10v:n velkajärjestely ja lisäsuoritusvelvollisuus

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään tietoa siitä, että jos velkajärjestely on myönnetty 10 vuoden ajalle, niin vain ensimmäisten 5 vuoden aikana maksettaisiin lisäsuorituksia C-veloista? Ja jos niiden 5 vuoden aikana tulisi maksettua niin paljon lisäsuorituksia, että vähimmäiskertymä tulisi maksetuksi etuajassa, niin velkajärjestely voisi päättyä aiemmin C-velkojen osalta? Itse olen ollut siinä uskossa, että velkis voi päättyä aikaisemmin ainoastaan, jos saa ihan kaiken maksettua etuajassa. Nyt kuulin, ettei niin välttis olekaan.
Minulla on 10v:n maksuohjelma ja olen joka vuosi maksanut lisäsuorituksia. Lisäksi olen saanut velkiksen aikana perinnön, jonka olen tilittänyt velkojille. Näin ollen viiden vuoden kohdalla alkaisi vähimmäiskertymä (C-veloille) eli se kertymä, mikä oli laskettu 10v:lle, olla jo koossa. Voiko olla mahdollista, että vapautuisin siis siinä vaiheessa tästä järjestelystä?

5

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nostetaas tätä, jos joku tietäjä huomaisi ja vastaisi.

    • Anonyymi

      Kannattaisiko selvittää asiaa velkaneuvojan kanssa. Toivottavasti et elätä toiveita asioista joissa tarviat uudelleen velkaa! Tietoja tarviaa vain sopimuskauppaan!

      • Anonyymi

        Ihmettelen, mikä saa ihmisen vastaamaan kysymykseen, johon hänellä ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti niin suuri tarve päästä sivaltamaan? Varmasti kysyjä tietää, että viime kädessä asiasta voi kysyä velkaneuvojalta. Toisaalta voisi olettaa, että samankaltainen tilanne olisi voinut jollakin tulla vastaan ja osaisi siihen vastata.
        Sitä paitsi minä en ainakaan ymmärrä yhtään viestiäsi. "Toivottavasti et elätä toiveita asioista joissa tarvita uudelleen velkaa!" Puhuiko kysyjä uudesta velasta? "Tietoja tarviaa vain sopimuskauppaan!" Siis mitä? Mihin ihmeeseen tämä liittyy??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen, mikä saa ihmisen vastaamaan kysymykseen, johon hänellä ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti niin suuri tarve päästä sivaltamaan? Varmasti kysyjä tietää, että viime kädessä asiasta voi kysyä velkaneuvojalta. Toisaalta voisi olettaa, että samankaltainen tilanne olisi voinut jollakin tulla vastaan ja osaisi siihen vastata.
        Sitä paitsi minä en ainakaan ymmärrä yhtään viestiäsi. "Toivottavasti et elätä toiveita asioista joissa tarvita uudelleen velkaa!" Puhuiko kysyjä uudesta velasta? "Tietoja tarviaa vain sopimuskauppaan!" Siis mitä? Mihin ihmeeseen tämä liittyy??

        kukaan sivalla ketään. Eikä aloituksessa ole, eikä voi olla mitään tietoa. Ihan omassa elämässä tiedän, että korviaan myöten kusessa olevat vie mennessään muidenkin elämän. Siis tottakai velat pitää selvittää ja järjestely voi olla ihan hyvä tapa. Mutta monet kuvittelee, että pari vuotta viimeisen järjestelyerän ja järjestelyn loputtua kaikki olisi niinkuin 30v ikäisellä velattomalla, eihän se noin ole eikä saa olla! Kun velat on selvitetty, niin se riittää, että ihminen on sopimuskelpoinen ja saa vuokra-asunnon, sopimuksella tehdyn puhelinliittymän, osamaksu puhelimen ja vakuutukset. Mutta auto tai asuntolainoja ei tarvitse enää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe