Kun tarkastellaan Väyläviraston tilastoja vuoden 2022 kaukoliikenteen matkustajamääristä ja tavaraliikenteessä kuljetettuja tonneja, joihin investointien pitäisi perustua, niin tulos on selkeä,
Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.
Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.
Valtakunnan etu ???
Päärata unohdettiin, Tunninrata Turkuun hallitusohjelmaan.
18
294
Vastaukset
- Anonyymi
Orpo vetää "hiukan" kotiinpäin.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18003222C
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kuka nyt Turkuun haluaisi? ja jos ajan säästö on?
- Anonyymi
Orpon vaalilahja äänestäjilleen. Hölmöin sijoitus! Leikataan työttömiltä!
- Anonyymi
Kyyhötätte väärillä nuotiolla ja jauhatte olettamuksiinne perustuvaa ristiriitaista raskaan logistiikan tulevaisuuskuvaa.
Keskiradan avaaminen olisi kansallisesti paras rautatieinvestöinti.
Tarkoitan rataa Haapajärvi as. - Viitasaari - Äänekoski - Jyväskylä - Heinola - Lahti - Kerava - Vuosaari. Tällä radalla on täysin valmiita osia ja kantavaa ratapohjaa.
Tämä investointi purkaisi ruuhkaa ja investointitarpeen välillä Tampere - Kerava. Se nopeuttaisi Kainuun, Pohjois-Savon, Keski-Pohjanmaan ja Keski-Suomen raskaan teollisuuden vientikuljetuksia, vähentäisi liikennepäästöjä ja helpottaisi nelostien ruuhkia ja korjaustarpeita.
Ehtona vaan on Tampereen ja Turun seutujen kansanedustajien ymmärrys-ja näkökyvyn parantaminen ja kansallisen kokonaisedun tunnistaminen sekä tunnustaminen.
Ottakaa tämä osiltaan valmis ja osiltaan parannuskelpoinen mahdollisuus vertailuun mukaan.
Maanpuolustuksellisesti tämä rata on tarpeelliseksi havaittu jo 1960-luvulla.- Anonyymi
Totta. Keskirata mitätöisi myös jumalattoman kalliin Jämsän oikaisun tarpeen.
Katsokaa hieman reitillä olevan teolisuuden kuljetustonneja. Henkilöliikenteen voluumit ja jatkuva kähinä Jyväskylän lentojen tarpeen ympärillä voitaisiin lopettaa.
Hyvä investointi! - Anonyymi
Nelostie on yhä vaarallisempi ja yhä kalliimpi ylläpidettävä.
Tampereella ja Turulla on moottoritiet.
Keski-Suomen läpi kulkee kinttupolku, jolla sadat rekat jyräävät yötä päivää. Kelistä riippumatta.
Keski-Suomessa järeät investoinnit jatkuvat, jonossa ja rinnakkain.
On aika myöntää tosiasiat. Tarvitsemme täysin varustetun keskiradan. - Anonyymi
Miksi ruuhkia, koska jokaisen pitää kulkea omalla kikkareella.
Yksityisliikenne lopetettava pääväylillä, ovat tavaraliikenteelle pyhytettävä. Näin nämä onnettomat nastarengaskuskit lopettaisivat teiden kuluttamista turhaan.
- Anonyymi
Erittäin merkittävä osuus tuosta 2,1 miljoonaa tonnin volyymitarpeesta tulee Keski-Suomen kautta Tampereelle ja poikkirataa Ylivieskaan.
Koko rataverkoston tarveselvitys, suunnittelu ja päätöksenteko haisee siltarumpupolitiikalle ja siksi se kaikki pitäisi tehdä ilman kansanedustajia. - Anonyymi
Jos tämän vuoksi myydään valtion tuottavaa omaisuutta, onko kyseessä valtion omaisuuden hukkaaminen?
- Anonyymi
Keskirata olisi tuottava investointi myös VR:lle ja Ratahallinnolle. Yritykset saisivat aikatauluvastinetta rahoilleen.
- Anonyymi
Päärata on Suomen Valtimo.
Senhän tietää pian orpookin.
Petteri petti Tampereen ja Pohjanmaan sekä Pohjois-Suomen.- Anonyymi
Ainoa ratayhteys jota tarvitaan on , rata Atlantille.
Tuo rata yritetään toistuvasti painaa unholaan.
- Anonyymi
Junayksikköön S59 tullut tekninen vika Peräseinäjoen pohjoispuolella pysäytti liikenteen Parkanon ja Seinäjoen välillä maanantaina illalla.
Junan ajomoottori oli syttynyt palamaan kesken matkan.
Junaliikenne oli pysähdyksissä rataosuudella tiistaiyöhön saakka. Finntrafficin mukaan junayksikkö saatiin pois linjalta lähempänä kello kahta.
Siirtotöiden ajan kaukoliikenteen junat Parkanon ja Seinäjoen välillä korvattiin linja-autoilla. Nyt junaliikenne jatkuu Parkanon ja Seinäjoen välillä normaalisti
Yksiraiderata usein jumissa. - Anonyymi
Rata tarvitaan, jotta seuraavakin hallitus saadaan sidoutettua valtion omaisuuden myyntiin. Kokoomus muistaa sijoittajia.
- Anonyymi
Käyttöasteet ?
- Anonyymi
Diktatuurin verirata hanke on estettävä!
- Anonyymi
Länsiradan kustannuksia vähätellään.
Puoli miljardia nykyisen hallituksen aikana. Se on tosin pikkuraha, enemmän syydetään yksityisten lääkärikäyntien tukemiseen.
Ongelmaksi tulee kuitenkin torsoksi jäävä rata. Oikaisu maksaa käytännössä 6 miljardia ja valtion omaisuus menee myyntiin. Se on homman tavoite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491075
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53906