🤔🪓🪵 kun ostopuut ovat sinne liian pitkia. Vai revinkö maasta irti villiintyneitä pensaita. Ihailemani kaunis pihlaja-angervo on julistettu haittakasviksi ja se täytyy hävittää 2025 mennessä.
Toivottavasti Hän ei ajattele minua haittaihmiseksi! Luulisi, ettei tälläinen palstahöpöttely ketään häiritse. Voihan palstalle olla tulematta.🥰
Sahaanko tänään polttopuita pikkusaunaan?
8
243
Vastaukset
- Anonyymi
Karsisin itse pois niitä yleisimpiä kasveja. Esteettisesti katsottuna se miellyttäisi eniten silmääni että jäljelle jäisi mahdollisimman monimuotoisen näköinen maisema. Haittakasvit ovat siitä petollisia että ne voivat levitä salakavalasti siten että pian niitä onkin kaikkialla. Tehokkainta on repiä kasvit juurineen päivineen jotta ne eivät pääsisi leviämään. Irtopuut ja muut risut voivat olla sopivaa poltettavaa mutta itse pitäisin kariketta maassa eli lahoavaa kasvimateriaalia. Mielestäni on parempi että jättäisi pudonneita lehtiä maahan jonkin verran eikä niin että piha olisi täysin steriili. Nurmikon pituudessa saisi olla vaihtelua jotta erilaiset otukset viihtyisivät siellä. Punkkitihentymäalueilla nurmikko kannattaa pitää silti lyhyenä.
Koirassa oli iso punkki kun käveltiin pitkässä heinikossa. Nyt tarkastan sen aina ulkoilun jälkeen. Elukoita täällä riittää. Mulla juoksi iso vesimyyräkin viikatteen edestä pois, kun niitin pitkää heinikkoa. Ne ovat aikamoinen riesa täällä, joten nurmikko saisi olla lyhyempi, niin että pystyisin karkottamaan niitä ruohonleikkuukoneen jyrinän avulla. Omenapuusta söivät juuret, niin että se kaatui tuulessa. Olin ehtinyt saada kuusi (6) omenaa. Ne syö kaikki kkukkien sipulitkin . Narsissit on ainoat mitkä ei kelpaa.
Mun kohdalla maantieojassa on vielä villejä lupiineja, jotka mua stressaa. Pihalta olen ne jo onnistunut hävittämään. Vähän helpotti kun huomasin, että kirkolla oli lupiineja tienvarsi täynnä. En tunne niin suurta syyllisyyttä. Pihlaja-angervo saa vielä myös olla, kun se hävittää altaan sitkeät vuohenputket ja on niitä kauniimpi.
- Anonyymi
No niin. Vattuun vaan kaiken maailman pihlaja-angervot. Ne juuret oli naapurin puolella, mutta se poltti ne. Sinun kannattaa polttaa se juurten sydän tuhkaksi asti, niin ei varmasti pieni siemenkään jää henkiin. Hyvä. Teepä se.
Polttaminen on hyvä juttu ja niin on sekin, että kaataa kiehuvaa vettä päälle. Täällä ihmetellään kun kahvipannun kanssa kastelen voikukkia. Mutta kun se on täynnä kiehuvaa vettä, niin se on ainoa keino pysyvään hävittämiseen.
- Anonyymi
Annahan rehottaa.. Ihminen täällä on vieras lajike. Kasveja on ollut iät ajat ennen ihmistä. Et silleen.
Hyvä näkökulma. Sitäpaitsi liian jyrätty puutarha täällä maalla asemakaavan ulkopuolella on vähän oudon näköinen.
- Anonyymi
Semmosta n. 30 senttistä klapia pätkit saunapesään.
Vaikuttaa liian pitkältä, kun kiuas on skamet mini. Sahapukissa on ne pitimet sopivalla kohtaa niin että kun ihan vierestä sahaa niin puu on sopivan mittainen. Pikkusauna on semmoinen söpö yhden hengen sauna 1,5m*1,5m. Joten pesällinen riittää lämmitykseen ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618308Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165721Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1174722Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2304641Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli384533Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554043Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793782Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava453715SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1533653