tämä osiltaan valmis ja osiltaan parannuskelpoinen mahdollisuus vertailuun mukaan.
      Maanpuolustuksellisesti tämä rata on tarpeelliseksi havaittu jo 1960-luvulla.

      • Anonyymi

        Totta. Keskirata mitätöisi myös jumalattoman kalliin Jämsän oikaisun tarpeen.
        Katsokaa hieman reitillä olevan teolisuuden kuljetustonneja. Henkilöliikenteen voluumit ja jatkuva kähinä Jyväskylän lentojen tarpeen ympärillä voitaisiin lopettaa.
        Hyvä investointi!


      • Anonyymi

        Nelostie on yhä vaarallisempi ja yhä kalliimpi ylläpidettävä.
        Tampereella ja Turulla on moottoritiet.
        Keski-Suomen läpi kulkee kinttupolku, jolla sadat rekat jyräävät yötä päivää. Kelistä riippumatta.
        Keski-Suomessa järeät investoinnit jatkuvat, jonossa ja rinnakkain.
        On aika myöntää tosiasiat. Tarvitsemme täysin varustetun keskiradan.


      • Anonyymi

        Miksi ruuhkia, koska jokaisen pitää kulkea omalla kikkareella.
        Yksityisliikenne lopetettava pääväylillä, ovat tavaraliikenteelle pyhytettävä. Näin nämä onnettomat nastarengaskuskit lopettaisivat teiden kuluttamista turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Keskirata mitätöisi myös jumalattoman kalliin Jämsän oikaisun tarpeen.
        Katsokaa hieman reitillä olevan teolisuuden kuljetustonneja. Henkilöliikenteen voluumit ja jatkuva kähinä Jyväskylän lentojen tarpeen ympärillä voitaisiin lopettaa.
        Hyvä investointi!

        Orpoo on liian suppea.


    • Anonyymi

      Erittäin merkittävä osuus tuosta 2,1 miljoonaa tonnin volyymitarpeesta tulee Keski-Suomen kautta Tampereelle ja poikkirataa Ylivieskaan.
      Koko rataverkoston tarveselvitys, suunnittelu ja päätöksenteko haisee siltarumpupolitiikalle ja siksi se kaikki pitäisi tehdä ilman kansanedustajia.

    • Anonyymi

      Jos tämän vuoksi myydään valtion tuottavaa omaisuutta, onko kyseessä valtion omaisuuden hukkaaminen?

      • Anonyymi

        Keskirata olisi tuottava investointi myös VR:lle ja Ratahallinnolle. Yritykset saisivat aikatauluvastinetta rahoilleen.


    • Anonyymi

      Päärata on Suomen Valtimo.
      Senhän tietää pian orpookin.
      Petteri petti Tampereen ja Pohjanmaan sekä Pohjois-Suomen.

      • Anonyymi

        Ainoa ratayhteys jota tarvitaan on , rata Atlantille.

        Tuo rata yritetään toistuvasti painaa unholaan.


    • Anonyymi

      Junayksikköön S59 tullut tekninen vika Peräseinäjoen pohjoispuolella pysäytti liikenteen Parkanon ja Seinäjoen välillä maanantaina illalla.

      Junan ajomoottori oli syttynyt palamaan kesken matkan.

      Junaliikenne oli pysähdyksissä rataosuudella tiistaiyöhön saakka. Finntrafficin mukaan junayksikkö saatiin pois linjalta lähempänä kello kahta.

      Siirtotöiden ajan kaukoliikenteen junat Parkanon ja Seinäjoen välillä korvattiin linja-autoilla. Nyt junaliikenne jatkuu Parkanon ja Seinäjoen välillä normaalisti

      Yksiraiderata usein jumissa.

    • Anonyymi

      Rata tarvitaan, jotta seuraavakin hallitus saadaan sidoutettua valtion omaisuuden myyntiin. Kokoomus muistaa sijoittajia.

    • Anonyymi

      Käyttöasteet ?

    • Anonyymi

      Diktatuurin verirata hanke on estettävä!

    • Anonyymi

      Länsiradan kustannuksia vähätellään.

      Puoli miljardia nykyisen hallituksen aikana. Se on tosin pikkuraha, enemmän syydetään yksityisten lääkärikäyntien tukemiseen.

      Ongelmaksi tulee kuitenkin torsoksi jäävä rata. Oikaisu maksaa käytännössä 6 miljardia ja valtion omaisuus menee myyntiin. Se on homman tavoite.

      • Anonyymi

        VR:n mukaan sähköratavaurio oli tapahtunut Ylöjärven Karhejärven ja Ikaalisten Sisätön välillä.
        Lisäksi Helsingistä lähtevä junaliikenne seisahti aamuseitsemän aikaan kokonaan liikenteenohjausjärjestelmän vian takia.
        Junaliikenne keskeytyi tunniksi, kunnes vika saatiin korjattua. VR:n mukaan kahdella eri häiriöllä ei ollut tekemistä toistensa kanssa.
        Juttua päivitetty kello 5.34, kello 6.20 ja kello 8.29.

        Koko Suomi kärsii Örpön takia.


    • Anonyymi

      Korona-aika teki tunnin junan Turusta Helsinkiin tarpeettomaksi. Me opimme etätöihin ja liikkuviin palavereihin. Nykyään junassa käytetty aika ei ole vain matkustamista, vaan se on oikein hyvää toimistoaikaa. Junasta löytyy myös erillisiä työtilahyttejä ja seisomatyöpisteitäkin, jos niin haluaa.
      Toisekseen suuri osa työjutuista, jotka ennen vaativat matkustamista Turun ja Helsingin välillä siirtyivät kokonaan nettiin, ettei itse asiassa sitä junaa tarvitakaan edes matkan aikaiseksi toimistotilaksi, kun sitä matkaa ei tarvitsekaan tehdä.

      Purra peestä.

      • Anonyymi

        Tunnin juna on lahja Petterin saamista äänistä.
        Tättärää🎁...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnin juna on lahja Petterin saamista äänistä.
        Tättärää🎁...

        Petteri on pieni mies liian suurissa saappaissa.
        Unohtanut tai ei tiedä että pitäisi ajatella Suomen kansan etua. On vain pikku petterin tarpeet ja hänen hovinsa. Ilmiöllä on oma nimensä..!!
        🦹💰
        🫤😟☹️😫😭


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe