Kenen vastuulla on huumeiden käyttöhuoneessa lojuva yliannostus ruumis?
Huumeiden käyttöhuone
7
1594
Vastaukset
Miten suureksi arvioit todennäköisyyden, että paikassa, jossa saisi valvotusti esim. puhtaita neuloja, tapahtuisi kuolemantapauksia, ja varsinkaan, että niitä tapahtuisi enemmän kuin täysin kontrolloimattomassa huumeidenkäytössä?
- Anonyymi
Oletko ymmärtänyt kokonaisuuden? Siis kyse on kä
yttöhuoneesta jossa ihminen pistää itseään myrkkyä ja joku sitten
"valvoo" kun puhutaan valvotusti? Yksikään sairaanhoitaja ei " valvo" tälläista tai joutuu linnaan. Paitsi joku Aino nykopp Anonyymi kirjoitti:
Oletko ymmärtänyt kokonaisuuden? Siis kyse on kä
yttöhuoneesta jossa ihminen pistää itseään myrkkyä ja joku sitten
"valvoo" kun puhutaan valvotusti? Yksikään sairaanhoitaja ei " valvo" tälläista tai joutuu linnaan. Paitsi joku Aino nykoppSiinä hieman THL:n asiantuntijoiden kokoamaa tietoa käyttöhuoneista.
"Huumeiden käyttöhuoneet, joita toisinaan kutsutaan myös yliannostusten ehkäisykeskuksiksi, ovat tiloja, joissa huumeiden käyttäjät voivat käyttää laittomia päihteitä terveydenhuollon työntekijän valvonnassa. Niitä on useassa Euroopan maassa ja ne sijaitsevat yleensä alueilla, joilla huumeiden käyttö julkisissa tiloissa on tavallista. Niiden ensisijainen tavoite on vähentää kuolleisuutta ja sairastuvuutta tarjoamalla huumeiden pistokäyttöön turvallisempi ja hygieenisempi ympäristö sekä kouluttamalla käyttöhuoneen asiakkaita turvallisempiin käyttötapoihin ja ohjata heitä muihin sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin."
https://thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/huumeet/huumetutkimus/huumetyota-meilla-ja-maailmalla/huumeiden-kayttohuoneet- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Siinä hieman THL:n asiantuntijoiden kokoamaa tietoa käyttöhuoneista.
"Huumeiden käyttöhuoneet, joita toisinaan kutsutaan myös yliannostusten ehkäisykeskuksiksi, ovat tiloja, joissa huumeiden käyttäjät voivat käyttää laittomia päihteitä terveydenhuollon työntekijän valvonnassa. Niitä on useassa Euroopan maassa ja ne sijaitsevat yleensä alueilla, joilla huumeiden käyttö julkisissa tiloissa on tavallista. Niiden ensisijainen tavoite on vähentää kuolleisuutta ja sairastuvuutta tarjoamalla huumeiden pistokäyttöön turvallisempi ja hygieenisempi ympäristö sekä kouluttamalla käyttöhuoneen asiakkaita turvallisempiin käyttötapoihin ja ohjata heitä muihin sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin."
https://thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/huumeet/huumetutkimus/huumetyota-meilla-ja-maailmalla/huumeiden-kayttohuoneetSuomessa ei toimi tällainen lainsäädännön takia. Maissa jossa mm eutanasia on sallittu on kevyempi lainsäädäntö. Suomessa saa vain lääkärit määrätä lääkkeitä. Huumeiden käyttäjä saisi vain lääkärin valvonnassa pistää itseään myrkkyä. Kukaan lääkäri ei ota riskiä jos käyttäjä saa ei toivottuja sivuoireita.
- Anonyymi
Eiköhän tuossa tapauksessa vastuu ole piikittäjälle itsellään. EI siellä varmaankaan ole viranpuolesta annostelevaa apua saatavana.
- Anonyymi
Kyllä viranomaisella on vastuu estää piikittäminen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429