https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000009848877.html
Koko organisaatio on koulutetu valehtelemaan ja vääristämään totuutta kaikin keinoin. Pelaavat aikaa vaikka koko vuoden. Tärkeintä on saada muodostettua asiakkalle mahdolisimman paljon ylimääräisiä kustannuksia, harmia ja vaivaa ja turhaa ajankulua. Asiakas on aina väärässä eikä asiakkaan aika maksa mitään.
Jos joku Gigantin asiakas ei tajua tulleensa huijatatuksi, kyse on hyväuskoisesta hölmöstä.
Varokaa. Gigantti huijaa aina kaikkia asiakkaita kaikesssa.
47
1266
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitat asiaa! On omakohtaista kokemusta noin 10 vuoden takaa. Sen jälkeen olen kiertänyt Gigantin kaukaa.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18013159M
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Samaa mieltä, ovat niin ylimielistä sakkia enimmäkseen mitä itse havainnut. Mä lopetin omissa asioissa kivijalkakaupassa käynnin sen jälkeen, kun väärällä mielikuvalla sinnikkäästi yrittivät myydä uuteen kännykkään nopeampaa nettiä. Ostin kyllä kesällä lopulta verkosta all-in-one -tietsikan - no toistaiseksi ei valittamista, kop kop
Sekin on ikävää kuin ihmisten vääriä hyväuskoisia uskomuksia mielikuvia tekniikaan ja softan lähes ylivertaisesta turvallisuudesta (vaikka käyttäjä itse4 suurin riski!) vahvistetaan myynnin eduksi, no tottakai! Ihmisten olisi myös hyvä tiedostaa tarviiko oikeesti kaikkee uutta.... esim. silmä ja korva ei todellakaan erota kaikkia eroja millä uusi telkkareita myydään!
Sitten olen myös joskus "uunoillut", ja saanut myyjien suorasukaisia tölväsyjä mikä se vasta onkin suurinta typeryyttä asiakaspalvelussa. Toisille ei tarvi esittää muuta kuin vaikka nätisti kritiikkiä niin sanoja on heti tyhmä yms.
lajijasuris- Anonyymi
Tarkennan vielä, että "uunoilen" joskus ihan tarkoituksella! Tyhmyydestähän niissä ei ensinkään ole kyse, sitäpaitsi kognitio on pääosin hyvä ja pärjäisin varmasti yliopistossakin oikein hyvin. Mutta niin tai näin, yksi sana, tilanne jos mikää ainakan myyjän taholta antaa haukkua asiakasta suoraan tai pois lähtiessä ettei enää (muka!) kuule. Tulee varmaan mielellään uudestaan, mutta eihän omahyväiset pershäröt tämmöstä ymmärrä...
lajijasuris - Anonyymi
"Sekin on ikävää kuin ihmisten vääriä hyväuskoisia uskomuksia mielikuvia tekniikaan ja softan lähes ylivertaisesta turvallisuudesta"....
Nii vielä jos joku ei ymmärtänyt oikein ja ns. lukenut rivien välistä:
esimerkiksi myyjä olisi voinut muistuttaa päivitysten tärkeydestä ja niiden asentumisen tarkistuksesta aika ajoin, vaikka olis mitä automaattia. Jos kone on monesti päällä vain lyhyitä hetkiä, asentuuko ne varmasti kunnolla. Myyjä olisi voinut mainita, että pankkiasioinnin suhteen sovellusta parempi on kirjottaa osoite osoiteriville, tarkastaa "lukko ja ässä", haukkana silmäillä kaikkia yllättäviä muutoksia yms.
Kaikkein surullisinta on, kun henkilölle jolla selviä haasteita näiden kanssa (esim. tarkkaavaisuuden) ja minkä myyjä pitää myös havaita, niin surutta uskotellaan, että ostamalla tämän voit olla huoleti... semmonen se Gigantin moraali!
lajijasuris
- Anonyymi
Koko toiminta perustuu tyhmien huijaamiseen. Tyhmät uskovat mainoksia ja tarkoituksellisesti vääristettyjä teknisiä tietoja. Ostaja ei saa sitä, mitä luulee saavansa. Ostajan vika.
- Anonyymi
Just näin kuinkahan monelle tuolla on myyty turhaa ylihintaista vaikka olisi pärjännyt ihan normi laitteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin kuinkahan monelle tuolla on myyty turhaa ylihintaista vaikka olisi pärjännyt ihan normi laitteilla.
Nii just, ja nettiliittymissä sama homma. Kaikki jotka näistä jotain tietää, tietää mitä on oikeat nopeudet ja tietää, että moni muukin seikka vaikuttaa. Ja sitten se suoranainen valehtelu pahimmillaan! Onhan ne myös huolenpitopalvelusta saanut jotain noottia, mitä pidän ihan rahankeruuna, mutta on siinä sentään kai virusturva yms muut. Ihmekös tuo, Gn kun omistaa joku iso konserni eli rahaa rahaa vain!
Täälläpäin oli semmonen pieni paikallisen pyörittämä dataliike, ja tämnä sama pyörittää vielä autokauppaa. Tuolla oli ihan oikeaa palvelua. Myyjän tehtävä on myydä, tietysti. Miten se tehdään ja oikein sekä pitkäjänteisesti.
Tämä nyt ei kuulu tähän ketjuun oikein...
Mä olin tässä yks päivä avecina ("pakko mennä"), tällä kertaa myynti meni aika hyvin, mutta itse en pitänyt taas siitä ettei neuvoja oikein kuunneltu eikä ostajalla ollut selvää tahtoa mitä tarvii, ja vaihtoehtoja oli vähän. Pari juttu olisin tehnyt toisin mutta nyt ei ollut huijauksen makua eikä edes yritetty myydä jotain tosi kallista laitetta. Olisin alustavan kaupan jälkeen pyytänyt vaihtaan toiseen, kun mulle varmistui/muistini palasi, että kyseessä on saman romun uudempi sukupolvi kuin itsellä, mutta tiesin käytön vähäiseksi. Ei niin väliä enkä mä rupee toisen kanssa inttään kaupassa - paitsi myyjän jos tarvii!
lajijasuris - Anonyymi
Joo just näin. On myös muualla semmosta pakkomyyntiä sillä tavaralla mitä kaupassa sattuu oleen, vaikka se ei aina vastaisi asiakkaan tarpeita. Myyjä siis ikäänkuin päättää ostaja tarvii, vaikka pitäs mennä toisinpäin. Katsokaa ihmiset edes netistä hiukan etukäteen tarjontaa, ja hinnat myös!
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii just, ja nettiliittymissä sama homma. Kaikki jotka näistä jotain tietää, tietää mitä on oikeat nopeudet ja tietää, että moni muukin seikka vaikuttaa. Ja sitten se suoranainen valehtelu pahimmillaan! Onhan ne myös huolenpitopalvelusta saanut jotain noottia, mitä pidän ihan rahankeruuna, mutta on siinä sentään kai virusturva yms muut. Ihmekös tuo, Gn kun omistaa joku iso konserni eli rahaa rahaa vain!
Täälläpäin oli semmonen pieni paikallisen pyörittämä dataliike, ja tämnä sama pyörittää vielä autokauppaa. Tuolla oli ihan oikeaa palvelua. Myyjän tehtävä on myydä, tietysti. Miten se tehdään ja oikein sekä pitkäjänteisesti.
Tämä nyt ei kuulu tähän ketjuun oikein...
Mä olin tässä yks päivä avecina ("pakko mennä"), tällä kertaa myynti meni aika hyvin, mutta itse en pitänyt taas siitä ettei neuvoja oikein kuunneltu eikä ostajalla ollut selvää tahtoa mitä tarvii, ja vaihtoehtoja oli vähän. Pari juttu olisin tehnyt toisin mutta nyt ei ollut huijauksen makua eikä edes yritetty myydä jotain tosi kallista laitetta. Olisin alustavan kaupan jälkeen pyytänyt vaihtaan toiseen, kun mulle varmistui/muistini palasi, että kyseessä on saman romun uudempi sukupolvi kuin itsellä, mutta tiesin käytön vähäiseksi. Ei niin väliä enkä mä rupee toisen kanssa inttään kaupassa - paitsi myyjän jos tarvii!
lajijasurisJaa niin ei se myynti sikäli mennyt ihan putkeen, kun oli puhe myös hälyttimistä/ paikantimista: Siltä varalta, että avain, kännykkä yms katoo. Oli vain kuulemma iphone yhteensopivia. Ei voi ymmärtää mitä väliä sillä nyt on onko android vai iphone vai windows.
Kyllä nettikauppa ainakin näytti jos jonkin moista - suurin osa kyllä Appleen, tiedä sitten...
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa niin ei se myynti sikäli mennyt ihan putkeen, kun oli puhe myös hälyttimistä/ paikantimista: Siltä varalta, että avain, kännykkä yms katoo. Oli vain kuulemma iphone yhteensopivia. Ei voi ymmärtää mitä väliä sillä nyt on onko android vai iphone vai windows.
Kyllä nettikauppa ainakin näytti jos jonkin moista - suurin osa kyllä Appleen, tiedä sitten...
lajijasurisNo tulipa nyt pikku virhe ja tarkennan muutenkin varmuudeksi...
Eli iphone ei toki ole käyttöjärj, vaan oliko se ioS. Ja siis en voi ymmärtää mitä väliä mikä käyttis asiakkaalla on ts. ei nyt voi olla liian vaikeaa tukussa pitää ja liikkeeseen tilata pikku paikantimia eri tyyppisiä, kun nuo kaikki käyttiset on suht yleisiä. Toivottavasti tästä ei voi päätellä sitä, että kallis Apple on niin ylivertaisen suosittu ja myyty verrattuna toisiin...
Se mua vähän myyjässä vtutti, kun vähän vakuutti ja vahvisti ostajan mielikuvaa, että sovellus ja uusi laite olisi turvallisen pankkiasioinnin tae, ei ei ei ole! Mutta kun myynti vain mielessä. Suurin osa taitaa tosiaan ajatella näin, että kyllä se pankki sitten huolehtii turvallisuudesta ja korvaa, vaikka itse tekis kaikki virheet ja huolimattomuudet, valitettavasti.
lajijasuris
- Anonyymi
Mulla hajos keväällä 5 vuoiden jälkeen Gigantista ostetun pyykkikoneen luukku. Uusi kone piti ostaa vain luukun takia älytöntä!
En ole vihreä eikä ole myöskään yksin Gn asia ja varsinkaan myyjien vastuulla, mutta saisi tulla nykyisten megatrendien mukaista tavaraa myyntiin eli luonnon kannalta kunnolla kestävää ja korjattavaa seki korkean tason eettisyys myyntiin. Tässä on varmaan asiakkaillakin peiliin katsomisen paikka, kun painotetaan liikaa hintaa ja niitä myyjien kehumia "mukavia ja tarpeelisia" ominaisuuksia. Kyllähän jotain on paljon pielessä, jos elämän sisältö on liiaksi digihärpäkkeissä ja appseissa.
lajijasuris - Anonyymi
Alkaa kivijalkakaupan aika olla ohi. Gigantti, Power, Verkkokauppa jne. merkittävät toimijat taitavat itsessään kaikki olla ihan rehellisiä toimijia, mutta se ei tarkoita sitä, että henkilökunta toimisi aina ihan niin kuin firman VIRALLINEN linja olisi.
Provikkapalkkaiset tai "pisteitä" keräävät myyjät yrittävät maksimoida oman tilinsä ja välillä se ei "ihan" täytä kaupankäynnin eettisiä pelisääntöjä.
Mutta oikeastaan kirjoitan asian vierestä, tuo artikkelin juttu näyttää vain pieleen menneeltä yksittäistapaukselta, jossa tuskin kukaan on edes yrittänyt tehdä asiaa vaikeaksi asiakkaalle. näin vain kävi. Ja osasyynä taitaa olla se, että myynnti tapahtui täysin poikkeavassa tilanteessa ja paikassa.
Mutta itse ainakin ostan mieluummin laitteet rauhassa myyjän tarinoista ja yrityksistä siirtää ostos siihen tuotteeseen, jossa on paras kate tai jonka myynti muuten eniten hyödyttäisi höpö-höpöä suoltavaa myyjää. Kodinkoneet ovat tyypillisesti sellaisia tuotteita joiden ostaminen netistä on kannattavinta. - Anonyymi
Törkeää rikollista puolustuskyvyttömien asiakkaiden rahojen varastamiseta:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/028553cf-cd65-4dfc-8cd0-d79aef20b7b1
Kaikki perustuu epärehellisten myyjien bonuksiin. Johtajat ovat hinnoitellet kaiken ja kaikki työntekijät pakotetaan hankkimaan bonuksia myös johtajille. Pääsyyllinen on aluejohtaja. Hänet ja kaikki myyjät pitäisi välittömästi erottaa ja laittaa maksamaan takautuvasti kaikki varastetut rahat kaikille asiakkaille omasta pussistaan. Ja sitten muutamaksi vuodeksi vankilaan.
Poliisi tietää kaiken. Samoin oikeuslaitokset ja eduskunta. Edes presidentti ei tee mitään.- Anonyymi
Juu aivan totta tätä ne myyjät just tekee, muuallakin. Vaikkei olis katteettomia lupauksia ym niin sitten ainakin käytetään asiakkaan tietämättömyyttä hyväksi. Väärin!
Millanenhan se McAfeekin oikeastaan on....
Miksi asiakasta kontaktoitiin vasta julkisuuden myötä, ullatus!
Lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu aivan totta tätä ne myyjät just tekee, muuallakin. Vaikkei olis katteettomia lupauksia ym niin sitten ainakin käytetään asiakkaan tietämättömyyttä hyväksi. Väärin!
Millanenhan se McAfeekin oikeastaan on....
Miksi asiakasta kontaktoitiin vasta julkisuuden myötä, ullatus!
LajijasurisKyse on sairaan rikollisesta toiminnasta.
Koskaan ei kannata ekalla käynnillä sitoutua ostamaan mitään. Aina kannattaa miettiä yön yli. Säästyy monelta harmilta. Myyjiä saa vapaasti kouluttaa. Ei maksa mitään. Heillä on aikaa opiskella elämän perusteita.
Menkää Giganttiin ostamaan jotain tarjouksessa olevaa puhelinta tai tietokonetta. Leikkikää tyhmää. Antakaa myyjän selittää ihan vapaasti kaikkea ja lisätä mukaan kaikkia maksullisia turhia lisäosia ja kuukausimaksullisia turhia palveluita.
Kysykää lopuksi kokonaishintaa. Jos se eroaa tarjoushinnasta, kertokaa miettivänne asiaa ja menevänne muihin liikkeisiin vertailemaan hintoja. Älkääkä asioiko koskaan uudestaan saman huijarin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on sairaan rikollisesta toiminnasta.
Koskaan ei kannata ekalla käynnillä sitoutua ostamaan mitään. Aina kannattaa miettiä yön yli. Säästyy monelta harmilta. Myyjiä saa vapaasti kouluttaa. Ei maksa mitään. Heillä on aikaa opiskella elämän perusteita.
Menkää Giganttiin ostamaan jotain tarjouksessa olevaa puhelinta tai tietokonetta. Leikkikää tyhmää. Antakaa myyjän selittää ihan vapaasti kaikkea ja lisätä mukaan kaikkia maksullisia turhia lisäosia ja kuukausimaksullisia turhia palveluita.
Kysykää lopuksi kokonaishintaa. Jos se eroaa tarjoushinnasta, kertokaa miettivänne asiaa ja menevänne muihin liikkeisiin vertailemaan hintoja. Älkääkä asioiko koskaan uudestaan saman huijarin kanssa.Näin just. Jokainen älykännynkin kanssa pidempään tekemisissä ollut tietää ettei se edes tarvi erityistä huolenpitoa. Turvaohjelmiston hyödystä en osaa itsekään sanoa.
Mulla on itsellä puhoperaattonin kautta Fsecuren ohjelma, jossa myös VPN ja erillinen pankkiturva. Hinta on 9,90 kuussa ja käyttöjärjestelmä W11. VPN ainakin pitäisi olla hyödyksi oikeesti. Kyllä mä muutenkin olen lukenut monesti, että noi olisi hyödyksi. Mutta mikä on hyvä mihinkin? Jos McAfee todella on hyvä, ei hinta paha. Mut tässä on kuitenkin se ero, että mä olen omasta halusta ajatellut ostaa ja on joku käsitys näistä
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin just. Jokainen älykännynkin kanssa pidempään tekemisissä ollut tietää ettei se edes tarvi erityistä huolenpitoa. Turvaohjelmiston hyödystä en osaa itsekään sanoa.
Mulla on itsellä puhoperaattonin kautta Fsecuren ohjelma, jossa myös VPN ja erillinen pankkiturva. Hinta on 9,90 kuussa ja käyttöjärjestelmä W11. VPN ainakin pitäisi olla hyödyksi oikeesti. Kyllä mä muutenkin olen lukenut monesti, että noi olisi hyödyksi. Mutta mikä on hyvä mihinkin? Jos McAfee todella on hyvä, ei hinta paha. Mut tässä on kuitenkin se ero, että mä olen omasta halusta ajatellut ostaa ja on joku käsitys näistä
lajijasurisJa nimenomaan turvaohjelmiston lisähyödystä, sillä windowsin osalta jotkut sanoo, että sen oma defender riittää kotona. No, vpn ainakin pitäisi olla lisähyöty. Halvemmalla voi päästä, kun ottaa pätkäpäivityksiä. Toisaalta aiemmin itsellä oli, mutta vaihdoin vain vähän kalliimpaan helppouden vuoksi, että ei Dna ainakaan paljon välistä vedä. Veikkaan ettei Mcafee ole yhtä hyvä ja arvokas ja Gigantti ottaa hinnasta ison osan.
lajijasuris
- Anonyymi
Otetaan pieni historia pläjäys, mikä todennäköisesti koskee Giganttia:
Taannoin vuosia sitten telkkarissa oli agressiivisesta hdtelkkarin mainontaa. Monikohan luuli teräväpiirtokuvan olevan vain kiinni uudesta telkkarista. ja meni heti ostaan..? Näinhän se ei ole, vaan lähetys piti myös olla ja tästähän ei ollut tietoakaan.
No, sitten kerrottiin, että YLE mm. lähettää parin vuoden päästä pelkästään hdkuvaa. Siis tavallisella telkulla ei olisi nähnyt ollenkaan. Tosiasiassa tuo ajankohta oli hyvin alustava, eikä YLE ollut lyönyt sitä itsekään lukkoon ja valmistelut oli ihan alussa. Jos ei tiennyt tätä, meni tietty myyjään retkuun "kohta pimenee..."
Vielä tänäpäivänäkään ei ole hdpakkoa!
lajijasuris - Anonyymi
Gigantissa huijattu ainakin 3 kertaa. Menet ostamaan halvempaa tuotetta , mikä on netissä ' hyllyssä ' . Kas kummaa liikkeessä ei sitä olekaan , voi kuulemma tulla joskus tilatessa. Myydään muutaman satasen kalliimpi kone /puhelin. Viimeksi puhelin huijaus , ja huomattavasti kalliimpi 5g liittymä samalla. Siinä vaiheessa meni hermo ! Myyjät ilmeisesti rovikka palkalla tyrkyttää väkisin mitä sattuu..
- Anonyymi
Joo eipä ollut tutulle erästä tablettiakaa, vaikka netin mukaan piti olla - ellei niitä muutamaa sitten sattumalta aamupäivän aikana myyty loppuun! Provikkapalkalla parempikatteisiakin varmaan myyvät liikkeessä sitten. Varastoon sidottu pääoma ja likviditeetti tuskin ratkasee tässä juuri mitään, kun toimipisteet tuskin on yrittäjävetoisia (en jaksa nyt varmistaa)
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo eipä ollut tutulle erästä tablettiakaa, vaikka netin mukaan piti olla - ellei niitä muutamaa sitten sattumalta aamupäivän aikana myyty loppuun! Provikkapalkalla parempikatteisiakin varmaan myyvät liikkeessä sitten. Varastoon sidottu pääoma ja likviditeetti tuskin ratkasee tässä juuri mitään, kun toimipisteet tuskin on yrittäjävetoisia (en jaksa nyt varmistaa)
lajijasurisMikä mahtaa olla tablettiakaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mahtaa olla tablettiakaa?
joillain ei ilmeisesti toimi äly eikä tekoäly jos ei älyä
- Anonyymi
Ammattitaitoa vaatii myydä 15 euron vispilään satasen huolenpitosopimus
- Anonyymi
Lisämyyntiä, lisämyyntiä ja mieluiten vielä käännytystä alkuperäisestä tarjoustuotteesta parempikatteiseen paskaan, siihen perustuu myyjän palkka, ei siihen että jakaa nollakatteista tarjoustuotetta, jolla asiakas on houkuteltu myymälään.
Onhan tuo rumasti tehty, mutta siihen kodinkonekauppa myymällässä on perustunut jo pari vuosikymmentä. Kaikissa ketjuissa.
Aika on ajanut ohi siitä, että myyjä ratkoo asiakkaan ongelmia ja tarjoaa asiakkaan kannalta parasta ratkaisua. Toisaalta asiakas ei ole siitä valmis myöskään enää maksamaan sellaista katetta joka kodinkoneissa oli vielä parikymmentä vuotta sitten. Jos nykyään haluaa itselleen parhaiten sopivan ratkaisun, on itse paneuduttava laitteiden ominaiusuuksiin ja tilattava se paras kone netistä. Ikävämpi homma tänä päivänä, jos itse laitteisiin paneutuminen ei kiinnosta tai ei siihen kykene. Sitten on sen varassa, että liikkeestä arvottu paraskatteinen tuote täyttää tarkoituksensa, eden puolittain.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/7fd1e0d5-78fd-4ba9-b19f-29ee09890d06
Huijaukset jatkuvat. Gigantin johto on taas erittäin pahoillaan siitä, ettei huijaus nyt onnistunut ja kaikki tuli julkisuuteen. Ei mitään seuraamuksia!
Gigantti pitäisi laittaa ainakin viikon toimintakieltoon ja määrätä sille vähintään miljoonan euron sakko. Myös kaiken suunnitellulle vastuulliselle johtajalle pitäisi antaa joku tuntuva henkilökohtainen rangaistus ja vähintään vuoden toimintakielto.
Myyjärobotit tekevät sitä, mitä johto käskee ja pakottaa tekemään. - Anonyymi
Minullekin jäi Gigantista tunne, että kaikkea mahdollista tuputetaan uuden puhelimen ostajalle. Myyjä pulputusta oli pakotettu kuuntelemaan , kun se jatkui ja jatkui.
Kaikenlaista suojausta ym yritettiin saada ostamaan.
Halusin vain uuden puhelimen särkyneen tilalle. Olisin halunnut pienemmänkokoisen mallin ja niitä oli näytillä vaikka kuinka, mutta sanottiin ettei ole saatavilla.
Kysyinkin että miksi sitten on asetettu näytille.
Eli oli pakko ostaa isompi vehje, joka ei sovi taskuun.
En suostunut ottamaan heidän tuputtamaansa suojausta, olen aina ladannut itse netistä ilmaisen tai edullisemman. Siitä vängättiin pitkään, mutta vaikka olen 70 vuotta niin pidin puoleni.
Kuitenkin väkisin semmoben Ecster luottokortti oli pakko heidän mielestään ottaa, kun halusin maksaa osissa. Yritin kyllä kertoa Klaarna luottoa aikaisemmin käyttäbernu.
Ja nyt tämä Ecster luottokortti lopetetaan vuoden lopussa ihan noin vain - oli ihan turha vaiva koko Ecster kortti.
Puolen tunnun papatus ja huono olo tykittämisestä jäi.- Anonyymi
Sinut luokiteltiin Gigantissa heti tyhmäksi höppänäksi.
Ei kukaan pakottanut sinua ostamaan Gigantista liian isoa puhelinta. Sinä teit päätöksen. Miksi?
Pieniä käyttökelpoisia puhelmia saa muista liikkeistä. Ja on niitä Gigantissakin piilossa hyllyjen alla olevissa kaapeissa järkeviksi luokitelluille asiakkaille.
Kertokaa seuraavan kerran huijarimyyjälle, missä se "loppunut" tarjoustuote on.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f64f487-e429-4939-856b-58973a93bbfc
Gigantin johto toimii avoimen rikollisesti. Satoja todistajia. Varmasti myös alempi johtoporras todistaisi oikeudessa ylempiä johtajiaan vastaan. Alemmat johtajat on pakotettu toimimaan epärehellisesti. Ja kyllä jokaisen yksittäisen Gigantti-liikkeen ylin johtajakin on jollakin tavalla saatu kiristettyä toimimaan rikollisesti.
Rikollinen toiminta olisi äärimmäisen helppoa todistaa myös viranomaisten itse tekemillä pistokokeilla. Laki (tai sen tulkinta) tietysti kieltää sen.
Älkää tukeko rikollisuutta oman edun tavoittelemiseksi.- Anonyymi
Gigantin myyjäthän saavat bonuksia kun myyvät extroja. Sitähän myyntikoulutuksessakin alleviivataan. Erityisen hyvä myyjä on sellainen, joka onnistuu vaihtamaan asiakkaan puhelinoperaattorin toiseksi. Asiakkaalle ei mitään hyötyjä paitsi ehkä euron säästö kuukaudessa, mutta Gigantti firmana hyötyy kun tehnyt jälleenmyyntisopimuksen operaattorin kanssa ja myyjä saa bonareita kun saavuttaa tietyn määrän vaihtoja kuukauden aikana.
Olen itse mennyt perumaan yli 80 vuotiaan äitini älypuhelinkaupat Giganttiin, kun hän oli käynyt siellä ostamassa laturia senioripuhelimeen. Olisitte nähneet myyjän ilmeen kun tulimme perumaan kauppoja. Ei ollut 30-vuotias myyjä ehtinyt työvuoroltaan lähtemään. 500 euron älypuhelin palautui, rahat tuli takaisin ja saatiin laturi toimivaan senioripuhelimeen. Ai niin, ja nettiliittymä saatiin myös suljettua kun ei sellaista tarvitse senioripuhelimessa.
Kun käyn Gigantissa, aina tarjotaan extravakuutuksia ja muita turhakkeita. Yleensä totean "ei tarvii, tytär on ollut Gigantissa töissä ja tiedän nää teidän bonusmyynnit"! Siihen loppuu tyrkytys. Saa käyttää!!!
- Anonyymi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009948521.html
Taas "Gigantti" pahoitelee sitä, että huijaukset pääsivät jälleen julkisuuteen.
Kuka tämä kuuluisa "Gigantti" oikein on? Joku yksittäinen henkilöhän kaiken takana on. Olisiko ihan joku ulkomaalainen, jota Suomen typerät lait eivät koske?
Eikös erilainen huijaustoiminta ole jatkunut parikymmentä vuotta?
Olisiko jo aika pitää muutaman viikon "inventaariotauko" ja vaihtaa johto ja osa henkilökunnastakin.- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/95aed469-61e3-4a5e-8cdb-5bf6089c83ce
Toimitusjohtaja valehtelee Parkkipateakin törkeämmin myyjien palkkauksesta. Ei ole muka provisiopalkkaa!
Vika on suurimmaksi osaksi toimitusjohtajassa. Ei edes tajua erota ja kertoa totuutta. Kuka on hänen esimies Saksan puolella?
Koskahan toimitusjohtaja palauttaa kaikki omat jättibonuksensa huijatuiksi tulleille uhreille? Montako miljoonaa?
- Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010534747.html
Onko kyse taas Gigantista? Vai onko kyseessä Power? Mitä muita vaihtoehtoja on?
Eiköhän jo kuvasta pysty joku tarkkaavainen tunnistamaan.- Anonyymi
Onkos Gigantti jo palauttanut kaikki huijatut rahat uhreille?
- Anonyymi
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010620303.html
Onko tuttua?
Koko organisaatio on koulutettu kusettamaan asiakkaita. Jokainen työntekijä tietää misä on kysymys, mutta kukaan ei uskalla kyseenalaistaa toimitusjohtajan ehdottomia käskyjä. - Anonyymi
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010671539.html
Suurimmalla osalla takuuhuollon "työntekijöillä" ei varmasti ole alkeellisintakaan kykyä tai edes halua hakea tuotteesta asiakkaan ilmoittamaa vikaa. Heiltä puuttuu ymmärys laitteen toiminnasta ja eivätkä he osaa muodostaa sopivaa testiympäristöä vian esille saamiseksi. Eikä tietysti Googlea saa käyttää yleisten tyyppivikojen selvittämiseksi.
Gigantin työntekijöille riittää, että tuote toimii jossakin tilanteessa oikein. Jos tuote toimii jossakin tilanteessa väärin, vika on aina asiakkaassa.
Takuuhuollonkin pitää tuottaa voittoa Gigantille. Muuten tulospalkkiot jää saamatta koko porukalta. - Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/664ad584-d635-4ed0-a1a0-e34b52b54f2a
Kolme Giganttia lopettaa. Olisivatkohan nuo jotenkin yrittäneet toimia joissakin tapauksissa rehellisesti?- Anonyymi
Menivät konkurssiin. Rehellisyys ei kannata.
Gigantin toimitusjohtajalta jäi bonukset saamatta noista liikkeistä. Mitähän keksii selitykseksi Gigantin pääjohdolle?
- Anonyymi
Se on tietysti mahdollista, ainakin teoriassa. Käytännössä näin tuskin on tapahtunut.
Gigantin talouspuolen väki ei ole kaikkein fiksuinta. Helsingissä Gigantti avasi jokin aika sitten liikkeen Redin kauppakeskuksessa. Vaateliike Halonen oli lähtenyt sieltä häntä koipien välissä. Paikan valinta oli vähemmän fiksu. Gigantilla nimittäin on myymälä metroradan varressa sekä Itäkeskuksessa että Forumissa keskustassa.
Kuka tarvitsee Giganttia Redissä? Hyvin harva jää metrosta vain siksi, että haluaa asioida nimenomaan Redin Gigantissa. Ja paikallisia asukkaita ei ole niin paljon, että myymälä pysyisi pystyssä heidän ostoksillaan.
Triplan kauppakeskus on huomattavasti vilkkaampi ja sijainniltaan parempi kuin Redi, mutta sinne ei yksikään elektroniikkaa myyvä liike ole mennyt. Tietysti vuokratkin saattavat olla korkeampia. - Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7b3099d6-1b32-4161-9fbf-df8308741ba8
Tyhmiä huijataan kaikessa. Joku tämänkin tavan oli keksinyt ja joku johtaja oli sen hyväksynyt.
Paljonkohan tuli voittoa? - Anonyymi
Giagantin kaupankäyntitavat ovat outoja. Ostin optisen aseman, ja myyjä halusi nähdä henkilötodistukseni, kun maksoin sitä käteisellä. En näyttänyt, mutta sainpa ostettua aseman kuitenkin.
Kohta kai Alepakin alkaa kysymään papereita, kun ostat litran maitoa. - Anonyymi
Huijaukset jatkuvat:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c5d543c8-e093-477b-be47-df4e8070492f
Tomitusjohtaja on tietysti neuvonut myyjiä olemaan jäämättä kiinni huijauksista.
Montakohan kuukautta rehellinen myyjä saa tomia rehellisesti ennen erottamista?- Anonyymi
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010770561.html
Myös Gigantin verkkokaupassa huijataan ja valehdellaan ihan urakalla. Johtajat keksivät sitten typeriä keinotekoisia selityksiä ja syyllistävät tietysti uhrit. Jokainen tapaus on vain "harvinainen" ykittäistapaus.
Ei aikomustaaan korjata mitään eikä uhreille tietysti korvata mitään menetetystä ajasta ja vaivasta ja ylimääräisistä kustannuksista.
- Anonyymi
Gigantti osto boikottiin!
Huijatuksi tullut. - Anonyymi
Mä kuuntelin sivusta, kun asiakkaalla oli jotain ongelmaa Google Playn ja jonkun muun sovelluksen kanssa ja kaikki tuntui käyvän niin näppärästi - asiakas sellanen joka ei näistä tiedä mitään.
Mutta siis myyjä väitti ongelmien syynä olevan se, että Google Play vaati nykyään (ollut 3 vk) salasanan (voi olla vaikka vain lyhyt pin). Mä vähän itsekseni ihmettelin, kun ei mielestäni ole 3 viikkoo, kun oma puhelin päivitti kaikki ilman ongelmia ja tänään tarkistin onko päivityksiä ja latasin ilmaisen appsin eikä ongelmaa. No mutta, toi vaatimushan näyttäisi olevan vain ostoissa ja sekin jos erikseen on laittanut sinne vahvistusvaatimuksen. Että vähän palturia ja helppokos on sitten tietämättömiä ihmisiä puhua ympärivai kuinka?
lajijasuris- Anonyymi
Mää tilasin Powerin verkkokaupasta "mokkulan". Juu, ensin kaikki meni tosi hienosti, mutta parin päivän päästä tuli tieto, että heillä saldovirhe ja tuotetta ei saa. No tarjottiin kalliimpaa, ja mä sanoin ottavani sen, mutta ei kuulunut moneen päivään mitään. Vihdoin tänään tuli vahvistus ja tuote lähtee matkaan! Mikä parasta ihan omasta aloitteestaan myyvät sen aiemman halvemman hinnalla - niinku kuuluukin kun tarkkaan pykäliä luetaan 👌
Mä vaan luulen, että tolla saldovirheellä houkutellaan ostaan mutta lopulta myydään joku kalliimpi. Näin olis käynyt itellä Gigantissa, jos en olis itse kieltäytynyt
lajijasuris
- Anonyymi
Varovasti lahjatarpeita tilatessa. Lähettävät ilman suojaavaa paketointia jos tuotteella on oma laatikko ympärillään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107217- 475026
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562831Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52328Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101348Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1861269Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai284955Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?182858