Yksinäisyys nuorena ja ajatukset kuolemasta

Anonyymi-ap

Sairastuin 13-vuotiaana masennukseen, jota en saanut hoitaa, koska vanhempani pelkäsivät, että minut leimataan hulluksi. Veljeni yritti itsemurhaa 2 vuotta sitten, mutta selvisi. Se jätti itseeni järkyttävät traumat, mutta asiaa ei ikinä käsitelty ja se kummittelee mielessäni edelleen. Toinen sisaruksistani on myös masentunut ja hän on myös syrjäytynyt. Olin lapsena sosiaalinen ja tulin toimeen toisten kanssa sekä minulla oli paljon ystäviä. Lukiossa minua kiusattiin rankasti, jolloin aloin ensimmäisen kerran suunnitella itseni tappamista. Samalla myös aloin pelkäämään muita ihmisiä enkä ole noin 10 vuoteen omistanut oikeita ystäviä.

Pistin välit poikki "ystäviini" lukion jälkeen, koska he vähättelivät ja vitsailivat pahalla olollani. Olen nyt 24 (nainen) ja olen tehnyt kaikkeni, että saisin uusia ystäviä (kirjaimellisesti kaikki mahdolliset keinot on käytetty), mutta kukaan ei huoli minua. En edes vaatisi ystävältäni mitään, mutta olen kai niin kummallinen ja rikkinäinen ihmisraunio, jota kukaan ei halua. Minulla on kumppani, mutta hän ei riitä yksinäisyyttä vastaan. Haluaisin vain ystäviä, mutta oloni on toivoton enkä osaa enää ystävystyä.

Olin äsken vessan lattialla aikeissani riistää oma henkeni, mutta en pystynyt siihen. En tiedä mitä teen. En halua kuolla, mutta tämä yli 10 vuotta kestänyt yksinäisyys on liikaa.

3

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene seurakuntaan. Siis sellaiseen, jossa on aidosti hyvä meininki.

    • Anonyymi

      Oletko käynyt kenenkään ammattilaisen kanssa keskustelemassa ? Tai saanut ylipäänsä minkäänlaista apua ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe