Pyhäjärvellä on aina painiurheilu ja voimailu-urheilu kukoistaneet . Toisin on joissakin muissa pitäjissä joissa esim saattaa olla enempi kestävyysurheilupainotteista. 10 vuoden aikana Pyhäjärvi on kunnostautunut yhdessä kestävyysurheilulajissa eli murtomaahiihdossa (tosin hommannut suurimman osan /melkein kaikki hiihtäjät Pyhäjärven ulkopuolelta) mut kyllä pyhäjärvinen urheilija on yleensä painija tai voimailija. Hurraa huuto pyhäjärven painijoille&voimailijoille. Sievistä ja Kalajoelta tulee myös paljon voimailijoita ja painijoita.
Eläköön pyhäjärven voimailu-urheilulle ja painiurheilulle!
8
332
Vastaukset
- Anonyymi
Panourheilu on paradsta urheilua.
- Anonyymi
Ei ole kunnon voimamiestä pyhäjärvellä. Haapikkaalla suomen vahvin!
- Anonyymi
Aamuyöllä juottoloiden ympärillä on voimamiehiä.Mene testaamaan voimias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamuyöllä juottoloiden ympärillä on voimamiehiä.Mene testaamaan voimias.
Ei nykyään ole. Rauhottunut kylä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaik ompi kuollehet, mustan mullan maa, toimii noutopalveluna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä asia että porukka rauhoittuu ettei oo turhaa öyhöttämistä.
- Anonyymi
Maski päähän persut. Yksinkertaista.
- Anonyymi
1970-luvulla oli lähikuntien välinen painiottelu, jokaisessa sarjassa alkaen n 35 kg aina 120 kilosiin painia yrittäviin.. Sarja kerrallaan ottelu eteni tasaisesti, vuoroin voitti naapurin edustja ja vuoroin oman kunnan painija.
Tultiin ylimpään painoluokkaan, oman kunnan edustaja oli linja-autokuski, pulska ja kova leuhkimaan voimillaan...sali haisi jo valmiiksi hiestä ja erityishajuista, mutta katsojakunta jännitti, ottaako tämä niin hiton kova oma mies voiton vastustajasta...tuomari heilautti kättä erän alkamiseksi...vastustaja tarttui omaa miestä vyötärölta, kaksin käsin otteella, nosti jalat irti maasta, ja heitti kenttään...selätti heti..oman kunnan edustajan ilmat pääsi pihalle isolla pierulla säestettynä ..ja se oli siinä..voiton vei "maaottelussa" naapurikunta , ja kotikentän salissa olijat nauroivat niin ettei loppua meinannut tullla.
Eipä linja-autokuski sen jälkeen puhua pukahtanut voimistaan...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858529
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264638- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 422446
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086