Huumeiden käyttöhuone

Anonyymi-ap

Kenen vastuulla on huumeiden käyttöhuoneessa lojuva yliannostus ruumis?

7

1594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten suureksi arvioit todennäköisyyden, että paikassa, jossa saisi valvotusti esim. puhtaita neuloja, tapahtuisi kuolemantapauksia, ja varsinkaan, että niitä tapahtuisi enemmän kuin täysin kontrolloimattomassa huumeidenkäytössä?

      • Anonyymi

        Oletko ymmärtänyt kokonaisuuden? Siis kyse on kä
        yttöhuoneesta jossa ihminen pistää itseään myrkkyä ja joku sitten
        "valvoo" kun puhutaan valvotusti? Yksikään sairaanhoitaja ei " valvo" tälläista tai joutuu linnaan. Paitsi joku Aino nykopp


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ymmärtänyt kokonaisuuden? Siis kyse on kä
        yttöhuoneesta jossa ihminen pistää itseään myrkkyä ja joku sitten
        "valvoo" kun puhutaan valvotusti? Yksikään sairaanhoitaja ei " valvo" tälläista tai joutuu linnaan. Paitsi joku Aino nykopp

        Siinä hieman THL:n asiantuntijoiden kokoamaa tietoa käyttöhuoneista.

        "Huumeiden käyttöhuoneet, joita toisinaan kutsutaan myös yliannostusten ehkäisykeskuksiksi, ovat tiloja, joissa huumeiden käyttäjät voivat käyttää laittomia päihteitä terveydenhuollon työntekijän valvonnassa. Niitä on useassa Euroopan maassa ja ne sijaitsevat yleensä alueilla, joilla huumeiden käyttö julkisissa tiloissa on tavallista. Niiden ensisijainen tavoite on vähentää kuolleisuutta ja sairastuvuutta tarjoamalla huumeiden pistokäyttöön turvallisempi ja hygieenisempi ympäristö sekä kouluttamalla käyttöhuoneen asiakkaita turvallisempiin käyttötapoihin ja ohjata heitä muihin sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin."

        https://thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/huumeet/huumetutkimus/huumetyota-meilla-ja-maailmalla/huumeiden-kayttohuoneet


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Siinä hieman THL:n asiantuntijoiden kokoamaa tietoa käyttöhuoneista.

        "Huumeiden käyttöhuoneet, joita toisinaan kutsutaan myös yliannostusten ehkäisykeskuksiksi, ovat tiloja, joissa huumeiden käyttäjät voivat käyttää laittomia päihteitä terveydenhuollon työntekijän valvonnassa. Niitä on useassa Euroopan maassa ja ne sijaitsevat yleensä alueilla, joilla huumeiden käyttö julkisissa tiloissa on tavallista. Niiden ensisijainen tavoite on vähentää kuolleisuutta ja sairastuvuutta tarjoamalla huumeiden pistokäyttöön turvallisempi ja hygieenisempi ympäristö sekä kouluttamalla käyttöhuoneen asiakkaita turvallisempiin käyttötapoihin ja ohjata heitä muihin sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin."

        https://thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/huumeet/huumetutkimus/huumetyota-meilla-ja-maailmalla/huumeiden-kayttohuoneet

        Suomessa ei toimi tällainen lainsäädännön takia. Maissa jossa mm eutanasia on sallittu on kevyempi lainsäädäntö. Suomessa saa vain lääkärit määrätä lääkkeitä. Huumeiden käyttäjä saisi vain lääkärin valvonnassa pistää itseään myrkkyä. Kukaan lääkäri ei ota riskiä jos käyttäjä saa ei toivottuja sivuoireita.


    • Anonyymi

      Eiköhän tuossa tapauksessa vastuu ole piikittäjälle itsellään. EI siellä varmaankaan ole viranpuolesta annostelevaa apua saatavana.

      • Anonyymi

        Kyllä viranomaisella on vastuu estää piikittäminen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe