Jotka imevät kaiken valon ympäriltään.
Yksi työnarkomaani, joka suorittaa pakonomaisesti.
Toinen elää jossain kummallisissa valtafantasioissa, hedonismissakin.
Tämä ei kenellekään täällä.
En käy täällä koskaan enkä kirjoita. Yksittäinen purkaus vain itselleni.
Alkoholisti-isien tyttäret mustia aukkoja
37
645
Vastaukset
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Miksi pitää vielä upittaa, jos:
"En käy täällä koskaan enkä kirjoita. Yksittäinen purkaus vain itselleni." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää vielä upittaa, jos:
"En käy täällä koskaan enkä kirjoita. Yksittäinen purkaus vain itselleni."Upp
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18018828G
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Ihmiset on yksilöitä. Tuo ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Kahden henkilön otannalla väitän puolustan teesini paikkaansapitävyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden henkilön otannalla väitän puolustan teesini paikkaansapitävyyttä.
Aikamoinen otanta. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamoinen otanta. 😁
2 1/2 - 3
- Anonyymi
Tuttu juttu. Never again. Seuraavalla pitää olla nää asiat kunnossa 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩
- Anonyymi
Terapiakaan ei auta. Ehkä mindfulness. Tai sitten jotain toiminnallista, urheilua. Näiden täytyy kuitenkin varoa, etteivät ala suorittaa sitäkin
- Anonyymi
Johtuuko se siitä että alkoholisti-isät ovat itsekeskeisiä, kun elävät siellä alkoholikuplassaan ja tavallaan ovat hylänneet lapsensa itsensä ulkopuolelle ja siksi lapsi yrittää saada huomiota tavalla tai toisella isältään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuuko se siitä että alkoholisti-isät ovat itsekeskeisiä, kun elävät siellä alkoholikuplassaan ja tavallaan ovat hylänneet lapsensa itsensä ulkopuolelle ja siksi lapsi yrittää saada huomiota tavalla tai toisella isältään.
Kyllä
- Anonyymi
Tyyppiesimerkki Sanna Marin ja siksi toinen puoli suomalaisista rakastaa, toinen tuntuu vihaavan. Saavuttanut paljon, mutta onkohan kovin onnellinen
- Anonyymi
Marin haluaa narsistisen sairaalloisesti olla esillä, osaaminen ei vaan riitä asiakysymyksissä. Tämän ajan trendi on valitettavasti nostaa tuollaisia ihmisiä päättäjiksi, tähän SDP retkahti. Marin on epäonnistunut lähes kaikessa, mihin ryhtynyt, avioliittokin meni vituiks sekoilujen takia, on korviaan myöden veloissa, kuten suomen valtiokin, petti äänestäjänsä ja lähti pakoon sotkuja ulkomaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marin haluaa narsistisen sairaalloisesti olla esillä, osaaminen ei vaan riitä asiakysymyksissä. Tämän ajan trendi on valitettavasti nostaa tuollaisia ihmisiä päättäjiksi, tähän SDP retkahti. Marin on epäonnistunut lähes kaikessa, mihin ryhtynyt, avioliittokin meni vituiks sekoilujen takia, on korviaan myöden veloissa, kuten suomen valtiokin, petti äänestäjänsä ja lähti pakoon sotkuja ulkomaille.
Tämä ei ollut pointtini, mutta todistit ainakin yhden väitteistäni todeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet narsisti! Sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään.
Sekoilujs ei ole ollut kuin seiska lehden liiotelluissa jutuissa. Jos olisi ollut jotakin ihmeellistä niin juttuja olisi ollut enemmän kuin kesälomilla festareilla käynnit. Sanna oli seurustellut miehensä kanssa 18 vuotiaasta lähtien. Ei ihme, että liitossa tulee vaikeuksia kun nainen menestyy miestä paremmin.
Ihmettelen millainen ihminen ei ottaisi työpaikkaa puolen miltsin vuosipalkalla. Marin lähti kansanedustajan paikalta. Meiltä on lähtenyt ulkomaille jopa pääministerin paikalta miehiä vähemmällä metelillä. Eipäs heitä yritetty vetää kuraan.
Hienoa että joku suomalainen menestyy ulkomailla ja tekee positiivista PR:ää maastamme. Toisin kuin Purra ja Johanna Tukiainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoilujs ei ole ollut kuin seiska lehden liiotelluissa jutuissa. Jos olisi ollut jotakin ihmeellistä niin juttuja olisi ollut enemmän kuin kesälomilla festareilla käynnit. Sanna oli seurustellut miehensä kanssa 18 vuotiaasta lähtien. Ei ihme, että liitossa tulee vaikeuksia kun nainen menestyy miestä paremmin.
Ihmettelen millainen ihminen ei ottaisi työpaikkaa puolen miltsin vuosipalkalla. Marin lähti kansanedustajan paikalta. Meiltä on lähtenyt ulkomaille jopa pääministerin paikalta miehiä vähemmällä metelillä. Eipäs heitä yritetty vetää kuraan.
Hienoa että joku suomalainen menestyy ulkomailla ja tekee positiivista PR:ää maastamme. Toisin kuin Purra ja Johanna Tukiainen.Tämäkin todistaa teesini t ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että joku suomalainen menestyy ulkomailla ja tekee positiivista PR:ää maastamme. Toisin kuin Purra ja Johanna Tukiainen.Vain vasemmistolainen feministi voi olla noin sokea tosiasiolle.
Sanna Marin aiheutti monta kertaa ihan sivullisilllekin kiusallista myötähäpeää, saati sitten miehelleen, ne lesbaavat nytkytanssit, veromaksajien piikkiin hankitut aamupalat, Hornettin lupaaminen Ukrainalle, jne jne. Vielä lopuksi 36 000 äänestäjänsä kusetus, lupasi panostaa kaikkensa kansanedustajan pestiin, mutta taas vain pelkkiää valetta. Ja sitten vielä löytyy sinun kaltainen femakko, joka itsekin on joutunut kusetetuksi, silti vaan ylistää Marinia.
- Anonyymi
Myös äiti voi olla alkoholisti tai ainakin viinaan menevä! Tasa-arvoa tässäkin asiassa! Patriarkaatti alas!
- Anonyymi
Miksi sitte teit tämän
- Anonyymi
Meinasin kirjoittaa suoraa vastaväitteen, mutta sitten luin aloituksesi uudelleen.
Mä olen elänyt 6 ekaa elinvuottani kodissa jossa viinalla läträttiin. Vissiin kumpikin joi alkoholia, mutta isäni kai sitten enemmän, kun lapsena löysin isästäni otettuja valokuvia joiden päälle tai toiselle puolelle oli äitini vihamielisesti haukkunu isääni ja erityisesti isääni kännissä.
Siitä olen vanhempieni väleistä päätelly että joitain niiden välisiä ongelmia aiheutti alkoholi. Äitini kuitenkin oli pirttihirmu joka painoi miehiä jäkätyksellä tossun alle. Oli myös hyvin mustasukkainen impulsiivinen. kontrolloiva ja epävakaa.
Hyvänä esimerkkinä äitini äkkipikaisuudesta ja epävakaudesta on se kun mä olin vähän ronkeli lapsena sen suhteen mitä syön ja kenen syöttämänä suostun sen syömään mitä syön, niin äitini hermostui muhun niin että vellilautasen viskas seinille kun hermostui mun haluttomuuteen popsia puuroa poskeen.
Uskon että isäni alkoholin runsas käyttö oli pakokeino ja tapa kohdata ahdistusta mitä suhde äitini kanssa aiheutti. Äitini ei koko syy, mutta osasyy siihen. Hän ehkä ajoi isäni hakeen lohtua pullosta kun ei jaksanu sitä ainasta haukkumista, jäkätystä, pettämisellä leveilyä ja uhittelua, päälle käymistä, sairaalloista mustasukkaisuutta, vähättelyä ja alaspäin painamista sekä alistamista.
Vanhempani erosivat kun olin vajaa 4 vuotias ja sillon alkaa mun todelliset muistikuvat alkoholin täytteisistä viikonlopuista ja lomista. Isäni kävi töissä eikä juurikaan sairauslomilla ollu. Paino tehtaassa seiskasta kolmeen töitä ja oli yksinhuoltaja isä kahdelle tyttölapselle. Hyvin paljon kunnioitusta ja ihailua lähipiirissä saanut kun siihen aikaan yksinhuoltaja isät oli harvinaisia.
Mutta oli myös toinen puoli.. siitäkin tiesi moni lähipiirissä ja kotiseuduillani. Isäni nimittäin kittas viinaa rankalla kädellä viikonloppuisin ja kesälomansa meidän lasten ollessa kotona hänen vastuullaan samalla.
Se oli yöllisiä hengailuja pubeissa tai isäni ryyppykavereilla myöhään yöhön asti me lapset mukana. Se oli kotona kännissä kaatuilua, oksentelua ja sammuilua millon mihinkin, Pitkälle päivää nukkumista ja herättäminen ei onnistunu. Se oli öisin katoamista kotoa johonkin ja me sit palloiltiin kaksin omakotitalossamme etsimässä missä isä on ja sitten ulkoa ja lähiseuduilta etsiin lähtöä.
Mitä se mulle aiheutti?
no.. musta tuli 4 vuotiaana "äiti" Mulla kun oli 2 vuotta itseäni nuorempi pikkusisko siinä vieressä jolla vaipat vielä öisin ja ulkoillessa käytössä ja se piti syöttää ja pukee se ei osannu, enkä osannu kyllä mäkään täysin mut pakko oli selviytyä ja pukee itsensä ja siskonsa. Siskoni hätääntyi kun isää ei näkyny. Se pelkäsi nukkua yksin jne. Joten mulle lankesi vastuu rauhotella, olla tuki ja turva ja nukuttaa sitä. Rauhotella sitä. Olla se vahvempi joka ei voi näyttää tunteitaan koska pikkusiskokin hätääntyy jos näytän kuinka itseäni pelottaa enkä tiedä v i t t u a ka a n et mistään vielä.
Aikuisuudessa tämä näkyy mm. tunnollisuutena ja juurikin suorittamisena
Oon itse valinnut jo murrosiässä absolutismin, mutta jotain 26-27 vuotiaana ekan kerran join alkoholia ja aloin niin kuin muutkin ikäiseni käymään baareissa ja juomaan alkoholia viikonloppuisin. Huomasin sillon että mulla on sama tapa kun isälläni, sillä lopetin absolutismi elämäntyylini koska hukutin alkoholiin ahdistuneisuuttani. Jokin mallioppiminen mulle oli kotoo tullu alkoholin käyttötapaan.
Se biletysajanjakso ei kuitenkaan ollu semmonen kuin alkoholistigeenin saaneella et alkoholiin "rakastuu" ja homma jää päälle ja muodostuu riippuvuudeksi.
Jatkoin muutaman vuoden biletystä viikonloppuisin ja sitten se innostus vaan hiipu ja palasin takaisin absolutismiin.. tai en mä enää virallisesti oo absolutisti. Mun asenne on ettei oo mitään aatetta et kieltäydyn periaatteesta, vaan juon kyllä alkoholia jos tekee mieli ja huvittaa mut harvoin on tehny mieli. Tänä vuonna varmaan puolen desilitran verran on tehny mieli juoda alkoholia koko vuoden aikana.
Uskon että myös haluni pysyä lapsettomana ja ahdistukseni ajatuksesta äitinä olosta juontaa juurensa varhaislapsuuteeni kun jouduin äidin rooliin siskolleni ja tää rooli oli mulla päällä koko lapsuuden nuoreksi aikuiseksi asti.
Olen siis ollut 4 vuotiaasta asti "äidin " roolissa 20 vuoden ajan eteenpäin jonka takia varmaan vähän ajatus uuvuttaa. Tuin "äidiksi" ihan liian nuorena. Vastuuta tuli aivan liian paljon aivan liian nuorena.
T:Karoliina- Anonyymi
Tossa omaa tekstiä uudelleen lukiessa tuli oivallus että myös tuolta ajalta on lähtösin mun tapani piilottaa muilta mun negatiivisia tunteita erityisesti huolta, pelkoa ja ahdistusta ettei muut hätäänny niin kuin opin lapsena ne piilottaan ettei siskoni hätäänny.
Tuolta on varmaan peruja myös se miten yritän kaikesta selvitä yksin omin neuvoin. Lapsuudessa kun oli paljon tilanteita joissa ainoa lähihuoltaja oli niin kännis ettei edes itsestään osannu enää huolehtia ja senkin perään piti katsella et mihin se nyt sammuu seuraavaks.
Unohdin myös kirjoittaa että isäni lopetti alkoholin käytön täysin seinään mun ollessa 6 vuotias sillä hän sai haimatulehduksen ja sille sanottiin et se kuolee jos jatkaa alkoholin käyttöä.
Ja hän sit myöhemmin sano et mietti et sillä on kotona 4 ja 6 vuotiaat tytöt jotka ei selviä jos hän nyt kuolee joten hän valitsi sit täyden raittiuden.
Isäni on jääräpäisin ihminen mitä tiedän ja vaikka itse oon perinyt hänen luonnettaan siinä asiassa niin en edes jaksa alkaa sitä vastaan väitteleen kun se on kun betoniseinä.
Sillä jääräpäisyydellään se alkoholin käytön sit lopetti kokonaan ihan seinään! Vichyä meillä enää näky tyhjinä pulloina kaljapullojen ja viinapullojen sijaan siitä lähtien
T: Karoliina - Anonyymi
Olen itse kasvanut perheessä jossa alkoholi näytteli suurta osaa, mutta tajusin sen vasta paljon paljon myöhemmin. Näin siksi, ettei juominen koskaan mennyt ehkä noin överiksi, vaan oli aina ”biletystä”. Vasta kun esikoiseni syntyi aloin kelata juttuja. Myös minulla bailuvaihe, joka kesti aktiivisimmillaan 18 - 26 vuotiaaksi ja vielä sen jälkeenkin. Mutta minäkään en alkoholisoitunut, enkä kehittänyt muutakaan riippuvuuksia. Sen sijaan yksi sisarukseni alkoholisoitui pahasti ja jouduin tekemään päätöksen että hän menee katkaisuun. Tästä n 10 vuotta mutta se oli silloin jo liian myöhäistä.
🕯️ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse kasvanut perheessä jossa alkoholi näytteli suurta osaa, mutta tajusin sen vasta paljon paljon myöhemmin. Näin siksi, ettei juominen koskaan mennyt ehkä noin överiksi, vaan oli aina ”biletystä”. Vasta kun esikoiseni syntyi aloin kelata juttuja. Myös minulla bailuvaihe, joka kesti aktiivisimmillaan 18 - 26 vuotiaaksi ja vielä sen jälkeenkin. Mutta minäkään en alkoholisoitunut, enkä kehittänyt muutakaan riippuvuuksia. Sen sijaan yksi sisarukseni alkoholisoitui pahasti ja jouduin tekemään päätöksen että hän menee katkaisuun. Tästä n 10 vuotta mutta se oli silloin jo liian myöhäistä.
🕯️apTuo ”bilejuominen” tavallaan jopa hankalampaa, koska silloin on functional alcoholic. Se hiipii kokemukseni mukaan pikku hiljaa. Se voi uhata myös, jos on töissä sellaisella alalla jossa viina kuulu vähän työnkuvaakin, kuten vaikka luovilla aloilla. Sellaista hankala lopettaa seinään koska ei ole ”ongelma”. Isälläsi ollut joko / tai -tilanne: lopeta juominen tai kuole
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossa omaa tekstiä uudelleen lukiessa tuli oivallus että myös tuolta ajalta on lähtösin mun tapani piilottaa muilta mun negatiivisia tunteita erityisesti huolta, pelkoa ja ahdistusta ettei muut hätäänny niin kuin opin lapsena ne piilottaan ettei siskoni hätäänny.
Tuolta on varmaan peruja myös se miten yritän kaikesta selvitä yksin omin neuvoin. Lapsuudessa kun oli paljon tilanteita joissa ainoa lähihuoltaja oli niin kännis ettei edes itsestään osannu enää huolehtia ja senkin perään piti katsella et mihin se nyt sammuu seuraavaks.
Unohdin myös kirjoittaa että isäni lopetti alkoholin käytön täysin seinään mun ollessa 6 vuotias sillä hän sai haimatulehduksen ja sille sanottiin et se kuolee jos jatkaa alkoholin käyttöä.
Ja hän sit myöhemmin sano et mietti et sillä on kotona 4 ja 6 vuotiaat tytöt jotka ei selviä jos hän nyt kuolee joten hän valitsi sit täyden raittiuden.
Isäni on jääräpäisin ihminen mitä tiedän ja vaikka itse oon perinyt hänen luonnettaan siinä asiassa niin en edes jaksa alkaa sitä vastaan väitteleen kun se on kun betoniseinä.
Sillä jääräpäisyydellään se alkoholin käytön sit lopetti kokonaan ihan seinään! Vichyä meillä enää näky tyhjinä pulloina kaljapullojen ja viinapullojen sijaan siitä lähtien
T: KaroliinaLapsi ei ole perheessä se jonka pitää huolehtia muista, ei sisaruksista eikä vanhemmista. Se vie lapselta lapsuuden pois. Siksi sinun on vaikea antaa aikuisena vastuuta muille, koska olet tottunut pärjäämään yksin. Kuitenkin olisi hyvä jos pystyisit siihen, joku ottaisi osan taakastasi pois ja saisit olla hetken aikaa lapsi.
- Anonyymi
On ikävää, että sinulla on kaksi huonoa kokemusta alkoholistien tyttäristä. Tunnen paljon mukaviakin alkoholisti-isien tyttäriä, jotka ovat käsitelleet paljon asioitaan.
- Anonyymi
Että tällaista tänään.
- Anonyymi
Tällaista joka päivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista joka päivä
Niinpä. Ei voi tietää.
- Anonyymi
Että tällaista yleistämistä taas tänään. Aivan kuin aloittaja voisi tietää mitä toisten mielissä liikkuu. Yläpuolelle asettuva teksti.
- Anonyymi
- Anonyymi
Zzzzximnbok
- Anonyymi
Tarvitaanko tuollaiseen alkoholia?
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576